[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 19:09

Ips, heel veel sterkte :(:) zo zwaar...hoe is het met Joze, is ze wel rustig ...
Belker, wat goed van je dat je toch wel weer zo snel op pad bent gegaan !! Sterkte, zo heftig om mee te maken.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 21:00

Ips ik vind het zo erg voor je. Ze was eigenlijk nog zo jong. Zo'n talentvol en energiek paard door die rottige PSSM gesloopt. Wie had dat een aantal jaar kunnen voorzien... |( Heel heel veel sterkte en een hele dikke :(:) :(:)

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 22:54

Ipsie .... :(:) :(:) :(:) ;( . mooie Detje ...

Ipsilonka

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 10:06

Het voelt afschuwelijk, maar haar lijf kon echt niet meer. In haar koppie wel hoor, geen zielig blik gaf ze je. Zondag hebben we een fotoshoot gedaan, heb ik prachtige foto’s om uit te kiezen. Heel veel steun krijg ik van mensen uit mijn omgeving. Afbeelding
In dit topic hebben we ook hele bijzondere mensen <3

Ik wil wel de mensen die pas harde oordelen hadden over de weg die ik met Det bewandelde even terug in hun hoek sturen. Hoe haal je het in je hoofd om via internet zo over iemand te oordelen, alles is hier in overleg met dierenartsen, hoefsmeden en voedingsdeskundigen (dierenarts die ook echt een tijd onderzoek heeft gedaan naar dierenvoeding) gegaan. Ik had het al zo moeilijk met alles en dan die oordelen deden me echt pijn :o

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 10:31

Ips, wat fijn dat je nog een fotoshoot kon doen. En een prachtig werk van Janouk. Heel veel sterkte!
Gem, hoe gaat het met jou? Al beetje uit je dip?
VHU lekker uitgewaaid?
Bianca, kun je nog wat doen met de honden of zijn ze al met zomerstop? En hoe gaat het met jouw kunstwerken?
Belker, wat naar dat je dat nog net moest zien. En huilen kan heel fijn zijn, ook al krijg je er hoofdpijn van.
HT, hoe is het met Sun
Janouk, hoe gaat het met Janouk? Kan je haar nu alles van binnen goed is, toch langzaam weer wat meer laten doen? En gedraagt Alladin zich een beetje? Lijkt me zo'n grote overgang qua type paard ;-).
Marga, je rug al weer wat beter?

Nou, ik duik mijn bed weer in. Laterrrrrrrrrrrrrr

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 11:33

@ips graag gedaan

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 11:49

Ips, geweldig de fotoshoot ! Heel mooie foto's, mooi aandenken.
En Janouk, superleuk en lief dat je Det getekend hebt ! Erg gaaf.
Tine, bijgetankt ? Of vandaag rustig aan doen ??
het is nog fris genoeg om te trainen, maar iets minder vaak ivm mijn invalwerk.
Deze week via post als het goed is nieuwe remblokjes voor de step, m'n "nieuwe" vervoersmiddel voor de honden is er, moeten nog wat aanpassingen doen...en dan hopelijk 25 jaar plezier van .
En dan sparen voor de reis naar Scandinavië....
En dromen lekker verder.
Fijne dag allemaal

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-19 09:12

Ipsilonka schreef:
Ik wil wel de mensen die pas harde oordelen hadden over de weg die ik met Det bewandelde even terug in hun hoek sturen. Hoe haal je het in je hoofd om via internet zo over iemand te oordelen, alles is hier in overleg met dierenartsen, hoefsmeden en voedingsdeskundigen (dierenarts die ook echt een tijd onderzoek heeft gedaan naar dierenvoeding) gegaan. Ik had het al zo moeilijk met alles en dan die oordelen deden me echt pijn :o

Je hoeft me niet de hoek in te sturen hoor Roos. Dierenartsen, hoefsmeden en voerdeskundige het is top dat je deze mensen had om je te begeleiden maar je weet zelf wat het beste is voor je paard. Je ziet haar zelf 24/7 en de deskundige niet.

Ik wilde je alleen een spiegel voor houden. Je zegt zelf in een ander topic “als het een paard van een ander zou zijn zou ik zeggen stoppen”
Ik heb niet gezegd dat je moest stoppen , ik heb alleen proberen duidelijk te maken waar je mee bezig was.

Ik zou nooit zeggen dat je moet stoppen die beslissing moet jezelf nemen. Maar het feit dat je verteld dat ze de hele dag haar box niet uit komt en niet in de benen wil komen en er maar weer 2 zakjes bute in gaan. Dat vind ik niet kunnen vandaar de spiegel.

Maar ik snap zeker dat het pijn doet. Det was je alles. Ik wens je ook echt heel veel sterkte en zoals ik zei het was niet aanvallend bedoeld. Dan zie je dat je elkaar slecht kent zo. Sterkte

marga1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-19 22:25

IPS wat heeft janouk een mooie tekening gemaakt van jou kanjer. En nogmaals heel veel sterkte, het blijft altijd een rot beslissing.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-19 00:53

Prachtig Janouk!

tine10 schreef:
Gem, hoe gaat het met jou? Al beetje uit je dip?

Vorige week donderdag groen licht gekregen van de ZH - dokter om weer te gaan hardlopen. Hij dacht dat ik alweer begonnen was, dus "Ga maar gauw weer, dan ga je je vast weer beter voelen!" :D .
Nu alweer een paar rondjes gedaan en het gaat prima. Fysiek elke keer beter en voel me (dus) mentaal ook beter :) . Longeren kan ik nu ook weer, koetsen pakken we volgende week weer op, paardríjden mag nog niet, zwaar werk doen ook niet, maar volgende week mag ik in principe alles weer. Heukelom, here I come :D .

Last minute kan ik morgen een startbewijs ophalen voor de Venloop, dus ga zondag zonder tijdsdruk, lekker op vogeltjes-kijken-tempo, de 10K doen. Ben al lang weer blij dat ik weer loop!

Onze Griekse Godin Nore is vorig weekend voor het eerst meegeweest naar de Veluwe met 12 menners / ruiters / grooms, 4 koetsen, 5 paarden en 6 honden. Ze deed het uitstekend in de groep en heeft samen met haar mattie, Beagle Juus, hele stukken naast de koets gerend, bij mij en Juus achterop de koets gezeten, met mij (los) in het bos gerend, op de hotelkamer geslapen en naast de stoel in het restaurant op de grond gelegen. Tophondje! <3

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-19 16:58

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-19 21:44

Vandaag onverwacht voor het eerst een buitenrit met Rocky gemaakt. Heerlijke pony, super braaf geweest.
Afbeelding

Afbeelding

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-19 08:36

Wat zalig!

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-19 09:11

Janouk, wat bijzonder hoe je zoon en pony samen een team worden. Mooi om te zien!

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-19 16:40

Lekker buiten rit Tine,.was mooi weer voor.
Gem gaat "even" 10 k rennen..goed bezig, fijn dat je zo fit bent en voelt na zh en operatie.
Janouk, heerlijk zoon en Alladin.

Fijne zondag nog.

marga1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 13:43

Gem hoe was de 10k loop bevallen?

Tine genoten met zoon van buitenrit, en wat fijn dat Rocky zo braaf is.

Janouk wat heerlijk een zoon die graag met paarden omgaat, wie weet ooit ook een schoondochter die er van houdt.

Hier wat last van voorjaars moeheid. M.a.w. doe zo veel meer met dat mooie weer. vandaar dat ik niet zo veel reageer (te gaar om te reageren). Vanochtend nog lekker een rondje met de mannen. Momenteel schijn het zonnetje nog maar het loopt al wat dicht de lucht.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 22:17

marga1 schreef:
Gem hoe was de 10k loop bevallen?

Goed! Venloop was heel heel héél druk! De eerste km moesten we een aantal keer wandelen en zelfs een keer stilstaan. Gelukkig geen doelen gesteld, behalve uitlopen en genieten van de entourage, de hele route geen 5 meter dat er geen publiek of muziek was! :)

Tine, over een paar jaar Patrick op de Horse & Hunk - kalender :D .

Bianca, ja ... die 10 is inmiddels wel een afstand die ik goed beheers. Als ik weer wat sterker ben, dan wat meer bevestiging zoeken in de 16 (heb ik inmiddels twee keer gelopen) en hoop in juni de halve marathon te kunnen doen.

Met Inova ook weer lekker bezig. Gisteren in de longeerring zonder dubbele lijnen, vooral op attentheid, lichaamshouding en plaatsbepaling getraind. Ik kon niet terecht in de piste en met de dubbele in de longeerring is bij ons nogal gevaarlijk (risico van achter de omheining blijven hangen van de buitenlijn.)

'Helaas' ga ik dit jaar niet mee naar Kronenberg / P&K ... zit met mijn gezin 4 dagen in Rome :D

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 07:10

Gem wat super knap!!
Haha, kalender. Hij stond gewoon te wachten tot ik klaar was met het afzadelen van Rembrand. Rocky weet steeds de halstertouwen kapot te maken als we hem vastzetten.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 07:47

Gem, superknap dat het zo goed gaat !!
En ook fijn dat Inova zo lekker loopt.
Tine, genieten zo samen bezig met zoon.
Marga lekker buiten bezig, heerlijk toch !

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 11:29

Wat een rust hier.
Dinsdagavond kennis gemaakt met alladin,even geholpen met inspannen op vreemd terrein voor hem en een rijbaan vol met pionnen laten zien dat dat echt niet eng is.
Sun mag vanaf deze week 20 minuten wandelen...nou zet de sulky erachter....ze wandeld maar zelf.
Iedereen een fijn weekend het word prachtig weer {:}

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-19 10:23

Op weg naar de SWM Heukelom... LvG is over naar de Z en dit seizoen zit ik, als alles goed gaat, ook alle wedstrijden achterop in de marathon. Zin in! :)

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-19 13:15

Veel plezier Gem. Lekker wedstrijd weer.

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-19 13:16

Veel plezier Gem! Haha voor de concurrentie werd t tijd dat ze overging :+

marga1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-19 22:01

Fijn weekend Gem.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 00:01

Iedereen een fijn weekend gehad? Wat een heerlijk weer vandaag. Genieten van blote paarden in de wei <3

Zoonlief heeft gisteren bij een onderlinge een M1 proef geprobeerd, krijgt hij gewoon 198 punten en 2e prijs. Nu vonden we dat zelf wel rijkelijk beloond, maar toch wel erg leuk natuurlijk. Maar we gaan pas over als we van de juf mogen, voorlopig dus alles HC rijden in de L2, want ze hebben al 21 winstpunten. En er komen nog 3 selectiewedstrijden.

Vandaag had hij een rijafspraak met een jongen die hij heeft leren kennen op springwedstrijden. Hij woont hier in de buurt. Erg leuk voor de heren, tussen al de dames. Ze gaan binnenkort ook samen naar een crosstraining en naar een crosskamp.

Pfff, slaap nu al ruim een maand bijzonder slecht. Niet in slaap kunnen komen, iedere 2 uur (of soms ieder uur) even wakker en steeds een uur voor mijn wekker afgaat al wakker. Mijn tandvlees is inmiddels wel versleten. Zooooooooooooooooooo moe. Denk dat ik toch maar eens langs huisarts ga, ook al zal hij er waarschijnlijk niets aan doen, maar ik kan gewoon niet meer.