[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 21:21

Ik begin met een knuf voor Bettepet, Ollie, Ingrid en Tine :(:)

@Nouvel: lastig dat ze dan zo hyper is.

@Maisie: grrrrr, ik kan je foto's niet zien..., maar fijn dat hij er is!
Goed gedaan, trouwens, gefeliciteerd!

@Ollie: dat is eigenlijk wel slim opnemen van de proef :)*

@Gem: haha, Sterre is een tutje, dus.

Hier wat met alledrie gedaan.
's Avonds nog een ritje gemaakt met de wagen, wel frisjes zo langs het water.

tallechie

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 21:50

maisie gefeliciteerd met de 3e prijs.
Helaas doen je foto's het niet bij mij.

Ik ben moe naar een drukke dag dus ga even mee met de samenvattingen.

Ik heb met alwyn 178 gereden. Hij was super braaf, lekker voorwaarts, het enige punt waar de jury over viel was dat hij nog niet constant genoeg is.

Veale 173 punten, later nog met jury gepraat. Ik moet echt met meer lef gaan rijden. Veale zakt terug in tempo en ik doe daar niks mee. Verder moet het allemaal nog wat netter. Maar was op zich wel tevreden.

Vaardigheid had ik 1 bal, maar moest een extra volte draaien op poortje 6 daardoor 5,5 straftijd. Was 11 sec te laat

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 22:11

Hoi hier ben ik ook weer!
Lees dat Alwyn super dressuurdebuut heeft gehad wat leuk! En Veale met meer lef... da's lastig. Maisie echt mega knappe prestatie van Ferro *\o/* en zo'n leuke nieuwerd <3 Fief probeert angsten en hypers te overwinnen, dapper meisje, Ollie aan creatief de slag met haar knapperds met ups en wat downs :(:) (ik leer zelf mijn proeven altijd uit mijn hoofd, of in ieder geval stukken) Frensie rustig werkdagje, da's fijn, Sterre tuttebel kan ze mooi samen met Bente :+ was dat het zo'n beetje :)

Hier erg leuke middag gehad... 4-span deed het erg goed. Ze stonden in finale, helaas stuurfout, dus 4e. Maar wat leuk om te zien....
Mannetjes komen stoer binnendraven <3
http://www.youtube.com/watch?v=fdSvBJR2 ... ature=plcp
En daar gaan ze dan....
http://www.youtube.com/watch?v=MBmP12Ln ... ature=plcp
yihaaa
http://www.youtube.com/watch?v=DPdB0CN1 ... ature=plcp

11 februari mag ik zelf met Rattan en Snuitje mini marathon Loon op Zand doen *\o/*

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 22:13

Gaaf dat je zelf mee mag doen met het span!
Peter jou pony lenen, jij zijn pony lenen toch ;) .

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 22:13

**edit** sorry kan het niet meer weghalen, per ongeluk dubbel gepost :o
overenthousiast :o
Laatst bijgewerkt door VanHuisUit op 08-01-12 22:43, in het totaal 1 keer bewerkt

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 22:14

Leuk vhu dat je zelf ook mag rijden. zal zo even kijken naar je filmpjes. Ben zelf ook filmpjes aan het uploaden.

Lanouska was er om te kijken en die heeft filmpjes gemaakt. Bedankt :-)
En misschien kan zij beter uitleggen wat de problemen waren en wat er verbeterd is

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 22:21

vhu vindt het zo leuk dat ze haar bericht gewoon 2x plaatst hahaha

leuke filmpjes, had graag langere gezien haha

eefielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 22:25

IM al ietsjes minder off? :(:)

VHU Gaaf om te zien zo zeg..je bent vast trots op je mannetje en wat super stoer dat je zelf ook mag straks..

Tallechie toch wel een aardige wedstrijd dag gehad, super! Misschien even blond maar bij hoeveel punten heb je een winstpunt? :o?

Voor sommige een :(:) voor andere een *\o/* kies maar welke het beste bij je past!

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 22:25

Leuke filmpjes !!! Daar krijg je je handen nog vol aan aan zo'n ervaren 2-span.

Gisteren ook nog gezien dat het niet altijd handig is van die meedenkende pony's.
2-span knalde op een bloembak gelukkig geen schade alleen een beetje geblesseerde
groom.

O ja ook nog zoiets moesten gisteren de ereronde in draf nou das niet makkelijk met zo'n
hyperende pony voor je kar :o

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 22:27

eefielover in de b,l en de m heb je bij 180 1 winstpunt en bij 195 2 winstpunten

maisie ondertussen doen je foto's het wel. Leuke pony hoor

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 22:53

Sorry was nog beetje hyper haha :oo
Zie het zo voor me Maisie, Ferro helemaal *\o/* en dan in draf moeten ... lukte het?
Wat trouwens al een prachtige manen & pluk jouw nieuweling, erg mooi (vind hem zowiezo erg mooi met witte voetjes en snoetje)
Ronnie knap over de baan 8-)

Wat je zegt Dennis, Peter neemt dan de onervaren pony's mee, dus Snuit en Rattan waren nog 'over' en ze zeiden dat ze me al hadden opgegeven (was niet zo bleek achteraf) of ik daar zin in had...geen idee of ik het kan maar was wel zo'n beetje ooit het idee dat toch een keer te doen, ooit...... eindig waarschijnlijk ook in bloembak maar goed, we zien wel :D
Kon het allemaal niet zo snel volgen met filmpje vandaar dat ze zo kort zijn... wilde ook nog foto's maken maar daarvoor gingen ze veel te snel _O-
@Ingrid hoop dat je er wat vrolijker van werd :(:)

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 23:01

nee joh VHU je eindigt niet in de bloembak. Gewoon lekker de lange lijnen pakken en niet dat korte
gefrommel voor zo'n eerste keer. Is altijd als je verkend hebt en je gaat dan rijden dan is het toch anders
zo van dat had ik beter niet kunnen doen want het paste niet echt.

Nee ferro ging wel een stukje in gallop. Maar was gelukkig maar 1 rondje. Mooi is ook dat ie na 10 min stappen weer zo op adem is dat ie nog een keer kan.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 23:12

:+
Ik wil Ferro ook echt een keer in het echie zien hoor vind hem zo ontzettend leuk! Geweldig dat hij zo'n conditie heeft 8-)
Dit is de enige foto die gelukt is van Snuitmans, na afloop tevreden (zie dat koppie eens O:) ) aan de vrachtwagen in zijn veel te grote jas }:0 .
Afbeelding

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 06:38

Jullie gaan echt snel :D
Gefeliciteerd met de prestaties!!!

Wij hebben gisteren ons debuut gemaakt in de mini marathon als dressuurmutsen _/-\o_
Janouk vond het prachtig. Ze liep prachtig in balans, buiging en stelling haar parcours, netjes vliegende galopwissels springen :j :j : commentaar langs te kant: "veel te veel dressuurpaard in plaats van marathonpaard"!! haha.
2 keer foutloze ronde (gelukkig dat mijn zoon achterop goed parcours kan onthouden, want hij heeft mijn man door de hindernissen geloodst).
Maar met de tijd kunnen wij ons echt niet meten met de cracks. 176 en 162 seconden; terwijl de cracks 130 en 140 rijden. De snelste tijd van de dag was trouwens 116, gereden door een tweespan snelheidsduivels _/-\o_ Daar zitten nog zeker 30 secondes tussen, maar dat gaspedaal hebben wij nog niet gevonden.

enkelspan pony
strfsec. plaats
Joey van der Ham 284.3 7
Vivien Kribbe 266.1 4
Arina van Eeden 447.0 13
Wijnand de Mooij D
Fanny v.d. Burg 264.1 3
Robin van der Ham 354.6 10
Paul Kalisvaart 339.0 9
Ton Vogels 412.9 12
Peter van der Ham 288.3 8
Linda Oudshoorn 270.9 5
Marsha de Jong 260.6 1
Richard Felix 276.7 6
Petra de Jong D
Rene Groeneveld D
Kim Oudshoorn 261.1 2
Erik Hoving 404.2 11

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 08:25

Goedemorgen allemaal

VHU gave filmpjes en wat leuk dat je met Snuit en Ratan mini-marathon gaat doen!!!

Janouk super dat de marathon goed ging!

Maisie ook een goede finale gereden!

Toppers allemaal hier :D

Nou, werkweekje gaat zo weer beginnen.
Fijne dag allemaal :evaw:

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 09:20

Goedemorgen,

Hier gaat ook het normale schoolleven weer beginnen morgen naar de bedrijfsarts, ben benieuwd of ik weer aan de slag mag. :list:

@Janouk, het is alsof ik een stukje van mezelf lees haha... ik rijd ook te dressuurmatig door de hindernissen := en daardoor ook niet snel genoeg :o ;)
@VHU, ik vind je super stoer dat je tweespan gaat rijden :):)

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 09:52

Na bijna 2 jaar niet dressuren is het bij Roos er wel van af. Maar we hebben nog altijd veel baat bij onze dressuur basis.
Ik reed ook altijd te netjes volgens vele, nagevelijk, nette wissels bij het omstellen enzo.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 10:48

Janouk, was dit in Lisse? Ben benieuwd hoe mijn achternicht gereden heeft, zag haar in Lisse op de lijst staan. Volgens mij bij de tweespan pony's.

VHU: leuk dat je gaat dubbelen!

Mijn lesmees heeft gisteren in Deurne gereden (tweespan paarden). Op zijn gemakkie, zei hij. Had een onervaren paard meegenomen.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 11:19

Ja Gem, dit was in Lisse. De uitslagen lijst staat op www.startlijsten.nl onder Lisse. Ik weet niet wie jouw nicht was natuurlijk. Er werd ongelooflijk hard gereden bij de tweespannen pony's. _/-\o_

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 11:56

@Maisie: wow <3

@VHU: gaaf!

@Tallechie/Janouk: goed gedaan!

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 12:35

VanHuisUit schreef:
:+
Ik wil Ferro ook echt een keer in het echie zien hoor vind hem zo ontzettend leuk! Geweldig dat hij zo'n conditie heeft 8-)
Dit is de enige foto die gelukt is van Snuitmans, na afloop tevreden (zie dat koppie eens O:) ) aan de vrachtwagen in zijn veel te grote jas }:0 .
Afbeelding

MEEEEER!!!!!!!!!!!!!

Lees zo even bij. Eerst even dit:

[AR-ITP] NMPRS mini hengst Pandorro, friese ruin en haflinger merrie.

Afbeelding

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 12:53

Wat een gave stippel !!

@ janouk niet slecht hoor !! Ik ben ook onderaan begonnen. Ze moeten het spelletje echt wel gaan snappen willen ze vol gas gaan.

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 13:02

@Buck, wat een gave pony's /paard heb je gisteren voor de wagen gehad. Die fries kan lekker sjouwen zeg en die spikkel kan en lekker sjouwen en is <3

Ronnie25

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 13:03

@Janouk: Gaaf! Goed gedaan dus? :D

@Buckje`; Mooie foto's weer, en het ziet er super uit :D

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 13:07

Ik heb nu twee seizoenen marathons gereden. 2e seizoen ging al een stuk sneller. Op een gegeven moment durf je ook meer. Ik ben ook niet de snelste maar daar gaat het me nu ook niet om.

Ik heb al een rare ochtend achter de rug.

vanmorgen om half 8 opgestaan :-). Daan om 815 naar de creche gebracht, boodschappen gedaan en richting stal. Kwam iemand even helpen longeren met de dubbele longeerlijn. Ging super. Hij doet alles zo braaf (veale), alleen hij snapt mij soms niet en doet dan wat ik vraag, maar eigenlijk wil ik wat anders. Maar goed gewoon een paar keer oefenen. Heb nu wel zelf gezien dat longeren heel veel kan doen. (en ook met mij, voel het in de benen)

Daarna bracht ik veale naar de wei, ik zet hem in de wei, laat hem los, normaal gesproken loopt hij dan richting voer / achter in de wei, maar hij sprong nu over het touw wat ik in mijn hand weg. Achter het land op. Hij ging neuzen met andere paarden en beiden begonnen te slaan met de voorbenen. Uiteindelijk kon ik hem pakken en zet ik hem weer in de wei. Nu had ik zijn touw en halster beet en wederom wilde hij er vandoor gaan. Maar kon hem nog net vast houden. Dikke boef. Nu last van mijn arm.

Ik ga nu de hond uitlaten, douchen, lunchen en dan richting werk