[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 5

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 10:52

Bianca: Cash is dus gewoon een heel dominant gevalletje. Fijn dat die andere 3 dat accepteren.
VHU: hier geen lekkend dak meer. Is van de zomer verholpen gelukkig. Ben nu meer bang voor lekkende regendekens :D Maar ze hebben het redelijk doorstaan. Onderdeken was bij Rembrand wel wat vochtig, maar niet ernstig. Jammer dat je rit niet doorgaat, maar wel verstandig.
Frensie: heel logisch (en herkenbaar) dat je even een dip hebt. Je kunt het je paard ook niet uitleggen. Lastig allemaal. Maar komt vast weer goed :(:)

Rembrand en Amerigo hebben even mogen werken, bleef gelukkig net droog. Zometeen de hele kudde weer naar de zomerwei brengen en even uitmesten. Dan lekker slapen :z

Frensie

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 11:44

Biancacoo super dat Cash weer helemaal op zijn plek is!
Tine hebben de dekens het gehouden vannacht?
Avaluna :wave:!

Vanochtend met de fries rondje bos gedaan en Bubbles was mee en die vond het leuk!!! Lekker keihard door alle plassen rennen, hahaha. Vanmiddag met Beer en Zhazha op pad, nu eerst even thee drinken en straks boterhammetje eten.

janouk
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 13:43

Zo zie je maar, Biancacoo, dat niet iedere verandering een verkeerde verandering is. Wel een emotionele keuze, maar uiteindelijk het beste voor Cash en jouw eigen span.
Soms is een hond in een andere roedel beter op zijn plek. En met de mooie nieuwe pup kan jij mooi je eigen span opbouwen.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 14:09

klopt helemaal janouk.. :j
Aiya is wel hardleers....ze springt steeds met haar voorpoten gewoon boven op de kop van Eagle....die gromt haar dan uit, en dan gaat zij door haar voorpoten gezakt kwispelend voor hem zitten...met billen omhoog...haha..uitdagen, maar ze spelen leuk, T'is voor dakota en eagle wel even wennen ook natuurlijk.. :j

Wat een buien...dat is wel erg nat allemaal zo..bah..ik wilde nog een buitenlamp maken, bulleye lamp snoer eraan, alles klaar..doet ie het niet -O- ...balen..misschien gewoon peertje stuk..maar toch..
heb even geen zin om me nat te laten regenen..

ik moet even een uur plat.....

_Dingetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 14:19

Hallo allemaal :D

Heb wat mooie plaatjes voorbij zien komen van airbrush en hond van Frensie volgens mij en de man van Tine niet te vergeten natuurlijk! Verder sluit ik me aan bij alle prachtige samenvattingen die er gemaakt zijn :o
Ben nog steeds niet echt opgeknapt, maar wel weer aan het werk.

Heb onze kat maar is van de medicijnen af gehaald voor het plassen, ging drie dagen goed en vanmorgen weer een plasje gevonden |( Maar ja onze Juup slaapt alleen maar op die tabletjes en is moddervet, straks kan hij niet meer door het kattenluikje en krijgen we nog andere gezondheidsklachten. Ga nu maar proberen om 's nachts ook het luikje open te laten voor de katten, alleen wil ik liever als ze voor het donker thuis zijn. Ben bang dat een een of andere gek zo'n beest iets aandoet....je hoort tegenwoordig zulke nare verhalen. Maar goed ga het toch maar proberen!

Heeft iemand trouwens ervaring met een tweewieler die geremd is en zeer goed geveerd om dressuurmatig te trainen? Heb vernomen dat het behoorlijk hobbelt en je moeilijk een constante aanleuning aan kan leren bij het paard. Zit namelijk over een tweewieler na te denken, zodat ik makkelijk in de bak kan trainen, want vind de marathonwagen eigenlijk net te zwaar daarvoor.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 14:34

't Is toch wat met poezebeestjes he. Bij ons gaat een kat altijd wel naar buiten, de ander durft niet of als ze buiten is durft ze niet meer naar binnen (typisch kattengedrag :roll: ). Wij wonen midden in stadse wijk en het gaat al 11 jaar goed... daarvoor met onze andere kat is het ook altijd goedgegaan. Ik begrijp je bezorgdheid hoor, ik droom er 's nachts ook wel eens van maar als 't poezebeest zoveel in huis plast.....zou kunne helpen...

Ben erge fan van goede tweewielers vindt het om lekkr inde bak te trainen ideaal. Vind een fijen tweewieler zelfs comfortabeler in de bak dan een 4-wieler. Had er bij de kleine welshjes een van Cavalier, ideaal ding. Clever heeft ook hele mooie en Stadtwijck ook. Ik heb ij het paard ook nog een poosje een van der Wal tweewieler gehad (maar die toen verkocht toen ik een marathonwagen kocht), was ook een hele fijen.

Zo het weer is me hier toch raar :oo enorme windvlagen en af en toe gaat de regenkraan giga open. Ben toch wel erg blij dat ik niet met de trailer op pad ben vandaag want de heenreis was prima gegaan maar we waren zo rond 15.00 uur terug gaan rijden, nou dat is nu echt geen pretje!

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 14:48

Hier nog lekker droog en af en toe een zonnetje :D
Heerlijke wandeling met Beer gemaakt, alleen had hij op het eind een dode muis gepakt :x Wilde hij natuurlijk niet los laten, dus heb zijn bekkie opengedaan en zijn kop heen en weer geschud (zachtjes hoor) tot de muis eruit viel :)) . Gelukkig was hij er nog niet op aan het kauwen 8)7

Moet nu echt even stofzuigen en dan zo weer naar stal om beentje af te spuiten.

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 16:06

wat een woei....en een bladeren....van schrik maar leesvoer van 2 maanden doorgespit,ff rustig dagje want ik moest vanmorgen in het ziekenhuis 4 spuiten halen om mijn darmen te 'temmen',ben nu zo klaar -:(- met de pijn en futloos zijn....nu hopelijk tijd voor actie (en goede nachtrust) en heeeel veeel fut om met de marathonwagen en sunrise.Tara te gaan spelen! :))

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 16:22

Hier nu ook een hoop woei en bladeren....helaas heb ik me vanochtend toch ziek moeten melden -O- , dat is eigenlijk zo niets voor mij :o ...maar kan even niet anders met; %) :z de gehele ochtend geslapen ...nu 'op' in joggingsbroek maar veel meer zit er niet in vandaag... helaas doen de pilletjes ook hun werk ook niet optimaal :7

@HT, hopelijk knap je snel weer op na je spuiten en krijg je snel weer de energie om te kunnen doen wat je leuk vind :(:) ... en een beetje nachtrust is daarvoor ook erg belangrijk :j
@Frensie, leuk een afscheidsetentje.. en jij hebt nog lekker kunnen rijden vandaag en met de hondjes op pad geweest +:)+
@Biancacoo, het zijn en blijven vrouwen... kijken tot hoever ze kunnen gaan met 'uitdagen' ;)
@VHU, verstandig dat je niet met de trailer op pad bent gegaan :j
@Dingetje, ik heb vorig jaar een tweewieler geleend van mijn trailerboer toen ik twee weken op de Veluwe zat met de pony's, maar ik vond het helemaal niets.. en heb hem na een paar dagen weer terug gebracht...ik vond het teveel gehobbel....maar dat zal ongetwijfeld per tweewieler en merk verschillend zijn... ga jij nog naar de Outlet van de Kroo ? en is het voor mij de moeite waard om zover te rijden ? Ik twijfel ...ben aan de ene kant nieuwsgierig daar ik benieuwd ben naar de koopjes (ik heb nog nieuwe lederen rijlaarzen nodig ;) )

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 16:26

hahaha..blegh..frensie...die Beer....hier ook muizensabbelaars hoor...af en toe vinden ze er s'nachts een...en die vind ik dan s'morgens volledig doodgesabbeld in de kennel...lekker dan..

Ollie....beterschap dan nogmaals...vervelend dat je nog steeds niet opgeknapt ben, ziek lekker uit !!! :(:) :(:) :(:) :(:)

Vhu..toch een goede keus om niet met de trailer op pad te gaan.
Ht..klinkt niet fijn.. :(:) :(:) :(:) :(:) ik hoop dat je komende nachtrust krijgt en snel weer fit bent !

Hier ook nog een fan van 2-wielers, we hadden voor onze belg een mooie van HCA 2e hands gekocht, superfijne wagen !
als die goed in balans zijn, ga je enkel mee met de bewegingen van je paard en geen gehobbel, het is wel heel anders als een marathonwagen.
ik vind het super, heb ook nog een dutch wagentje gehad achter een pony van 118, ook perfect !

Dingetje..zou idd toch maar proberen om hem s'nachts naar buiten te laten gaan, of een extra kattenbak, vlakbij de deur ? als hij daar in de buurt plast ?

als het blijft regenen, dan komen de paardjes voor het eerst binnen denk ik vannacht..oude vamor, heeft last van de nattigheid en koude wind..

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 16:28

Ollie in ziekenmandje :(:)

Als het meezit trailer al weer verkocht ... woensdagochtend wordt hij opgehaald/betaald. Hopen we dan maar want je weet het maar nooit :7

_Dingetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 18:42

@ HT bedankt voor je reactie, ik ga op paard en koets maar is verder orienteren en zeker is her en der een proefritje maken denk ik, wordt vervolgt.
@ Ollie :(:) beterschap, zouden we elkaar hebben aangestoken op Hippiade := ben zelf ook nog steeds niet in orde vanaf vorige week maandag.
Outlet de Kroo, je kan er wel mooie dingen weghalen aan kleding, dekens en andere troepjes voor spotprijsjes, maar zou dan wel vrijdags gaan, want anders pies je misschien naast de pot. Ze hebben elk jaar nog lederen rijlaarzen in de aanbieding gehad, dus wellicht de moeite waard. Wij gaan vrijdagavond ook even kijken. Heb wel een verbod op dekens en zadeldekjes te kopen O:) Heb nog nieuwe handschoenen nodig en ook winterhandschoenen <<)

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 18:51

jakkes, afgesabbelde muizen....bleghh...
dan ben ik toch blij dat het hier in zn geheel gewoon verdwijnt,hihi

@VHU, das fijn nieuws...
hoef je niet lang mee te leuren als het allemaal gelijk doorgaat :))

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 20:30

sorry zie dat in mijn vorige bericht veel type fouten stonden kan ze er nu niet meer uithalen Y;(

't is pas verkocht als het weg is he dus ik hou nog slag om de arm :7
HT ging het een beetje?
PSM hoe is het met jou en Boy?

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 20:40

VHU: het klinkt in ieder geval goed.
Frensie: jakkes... Hier zijn de honden altijd druk met mollen (en rare blafgeluiden naar egels). Helaas wordt de tuin daar niet echt mooier van. De katten "verzorgen" het muizenbestand. Houden de honden zich niet mee bezig.
Ollie: beterschap, maar even uitzieken lijkt me.
Ht: hopelijk knap je snel weer wat op.
Dingetje: laatst riep iemand dat het wellicht dominatie zou zijn, omdat het tegen de gordijnen aan was. Zou dat er nog iets mee te maken kunnen hebben?
Blijft in ieder geval een vervelend en stinkend probleem. Geen ervaring met tweewielers hier.

Wat een weer zeg, dan stormt het, dan valt er zoveel regen dat er bijna overstroming komt. Gelukkig tussendoor ook weer rustige periodes. Toen ik Thabor uit de wei haalde, de dekens nog even gevoeld. Voelde nog goed aan, maar ja, er gaat nog wel wat bij vallen...

Vanavond dus weer met Thabor naar verenigingsles. Ik heb me opgegeven om bij de onderlinge van 6 oktober een B proefje ohz te gaan rijden met hem. Dus even wat onderdelen geoefend. Is toch wel gek, poosje geleden voelde ik me nog een ruiter die op de bok zat. Nou, vanavond voelde ik me echt een menner die probeert ook wat ohz te doen. Wat een geklungel zeg. Maar goed, het is maar een onderlinge, dus het geeft verder niet zo.
Thabor heeft wel hard gewerkt, arm dier hahaha, hij zat helemaal onder het schuim. Duurt dus nog wel even voor hij droog is en zijn gewone jas weer aankan en naar de wei kan.

Morgenochtend heb ik denk ik zwemles met Rembrand. Dan gaan we wat onderdelen uit de ZZ proef oefenen, maar de bak heeft hier nogal wat water gehad. Ik zie het echter niet zitten om ook nog op en neer naar de vereniging te gaan scheuren met kar en paard om daar te trainen. Dan kom ik zo krap in de tijd om weer op tijd bij school te zijn. Ach, Rembrand is niet bang voor water, dus het moet maar gewoon. :D Krijg er hooguit een heel vieze kar van.

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 20:49

Een hele vieze kar denk Ik zo :)

Wat een fijne honden plaatjes komen hier langs van dat trio :)

Boy had een dun been en een dunne bil... Helaas wel hele warme wondjes.. Hopelijk gaan die niet ontsteken... Vandaag krijgt hij zijn laâtste x pijnstillers...

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 21:03

biancacoo: lijkt me een mooi gezicht een belg voor een 2-wieler, heb je daar nog foto's van?
VHU: gaat wel lekker bij jou met opruimen :j nu straks je trailer weg :j +:)+
mijn paardenkast word al steeds leger,maar ponykast steeds voller :=
ollie beterschap,enne...het was vandaag absoluut geen straf om een dagje thuis te blijven %)
mooi dat boy al een dunnere bil/been heeft,wanneer ga je langzaam weer wat doen?
tine gaat een B proefje rijden op thabor,goed oefenen :list:

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 21:13

Ik hoop woensdag even een sleepje met hem te kunnen trekken, en vrijdag een rondje te rijden... Dan bij mooi weer misschien in t weekend weer bosrondje met de kar...

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 21:36

Biancacoo: weinig rijdende bokkers. Volgens mij alleen Rhine met haar shetlander in de hobbyklasse; verder wel een aantal bokkers gezien langs de zijlijn :)

VHU: verstandig om met deze woei niet over de Brienenoordbrug te gaan := .

Hier leuk nieuws over mijn dochter. Vorige week deden de ballerina's in Venlo allemaal een mini-auditie tijdens de les, om over een kleine 2 weken mee te mogen dansen in een ballet van professionals tijdens de Nederlandse Dansdagen in Maastricht.
Ze kregen 2 opdrachtjes, en er werd niet verteld waar de leerlingen op geselecteerd zouden worden.
1: gezamelijk een korte moderne dans instuderen tijdens de les
2: de letters van je naam "balletten": V I V I A N
Lekker vaag dus! :D

Vanmiddag kreeg ik een telefoontje van juf Liesbeth dat Viv was uitgekozen uit B1 (schooljaar-groep 6 + 7 kinderen), een ander meisje uit B2 (school-groep 8) en een jongen uit V2 (2e klas middelbare school).
Selectie-criteria bleken "improvisatie-talent" en "coolheid" geweest te zijn. Oftewel, je moet zomaar uit het niets geimproviseerd dúrven te dansen voor wildvreemd publiek, tussen professionele dansers. :D

Volgende week vrijdag krijgt ze 1 repetitie in Maastricht, en de zaterdag en zondag erop volgend de voorstellingen in de studio van de Toneelacademie Maastricht.

Ben heel benieuwd!

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 21:40

PSM: dat klinkt toch al weer heel goed gelukkig.
HT: lijkt me inderdaad wel bijzonder gezicht belg voor 2-wieler

Nou, Thabor was om 9 uur alweer droog (zijn die dekens die ze nu dag en nacht om hebben toch ergens goed voor :D ), dus hij staat weer bij zijn vriendjes. Toch maar met zaklamp gelopen, want met al die plassen leek me dat toch wel fijner lopen. Gelukkig vindt hij het niet meer eng. Wel schrok er nog iets weg uit het riet, maar behalve even wat rilling deed hij gelukkig niets. Moet er toch niet aan denken dat hij dan los breekt en ik in het donker op paarden zoektocht zou moeten..... Oke, als het goed is kan hij het perceel niet af, want de dammen hebben we afgezet met lint, maar toch...

Nu, ik ga snel naar bed, voel me best ziek. Darmen werken iets te goed, flinke koppijn en gewoon doodmoe. Maar ja, ben dan zo eigenwijs dat ik toch perse naar les wilde gaan. :o

Edit: Gem wat ontzettend gaaf voor je dochter!!

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 21:59

@Gem wat leuk voor je dochter *\o/*
@Tine ik zit hier ook te knikkebollen moet honden nog uitlaten :O en morgen hele lange dag :list:

Zo er was iemand met behoorlijke belangstelling voor Blondie... maar die is gelukkig afgehaakt :P dus projectje gaat nog even verder :D

Nou welterusten allemaal :z

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 22:15

@ dingetje als je lekkere handschoenen wil voor de winter moet je die van roeckl nemen die zijn echt super! remko,mn zusje en mn pa hebben ze ook.

Wil ook nog wel naar de outlet maar weet niet of het gaat lukken omdat ik ook nog 2 pony's moet vlechten. Even proberen of ik vrijdag middag eerder naar huis kan.

@ VHU fijn dat blondie nog even mag blijven. Het is echt net robin met iets lichtere manen. Als je het leuk vind 1 dec is er een youngstock show op heinkenszand is voor alle welshjes tot 3. Wou er miss ook met robin naar toe.

Tine mooie springfoto van thabor !!

Hier ook storm. De paarden staan lekker binnen. Was wel even wennen voor ze omdat ik ze van stal heb laten wisselen. Maar volgens mij vonden ze het wel fijn de wei is ook zo nat nu.

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-12 22:25

goedeavond

wij hebben gister in de marathon van heeten een super klasse 3 beduut gehad.
zelf niet helemaal tevreden over de dressuur maar toch 58 punten in de dressuur *\o/*
voor het eerst in 2 seizoenen rijden met het 4 span FOUTLOOS in de vaardigheid *\%/* *\%/*
de hindernissen liepen super. alleen op H4 wou harry graag vliegles ~~}>

vaardigheid

H3

H4 vliegles voor harry

H5

H6

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 05:51

gaaaaappppp mogguhh...
eerst rondje taxien, dan filmpjes kijken :)) leuk :))

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 07:05

Ziet er weer super uit. Krijg je extra strafpunten als je hindernis sloopt? En heeft achterpaard niets overgehouden aan stappen in het gat?