[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Ipsilonka

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 14:38

Vhu dichtsbijzijnde bos waar ik kan mennen is erg ver hihi. Net wat getraind en had mijn oude bit weer ingehangen. Walhalla!! Niks niet meer vast op links, dus....
Wel gezellig dat jullie samen hebben gereden. Nog een ruime maand en we gaan in het brabantse rijden, lekker! Nu komt zo mijn nichtje met pony spelen, kind weer blij (en ik mijn middag kwijt..)

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 14:46

Welkom in het zonnige zuiden 8-) ! Wij kunnen hier gelukkig nog wel goed trainen op de wei, waar de cultivator net weer overheen is geweest. Verder hier en daar een plas tussen de velden en bos, dus goed te doen.
Stalgenootje is inmiddels wel een beetje onzeker geworden. Bij JvdB liep de Anda nog heerlijk. Toen is ze weer gaan twijfelen, heeft nog een paar lessen van lesmees erbij gepakt, en dan raakt ze in de war :+ .

Biancacoo heeft weer een waar kunstwerkje gemaakt _/-\o_ . Wat is er niet goed aan? Ik zie het niet :P .

Ava: kippie dood, maar knien doet het nog :(:) .

Aks druk aan het solliciteren, ik duim voor je!

Sandrina zoekt een groom voor de rit in Epe. Ik ben relatief gezien komend weekend wel in de buurt, maar dan op de hippiade.

VHU en Aks hebben gezellie samen gereden.

Vanmorgen Mosel weer voor de wagen gehad. Hij is de laatste dagen wat uit zijn humeur, dat resulteert in opstandig hangen / vechten tussen de touwen. Vandaag weer, gewoon bij een zweetdeken opleggen na het rijden. Heb hem een keer een schop moeten verkopen, laat hij zijn moeder voor de gek houden :( .
Voor de wagen was hij echter in zijn element, liep fijn, hoewel er nog veel te verbeteren valt: hij houdt nog steeds te graag het bit vast.
Daarna rondje mee met het tweespan, zon begon er lekker bij te schijnen, helemaal fijn dit weer {:}

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 16:33

Gem, Moos in de uitprobeerstand..haha..maf dier, maar wel heel goed dat hij het voor de kar dan weer zo goed oppakt !! superfijn ! je bent immers wel wat gewend !
De hondjes..ach ja...ik wil graag dat zo'n schilderij er uitzien alsof het echt is...en zo ziet het er nog lang niet uit.. :+
wel een mooi gelukt wolfje gemaakt...zie avatar..haha daar ben ik wel blij mee !

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 16:48

Biancacoo: uhmmm, beleerder (cq lesmees) heeft gereden hoor..... ik alleen het laatste stuk :o . Ik denk dat ik Moos goed aan het werk moet houden, ook de dagen tussen het koetsen door ;) .
Ik vind het prachtige plaatjes hoor, van de hondjes. Maar volgens mij is een kunstenaar zelden tevreden over zijn / haar eigen werk :P

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 19:19

Wat naar trouwens van de kippetjes Avaluna, heb je die andere nog gevonden? Ik heb totaal geen verstand van konijnen maar geven die wel aan als 'het genoeg' is of niet? Sterkte... :(:)

Gem aan de slag met Moos fijn dat hij het werk voor de wagen zo goed oppakt en tja, opvoeden tussen de lijntjes kan soms een strijd zijn :7

Biancocoo wat een prachtig wolfje <3 en vind de andere hondenplaat ook schitterend. Vind die native tekens zo leuk, hoe kwam je daar zo bij om die erin te verwerken?

Hier net helemaal uit mijn panty geschoten naar mijn directeur :x .... vind het niet normaal hoeveel uren ik moet maken :x dus denk dat ik binnenkort geen manager meer ben :+

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 19:26

Wat naar vhu! Het gesprek van laatst heeft dus niks geholpen? Word het afgedaan als dat hoort nou eenmaal bij je functie ofzo?

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 19:32

@VHU: oh, dat weet je niet, heb ik ook wel eens gehad, dat ik dacht omg, dat was te fel, maar was blijkbaar wel duidelijk en aangekomen, dus hoop voor jou ook :(:) :j .
De barnevelders zijn er allebei weer *\o/* , gelukkig maar, ergens zijn die ook wat slimmer dan de wyandotjes :') .
Wij hebben dus ook een kip die groene eieren legt, maar ik kon al zeker anderhalve week van haar geen eieren vinden, gaat Connor wat weggooien in het compostvat, dat zo vol was dat het open stond..., hahaha, heel nest met tig eieren, zat ze natuurlijk ook lekker droog :') .
Konijn is flink in de rui, maar houdt niet van gepluk of geborstel, hij eet wel wat appel en wortel, dus dan krijgt hij dat.

@Biancao: oh, wat mooi je avatar <3 , vind je honden ook heel erg mooi, hun uitdrukking, maar lijkt me ook heel lastig, jij kent ze zelf heel goed en je wilt een bepaald iets van ze vangen, maar tjee, ze zijn echt wel heel erg mooi :j <3 <3

@Gem: wel weer lekker op pad geweest, hier al 2 weken niet meer gemend :o en vakantie is voorbij, dus Romeo wordt ook niet meer dagelijks ohz gereden, we willen proberen om hem vanaf volgende week mee te nemen naar de club, dan kan zijn ruitertje hem in dezelfde lessen als Connor Liesje, rijden.
Beetje 2 vliegen in 1 klap, om én Connor én ruitertje van Romeo apart te begeleiden, dat red ik niet, zijn zo 4 uur/dag, heb ook nog een bedrijf, een huishouden en een boerderij te doen, hier :') .

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 20:07

Vhu....even baas aangepakt.. ~~}> ik hoop dat het niet TE was...en het gewenste effect heeft..lastig hoor..
geen idee hoe ik op die native feathers kwam...dat was een gevoel...heb wel gevraagd of de eigenaar van het schilderij en de honden daar van houd..haha.. :+

Avaluna, bedankt voor het compliment..ik vind dat supermoeilijk..want het zijn niet mijn hondjes..maar hondjes van iemand anders..superspannend om het eindresultaat dan te laten zien....maar ze zijn zo van de foto er erg blij mee...in het echt is hij veel mooier.. :+

Mijn avatar..is een dingetje waar ik even mijn gevoel in kwijt moest...eagle's poot..al die spanning...dus die betekend voor mij persoonlijk iets..

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 21:39

Wat fijn dat de kipkes er weer zijn ... geweldig van de kliko waar ze dan haar eitjes in legt, lekker warm ook natuurlijk :+ zou leuk zijn als je beide pony's mee kunt nemen naar les, en wat je zegt ook praktisch! Moet een konijn standaard altijd ook hooi? Of is wortel/appel genoeg?

't Is inderdaad van dat dat erbij hoort. Maar ik wil (en kan) niet meer werken dan 0.7 dus ik ben niet 'flexibel' (lees 24 uur per dag beschikbaar) baal daar dan wel weer van maar lijf geeft zeer duidelijk aan dat dit teveel is op deze manier en daar moet ik echt naar luisteren (ben ooit flink overspannen geweest, dat wil ik echt niet meer).

Kan wel goed met mijn directeur door een deur hoor, word er niet zomaar uitgeknikkerd (ga ik dan maar vanuit :+ ) maar ik schrok beetje van mezelf (en daarom weet ik ook zeker dat dit niet zo door kan gaan).

Morgen lekker met Ollebol mennen, goed voor 't hoofd :)

Mooi dat je zo de spanning kwijt kunt Biancocoo.... *D

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 23:35

:oo VHU over de mik :=

Leuke foto van didsie in 't bos :+:
Ik zal mijn cameraatje ook 's leegmaken :) Ben pas net thuis :)

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 23:45

Dit trof ik vanochtend aan in de wei :+:
Afbeelding

VHU met kleine grote ollebol!
Afbeelding

En compleet verzopen wachten tot de bui over is voordat VHU haar weg vervolgde naar stal :=
Afbeelding

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 07:12

Gave foto's van gezamelijke rit Aks !
Gezellig zo samen !

T'is flink mistig hier zeg....
Ava's kippetjes weer thuis..en eitjes in kliko..haha..
Ips, wat goed dat Det goed liep op oude bit, soms is veranderen idd niet goed.
fijne middag gehad ?

verder...fijne dag allemaal...

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 07:56

Goedemorgen allemaal! Hier al lekker te werk. 600 prijswijzigingen te lopen, rotwerk (dank aan de appie :( ) Biancacoo ze heeft een aantal maanden best fijn op het andere bit gelopen maar echt ineens was het t niet meer..
Ow dames als de voorspellingen uitkomen worden we nat zaterdag, bah!
Schattige Dids foto's! En ollie heeft echt mooie billen gekregen! Vhu als je degene boven je goed kent, dan weet diegene ook jouw verleden toch? Gewoon op je strepen blijven. In de ziektewet hebben ze ook niets aan je.
En de kipjes zijn weer terug, gelukkig maar.

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 08:49

@ ips hier ook oorlog dankzij de appie. Alleen ben ik de typmuts die alle nieuwe prijzen moet invoeren.

Aks leuke foto's !

Gisteren nog even gereden met ferro. Nog wel een bui op onze kop gehad. Vandaag blijft het droger
hoop ik. Vanmiddag komt de osteo nog voor robin en dan gaat remko nog een rondje met ferro.
Dan ik vanavond nog een rondje met Robijn en verder caravan inpakken en spullen bij elkaar zoeken
voor een weekend ermelo.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 08:54

@Aks/VH: oeh, begon als een mooie dagje als ik Didds zo lekker zie liggen, maar ondanks de regen gezellig gereden *\o/* .
Konijn eet normaal gesproken ook hooi en brokjes :D .

Moet eerlijk zeggen dat ik de regen ook wel beu ben, nu, wilde eigenlijk wat buitenklusjes doen, vanmiddag, hahaha, die doe ik sowieso liever dan binnenklusjes :') .
Voorspelling hier is voor vanmiddag wel zonnig, zaterdag idd regen -O- .

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 09:12

Leuke foto's Aks en VHU. Jammer van de regen. Ik had vandaag nog willen gaan rijden maar ben bang dat 'm dat vandaag niet gaat worden.

@VHU: rij je zondagmiddag ook mee, met de rit van stal?
@Aks: leuk verslag van de mentrec. Misschien ook wel iets voor ons volgend jaar :D
@Biancacoo: ik vind het tekening anders heel mooi gelukt hoor.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 09:38

oeh, ik lees nog van een mosel die opvoedkundige grenzen aan het bepalen is :)) Hopelijk heb je genoeg indruk gemaakt!

Ik zit hier nog te twijfelen of ik met de fiets of met de auto naar stal ga.. Fietsen is best te doen, maar guess what.. 't regent ^)

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 10:08

regen ?? hier schijnt het zonnetje volop na een mistige start....
heerlijk voor de hondjes natuurlijk die mist...lastig in het verkeer...
Zo..heb een nieuw airbrush-opdrachtje..met uitdaging..haha..

Misterlady, bedankt voor compliment, hoe is het met je paardje ? en met het mennen ?

ik moet verder de schuur opruimen....alles moet echt weg nu...en dat van 10 jaar klussen en verzamelen...oeh..dat is handig, en dat is handig om te bewaren..10 jaar lang...nu dus grote opruiming..man..wat een troep kan je dan verzamelen..helemaal als het in onze inmense schuur niet in de weg staat ....... ^)

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 10:22

Zon? Was het maar waar! Ben vrij vandaag omdat zoonlief niet naar school mag vanwege krentebaard. Had gehoopt nog even te kunnen gaan rijden maar dat zit er dus niet in.

Paardje doet het super op de nieuwe stal. Manlief is van het mennen, ik wil daar in het voorjaar zelf mee gaan beginnen. Zondag waarschijnlijk voor het eerst met meerdere aanspanningen mee op rit, ben zeer benieuwd hoe dat zal gaan.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 10:46

Hier weinig te melden, lees wel mee maar geen puf om te reageren. Klappende koppijn, overvol hoofd (tegen bijholte ontsteking aan), dus ik duik mijn bed maar weer in.

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 11:03

Beterschap Tine, is niet fijn zo'n bijna bijholte ontsteking. Heb er helaas ook ervaring mee (nu gelukkig niet).

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 11:07

Tine beterschap! Hier weinig te melden, behalve dat we stalgenoten bij elkaar al drie jaar proberen de paddocks op stal veiliger te maken. De boel is nu verrot en zeer onveilig. Hopen dat we met een klussendag en BBQ als afsluiting mensen hopen te stimuleren met zijn allen die paddocks te gaan herstellen/vernieuwen. Normaal (alleen BBQ) komen er makkelijk 25 man, nu maar 9. Gek hè? De grote schreeuwers op vergaderingen zijn nu opmerkelijk stil en vele hebben de moed verloren om mee te werken aan iets dat toch op een fiasco uitloopt. Maar ja als je er niet aan meewerkt, gebeurt er echt helemaal niets/nada/noppes. Lastige kwesties; we willen allemaal onze paarden veilig in paddocks kunnen zetten, maar er zijn er maar weinig die er echt een paar uurtjes voor over hebben.

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 11:16

Sandrina, dat hoort toch een zaak te zijn van de stalbaas?

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 11:21

Ipsilonka schreef:
Sandrina, dat hoort toch een zaak te zijn van de stalbaas?

Die is zo langzaam als dikke poep. Onze paarden liepen afgelopen winter al zo uit de paddocks omdat het met garen- band-elastiek en knopen bijeen wordt gehouden.
Stalbaas zou blij mogen zijn dat we überhaupt nog wat willen doen; er gingen al stemmen op om een goede paddock af te dwingen door geen stalgeld meer te betalen tot er een goede (lees: veilige) paddock is. Kans bestaat dat ie dan de kont in de krib gooit en ons allemaal eruit zet.
Voorlopig blijven we nog plooien glad strijken dus.
Maar ik snap je reactie; IS ook een zaak voor de eigenaar, maar die krijgt niks klaar.

_Marjola

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 11:33

@Aks leuke foto's. Dids is met zijn hele outfit aan net een cadeautje dat je kan uitpakken. :D
@VHU ik hoop dat het uit je slof schieten goed uitpakt! Het werk moet wel in verhouding blijven en het kan niet zo zijn dat je je oude werk + het nieuwe (extra) werk in dezelfde tijd moet uitvoeren (dan moet er ergens wat veranderen). Jammer genoeg lijkt dat in deze markt een beetje de tendens op de werkvloer. Als maar meer doen en dan verbaasd zijn dat er zoveel mensen in de ziektewet belanden. Ken ook voorbeelden uit mijn omgeving en zij zijn nog maar in de 20. Zoals Ips al zei op je strepen blijven staan! :)
@Bianca mooi schilderij is het geworden! Ook je eigen plaatje trouwens. Fijn om zo'n artistieke uitlaatklep te hebben :) Succes met het opruimen van de schuur trouwens. Klinkt als een "leuke" klus ;)
@Sandrina balen van die onveilige situatie en de weinige helpende handen! Je zou toch allemaal het beste voor je paard willen...

Hier miezert het ondertussen, maar gister was het overdag droog dus toen heb ik toch nog kunnen trainen (de bak was gelukkig goed afgedroogd, omdat het 's nachts al op was gehouden met regenen). Lekker tussen wat pionnetjes door gecrost (al wordt de conditie wel wat minder door dat onregelmatige trainen nu). De paarden hadden ook nog 2 uurtjes buiten gelopen. Sam ging als witte pony met wat vlekken naar buiten en kwam als een zwarte pony terug :') Het is een schat van een pony hoor, maar waarom hij perse drie keer door zijn knietjes moet gaan om te rollen, terwijl de rest één keer gaat liggen, is toch een beetje jammer. :P

En de weersvoorspelling van zaterdag....poeh. De weervrouw op tv wilde het er zelfs gister niet over hebben omdat het een echte herfstdag wordt. Ik ga de boel maar goed in de gaten houden (weer en Hippiade info). Want als je dat soort berichten hoort, is er misschien nog een kans dat het wordt uitgesteld...