[AR] Dressuur en Vaardigheid 2014

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anke

Re: Dressuur en Vaardigheid 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-14 14:30

Op zich is dat natuurlijk een hele logische reden. Als er geen plek is, zul je het moeten doen met de plek die je hebt.
Het is inderdaad dan wel fijn dat je twee keer de vaardigheid mag starten.
Weet iemand waarom dit veranderd is of mocht dat altijd al, maar wist men dat gewoon niet?
In Zuid is het sinds kort bekend. Ik verbaasde me namelijk dat in Oost de menners zo snel door de vaardigheidklasses konden gaan.
Echter als je natuurlijk twee keer mag/kan starten voor punten, kan het dubbel zo snel gaan met de winstpunten.

Ik vind het fijn als de vaardigheid tussendoor even een kwartiertje vrij gegeven wordt om te verkennen.

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-14 14:42

2 vaardigheidsparcoursen mocht altijd al maar er was weinig animo voor en officieel moeten het verschillende parcoursen zijn of verschillende juryleden.
In praktijk is dat nog niet altijd zo dus zodra regelment aangepast is zal het wel weer over zijn.
Zelf vind ik het wel fijn want een tweede keer rijdt het makkelijker dan een eerste x en ja als je snel in de laatste klasse zit houd het op. Maar dat is dan ook keus van deelnemer

_Marjola

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-14 14:43

@Anke als ik het goed heb begrepen is dat in NH erin geslopen, omdat je eerst het recht had om 4 proeven per dag te starten (tegenwoordig volgens mij zelfs 5, zodat je ook kür kan starten naast DR en VH). Je mag alleen niet 2x barrage rijden, dus de tweede proef is vrijwel altijd alleen voor winstpunten en dan wordt de plaatsing gedaan a.d.h.v. de omloop. Blijkbaar zet de trend van 2x VH starten zich door in andere districten. Maar dat is inderdaad de reden waarom mensen in NH zo snel door kunnen naar een volgende klasse. ;)

Aan de ene kant is het onhandig dat je 2x moet inspannen, maar ik vind het wel fijn dat je dan met een fris paard de ring in kan en er gewoon een vaste startvolgorde is. Vaak is het vrije startvolgorde en overlapt de vaardigheid deels met dressuur, maar dan ontstaat wel het probleem dat er opeens 10 menners tegelijk zich aanmelden en er vervolgens creatief geschoven gaat worden om zoveel mogelijk dezelfde spoorbreedte na elkaar te laten starten. Ik snap dat ze liever niet teveel ombouwen, maar het is wel irritant dat je pony dan opeens 2,5h voor wagen staat en je dan voortdurend aan het puzzelen ben of je nu al wel een stukje moet inrijden voor de vaardigheid of niet.

Weet iemand trouwens of de Welsh familie & sportdag (inclusief mennen) doorgaat dit jaar?

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-14 15:44

Heb ik nog gevraagd op welsh facebook wbt die sportdag maar nog niks gehoord.. wil graag weer mee doen maar anders ga ik naar peerdsturen hier bij ons.

Een paard mag op één wedstrijddag, al dan niet door dezelfde
deelnemer, maximaal 4 maal worden gestart, waarvan maximaal
twee maal in de vaardigheidsproef.

Aldus knhs.
Had graag Syl bijv op DK ook nog enkelspan dressuur uitgebracht, maarja dan zou ie 5 keer lopen en dat mag niet. (Terwijl een eendaagse SGMW zwaarder is, maargoed)
Want dan loopt ie 2 proefjes in tweespan dressuur, 1 rondje in tweespan vaardigheid, dus 3 keer gelopen. Dus 2 proefjes enkelspan mag dan officieel niet..

Of bijv 2 rondjes tweespan vdh en dan nog 1vd2 pony's in enkelspan 2 vdh mag ook niet..

Ik start alleen drs/vdh waar je aansluitend je vaardigheid kan rijden, en anders start ik gewoon of alleen dressuur of alleen vaardigheid. Dan maar keuzes maken, anders ben je zo lang aan het wachten. Maar snap dat bij sommigen niet anders kan.

_Marjola

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-14 16:29

Jammer als het niet door zou gaan. Normaal is dan ook de Welsh Cup ohz, maar het is wel typisch dat daar totaal nog geen aankondigingen van zijn geweest.

Okay dan is het toch 4 starts maximaal per dag. Heb ik het verkeerd begrepen in combinatie met de kür.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-14 18:17

Wat Flurk zegt klopt, ze breken eerst alles af, dan pas vaardigheid, vind het normaal nog niet zo'n drama, maar van de week meldde dus goede vriendin van me dat ze haar 50e verjaardag vanaf half 5 met een bbq ging vieren..
Fijn.. als je dan om 5 over half 5 nog moet starten, opladen, terug rijden, opruimen... dan is het eten wel op.. Feestje gelukkig nog niet over.

Ben wel blij dat je 2 x dressuur en 2 x vaardigheid mag starten.

Toobs heeft hele week vrij gehad, ik was niet helemaal in orde, vandaag gelest onder het zadel,
jongens wat een hitte!

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-14 18:21

In de vorige welsh magazine staat de uitnodiging. 7 september Kootwijk

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-14 22:49

Sorry , is zaterdag 6 september

_Marjola

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-14 23:14

Leuk nieuws! *\o/* Ik heb gelijk een wedstrijdweekend met mijn vader gewisseld om naar Kootwijk te kunnen. Eigenlijk komt het perfect uit! Nu heeft Sam een minder zwaar programma in augustus. Ik ga voor de lol naast DR+VH ook meedoen aan bestgaande menpony. Niet dat we kans maken, maar het is wel een leuke oefening. Hopelijk zijn er dit jaar weer genoeg inschrijvingen zodat alle onderdelen doorgaan.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 10:02

Vorig jaar ging volgens mij alleen bestaand niet Door ivm te weinig deelnemers..
Toen was het tegeliIk met de hippiade..

Nu valt het samen met het NK sgmw.. Dus helaas geen kans om Syl's titel te verdedigen.. tis wel een leuke wedstrijd daar en mooi terrein. Hopelijk volgend jaar een een keer weer..

_Marjola

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 10:32

@Melanie Jammer dat het samen valt met het NK samengesteld! Klopt dat vorig jaar bestgaand niet door ging. De vaardigheid toen ook niet. Maar hopelijk blijven er dit jaar genoeg DR+VH rijders over om mee te doen.

Terrein is daar inderdaad erg mooi. Kom er al sinds ik als klein meisje onder het zadel reed, dus het meedoen is ook een stukje jeugdsentiment :Y)

magicmist

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 11:29

mag ik hier meekletsen.

heb gisteren meegedaan aan de hobbyklasse in sprang cappele. en heb de smaak te pakken!
niet hoog gescored, maar was zeer leuk om te doen.

weet iemand hier btw het nummer van Saskia van heesch. zou graag bij haar willen gaan lessen

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-14 17:49

Ik denk dat je dan even naar District Zuid moet bellen, zij weten haar nummer wel. Ik heb het nummer ook nog wel, maar ligt thuis Y;(

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 20:43

Vandaag wedstrijd gereden in Nieuw-Weerdinge. Zoonlief eerst bij de bixie, waar hij de dressuur en vaardigheid heeft gewonnen. Ik heb bij de Z enkelspan ook de vaardigheid gewonnen. Bij de dressuur helaas net geen wp, 179 punten. Jammer, want hij liep toch echt best leuk. Nou ja, volgende keer weer beter.

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 20:48

Ik vandaag 186 en 181 punten, romy nu 4 winstpunten in de m.dressuur. Vaardigheid helaas tijdsoverschrijding

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 22:11

Zo blij vandaag vaardigheid gereden en ik durf gelukkig weer.
Helaas 2 ballen in mijn tweede parcours en mijn oude sok ook rondje hc gestart en toen hadden we 4 ballen maar wel veel lol

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 23:00

Flurk schreef:
Helaas 2 ballen in mijn tweede parcours en mijn oude sok ook rondje hc gestart en toen hadden we 4 ballen maar wel veel lol

Missie geslaagd dus! Top! Jammer van de 2 ballen, maar ach.

Patricia, gefeliciteerd met je 2 punten.

Toobs had 177 en 184, maar was echt vandaag niet aanspreekbaar, gewoon niet thuis, viel nog net niet in slaap voor de wagen. En over het halthouden zullen we het maar niet hebben, wiebelkont.

Vaardigheid, 1e rondje 2 ballen, 2e rondje 1 bal, dus puntje mee naar huis mogen nemen.

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 07:17

Sjolvir schreef:
Flurk schreef:

Missie geslaagd dus! Top! Jammer van de 2 ballen, maar ach.

Patricia, gefeliciteerd met je 2 punten.

Toobs had 177 en 184, maar was echt vandaag niet aanspreekbaar, gewoon niet thuis, viel nog net niet in slaap voor de wagen. En over het halthouden zullen we het maar niet hebben, wiebelkont.

Vaardigheid, 1e rondje 2 ballen, 2e rondje 1 bal, dus puntje mee naar huis mogen nemen.

Gefliciteerd met je puntjes, en inderdaad mijn missie geslaagd

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 09:52

Ik had gisteren in de enkelspan L dressuur in Nieuw-Weerdinge 1e proef 190 en 2e prijs en 2e proef 178. Liep niet teveel spanning.

Vaardigheid eerste rondje 3 ballen. 2e rondje meet tempo gemaakt 2 ballen. Erg tevreden. Kreeg de reactie die ik wilde en ruim binnen de tijd.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 10:11

Weer goede vorderingen gemaakt zo te horen!

Snap niet dat zulke belangrijke menactiviteiten op dezelfde dag zijn!

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 14:26

Oh zag op de uitslagen dat ik nog 4e in het eerste vaardigheid parcours was en in het 2e parcours zelfs 2e.
Nog best goed eigenlijk.

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 16:12

nou iedereen lekker weekend dus gehad!

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 17:47

Hmm, zie net dat er foutje in de uitslagen staat.

Was 1e met vaardigheid 1e parcours met 2 ballen.
Maar ook 1e vaardigheid in 2e parcours met 1 bal, maar ze hebben me tussen de pony's gezet.

Mijn groompje vond de beker zo mooi met de blingbling, dus ga toch mailtje sturen.
Kan ik er 1 aan haar geven!

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 19:11

Bij mij was het ook fout gegaan. Ze hadden een impuls tussen de klasse L enkelspan gezet op de gedeelde eerste plaats. Dus ik viel als net derde buiten de prijzen. Toch maar even aangekaart dat dat niet hoort. Toen kreeg ik nog netjes een enveloppe. Maar ze hebben het op de uitslagen lijst niet aangepast.

wolkj

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 21:33

Wij hebben ook weer heerlijk gereden in Rhoon en gelukkig goed tussen de buien door !

1e proef niet echt naar me zin, kon vroeger starten omdat ze voorliepen dus dacht doe t maar, waardoor sommige stukken er niet goed uitkwamen wat nog 186 punten opleverde ,
2e proef liep heerlijk op EXB met 1 hand na, dus 196 punten!
1e vaardigheid foutloos, evenals de barrage. In de 2e helaas 2 ballen !

Voor de dressuur nu Z startgerechtigd met m'n jonge lieve fjord!

Met 5 winst naar huis, op naar 16 augustus districtskampioenschap!