[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 5

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

tallechie

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 21:53

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 21:58

Bicci..zijn lijf harder dan jij zijn kop laat gaan, heel herkenbaar ! dat is precies idd wat je ziet op de foto's !
komt vast goed met een beetje oefening !
Ik ben benieuwd hoe hij op het bitje reageerd.

Gave foto vhu.

Rhino is wel heftig dit jaar.....vreselijk voor die mensen die daar hun paard door verliezen.

Daan iets beter..ik blijf duimen voor je.

Lanouska..hoe ging de clubkampioenschap ??

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 22:03

tjah, hij wil en kan ook idioot hard,
en dat vind "mams" veel te eng...

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 23:45

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-12 01:03

goedeavond

ik heb vandaag bijna de hele dag in bed door gebracht, was vanochtend wel op het werk maar ben door de maneger om kwart over 10 naar huis gestuurd omdat ik het echt niet meer trok. ben meteen weer me bed in gedoken en er pas om 5 uur uit gekomen en heb heerlijk een paar uur geslapen met de nodige pijnstillers achter de kiezen.
daarna ging het een stuk beter

vanavond inderdaad clubkampioenschappen gehad
omdat er wat mensen uitgevallen waren was het met het 4 span even haasje repje. toen de vrachtwagen er was heb ik me eerst snel omgekleed en de paarden ingevlochten en ingespannen en toen eerst bij bettepet de proef voorgelezen. na bettepet moesten wij rijden dus maar 10 min losgereden. eigenlijk net te weinig dus en zelf vonden we de proef wat rommelig maar toch 197 punten en 1ste in de dressuur.
daarna met het voorspan de vaardigheid gereden.
er stond een lastig parcour maar na een oefenrondje waarin we 1 bal hadden. hadden we een foutloos parcour en daarna een foutloze barrage *\o/* en waren we 2de in de vaardigehid en uiteindelijk was dat goed genoeg voor de titel...... clubkampioen 2012

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 08:18

Gefeliciteerd Lanouska! Clubkampioen!

Tallechie wat een triest nieuws!

Hier een rustige nacht achter de rug. Gisteravond wel wat telefoontjes en opdrachten gehad, maar na 22.00 uur hebben ze me met rust gelaten ;) Vanochtend om 5.15 uur een telefoontje en ben daarna weer in slaap gevallen. Zo de boel overdragen en dan heb ik vanmiddag om 17.00 uur weer dienst tot zondagavond 17.00 uur.
Gwin krijgt vandaag vrij, 2 flinke ritten achter de rug. Ga denk ik maar mijn tuig poetsen vandaag. Verder lekker rustigaan doen.

Fijne dag allemaal en succes met de wedstrijden!

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 08:39

@lanouska Gefeliciteerd, Clubkampioen!

@tall hoe is het nu met Daan en jou?

Succes met de wedstrijden!

Gisterenavond heeft Janouk mendressuurles gereden. Ze liep fijn.

Ik had haar s morgens al een kwartiertje aan de hand losgewerkt. Normaal moet ik haar voorwaarts houden, nu had ik problemen om haar bij te lopen en de buiging van links naar rechts en terug, ging soepel. Zelfs in de travers was ze voorwaarts.

s avonds in de les gingen de 15 meter voltes in galop goed en de galopwissels waren ook mooi gezet. Ze bleef in de verzameling mooi hoog boven in. dus...............
wij hebben besloten mee te doen aan de indoor districtskampioenschappen West. Nu maar hopen voor ons dat er genoeg in het Z starten, zodat de rubriek niet samengevoegd wordt met de ZZ (Roos en Brutus als ze van start gaan.) :j

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 08:40

lanouska schreef:
goedeavond

ik heb vandaag bijna de hele dag in bed door gebracht, was vanochtend wel op het werk maar ben door de maneger om kwart over 10 naar huis gestuurd omdat ik het echt niet meer trok. ben meteen weer me bed in gedoken en er pas om 5 uur uit gekomen en heb heerlijk een paar uur geslapen met de nodige pijnstillers achter de kiezen.
daarna ging het een stuk beter

vanavond inderdaad clubkampioenschappen gehad
omdat er wat mensen uitgevallen waren was het met het 4 span even haasje repje. toen de vrachtwagen er was heb ik me eerst snel omgekleed en de paarden ingevlochten en ingespannen en toen eerst bij bettepet de proef voorgelezen. na bettepet moesten wij rijden dus maar 10 min losgereden. eigenlijk net te weinig dus en zelf vonden we de proef wat rommelig maar toch 197 punten en 1ste in de dressuur.
daarna met het voorspan de vaardigheid gereden.
er stond een lastig parcour maar na een oefenrondje waarin we 1 bal hadden. hadden we een foutloos parcour en daarna een foutloze barrage *\o/* en waren we 2de in de vaardigehid en uiteindelijk was dat goed genoeg voor de titel...... clubkampioen 2012

proficiat!!!!!

Afbeelding

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 09:51

Gefeliciteerd lanouska.
Frensie lekkere dienst gehad. Ik mag vandaag ook tuig poetsen
Janouk super.

Met Daan gaat het wel weer aardig geloof ik. Hij lag gisteren om 21 uur in bed en is nu aan het wakker worden. Dus slapen gaat erg goed. Vanaf 13 uur gistermiddag geen diarree gehad. Nu moet hij nog gaan drinken.

Zal Daan ophalen, fles geven. Dan huishouden, tuig poetsen en rond 11 uur naar stal om te wassen en te vlechten

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 10:41

@Tallechie: fijn dat Daan aan de beterende hand lijkt te zijn, hopelijk drinkt hij ook snel wat meer.
Mmm, Martin van de Broek, ik vraag me af of hij niet mijn examen heeft afgenomen.

@Lanouska: gefeliciteerd *\o/* *\o/* *\o/*

@Janouk: fijn dat het zo goed ging en dat jullie nu toch gaan, hopelijk worden jullie niet samengevoegd en kunnen jullie lekker knallen!

@VHU: ik heb een bench alleen voor in de auto, daar zit de hond ook alleen maar tijdens het ritje in, trouwens. Heb nu al meer dan een jaar geen bench meer in de auto, want hoef niet meer met de hond op pad, woon nu aan het bos en aan het water en mee naar stal hoeft ook al niet meer :D . Goed dat je het ze zo leert :j .

@Gem: oeh, jakkie, zeg, dan kan ik ook niet meer eten :(:) . Idd leuke dingetjes uit gekomen en ook nog eens gezellig het vergaderen.

Vandaag even wat boodschapjes doen, huishouden en alles klaar maken voor morgen.
Weer lekker een dagje wintertraining *\o/* . 's Morgens dressuur, 's middags vaardigheid, helaas door drukte en het weer niet meer echt kunnen oefenen. Zo meteen maar even pony longeren. Vanavond etentje met m'n ouders, maar wel op tijd naar bed, want ik heb op mijn eigen verzoek, meteen als eerste les morgenvroeg, dan heb ik nog een groom voor het optuigen.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 11:38

De menner in kwestie ken ik niet...
Leuk morgen Avaluna....zo dat is allemaal heerlijk natuurlijk zo lekker bij huis alles :j Lanouska gefeliciteerd mooie punten ook, Janouk gaat ervoor en hoopt op een te kloppen concurrentie :+ en Daan gelukkig wat beter :(:) succes vanmiddag Tallechie!

Hier vanochtend keurig een plasje op de krant in de gang en de rest tot nu toe allemaal buiten ... manlief vindt pup steeds leuker hahaha.

Zo natuurlijk even naar stal, het is werkelijk heerlijk weer.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 11:56

Tall: fijn dat het met Daantje weer wat beter lijkt te gaan :) .

VHU: lijkt me heerlijk om weer een hondje om me heen te hebben. Zit enigszins jaloers jouw Wiske-verhaaltjes te lezen :o . Hubby en ik zijn beiden gek van honden, maar hij wil ze niet meer aan boord hebben. En alle vakanties in pension doen is ook een beetje sneu.

Janouk: gewoon voor jezelf rijden en niet naar een ander kijken, das mijn motto :D . Ik zeg altijd: liever laatste met een wp, dan een oranje lint en een beker zonder wp :Y) .

Lanouska: gefeliciteerd met het clubkampioenschap!!

Avaluna: kleed je maar warm aan morgenvroeg :brr: . Vanmiddag ga ik naar huis, dus hopelijk heb ik morgen ook weer les. En anders donderdag, eindelijk weer in Katsbek. Morgen heeft vriendinnetje haar debuut in de B (o.d.m.) met haar jonge paard in Oirsbeek. Ben benieuwd, ga wel ff kijken als het uitkomt met mijn eigen les.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 13:07

@VHU: wat ontzettend leuk dat ze het zo goed doet <3 , hahaha, manlief ook steeds meer enthousiast, plaats maar flink wat positieve verhalen, want wss nog eventjes en dan mogen/moeten :') we ook weer, wss een Cavalier voor onze dochter.
Moet echt ff wennen aan kleine, langharige hond, die gaat mooi onder de deken in de winter hier op de boerderij :+ , maar lijkt me wel een geschikt ras voor onze dochter.

@Tallechie: veel succes!

@Gem: heb net lekker gelongeerd in m'n trui, hier schijnt de zon lekker, morgen sowieso in de binnenbak bij Andreas, dat scheelt een boel. Volgende week meteen eens mijn rij-/menbak voor thuis gaan regelen, mis hem nu wel erg, met Romeo ga ik niet alleen van huis af, de wei is nu toch wel te nat om op te mennen en mijn paddock is te klein om te rijden ohz met een paard van 1.78, kan altijd bij de buren terecht, zowel binnen-als buitenbak, maar wil gewoon lekker thuis aan de slag.

Zo meteen nog even een rondje langs het water met de pony van dochterlief en dan uitmesten, nu eens in deze colgorde anders schiet het rijden er veelal bij in.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 14:57

gem schreef:
Janouk: gewoon voor jezelf rijden en niet naar een ander kijken, das mijn motto :D . Ik zeg altijd: liever laatste met een wp, dan een oranje lint en een beker zonder wp :Y) .

HAHA dat is ons motto ook altijd; wij rijden voor de winstpunten, maar op een districtskampioenschap is de sjerp en overwinningsdeken toch ook wel heel belangrijk. Die heb ik nog niet.

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 15:08

@prinsjuh, reed jij met je knollie en kar rond kwart voor 10- 10:00 op de schutsestraat bij prinsenbeek?
je keerde net om terug richting 7-bergen.
(als jij het idd was :D )

wij waren met de auto opweg naar stal, hebben ook rondje met kikkerkar gedaan,

mensen,

ik ben al helemaal blij met t stang-trensje.
hij liep nu 85% vd tijd netjes laag, ook als hij normaal als ik de leidsels zou aannemen, zn kop erop zou zetten
en daar waar hij dat nu toch deed, kon ik hem hele makkelijk weer laag rijden.
*\o/*

ik weet zeker dat het gebroken bitje hem in zn gehemelte prikte ofzo, want dit was verschil van dag en nacht.
hij kreeg zowaar mee-flap-oortjes met zn stapen draf-ritme.

het nu hier en daar zn kop toch hoog zetten, is zekerweten de pavlov-reactie op dat gebroken bitje,
toen kreeg ik hem nl niet meer laaggereden en nu super makkelijk en snel.
die pavlov , gaat er weer wel uit,...ben vol vertrouwen daarin :))

**trots op pownei**

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 15:21

@ Bicci: fijn dat je het juiste bitje gevonden heb.

janouk schreef:
gem schreef:

HAHA dat is ons motto ook altijd; wij rijden voor de winstpunten, maar op een districtskampioenschap is de sjerp en overwinningsdeken toch ook wel heel belangrijk. Die heb ik nog niet.

Idd, en daarbij is het districts kampioenschap voor mij wel een stukje rijden, en vind dat zonde om zinloos te doen.
Maar heb besloten mij ook in te schrijven!

Morgen Roos maar scheren zodat we komende weken fijn kunnen trainen. En me voor over 2 weken nog maar ergens in schrijven zodat ik tenminste 1x gestart ben voor het kampioenschap :o.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 17:02

@Lanouska: gaat het wat beter?

@Dennis: ik was hier ook al aan het twijfelen over het scheren, hier is het vandaag ontzettend warm, pony was nu aan de longe al flink aan het zweten, ocherm en morgen moet hij hard aan het werk :(:) .

Zou Tine lekker aan het skieeën zijn?

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 17:34

:wave: Ik kom ook nog eens eventjes piepen.

@ Kiss: gecondoleerd, het is nooit leuk om iemand te moeten begraven.

@ VHU: wat een mooie pup heb je daar zeg!!! Veel succes ermee!
Wat betreft het eten, inderdaad gewoon weghalen en later opnieuw aanbieden. Dat is de beste manier om ze aan het eten te krijgen, zo leren ze dat ze niet kunnen kiezen wanneer ze eten. Er zijn trouwens ook kinderen die minder/meer eten dan anderen, lijkt me best normaal... Zolang ze bijkomt, groeit en lekker levendig is, is er geen probleem!

@ Nouvel: weer lekker op gang, leuk voor je! Veel succes met de wedstrijden!

@ tallechie: arme Daan ziekjes :(:) Hopelijk is hij snel weer helemaal beter en slaapt hij weer gewoon.

@ Ollie: het is normaal dat je Simba mist, veel sterkte nog!

@ Janouk: mooie wagen!

@ Tine: hopelijk gaat het een beetje met je, vervelend om ziek op vakantie te vertrekken... Allergisch voor de zon, jeetje lijkt me niet plezant!
Toch een fijne vakantie gewenst!

@ Poeltje: wat een engerd was dat zeg... Ik ben een echt eitje in dat soort situaties, ik zou ook onmiddellijk iemand bellen :D Gelukkig heb ik nu een gevaarlijke hond die mij beschermt! Ik zal er maar niet bij zeggen dat ze wegrent bij enge situaties :o
Leuke foto van Henkie en King! Wat is Henkie toch een knapperd!

@ lanouska: gefeliciteerd met je clubkampioenschap!

@ bicci: goed dat je het juiste bitje gevonden hebt!

Hier gaat het best goed. Vandaag naar de dierenarts geweest om de draadjes eruit te halen bij Zhora. Na het bloederige drama van vorige week is alles in steigende lijn gegaan, het is nu mooi dicht. Zhora liet zich gewoon op haar rug leggen, ze bleef muisstil liggen toen de dierenarts de draadjes eruit haalde, heerlijke hond! <3

Oh ja, ik heb mijn ouders EINDELIJK zo ver gekregen om de honden voor de volle 100% uit elkaar te halen. Afgelopen maandag is het weer tot een aanvaring gekomen toen we ze heel eventjes samen lieten lopen. (Zoë wou rijden op Zhora, Zhora wou dat niet en Zoë werd hééél erg boos omdat Zhora niet wou) Nu heb ik mijn ouders duidelijk kunnen maken dat het zo echt niet verder kan en vandaag heeft mijn vader een stukje wei afgemaakt voor Zhora. *\o/* Ik ben zo blij! Ok, de vorige ruzie was al lang geleden, maar nu kan ik echt helemaal gerust zijn.

Over precies 5 weken vertrek ik naar Nieuw Zeeland! *\o/* Het begint aardig dichterbij te komen! Het einde van mijn schoolcarrière komt ook heel dichtbij! Nog maar 4 weekjes les :Y)

Woensdag is er weer iemand geweest om met Romeo bezig te zijn. Dat 5-jarig meisje waar ik al eens van verteld heb (meisje is inmiddels 6 :o ). Ze heeft Romeo geborsteld, we hebben hem gelongeerd en daarna is het meisje erop gegaan (met zadel) en zijn we een uur gaan wandelen in het bos. Ze is nog maar 6, dus echt rijden is het niet, ik hou Romeo ook nog aan de hand vast, maar het meisje vindt het heerlijk en dan geniet ik ook :D

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-12 18:04

goedemiddag

ik ga mee met de laatste samenvatting

ik ben vandaag in coevorden geweest, op de verjaardag van willeke.
was erg gezellig met allemaal lekkere taart en hapjes :9

daarna hebben ik even met uzma gereden en die liep erg goed. echt wat kun je dan tevreden van de kar af komen helemaal geweldig. daarna heeft willeke met jilke gemend en heb ik haar geholpen. dus weer een heerlijk dagje er op zitten

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 18:31

Hey S_L!! Leuk dat je weer even langs komt! Fijn dat je ouders eindelijk de honden uit elkaar willen houden, helaas kan het niet anders.

Lanouska lekker dagje gehad weer! Volgens mij ben jij altijd wel lekker bezig met wat je leuk vindt! Top!

Bicci super dat het stangetje goed werkt!

Janouk & Dennis naar de districtkampioenschappen! Goedzo!

Avaluna zwetende pony. Ik vond het hier vandaag niet super warm. Heb de dikke deken omgehouden.

VHU ik zag op het endurance forum dat je de korte klasse 1 gaat goed met Bente in KWB! Leuk!

Nou, weer een lekker dagje gehad, niet veel bijzonders. Vanochtend op stal gerommeld, Gwin heeft het weekend vrij. Lekker op de fiets geweest. Daarna naar huis en tuig schoongemaakt, stofgezogen en lekker een filmpje gekeken :D Nog even wat was opgeruimd en rond kwart voor 5 naar het werk gereden om de dienst over te nemen. Nu dus 'aan het werk' maar het schijnt weer erg rustig te zijn. Weet niet of ik dat erg vind :=

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 18:54

Wat fijn Bicci dat je zo'n verbetering merkt, helemaal super +:)+
Frensie lekker dat 't rustig is :) en ik heb mij inderdaad na een 'pauze' van 5 jaar (mijn laatste endurance was in 2007) ingeschreven voor een endurance :):) Ga puur voor de lol: netjes uitrijden met nette waarden, ben zo benieuwd wat mijn dametje ervan terecht brengt met haar tuigpaardmanieren. Ze is natuurlijk totaal a-typisch vwb endurance maar goed :=
Gem wat jammer dat manlief dat niet meer wil.... maar ja, aan de andere kant als jij niet aan boord bent en dus veel alleen thuis is het toch wel heel veilig een fijne hond om je heen (zo heb ik mijn man ook overtuigd, zal je zien dat hij nu net een project heeft in Rotterdam _O- ).
S_L wat heerlijk dat je af kunt tellen van school...en dan op reis :):)
Tallechie kijkt of er iemand om Alwyn kan zitten, vast wel denk ik (alhoewel als hij het voorjaar in de kop heeft bokkerdebok := )
En ik ga mee op de samenvatting van Frensie :list: :o

Fijn gereden met Bente, paar hele mooie overgangen van draf naar middendraf en weer terug :* veel galopwerk gedaan, wordt ze erg fijn van met rijden. En maar briesen, vind dat altijd zo'n fijn gevoel geven :D

Wiske ligt hier lekker op haar flostouw te kauwen, is weer mee geweest naar stal kon ze lekker rondstruinen door het gras, zand op het erf, zoonlief er continue mee bezig, als een soort oppas :D het was heerlijk weer, er zijn vervelender manieren om je zaterdag door te brengen :+

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 19:10

*vanaf mn foontje* allemaal bedankt :-)) ben er ook wel egt erg bly mee :d

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 20:55

@bic: jaaaaa dat waren wij ;-) we keerden om om zanddreef door te rijden, leek ons leukere weg :D Hebben rit van ruim 2,5 uur gemaakt vanmorgen, hahaha Mick vond die rubberen matten bij spoorwegovergang heel gek :+ Superdag achter de rug, nu heel moe, niet fit, dus ga naar dromenland :wave:

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 21:13

In het kader van not-bokt-proof foto's in dit forum (kwam toch bij Buckje vandaan, Buckje hoe is het?)

Spetterende Bente aan de longe
Afbeelding
Plat door de bocht (ik dus blij dat ik dacht laat ik even longeren := )
Afbeelding
En waarom ik galoptraining doe :x :+
Ik ben een tuigpaard en galop...tja... ik ga vooral de lucht in...
Afbeelding
Probeer hier iets van aansluiting te krijgen (geen gepluk hoor, het is meer dat ik totaal geen aanleuning heb en het zo probeer op te zoeken en door stelling te vragen kan ze ook niet zo bokken/donderen)
Afbeelding

En hier wordt het wat, kijk nog wel erg geconcentreerd en dat been, tja, die moet dus recht en lang :=
Afbeelding

Het is toch zo'n lekker ding :+

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 21:21

Bicci..top dat het bitje zo goed bevalt, superrrrr *\o/*
Janouk goed zo lekker mee doen hoor !! *\o/*
Dennis ook , lekker bezig gaan met Roos, en lol maken !! *\o/*
VHU lekker gereden met frisse Bente.. *\o/*
Mooie foto's VHU !!! super peerd !
Lanouska, jullie als team gefeliciteerd met het clubkampioenschap !! *\o/*
HT bijna naar nieuw-zeeland, spannend !!! gaat Romeo dan op rust, of heb je iemand die hem blijft mennen ??
Frensie dagje Gwin vrij...tuig gepoetst ??

Hier vanmorgen hard gewerkt, dak van het huis van mijn zus is lek, dus met mijn vader samen op het dak aan het werk geweest....ben redelijk kapot.....maar ga dat natuurlijk niet toe geven.. :D :o :+
Zoontje gemist, man gemist, want die was ook al 2 dagen weg voor zijn werk,...is gewoon vreemd voor me, om ze een aantal dagen elkaar weinig te zien...wat ben ik dan normaal verwend dat ik ze iedere dag lekker veel zie !!
Verder geen nieuws...ja slecht,...melody loopt in wendingen en op het harde weeeeer slecht....ik heb haar nu 1 jaar op rust staan.... ^) >;)