[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ulyse

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 20:56

Hallo Dames,

Mag ik aan jullie kenners een vraag stellen? Onze pony is 1.30cm en voor haar ben ik op zoek naar een leuke tweewieler.
Waar ga ik op letten met betrekking tot de hoogte.

Ik heb een mooie tweewieler gezien maar daar zitten 23 inch wielen onder. Zou dat niet te hoog zijn?
En wat zijn nog meer belangrijke zaken waar ik op ga letten?

Groet'n Helga

mirror666

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 21:12

@dennis; is roos weer lief nu? :)

@tine; goh.. die man is helderziend dat ie zo weet dat je pony geen moeite heeft :P
het is idd grote opluchting dat opdracht ''af'' is voor school :)

en m'n arm, die doet nog altijd zeer, m'n elleboog vooral.. Het gat van de hoektand is ook een beetje ontstoken, dat wil nog niet goed dicht.. achja :)

@IT; leuke filmpjes :D lekker gemend

@tallechie; er gaan weer kaarsjes aan voor jullie! :)

@VHU; hmm, das balen dat 't zo ineens komt.. Als ik ergens een worteltje langs moet gaan brengen namens jou moet je roepen he :) (en ik ga nu centjes overmaken! :) )

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 21:13

23 inch wielen is voor een pony van 1.30 wat te hoog. Ik denk dat je eerder naar de 19 inch wielen moet kijken voor het juiste formaat.

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 21:28

sterkte naaldje...
met 2 dingen dus...huggg

verder niet echt bijgelezen,
ben zo druk geweest met het regelen van de overnachtingen voor t team als we van breda naar delfzijl hobbelen.

maarrrrrr....das nu voor 95% rond, dus kan weer ff ademhalen.
vandaag wel heerlijk rondje wezen kuieren door de haagse beemden.
briefje gepost en zandpadje gegalopperd :)

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 21:29

Ulyse: Jammer dat je een 2 wieler zoekt, heb nog een heel leuke 4 wieler!!!23 inch lijkt me te hoog.

Naaltje: wat zegt dokter van je arm?? En gat ontstoken? Was toch niet door de huid heen?

Marjo: dapper dat je trailer gewassen hebt. Ik wil ponykar ook wassen omdat we hem zaterdag mee nemen op bezoek naar wagenmakers. Maar ik durf het nu niet aan, komt niet boven nul hier.

IT: heb nu 1 filmpje gezien, de eerste. Lijkt inderdaad wat scheef, maar denk dat alle paarden/ponys die net beginnen dat probleem hebben. Hier in ieder geval ook nog steeds, wordt wel steeds beter. Morgen ga ik andere filmpjes nog eens proberen, nu lukt het steeds niet.

VHU: ongezellig, je man weg. Ik zit vanavond ook weer alleen. Manlief heeft komende donderdagen cursus.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 21:36

@tine; dat was niet door nee, maar is opengeklapt zegmaar :') := (smakelijk! := )

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 21:36

jakkes, blij dat al gegeten had zeg..

brr

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 21:40

Ga mee met feedback over tweewieler.

@Naaltje, ai dat is niet fijn. Je had toch antibiotica. Trouwens, ben je daar niet zo zweverig van geworden???

@IT
Citaat:
hoezo moet je dat inplannen dan?

Ik heb net allerlei werk aangenomen, dus wil zeker weten dat ik goede oppas heb op de tijden dat ik net nog niet thuis kan zijn. Anders werk ik niet rustig / relaxed. Dat betekent dat ik als Bart er niet is, ook achtervang regel. Dus bijv vriendje / vriendinnetje waar Han dan speelt met mijn vaste oppassen als in geval van nood te bellen. En daarbij is anders Bart altijd nog thuis als ik bijv vroeg moet beginnen, dan brengt hij Han naar school of 's avonds moet werken, dan is hij er natuurlijk ook. Nu is dat niet zo. En ik moet een paar keer vroeg beginnen die week, zul je net zien. Leuk al die verhalen over ouders die allebei werken maar ik vind het altijd een enorm geregel. En dan maar hopen dat kindlief niet ziek wordt want dan zijn de rapen echt gaar.
Maar ik ga er van uit dat het weer helemaal goed gaat komen :D
Ik werk ook heel graag, geef graag trainingen of doe graag projecten, dus waar een wil is is ook wel ergens een weg, meestal dan :=

Citaat:
Manlief heeft komende donderdagen cursus.

Kijk en omdat mensen vaak ook 's avonds trainingen/cursus hebben werk ik dus ook vaak 's avonds :D Maar je man ben ik nog niet tegengekomen hoor Tine :7

Caadhola

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 22:08

Niet alles gelezen,het gaat ook zo snel,doe ik straks nog.

Ik heb verwarmde handschoenen,en een skibroek,die handschoenen wil ik niet meer kwijt.

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 22:12

wauw verwarmde handschoenen,lekkerrrr
maar als ik mijn handschoenen na 1 dagje zie......denk dat ik ze niet waard ben :( want ik vergeet ermee te mennen en voor ik het wet sta ik ermee stallen te mesten enz :o

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 22:15

Hey meiden en jongen :D

Afgelopen dagen heb ik het weer erg druk gehad en vandaag was toch echt wel het toppunt.
Vooral over bedragen van scooter (die ik al doorgegeven had) en daarna doodleuk met 400 omhoog gingen ja emh.. hoe leg je dit uit als het eerst 200 was aan degene die het gaat betalen. Na veel zoekwerk kon ik mijn dealer erop wijzen dat de onderdelen wel degelijk los te verkopen zijn en kon hij de 400 er weer aftrekken zucht.. wat een stress had ik daarvan! (leg het nu kort uit maar moest steeds 3 personen bellen, dealer, vader en tegenpartij. Werd zowat gek van alles, maar het is bijna geregeld (hoop ik).

Vandaag ook de vitamines voor tum aangeschaft en morgen gaan we ermee beginnen ben benieuwd :P
Ook gaat hij morgen voor het eerst weer in enkelspan en gaan we een ritje buiten maken. (groom loopt ernaast)

Tine: vervelend zeg die dealer, draai er maar weer lekker omheen!
Tallechie: Fijn dat het al wat beter gaat met je, doe rustig aan! fijn dat de verloskundige zo begaan met je is.
Ivy: Ik kan ze ook niet bekijken :(

Heeft iemand misschien intresse in een zo wat nieuwe 300 grams ondermaat 135 winterdeken?
Hij knelt bij tum net teveel bij de borst (is toch echt wel te klein maar was bij de koop net aan)

Afbeelding

BuckjeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 22:26

Ik heb ook verwarmde handschoenen (en sokken). En skibroek.

VHU, fijn dat ze er beter uit ziet! Waarschijnlijk omdat ze nu meer porties krijgt blijft haar buik gevulder. Ik merkte dat bij Lizzy ook die had meer nodig dan Buck dus die voer ik apart bij in een hoge bak waar alleen zei uit kan eten en Buck niet bij kan. Had ik ookal heel gauw resultaat. :)
Fotos met haar nieuwe dekens!
Balen dat je 2 weken je man moet missen..

Kim, leuke filmpjes en ik vind Wobbe niet dik. De kont is eerder gespierd denk ik.

Tallechie, op hoeveel weken zit je nu ?

Ulysse, lastig kan ik je niet echt mee helpen. Kun je niet naar een wagenbouwer die verschillende sulkys heeft staan en daarbij met de pony kijken wat het mooiste past ?

Ik heb ook wat op te biechten.. Ik vind het ontzettend moeilijk om niet toe te geven aan mijn koopziekte Lizzy heeft een handig maatje. :')
Ben niet echt setjes fan trouwens hoor vind het echt zwaar overdreven als je soms in bokkers hun profiel kijkt en een enorme hoeveelheid pads en bandages en peesbeschermers sets erbij ziet.... Meer leuk dekje, ow leuke deken ow leuk halster en dan ben ik het weer zat boem weg verkooptopic. :')

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 22:31

@Buckje, ik herken dat wel... ik koop wat dekens maar vnl voor mezelf := . Ik heb net weer een heul klein amigo medium dekentje besteld maat 4,0 (<90cm), ik moest hem er gewoon bij bestellen :o

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 22:33

Bij mij was het eerst ook heel erg, maar merk nu dat ik vaak zeg,, heb ik al heb ik al .. oh dat ook. Dus denk dat ik opzich globaal wel voorzien ben. Deze deken van tum vind ik erg leuk maar hij is gewoon te krap waardoor hij er last van krijgt. Tja wat is dan mooi he ? :P

BuckjeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 22:36

Laura, 135 past Liz niet meer haar amigo word ookal krap. Maar hij is idd wel gaaf die ruitdeken van Tum!

Hahaha! Ollie 4.0 heb je daar wel een pony voor ? dat is 120 onderlengte toch ?! :P

Ik had dat dus met de paarse serie van BR ik heb nu de winterdeken ervan de staldeken en het halster + touw puur omdat ik het zo gaaf vind dat paars bij haar... maar had ik het nodig ? nee... Ga ik het nodig hebben ? ja denk het wel ooit. :')

Rhine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 22:38

@ laura wat vraag je voor die deken?

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 22:39

Buckje schreef:
Laura, 135 past Liz niet meer haar amigo word ookal krap. Maar hij is idd wel gaaf die ruitdeken van Tum!

Hahaha! Ollie 4.0 heb je daar wel een pony voor ? dat is 120 onderlengte toch ?! :P

Ik had dat dus met de paarse serie van BR ik heb nu de winterdeken ervan de staldeken en het halster + touw puur omdat ik het zo gaaf vind dat paars bij haar... maar had ik het nodig ? nee... Ga ik het nodig hebben ? ja denk het wel ooit. :')

Is voor de verkoop en het is inderdaad 80/120 onderlengte , ik heb een shet van een meter dus die gaat hem niet passen. Ik kan er voor een leuk prijsje aankomen dus ik moest hem gewoon kopen :o

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 22:41

Buck ik zat net te kijken bij ooteman voor die deken voor tum maar helaas ook maat 135.. had eerder moeten kijken maar toen liep mijn comp vast doordat er zoveel mensen op die site waren.

Rhine: nog geen idee, heb ook nog geen andere die hij wel past doe een leuk bod zou ik zeggen :D

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 22:41

Ollie1 schreef:
Buckje schreef:

Is voor de verkoop en het is inderdaad 80/120 onderlengte , ik heb een shet van een meter dus die gaat hem niet passen. Ik kan er voor een leuk prijsje aankomen dus ik moest hem gewoon kopen :o

Toevallig ook in 145 onderlengte :D?

Rhine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 22:42

Laura kun je nog eens een foto maken?

BuckjeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 22:42

Haha oke! Welk kleurtje heb je gekozen ?

Ik heb de amigo in het grijs voor Liz 200 grams. Jaarling met deken wel stom maar voor haar was het niet anders. Gelukkig is ze nu weer kerngezond. Ik heb ook de regendeken van amigo voor haar 0 grams. Maar ze is er echt al aan het uitgroeien ik moet over naar 145..

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 22:43

*gaat kijken* ;)

Rhine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 22:44

Ik heb besloten om geen zadeldekjes meer te kopen. Cob maat niet meer omdat ik 20 min per maand rij en shet maat in de kar zien ook niet uit.
Laatst bijgewerkt door Rhine_ op 27-01-11 22:45, in het totaal 1 keer bewerkt

BuckjeJarig

Laura de Amigo dekentjes vallen wel vrij ruim hoor misch dat je daar 135 weer wel van kan.
Ik heb de BR deken niet van ooteman trouwens hoor, heb hem al een poosje. Even als de staldeken en halster.

L_Rivaldo

hihi oke!

Aha dus ze past al aardig in mijn toekomstig vierspan buck? :P