[AR] dressuur en vaardigheid 2016

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-16 16:20

Ik heb vandaag sinds lange tijd weer eens een wedstrijd gereden. Nu de onderlinge van de vereniging. M dressuur en M vaardigheid. Met Caya. Ze deed super haar best. Barrage vond ze erg leuk.Uitslag horen we later nog. Jury was erg positief over de dressuur, terwijl we eigenlijk maar 2 dagen hebben kunnen oefenen. We gaan een startlicentie aanvragen en dan officieel starten, haar Zusje Faya mag dan volgend jaar ook gezellig mee.
Afbeelding

Dennis

Re: dressuur en vaardigheid 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 17:26

Leuk, super Caya!

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 18:14

Top gedaan Caya!

lobkew

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 19:31

Gefeliciteerd voor alle hippiade kampioenen!

Ziet er netjes uit Patricia.

Weet iemand hoe het zit met die wedstrijden in Ermelo van het Veluws Ros. Is dat vrijdag en zaterdag en vanaf hoelaat ongeveer?

Corkralia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 21:01

*\o/* Afbeelding
Afbeelding
Mijn toppertjes Patty & Fortune hebben op de Hippiade 2016 weer erg hun best gedaan. Eerst heeft mijn dochter heel veel met ze bereikt en nu lukte het mij met de Vaardigheid klasse L kampioen te worden. Dacht ik vroeger nooit het parcours te kunnen onthouden, kan ik zeggen dat het me toch aardig gelukt is. Super trots !!!!!!

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 21:22

Hee Corrie, leuk op bokt!
Nogmaals gefeliciteerd met je mini scheur muizen!!

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-16 08:36

Patty en fortune kijken ook helemaal trots!

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 08:39

Blijft een super leuk spannetje!

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 09:33

Corkalia, Gefeliciteerd!! gave foto's

LS_fotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 19:45

Goedzo Patries!

Een goede groom in onze sport is goud waart! Maar dat niet alleen ook echt hulde voor de organisatie van de menwedstrijd afgelopen zaterdag in Nijkerkerveen bij Kraay! We konden onze pony gewoon tussen de proeven door even laten koelen en/of drinken. Wij hebben Am ff met de slang laten spelen dat vind hij prachtig, en ze benen afgespoten. T water was ijskoud. :+

Afbeelding

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 19:52

Corkralia schreef:
*\o/* [ [url=m/pxPvQs.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/yWMYb6.jpg]Afbeelding[/url] ]
Mijn toppertjes Patty & Fortune hebben op de Hippiade 2016 weer erg hun best gedaan. Eerst heeft mijn dochter heel veel met ze bereikt en nu lukte het mij met de Vaardigheid klasse L kampioen te worden. Dacht ik vroeger nooit het parcours te kunnen onthouden, kan ik zeggen dat het me toch aardig gelukt is. Super trots !!!!!!

Als nog van harte

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-16 09:34

LS_fotos schreef:
Goedzo Patries!

Een goede groom in onze sport is goud waart! Maar dat niet alleen ook echt hulde voor de organisatie van de menwedstrijd afgelopen zaterdag in Nijkerkerveen bij Kraay! We konden onze pony gewoon tussen de proeven door even laten koelen en/of drinken. Wij hebben Am ff met de slang laten spelen dat vind hij prachtig, en ze benen afgespoten. T water was ijskoud. :+

[ Afbeelding ]

Zo dat is lekker!

roekes

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 07:38

Iemand enig idee of er een minimale leeftijd is voor de voorlezer van een dressuurproefje? Ik kan het nergens vinden...

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 07:56

Groom moet 12 zijn voor dressuur en vaardigheid. Voorlezer op de wagen is groom. Langs de kant zou je over kunnen discussiëren, maar of je een een voorlezer van onder de 12 kan verstaan is dan een ander probleem.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 10:04

Mijn zoontje van 10 leest al 2 jaar voor ;-) Officieel is het 12 jaar, maar hij ment ook al officieel ;-) Staat wel aan de kant. Onder het zadel las hij al toen hij 7 was, maar daar zit geen leeftijd aan gebonden (het is ook vreemd dat dat aangespannen wel is, als hij aan de kant staat maakt het toch niets uit)

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 22:06

Voor langs de kant. Lijkt me leeftijd een bijzaak.
Op de kar bij dressuur en vaardigheid ook niet heel erg van belang.
Marathon vind ik een ander verhaal.

roekes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 13:01

Klopt. Het ging mij om de dressuur langs de ring voorlezen. Ik ga het ruitertje van mijn pony meenemen. Ze is 10 en leest duidelijk en goed voor.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 15:01

roekes schreef:
Klopt. Het ging mij om de dressuur langs de ring voorlezen. Ik ga het ruitertje van mijn pony meenemen. Ze is 10 en leest duidelijk en goed voor.

Mag je wel even oefenen.... de timing van lezen is minstens zo belangrijk.

LS_fotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 12:36

Hier meestal op wedstrijd zelf een lezer zoeken... Wij hebben op stal weinig mensen die het mennen interesseert en heb wel een lieve groom maar die rijd ook zelf met haar nieuwe pony wedstrijden dus dan is het vaak wat knutselen. Tot nu toe altijd nog wel gelukt.

Gisteren 5 winstpunten gereden.
3 in de dressuur en 2 in de vaardigheid. Ook nog in de prijzen gevallen. Trots op mijn gup! Nu even rustig aan.

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 21:49

Wat leuk zeg al die foto's! Ik ga zaterdag nog eens starten bij De Kroo *\o/*

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 22:32

Gister ben ik in Hippo gestart, finale van de pin en ga competitie. Pony's liepen heel fijn, fijner nog dan op de hippiade. 2x 1e en 3 winstpunten rijker. De 30 punten heb ik nu vol, volgende 2span wedstrijd word dus in de L.
Vaardigheid een balletje en een klein beetje tijd, heb rustig gereden omdat Deedee zaterdag onder het zadel onderuit gegleden was. Eerst weer ff vertrouwen krijgen op gras.
Daarna nog rondje vaardigheid enkelspan met Roosje. Die was een beetje ongedurig dat ze het 2span rondje rustig aan moest doen, die ging als een malle het parcours door, wel super fijn te sturen op 1 momentje na. Toen helemaal maar vol gas gegeven wat nog een balletje koste, maar wel een blije pony :D .

Voor de competitie was ik met het 2span in de dressuur en vaardigheid kampioen. Zat er al aan te komen, maar enige concurrentie had zich niet voor de laatste wedstrijd ingeschreven. Ik had graag tegen een grote groep gereden, maar helaas was ik alleen over. Hopelijk volgend jaar meer concurrentie, anders de competitie maar weer enkelspan rijden.

In de enkelspan vaardigheid waren we tot mijn grote verbazing reserve kampioen! Dat met Roosje die altijd vooral dressuurpony was en zeker geen vaardigheids-monster. Die merrie is gewoon goud waard!

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 23:04

Roosje...is een gouden pony!

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 08:18

GEFELICITEERD!!!!! Denis

Karina

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 23:12

Even een vraag: Afgelopen zaterdag op de welsh sport dag vroeg de ringmeester aan mijn groom of ik het erg vond wat later te starten, want er was iemand die heel erg graag eerder wilde. Nou, ik vond het niet erg, even rustig aan gedaan en afgewacht tot ik zelf opgeroepen werd. Het was de bedoeling dat je eerst even langs de jury reed om je te melden, en daarna proef aanvangen. Enfin, ik meld me keurig en vrolijk, krijg meteen een geirriteerde blik en: "Ja jij was dus net te laat??". Fijne binnenkomer -O- . Uiteraard verteld dat ik gewoon op tijd klaar was en op verzoek iemand voor heb laten gaan, maar ik moet zeggen, ik was toch even uit mijn doen en dus concentratie.
Hoe zou dit normaal gesproken hebben moeten gaan? Hoe kan het dat de jury niet op de hoogte was? Hoe kan ik zoiets in het vervolg voorkomen? Kan nu wel zeggen: Ga nooit meer iemand voor laten gaan, maar ik kan me ook wel weer voorstellen dat iemand die bijvoorbeeld meer moet starten ermee geholpen is, en ik ben vrij gemakkelijk, maar dat leer je zo wel af...
Het is me verder niet aangerekend ofzo en nette score gereden, maar het voelde even niet leuk.

Letsdunit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 23:46

Ik zou me er niet teveel van aantrekken en lekker starten. Je hebt het uitgelegd en klaar.

Zondag in hippolytushoef gestart met jong spannetje wat ik sinds kort samen heb lopen. Meteen 3 winstpunten binnen in de dressuur. Voor mijn Gevoel lopen ze nog lang niet zo goed maargoed het plaatje zal er kennelijk wel goed uit zien.
Mijn ervaren span liep ook 3 winstpunten en mag nu Z dressuur starten.