[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 17:39

Hier alles net in lekkere schone stal gezet. Bij mijn huidige stal wordt gelukkig weinig / niets geknald in de buurt. Was bij mijn andere stal wel anders dus erg blij mee. Pony's stonden lekker te suffen :Z in de paddock. Piet werpt zich op als de stoer kereltje die bij elke paddock zo zijn favoriete merries heeft waar hij dan mee gaat vozen :)) en als hij daar klaar mee is rent hij naar de wei. Hij vermaakt zich wel :+

Nou iedereen voorzichtig met 't vuurwerk of met alle lekkernijen & champagne :Y) heel veel plezier vanavond en een heel goed 2016 gewenst!

avaluna

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 18:47

Hahaha; Piet de Cassanova!

Fijne avond, allemaal xxx

puttertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 03:10

BESTE WENSEN IEDEREEN!!!!
Hier hebben ze voor het eerst gewoon buiten blijven staan en het ging SUPER..Bomproof paardjes hihi

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 09:51

Beste wensen voor het nieuwe jaar iedereen :)F

Y)(^) Y)(^) Avaluna, gefeliciteerd met je verjaardag !!

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 10:42

Toch jammer ava....dat je vandaag geen kadotjes krijgt....hahaha :+

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 12:58

Hahaha; ik word al genoeg verwend.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 13:51

Hahaha die Ava :)F Y)(^) :+

Iedereen de beste wensen nog maar een keertje =:) *\o/*

We hadden een feestje in ons nieuwe huis, was super gezellig. Kids ging ook allemaal goed met elkaar (altijd afwachten zeker bij die pubers) ze hebben allemaal spelletjes gedaan die in de B&B staan (vinden ze dan ook helemaal cool dat ze hun eigen stuk hebben). Met de jaarwisseling het grote vuurwerk bekeken vanaf ons dak, was echt wel supergaaf. En een bevriend stel heeft een hond en die was natuurlijk ook mee. Gretha en hun hond hebben zo gespeeld zo grappig.

Mooi weer is het goed begin van het nieuwe jaar!

Even vraag voor de mensen met kleine poowns hier of ervaring daarmee. Wat voor tuigje zouden jullie doen? Ideal of Zilco? Ik wil langzamerhand iets met Piet gaan ondernemen :D en zit me wat te orienteren. Neig zelf naar Zilco omdat ze van die hele fijne hoofdstelletjes hebben en hij heeft maar zo'n klein koppie. Aan de andere kant vind ik bruin gewoon heel heel mooi en dat heb je niet bij Zilco voor zover ik weet...
Ik wil me nu eens eerst goed orienteren voordat ik iets koop, is zo lastig met die kleine pony'tjes, had bij Alwyn uiteindelijk iets samengesteld van mini-shet tot maar pony :7
Dus ik neig er ook wel naar om Piet gewoon in te laden, naar Van Rijs te gaan hier in Zevenhuizen en gewoon een tuigje op maat te laten samenstellen (dwz dat Van Rijs alle Ideal onderdelen bij elkaar zoekt die bij Piet passen) anders zit ik straks weer met tig-tuigonderdelen die ik niet kan gebruiken.

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 14:06

iedereen een top 2016
wat te doen met de ponys met oud en nieuw? hier heeeel veel hooi gegeven en ze kunnen zelf in en uit lopen,tja als het eenmaal losbarst....wat kan je dan doen? (vroeger een hysterische happytime op stal gehad,drama. maar wat kan je anders doen,zodra vuurwerk weg was kwam er weer rust in haar)
VHU: ik zou voor ideal gaan omdat je daarvan alles los kan kopen om het op maat te maken.
hier trouwens ontzettend veel plezier met de ideal-longeersingel. :j

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 14:44

Gaaf dat je weer wat met Piet gaat doen qua mennen. Ik zeg Ideal. Hoe groot is hij?

Ik ben opzoek naar stalling voor Keet. Waar ze nu staat komen veel kinderen en gebruiken ze haar voor lesjes horse agility enzo. Maar ze is beetje klaar met de hoeveelheid kinderen geloof ik.
Maar kan hier in het dorp niets naar mijn zin vinden :(

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 14:59

De longeersingel ken ik niet van Ideal, zal er ook eens naar kijken.
Ach arme Happytime ... had vorig jaar Ber zwaar over de zeik op stal maar ja in de wei staan was echt geen optie (woonwijk & fietspad te dichtbij, kans op vuurwerk in de wei, je weet soms niet wat voor rare dingen ze in hun hoofd kunnen halen) dus ja je moet idd wat. Ollie en ook Hero die ik toen nog had zijn meer het type pony die zich er dan naar schikken zo van als we net doen alsof we er niet zijn gaat het vast wel weer over. Ook wel sneu maar dat ziet er minder heftig uit...

Lastig Keet ... te veel kindjes aandacht is ook niet fijn nee :(

Piet is iets van 1.06 / 1.08 zoiets. Ligt beetje aan hoe stoer hij staat :)) hij is vrij luxe gebouwd (=amha/appaloosa'tje x welsh) maar gaat nu wel wat 'uit elkaar', hij was vorig jaar zo smalletjes zit nu onderhand wat meer body in. Van halster heeft hij zo'n leren mini-halstertje. Shetland maatje halster is te groot.
Geen idee hoe ver of hoe veel ik met hem ga doen hoor maar hij is wel erg leuk om wat mee te doen want hij vindt het allemaal geweldig :+
Maar lange lijnen moet hij wel kunnen leren in ieder geval lijkt me. Hoe hij gaat reageren op sleepje/iets echt achter zijn kont aan geen idee, hij is nogal impulsief qua het op een lopen zetten :')

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 17:08

Ik ben met mijn minipony begonnen met een supergoed koop tuigje van onder de 100,- ...alles op maat gemaakt en gaatjes bij geknipt, en heb er ruim 2 jaar mee kunnen doen, toen ook nog verkocht..ging prima, daarna kieffer kunstof dubbelspan tuigjes gekocht.

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 17:33

Leuk dat je wat met Piet gaat doen VHU. Heb je daar wel tijd voor naast de drukke B&B? Zo cool dat dat zo goed loopt.
Zilco was er wel in Bruin. Zilco-Brun heette dat. Volgens mij bestaat het nog steeds. Mijn vriend heeft het ook voor zijn Haflinger, maar dat past Piet vast niet ;) . Ik ben uiteraard bevooroordeeld omdat ik zelf heel tevreden ben over Zilco O:) .

De beste wensen allemaal. Onze dames gaven er gelukkig helemaal niks om, die hadden hooi en waren tevreden.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 18:11

Fijn dat ze er niets om gaven Assie!
Biancacoo daar zit ik ook nog over na te denken hoor, gewoon eerst iets om eerst mee te oefenen en dan als het erop lijkt dat het echt wat kan worden een mooi nieuw tuigje. Kieffer is er idd ook nog in kunststof. Ook errrrrg mooi :~
Dat wist ik niet van Zilco-brun. Van Arden hebben ze ook kunststof en bruin alleen geen maat mini/shet.
Ik heb geen idee of ik tijd heb of niet. Zie het maar per dag :D

Helaas weer mijn hele schouder vastzitten door die val van Ollie. Voelde het direct al wel maar hoopte dat het meeviel maar 't wordt elke dag weer erger, werd vanacht wakker van de pijn -O- kan mijn arm dan niet opzij leggen maar moet dan een kussen onder. Ben bang dat het weer die schouderpees is die ook zo geblesseerd was met die val in juni.

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 18:26

VHU balen van je schouder!

kwa tuig zou ik ook eerder voor zilco gaan voor zo'n kleintje. Ideal is toch wat lomp vooral het kunststof tuig. Zilco is er niet in bruin in de kleine maten (anders had ik die vast al gehad) ideal is er wel weet niet of mini shet daar ook bij zit. kieffer vind ik ook mooi. Lessing heb je ook nog maar dat is ook niet goedkoop.

Verder iedereen de beste wensen voor 2016!

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 19:20

Zilco dan wel het gewone borsttuig. Die empathy past bagger bij die kleintjes

Rhine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 20:36

Gelukkig nieuwjaar allemaal !!!

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 21:45

Maisie schreef:
VHU balen van je schouder!

kwa tuig zou ik ook eerder voor zilco gaan voor zo'n kleintje. Ideal is toch wat lomp vooral het kunststof tuig. Zilco is er niet in bruin in de kleine maten (anders had ik die vast al gehad) ideal is er wel weet niet of mini shet daar ook bij zit. kieffer vind ik ook mooi. Lessing heb je ook nog maar dat is ook niet goedkoop.

O Zilco niet in die kleine maatjes? Jammer.
Moet zeggen dat ik het bruine tuig wat minder van kwaliteit vind dan het zwarte. Voelt wat minder aan ofzo.

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 23:33

oeps VHU ga je weer met je schouder,heb snel een foto gemaakt van de ideal-
Afbeelding
longeersingel

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 23:36

Sterkte met je schouder, Vhu; blijft hier ook telkens weer de kop opsteken.

Erg mooie longeetsingek, happytime

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 23:49

Iedereen hier een heel voorspoedig en succesvol 2016 toegewenst! *\o/*

Moos is begin oudejaarsavond nog gewoon bereden. Het eerste siervuurwerk ging al met gepiiieuw en gesis de lucht in tijdens het aanspringen in galop, maar het boeide hem niks :') . Toch wel zijn buitenluik dicht gedaan, geen risico.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 09:09

Wauw, dat is een heel mooie en handige longeersingel ht !
Vhu,...sterkte met je schouder, hoop dat het snel beter voelt.
Gem, wat onwijs braaf van Moos ! Heerlijk zo'n paard.
was er niet iemand bezig met de aankoop van een nieuw paard ?....hoe is t daarmee..
en de bitten uitzoekerij, al de juiste gevonden ?
en...ehm..ben slecht in Namen, sorry..
zag dat Tine Rembrandt voor de kar heeft gehad, en stukje geschoren.

Verder. ....geen nieuws..ga op pad voor de regen hier is..
tot later... :evaw:

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 10:22

ik ben ontvriend door tine dus kan niets meer zien -O-

Dingetje was met een nieuwe pony bezig spannend hoor! Ben erg benieuwd.

HT mooie singel! Ik heb er een van lammert die werkt ook fijn!

Bianca weer lekker met de hondjes op pad. Hier is de regen al weer een eind weg. Hoop dat
het een beetje droog blijft vandaag.

Vandaag indoor marathon met Robin!

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 10:52

Moos is stoer en Veel succes voor Maisie

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 12:43

Maisie, veel plezier en succes met Robin.
Heerlijk korte training gedaan 6 km..lekker tempo erin..
Tine had een grappige foto..loopt een hond onder Rembrand door...braaaaf paard ! _/-\o_

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 13:06

Leuk Maisie veel succes *\o/*

Prachtige singel HT :j

Vanochtend lekker vroeg naar de pony's geweest, alles stond nog op stal dus de 'grote' paddock was vrij (iets van 40x40). Ber en Ollie en Piet erin gezet en lekker rond laten rennen konden ze even helemaal 'los' gaan *\%/* was duidelijk behoefte aan :)) Ollie echt helemaal bokken }:0 alleen vloog Piet na het 2e rondje tussen de draden door richting het grote land en verdween als een stip aan de horizon :oo zag hem zo verdwijnen ... maar ik had zoiets van die komt vast wel weer terug en ja hoor, toen ik hem bijna niet meer zag kwam hij weer terug rennen =:)
Daarna alles gepoetst en met Piet nog gewandeld. Hij loopt nu (bijna steeds O:) ) aan mooi los touwtje netjes mee.

We zouden vandaag nog een Nieuwjaarsroute doen met allerlei bezoek maar manlief heeft er geen zin in ik vidn het niet erg := nu dus lekker even bijkomen :9k :evaw: