[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 10:20

Goedemorgen, ..hondjes blij buiten..ik even koffie..hondjes lekker in de kennels aan het spelen.
Hoop dat jullie een fijne dag hebben.
Janouk, wat fijn te lezen dat het met kleine stapjes beter gaat...
en die lammeren zijn zeker echte schapen al geworden, vond die filmpjes dat ze Door je huis rennen zo gaaf....
Vhu, wel gaaf hoor straks eigen B&b. ..Hoop dat jullie je huidige huis snel verkopen kunnen.
HT, waar komt jou huidige wagen vandaan, heb een kennisje die zoekt een leuke dressuur/ vaardigheidswagen. ..?
maïsie, hoe gaat het met je nieuwe aanwinst ?
tine, heerlijk een fijn rapport, knap hoor ! Dikke pluim voor hem dus.

vorige keer was bij ons zoontje een beetje problemen. ...zijn gewone toetsen heel hoge cijfers, 8 en 9's. Cito heel slecht....
nu viel me op dat hij misschien toch letters nog niet goed kon zien, dus meteen naar oogarts in zh voor controle...andere bril. Met cilinder in glazen....en nu scoort hij met de citotoetsen net zo goed als de gewone toetsen...zoooo blij,....en ben dus erg benieuwd naar zijn rapport....en zijn allemaal aan vakantie toe.....

gisteren keek ik onze trouwfoto's...Daar staan onze 3 laatste arabiertjes op.....2 daarvan moest ik ivm mijn gezondheid verkopen,....zijn superleuke wedstrijd kinder-pony's geworden....Vamor is er niet meer...Mooi om goede herinneringen te hebben....maar heb 10 jaar niet durven kijken naar die foto's...je blijft ze toch missen.

laatste dagen nu medicatie omlaag ging gisteren toch wel erg veel last van nek...
medicijnen werkte nog een poos Door in mijn lichaam dus.....nu niet meer...maar vanmorgen iets beter , ..vannacht mega hoofdpijn,...waardeloos...maar vanmorgen waren die klopkabouters gelukkig bijna weg.

Respect voor diegene die dit gelezen hebben.... _/-\o_

hoop op een fijne dag voor jullie...
sorry lang verhaal. .....

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 10:43

@Biancao: kan me voorstellen dat het dan dubbel is om de trouwfoto's te zien :(:) . Sterkte met afbouwen. Gelukkig hoofdpijn wat weg. Fijn dat het opgelost is met nieuwe brillenglazen en de uitslagen van de cito's nu stroken. Hier ook echt aan vakantie toe.
Hahaha, geen sorry voor het het lange verhaal; hartstikke leuk!

@Tine: vind het knap wat je zo allemaal voor de sport doet +:)+ .

Hier een slechte dag, maar goed, ook die gaat weer voorbij.
Charlotje ook nog een verwonding, van ik denk Romeo, opgelopen, die kleine man laat zich niks vertellen en staat inmiddels hoger in rang, valt gelukkig weer mee.

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 12:15

altijd even emo om naar te kijken biancacoo....ik kom her en der ook steeds foto's tegen met een slikmomentje... :(:)
mijn zwarte wagen is van cavalier,mijn groene recreatiewagen is van glinkovki daar rij ik vaardigheid en oefen/minimarthons mee,die wagen gaat deze dagen in de verkoop(18 inch ,126cm spoorbreedte en een heerlijke klep onder mijn kont om van alles en nog wat mee te nemen onderweg :j )
iedereen een fijne zonnige dag......ik ga op pad vandaag....... *\o/*

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 12:45

HT: veel plezier
Ava: weer een slechte dag. :(:) :(:) :(:) :(:)
Bianca: Fijn dat het met andere bril is opgelost. En droevige foto's. Blijft moeilijk om naar te kijken, maar ik probeer dan toch maar te denken aan alle fijne dingen die we dan hebben meegemaakt.
En het is geen lang verhaal. Ik vind je verhalen juist altijd leuk om te lezen. Nou ja, niet altijd leuk als het geen leuke dingen zijn, maar zo kunnen we wel met je meeleven.

Hier begon de dag niet helemaal geweldig. Kom ik in de zomerwei, hebben ze vannacht mikado gespeeld met de prikpalen. Ze lagen door hele stuk heen, paar natuurlijk kapot. Dus kon eerst de boel weer gaan herstellen. Kom ik bij huis met het spul, doe de poort open om het erf op te gaan. Piept Lika er tussen uit, dus nog weer op zoek naar een hond. Is allemaal weer goed gekomen, maar hele planning, die toch al strak was, in de soep. ;-) Maar ik heb er ook weer een sponsor bij voor de komende minimarathon. Moest lenzen halen voor manlief en gelijk mijn slag geslagen :+
Nu hopelijk even slapen, dan tuigen poetsen en als zoon thuis komt met gitaarboek aan de slag. Vanavond weer viertaltraining.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 12:46

@HT: dat klinkt goed; heel veel plezier *\o/* *\o/*

Hier net ff opaatje goed gepoetst; vriendin is terug van vakantie en het is toch zo'n heerlijk moddermonster :') <3 .

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 13:10

Bij Ava ook al het kleinste monster wat de boel regeert. Bij mij in de wei is de logee de baas over van alles en nog wat en bemoeit zich overal mee :+ Ollie negeert hem en jaagt hem af en toe de halve wei door als ze het zat is :)) wel erg grappig om te zien. Volgende week komt Piet bij het spul staan, ben benieuwd of dat kleine ding dan nog de baas is of dat Piet het overneemt.
Ber is altijd de sjaak die staat gewoon standaard onderste in rang, dreigt veel, slaat ook om zich heen maar nooit gericht en uiteindelijk is ze gewoon vreselijk onderdanig.

Pfff dat is best dapper Biancacoo dat je ze bekeken hebt :(:) HT wagen in de verkoop :$

Vandaag besloten voor erg leuk aanbod van nieuwe baan (bij andere opleiding) te gaan van de Hogeschool. Twee dagen per week in goed lopend team, ze zijn hartstikke blij dat ik voor ze gekozen heb, dat doet me erg goed. Heb er erg veel zin in, is per 1 september. Ga werken op de maandagen en dinsdagen mocht het B&B gaan starten zijn dat prima dagen want B&B is toch voornamelijk later in de week.

Nu als een speer naar stal want de hoefsmid komt :evaw:

avaluna

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 13:32

Super geregeld met je nieuwe baan, vhu!

Balen van je planning,Tine, maar wel mooi weer een sponsor!

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 14:42

VHU: leuke vooruitzichten!!!
Hier is de rangorde van groot naar klein :+

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 18:30

:D ben echt blij.
Wat een gedoe Tine zie je zo bezig :P

Hoefsmid heeft mooie oplossing gemaakt voor feit dat Ollie's ijzers zo snel slijten (ze loopt natuurlijk, als ik er niet afspring :P , erg veel km's en we moeten hier ook veel over het asfalt). Ze loopt ietsje scheef met haar hoef en dan hebben we aan een kant dat de nagels net ietsje sneller slijten dan aan de andere kant. Als het ijzer losraakt is het altijd daar. En het wordt snel glad doordat we zo veel km's doen. Nu heeft hij in elk ijzer twee widea puntjes gezet en dat houdt die extra slijtage dus wat tegen. Verwachting is dat ze dan langer met haar ijzer kan doen.
Ben benieuwd.
Heb het erg getroffen met mijn hoefsmid. Hij denkt echt mee en staat open voor van alles om dingen te verbeteren.

Ben nu wel gesloopt. Vanochtend naar school, vanmiddag bij stal, ook nog boodschappen doen etc pffff. Ben ik niet meer gewend :7

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 19:14

en dan ga je met een clubgenootje naar een wagendealer.....en dan ga je met 2 marathonswagens weer samen naar huis.....wat een mooie winkel....allebei geslaagd(best lastig om een lichte wagen te kopen voor ponys van 125cm) morgen mijn wagen ophalen bij clubgenootje(staat nog achterin het vrachtwagentje....) *\o/*

handig VHU een smid die meedenkt. :j
rangorde......ik ben de baas en daarna komt sun.... _/-\o_ en dan gaat julia tussen sun en haar moeder in staan(want mama is bang voor sun) :(

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 19:52

Haha Paul kwam thuis met een niet te begrijpen groep app.
ik snapte er niets van. Maar nu snap ik het, jullie hebben 2 wagens gekocht.
gaaf. Heel benieuwd.
ga je zondag er me er rijden!

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 20:19

Gaaf HT waar ben je geweest en wat heb je gekocht?

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 21:03

Ht wagen gescoord, gaaf zeg, gefeliciteerd!
Vhu, gefeliciteerd met je werk ! Fijn dat ze zo meedenken.

Verder. ...moet ik nog bijlezen. ...dufffff...Dus slaapze voor straks.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 21:25

HT wagen gescoord *-:) *-:) *-:)
VHU: Toen Rembrand zo sleepte met zijn verlamde been heeft hoefsmid hier ook van die puntjes in het ijzer gedaan. Werkte super goed, dus denk dat het voor jou ook goed gaat werken. Zulke smeden zijn goud waard!

Zoonlief heeft super gereden tijdens de viertalles. Ze kregen na afloop van de les allemaal een zakje snoep omdat ze het maandag zo supergoed gedaan hadden. Lieve juf +:)+

Toen ik Sam net weer terug bracht naar de wei, lag er een vos op het pad, druk bezig zijn/haar vacht te verzorgen. Ik snel telefoon erbij en geprobeerd het te filmen, maar het is helaas niet te zien. Zo gaaf, prachtige dieren.

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 23:04

Ik rijd al jaren met widea puntjes in mijn ijzers. eigenlijk bij alle pony's nog gehad.

@ HT leuk !! Waar ben je geweest ?? Toevallig zijn wij gisteren ook wagens wegens shoppen.

Gaaf tine een vos die zie je hier eigenlijk niet.

Vandaag de kleine pakjes hooi binnen gehaald. Zijn er nog 152 vorig jaar hadden we er rond de 90. Zie je toch wel verschil met dat het dit jaar bemest is.

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 23:12

we zijn bij kraay wezen shoppen, wat een gave winkel zeg,ik heb een leica gekocht(nee geen nieuwe want de geldboom is verdroogd) -O- een foto heb ik nog niet,wagen staat nog bij clubgenootje in het vrachtwagentje,die haal ik morgenmiddag op.
tine: gaaf een vos, ik vind ze zo prachtig van kleur :j
maisie. zo best veel hooi dit jaar.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 07:46

Ik zie hier eigenlijk wel dagelijks een vos. Ik kom regelmatig met de paarden in de wei aan en dan loopt hij/zij op zijn gemakje de bossages in. Reeen wonen er ook in onze wei, buizerd zitten er. Sinds jaren zien we ook weer hazen en voor het eerst zien we nu ook zeker 1x per week een ooievaar.
Maisie: dat is een groot verschil in hooi opbrengst. Lekker!

Hier vreselijk duf, heb nu al 4 nachten prut geslapen. Niet fijn, want morgen wedstrijd en voor de zenuwen is het heel slecht als ik zo moe ben. Bovendien hebben we morgenavond ook nog een bbq bij de vereniging, waar we eigenlijk al vroeg moeten zijn omdat wij als bestuur moeten helpen met opbouwen. Maar ja, de wedstrijd zal vrees ik pas laat klaar zijn en je moet de eventuele prijzen persoonlijk in ontvangst nemen (zo flauw, want voor hun bewaar ik altijd de prijzen als ze eerder weg moeten)

Ik wil eigenlijk zo een buitenrit gaan maken, maar als buienradar klopt gaat het hier zo vreselijk los.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 08:03

Goedemorgen,
gaaf ht een leica !! Heel stoere wagens.
Mooi dat wild maar lastig soms goed op de foto te krijgen..

Zoontje heeft vandaag verjaardagsfeest van juf.
Hoop dat het droog blijft.

Fijne dag.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 08:47

Citaat:
Ik rijd al jaren met widea puntjes in mijn ijzers. eigenlijk bij alle pony's nog gehad.

Ingesmeed in je ijzers of als proppen/kalkoenen? Bij de stalhouderij waar ik groomde gebruikten we widea proppen, dat kende ik wel. Persoonlijk zou ik er nooit standaard voor kiezen om ze te laten insmeden want kost toch (tenminste bij mijn smid) weer extra omdat hij ze er apart in moet zetten en ook precies daar waar het nodig is ... ik had het nog nooit gedaan en ook nog nooit bij iemand gezien zo zie je maar weer wat geleerd :D

Ahhhrgg we zijn er nog steeds niet met nieuwe huis, nu weer gedoe met de keuringen. We naderen ondertussen het punt tot zo ver en niet verder }:) Verkopende partij reageert steeds erg langzaam en incompleet met informatie ... maar goed, adem in, adem uit :x

In Brabant had ik regelmatig een vos die ik tegenkwam met rijden. Erg leuk om te zien altijd. Bij mijn ouders zit er ook een en soms zie je ze hier in de duinen. Prachtige dieren. Maar wat je zegt goed voor de lens dat lukt mij ook niet hoor. Voor mijn facebookpagina lukt het me ook nauwelijks dieren echt goed op de foto te zetten. Hooguit een vlinder of bij of zoiets :')

Nu eerst :9k dan met hond naar de poowns. Zoonlief heeft vandaag sportdag en dan zijn ze feitelijk al vrij. Nog wel wat dingen van school maar geen hele dagen les meer. Vind dat wel heel vroeg. Heb zoiets van hoe komen we in godsnaam die lange zomer door met zo'n bij voorkeur gamende puber :roll: :))

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 09:03

Wow HT een Leica ik vind dat zulke mooie wagens. Toendertijd ook heel erg zitten twijfelen met de wagen voor Ollie (2e hands zijn er ook prima exemplaren te krijgen).

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 09:26

De smid slaat ze er later in op de kant waar ze het hardst slijten. Dus ik denk dat dat ingesmeed is?
Moet er idd extra voor betalen.

Leuk HT een leica! Daar ben ik ook voor wezen kijken. Ben benieuwd naar foto met pony ervoor.

Zo alle spullen inladen en dan op naar Leidschendam voor de samengestelde wedstrijd daar.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 10:33

@Maisie: veel plezier en succes :j !

@HT: oh, wat gaaf; gefeliciteerd met je aankoop! Ben benieuwd en wat leuk; ook nog beiden geslaagd!

@Tine: mooi de vos; al komen ze hier altijd de kippen jatten -O- . Hier eens geprobeerd met hulp op natuurlijke basis de nacht door te komen; ben ik er meteen ziek van :') ; geloof dat mijn lichaam al helemaal op chemisch is ingesteld :oo . Pfff, weer druk bij jullie.

@VHU: jammer zo'n gedoe met het huis :(:) ; brengt vast ook veel onrust met zich mee.
Fijn zo'n puntjes. Hier sinds enkele weken hoefschoenen voor Charlotje; ik was erg sceptisch, maar bevalt echt heel erg goed. Gaat iig Olympic ook krijgen; de rest komt momenteel niet veel van het erf af.

Mmmm, volgens mij vergeet ik van alles; had al eerder eventjes bijgelezen.
Moet hier dringend wat in huis doen :o . Dochter heeft dit weekend haar feestje en de meiden blijven weer lekker slapen; heeft dochter ook echt verdiend, hier en ze is nu al helemaal in de wolken <3 .

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 10:36

Ik had die bbq liever ook niet gehad. Maar die wordt door ons als bestuur georganiseerd om alle vrijwilligers te bedanken. Dit weekend komt ons alleen heel slecht uit (helaas geen overleg geweest over de datum).

Nou, ik ga alle spullen maar eens bij elkaar verzamelen en in de bus proppen.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 11:40

Grrr, stomme buienradar, waarom kijk ik er eigenlijk nog naar.... Zou de hele ochtend bewolkt zijn, dus de vliegenmaskers afgelaten. Jawel, begint nu de zon door te breken. Maar heb nu geen tijd om naar de wei te gaan, druk bezig met eten koken. Je zou haast gaan wensen dat het weer gaat regenen;-)

Sterker nog, volgens buienradar regent het nu hier :?

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 11:48

Had ik vanmorgen ook al last van tine.....zucht.