Wat geweldig om te doen Gem en dan ook nog zo'n goed resultaat Tine weer een nieuwe uitdaging
Ik had gisteren de uitdaging van het schoonkrijgen van de staart van Jenn..... was zo'n vieze zooi. Ze heeft een hele dikke staart en ze waren vorige week verweid. Dus mevrouw was wat aan de dunne geweest jullie kunnen raden wat het gevolg was na 4 was- en intrekbeurten en een flinke hoeveelheid cowboy magic was het geheel weer toonbaar en doorborstelbaar Ze haart trouwens al weer enorm. Strenge winter op komst?
En ik krijg toch weer kriebels om erop te gaan stappen. Ze is mooi aan het uitzwaren denk dat het prima past. Is zoveel makkelijker als er toch iets mee gereden kan worden al is het alleen dat je dan wat kunt werken in de bak (al dat freestyle of werken aan de hand ben je op een gegeven moment ook wel klaar mee ).
happytime
Geplaatst: 19-08-20 19:57
Gaaf gemaakt,leuke ervaring erbij. Vhu ik doe altijd eerst de staart in een emmer vloeibare driehoek groene zeep,daarna van oster de blauwe/paarse shampoo,dr in weken,ondertussen de witte voeten ook en uitspoelen
En ja daarom wil ik geen witte pony. Ben nog steeds opzoek naar een maatje voor Eef maar er staat nog niets te koop wat ik zoek. Hier nog steeds weinig water gevallen. Maar ben nu een beetje gewend aan de warmte.
VanHuisUit
Geplaatst: 19-08-20 22:00
Zal de volgende keer met jouw tips aan de gang gaan HT thanks! @Marga het gaat niet eens om het wit maken maar meer in het mest- pies en klodder-vrij krijgen van de staart staart is zo dik dat ze er af en toe tegenaan mest of piest In het algemeen is ze een zeer nette schimmel eigenlijk.
Ik was ook altijd met groene zeep. Krijg ik de witte haflinger manen en staarten vaak weer mooi schoon mee.
Hier vandaag weer heerlijk gelest met Ariel. Ze heeft haar beste beentje voor gezet.
tine10
Geplaatst: 21-08-20 09:57
Jakkes, gisteren weer door mijn rug gegaan. Heel mijn planning weer in de soep. Ik wilde vandaag gaan oefenen voor de TWE wedstrijd en zou morgen met Thor mee doen (al als invaller) met een Ride & run, en smiddags weer menles met Rocky. We gooien het nu maar om. Zoonlief gaat met Rocky de ride & run doen, en Thor gaat zijn eerste "menles" krijgen, oftewel slepen.
En hoe ging het slepen met Thor Tine? Waardeloos als je rug het weer laat afweten.
tinkert_tje
Geplaatst: 21-08-20 21:34
Sorry ik val even binnen. Dit was onze bezigheid vandaag Ik ben er nog van onder de indruk. Wel een eer om te kunnen/mogen doen Oud pensionklantje van ons is van de week overleden. Haar laatste wens was dat ik haar zou rijden met Puck. Haar paard is in mijn bijzijn hier heel plotseling overleden daar was ze toen zelf niet bij. Dat was allemaal erg heftig. Haar kist is bij ons op het erf van de plattewagen getild en toen in de stoet verder gegaan naar de boot voor de crematie. Ze vond dat de circel dan rond was omdat haar paard hier zijn laatste gelukkige tijd heeft gehad.
tine10
Geplaatst: 21-08-20 21:44
Zoo Tinkertje dat is heftig. Ook erg mooi dat jullie dit voor haar konden doen. Sterkte
Marga, morgen gaan we slepen.
Vandaag maar nuttig bezig geweest achter de computer en muziek bij elkaar gezocht en op stick gezet voor de twe wedstrijd.
Gem
Geplaatst: 21-08-20 23:10
Mooi Tinkertje.... prachtig afscheid .
Wederom een groot dilemma hier waar ik goed over moet nadenken. Zondag weer eens sparren met vriendin Loes, die kan mijn overdenkingen vaak al ordenen en in kaart brengen terwijl ze bij mij zelf vaak nog als windvlagen door de hersenpan heen woeien .
Vanmorgen weer ouderwets in mijn eentje een ritje rond het bos (niet in geweest vanwege de insecten) gemaakt. De afgelopen dagen vaak in de rijbak getraind en les gehad, dus tijd voor harde ondergrond. Lekker winderig weer, hond achterop, zonnetje erbij .
@Tinkertje wat prachtig dat je dit hebt kunnen en willen doen en wat een prachtige foto's
Biancacoo
Geplaatst door de TopicStarter: 23-08-20 11:06
Tinkertje, gecondoleerd,...wat indrukwekkend en mooi dat jullie dit hebben mogen doen !!
tinkert_tje
Geplaatst: 23-08-20 12:15
dank jullie wel Het was prachtig maar ik ga er geen gewoonte van maken vond het echt wel heftig.
Gem lekker aan het trainen tine in voorbereiding voor de wedstrijd
Ik ben nu onderweg (sta op de boot) om onze trailer op te halen in friesland. Hij is opnieuw in de lak gezet de lak was helemaal gebarsten. Ik ben er zo blij mee vanmiddag plak ik de stickers erip dan kan ik morgenvroeg in stijl op pad naar PMO menweek
Veel plezier op PMO. Paul en Aladdin zal je morgen live zien
tinkert_tje
Geplaatst: 23-08-20 14:20
Nu onderweg naar huis over een maand gaat hij nog een keertje terug om wat bij te werken. De lak werkt nog wat door dus nu blijkt dat hij her en nog niet goed dekkend en glad is. Maare komt goed hij moet eerst goed uitharden. Dus nog niet bestickeren. Hij is al 100 keer beter dan hij was
Ik ben benieuwd naar paul en aladdin. Altijd leuk nieuwe mensen leren kennen
tine10
Geplaatst: 23-08-20 15:23
Wow wat een verschil Tinkertje en veel plezier op kamp
VanHuisUit
Geplaatst: 23-08-20 17:42
Zo dat is heel mooi geworden zeg En Fien lijkt wel een baby tinker wat wordt ze groot PMO is? Hoe dan ook iedereen veel plezier
Vandaag met Jenn geoefend netjes naast het opstap bankje komen staan en hangen. Heb enorm gehangen op allerlei manieren moet alleen mijn been er nog echt over doen dan zit ik erop. Maar da's altijd een dingetje Ze was me af en toe zeer belangstellend aan het bekijken zo grappig. Ze zal wel hebben gedacht waar is die nu weer mee bezig
Veel plezier bij Pmo, doe ze maar de groeten van Roos Ik ga denk ik later dit najaar nog wel een paar dagen heen.
tinkert_tje
Geplaatst: 23-08-20 22:24
ipsilonka zal ik doen marga ja fien gaat hard vhu dat hoop ik niet dan is er iets niet goedgegaan met de dekking PMO is paard mens en onderwijs in steenwijk. Kijk hier maar eens https://paardmensonderwijs.nl/ ene jenn heeft zich dus kostelijk vermaakt vandaag met wat het vrouwtje allemaal aan het doen was Thanks allemaal het voelt echt als pooonykamp
Hoe is het bij jullie afgelopen met de storm. Hier geen schade alleen wat takken op straat en een omgewaaide tuinstoel die ik vergeten was vast te zetten.
Tinkertje hoe neem je de wagen mee? Alvast nog veel plezier de rest van de week en groetjes aan de medecursisten.
happytime
Geplaatst: 26-08-20 11:07
Nou ponys vermaken zich prima met alle afgewaaide takken .hele klus voor jane en Julia om het door de greengaerd heen te proppen