Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Ik ben zelf 16 en ik ben aan het sparen voor een Hca sulky voor mijn shet. Het zal mijn 1e sulky zijn en ook allebei onze 1e men ervaring. We hebben natuurlijk ondertussen al wel les en zijn bezig met beleren etc., maar verder weet ik niet zo veel van sulky's. Ik heb veel 'research' gedaan naar wat echt goede sulky's en kwam toch altijd uit op de HCA. Ik weet al zeker dat ik het mennen leuk vind en mijn pony ook. We hebben ook het tuig enzo al. Ik moet dus alleen nog wachten op de sulky. Ik moet nog een klein beetje sparen en ik hoop dat ik hem heb tegen de zomer of misschien iets later. Ik heb wel al veel vragen ook aan HCA gestuurd en allemaal goed beantwoord, dus dat is het probleem niet. Nu mijn vraag: Heeft iemand van jullie nog tips of opmerkingen over de sulky. Wat ik het beste zou kunnen nemen al extra of juist niet doen. Wat jullie ervaringen zijn enzo.
Patty14 schreef:Als je de mogelijkheid hebt om hem op te halen zou ik dat zeker doen. Andries kan je dan namelijk ook nog het een en ander uitleggen.
En 16inch voor een shet van 85cm kan prima. Dit heb ik ook, in m'n profiel staan wel foto's!
Edit. Ziet erg leuk uit, jullie 2 samen!! Mooie sulky ook!
Zo kun je gewoon je kabel korter knippen en dicht draaien met die klemmetjes. Ayla schreef:Die kan je niet openmaken en opnieuw sluiten, je kunt wel een soort klemmetjes bij de GAMMA halen. Ik weet niet hoe ze heten.. Maar die draai je met twee kleine moertjes dicht. Ik heb ze zelf ookZo kun je gewoon je kabel korter knippen en dicht draaien met die klemmetjes.
Peachy schreef:Ik heb veiligheidslichtogen dus die zitten strak om het lamoen heen dus daar klappert het niet. Meer de riempjes waar de veiligheidslichtogen aan vast zitten zeg maar, die aan het schoftje vast zit.