[AR] [HK] "in een rijtuigie...."

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Keet

Re: [HK] "in een rijtuigie...."

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 22:14

Kim: ik heb mijn strengen met karabijnhaken aan mijn borsttuig vast zitten. Moet nog even veiligheidshaken bestellen.

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-10 00:52

karabijnhaken werkt in principe ook toch? dat gaf andries mij als advies.
bedoel je met veiligheidshaken diegene die ik in mijn link liet zien?
welk deel zit dan aan je borsttuig en welke aan je staaldraadje??

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-10 16:06

Vandaag ook weer bij wobbe geweest :D
en ben echt super blij!
heb hem helemaal zelf opgetuigd en ingespannen.
en toen was het van eeuhh sap ik moet plassen... Oh laat maar staan hij loopt niet weg.
toen ik terug kwam stond ie nog heel braaf :+: (ok, sap was in de buurt maar toch)
nou ja en toen rijden maar, huppa ik opstappen zonder hulp of wat dan ook en heb hem gelijk zo weggestuurd.
Sap zei ook: "ik vind het zo mooi, je spant hem in, gaat zitten en er rijd gewoon weg zonder mokken of zonder "ik durf niet/wil niet, jij moet eerst"
we hebben een lekker rondje gereden, veel gedraafd en ook stukjes gegaloppeerd :D :D en hij deed het super!!
en nu ga ik mijn tuig poetsen heb ik besloten.
dan is het misschien al wat soepeler tegen de tijd dat wobbe terug komt.

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-10 17:03

probeerde mijn vader nog uit te leggen dat ik een staaldraad krijg bij mijn sulky i.p.v. een zweng.
en dat er aan het einde van die staaldraad dus een lus moet zodat daar een karabijnhaak aan kan.
ik wil de lus alleen niet 'geknoopt' hebben... maar als het ware het uiteinde 'omvouwen' of 'terugslaan' en dan met een soort klemmetje ofzo vastzetten zodat je een mooi lusje hebt.
alleen ik weet niet hoe zo'n ding heet waar je dat staaldraadje dan mee vastmaakt en ik geloof niet dat ik helemaal doordrong in de bovenkamer van mijn vader :+

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-10 17:14

Jeetje 1 dag niet op bokt geweest en ik kan al niet meer volgen :+

Ik heb gelezen dat maar heel weinig mensen hun proef van buiten leren. Ik leer ze ook nooit van buiten, ik vertrouw op mijn lezer :o
Marrianne heeft Misty geschoren, IvysToeter heeft een sulky besteld (heel veel succes hiermee!), tine heeft een paardje die graag zandbadjes neemt :+
VHU wat erg dat het echt niet meer gaat tussen Traffor en Simba! Ga je niet wachten met verkopen tot ze gecastreerd zijn? Maargoed, ik heb ze niet bezig gezien, dus is moeilijk oordelen. Maar ik begrijp je beslissing wel, je wil gewoon het beste voor beide beestjes. Veel succes in ieder geval!

Ik ben gisteren weer een ritje gaan maken met de koets. Het was werkelijk genieten! Prachtig weer, vriendje en ik goed gezind én een werkwillige pony :+ We hebben 13 kilometer gereden op 1 uur en 20 minuten tijd, de gemiddelde snelheid was dus ongeveer 10km/uur. Toen we bijna thuis waren en ik Romeo wou uitstappen, wou Romeo nog steeds doorgaan :o Zo had ik hem nog nooit gezien! De dagelijkse training aan de longe helpt toch duidelijk!
Morgen voormiddag gaan we nog eens. Ik vind het geweldig dat mijn vriend het nu wel leuk vindt op de koets. In het begin moesten we nog heel veel stappen omdat Romeo anders veel te snel moe was(dan kon ik hem naar huis duwen :+ ), dat vond mijn vriend maar saai, hij heeft liever wat meer actie :D . Maar nu houdt Romeo het veel langer uit, hij heeft er duidelijk veel plezier in!

Ivm het plekje op Romeo zijn rug... Een vriend van me zei dat ik Ivamerol moet proberen (eerst Romeo volledig wassen hiermee en dan nog een paar keer het plekje inwrijven met de Ivamerol). Hij heeft me wat meegegeven, dan ga ik het morgen eens proberen. Het wordt morgen 25 graden hier, dus dat is ideaal weer om Romeo te wassen. Ik ben eens benieuwd of het gaat helpen!

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-10 17:17

Dat staaldraad wordt bij HCA gewoon voor je geregeld hoor ;) komt allemaal goed, niet al te druk maken ;) Die klemmetjes krijg je allemaal mee ;)

Goed dat je zelf alles gedaan hebt, goed voor je zelfvertrouwen.

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-10 17:18

Mooi dat de training zijn vruchten af werpt!
Laatst bijgewerkt door IvysToeter op 24-04-10 17:18, in het totaal 1 keer bewerkt

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-10 17:18

Evelli schreef:
Dat staaldraad wordt bij HCA gewoon voor je geregeld hoor ;) komt allemaal goed, niet al te druk maken ;) Die klemmetjes krijg je allemaal mee ;)

Goed dat je zelf alles gedaan hebt, goed voor je zelfvertrouwen.

stiekem vond ik het wel jammer dat het al afgelopen was en ik weer naar huis moest....

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-10 17:19

Even een vraagje voor de menners die recreatief rijden.
Hoe ziet jullie training er door de hele week uit voor jullie paardje?
ok, mennen dan... maar niet iedere dag toch?
wat doen jullie verder nog met ze? hebben jullie een bepaald schema ofzo?

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-10 17:20

Ik wissel af, de ene dag longeer ik hem heel actief een uur lang met bijzetteugels, de andere dag is het wat minder zwaar en dan met de dubbele longe. (kan ook omgekeerd) Ik laat hem nooit 2 dagen achter elkaar "afzien", maar de ene dag aardig wat zweten, andere dag beentjes wat losgooien bij wijze van. Met de koets gaan rijden doe ik als mijn vriend tijd heeft(meestal is dit enkel in het weekend, hopelijk wordt dit in de zomer wat vaker)

Edit: het iedere dag longeren deed ik nooit iedere dag. Deels omdat Romeo nog te jong was, en omdat de dierenarts me 2 weken geleden heeft gezegd dat ik hem iedere dag moet longeren én daarbij ook nog regelmatig met de koets op pad gaan. Hij zei dat Romeo een te "felle" pony is om niet iedere dag gelongeerd te worden en dat hij anders gedragsproblemen zou kunnen krijgen.(vanwege een teveel aan energie)
Laatst bijgewerkt door sander_lotte op 24-04-10 17:24, in het totaal 2 keer bewerkt

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-10 17:21

Ik men als ik zin heb :+ voor de rest longeren de verzorgmeisjes door de weeks, wandelen ze er mee en gooien ze los.
Als het doordeweeks mooi is qua weer dan ga ik uit mijn werk nog een rondje mennen. Ligt aan hoe warm/koud het is hoeveel rondjes we rijden (1 rondje is ongeveer 5 km)

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-10 17:21

Evelli, hoe vaak men jij ongeveer per week?

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-10 17:22

Ligt aan het weer :+ en aan mijn tijd :D
Als het zulk mooi weer is als nu en ik heb 's avonds geen andere afspraken dan men ik gemiddels 3 a 4 keer per week :) en dan afgewisseld 5 ,10 of 15 km :)

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-10 17:26

en als je een normaal schema hebt qua tijd?
hoe vaak men je dan per week?

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-10 17:30

Met niet al te slecht weer een keer of 3 per week :)
Anders alleen in het weekend :)

Valt echt geen ritme in te vinden :n

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-10 17:47

Hallo ! :)
Ik heb het het vrij druk dus ben even minder aanwezig geweest hier, ga nu even terug lezen!

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-10 17:52

wat een weertje vandaag, sunrise ingespannen en op de manege in de buitenbak wat dressuur gereden,spiekbriefje gemaakt van proef 74 en wat onderdelen gereden.
sun was erg fanatiek vandaag,ik had mijn handen vol aan haar!
nog ff wezen buurten met sun bij de andere stal,iedereen zat heerlijk op het terras,sun staat lekker te suffen (gek he, na zo"n training?? :D )
daarna naar huis gereden en sun lekker afgespoten,kar ook maar meteen gewassen.
hoe sun haar week eruit ziet: veel longeerwerk met en zonder pessoa,soms dressuur onder het zadel of bosritje, en wat menwerk voor haar.(mennen is de laatste tijd weinig van gekomen)

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-10 17:53

Zo nou ik heb niet alles helemaal gelezen, maar heb een mooi veulentje van Ivy voorbij zien komen gefeliciteerd!!
En een mooi bont tweespan van eveline.
VHU wat jammer dat traffor weer weg moet, ze waren erg leuk samen op de foto :) maargoed als het niet gaat moet je niet doormedderen met ze.

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-10 18:03

Ik men ook ongeveer 3 of 4 keer per week als alles mee zit. Soms ook meer, maar tegenwoordig loopt hier een uk rond en die wil ook wel eens rijden.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-10 18:06

Ik rijd 2 keer onder zadel en sowieso 1x per week mennen. Ik probeer 2 x te mennen. En ik probeer 1x per week iets leuks te doen, zoals vrijspringen, los longeren gek doen.

Ik ben weer terug van wedstrijd.
Waren slordige proeven en dus ook terechte punten 168 en 177.
Ik was wel tevreden. Veel geleerd en weer een ervaring rijker.

Vaardigheid praten we niet over :-)

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-10 18:20

Ook als wedstrijd menner doe ik maar wat. Gebeurd dat ze weken er niet voor lopen. En dan zomaar wel meer. Kom helaas niet aan meer dan 2x per week per pony. 's Winters red ik 1x in de 2 weken per pony zelfs amper.
Ze worden wel onder het zadel nog gereden, maar dat kan je geen training noemen.

AnneloesF

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-10 19:45

:wave:

Martine: je hebt em toch netjes schoon gekregen!! *jaloers*
IvysToeter: ik men 1x in de week, hij loopt 2x per week oh zadel 2u (met leskindjes) en soms in het weekend nog een rondje aangespannen naar buiten. Soms rij of men ik hem een keertje vaker, de week voor een wedstrijd vaak.
VHU: Gatver, balen zeg!! Het leek zo'n leuk stel! Succes ermee.
Chantal: jammer, volgende keer miss beter.

Nou, ben ook weer terug van wedstrijd. O.a. Martine en Chantal gezien/gesproken.
Was weer een succesvolle dag. Ik stond al om kwart voor 6 op stal, 2 pony's vlechten en poetsen en toen weg. Moest nl om 9u de ring in en het is wel een uur rijden voor ons. Nouja, alles gelukt, proeven gingen fijn. Later nog weer ingespannen voor de vaardigheid (tussendoor moest de ander met Alex dressuur en vaardigheid rijden). Ook de vaardigheid ging voorspoedig.
Uitslag: 1e proef 191 en 1e prijs. 2e proef 185 en 2e prijs en de vaardigheid 1e prijs met de enige foutloze rit van de L en de M pony's _O-
Nou, mn dag kan niet meer stuk!!

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-10 20:03

Super hoor Anneloes. Gefeliciteerd.
Had A ook goede punten?

Wij zijn al eerder weg gegaan omdat ik niet bij de prijzen zat, wat wel te verwachten was :-)

Ik heb alleen vannacht maar 3 uurtjes geslapen. Heb de hond van mijn zus een weekend en die bleef maar piepen

AnneloesF

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-10 20:06

Oh haha dan kunnen we mekaar de hand schudden, lag er om 01.00 in en om 05.00 weer eruit... Ben nu ook best brak.
A had 1 wp in de dressuur. Dr vaardigheidsdebuut heeft ze ook overleefd, volgende keer een beetje harder en dan rijdt ze ook een wp.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-10 20:11

Super toch. Nog een keer gefeliciteerd dan. :-)