[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Maisie

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 19:46

@ VHU dat is idd iets waar je niet aan denkt. En helaas ook niets meer aan kunt doen.

Hier staan de paardjes binnen noodweer valt tot nu toe erg mee. Het is wel al lekker afgekoeld.

Cyclo gaaf zeg leren voor dierenarts !!!
@ tine leuke foto! Die je eerder hebt geplaatst ook trouwens je zoontje gaat echt vooruit.
@ Tallechie komt wel goed L starten zit lekker veel draf in kan je blijven rijden ipv steeds die
overgangen.

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 19:56

Jeetje zeg wat ben ik verschrokken! :oo
De vensters stonden open zodat het kon verluchten (het regent nooit binnen als het hard regent, we doen het altijd zo), wij zaten gezellig op het terras en van de ene minuut op de andere begint het plots te regenen! Kan je je niet inbeelden hoe hard! Toen zagen we dat het hagel was, toen is mijn oom naar buiten gerend om zijn nieuwe auto in onze garage te zetten. Die hagel werden stenen van 5 cm doorsnede, niet normaal! :oo
Toen het geminderd was (raakten niet van het terras af zonder bekogeld te worden door de stenen dus moesten wachten), zijn we naar binnen gerend. Mijn bed is niet meer te beslapen, matras is door en door nat, de vloer boven stond helemaal onder water. Het vliegenraam op mijn kamer was helemaal kapot (zie foto's), echt verschrikkelijk! De keuken en badkamer staan ook helemaal onder water. We hebben dus een hele tijd moeten soppen voordat alles droog was.

Wou ik naar buiten gaan omdat mijn zus thuis kwam van de kapster en wilde graag een jas ter bescherming voor haar haren, zit de poes voor de voordeur, helemaal verzopen :(:)
Onze buren hun auto is naar de kl*te, ze hadden sinds een maand een nieuwe. :(:) Staat nu helemaal vol deuken.
In mijn ka'tje is een aardige deuk in het koffer, maar voor de rest heeft ie het vrij goed overleefd :Y)

Ons gras:
http://imageshack.us/photo/my-images/199/1008335z.jpg/
Romeo zijn weide (van de inloopstal, waar hij 's nachts staat dus), beest is gelukkig zo slim geweest om binnen te gaan staan!
De weide is normaal gewoon zand, staat niet het kleinste beetje onkruid op!
http://imageshack.us/photo/my-images/705/1008336v.jpg/
Die bladeren waren mooi vol, zonder gaten. Zo zie je de grootte van de hagelstenen
http://imageshack.us/photo/my-images/189/1008341d.jpg/
Vliegenraam op mijn kamer
http://imageshack.us/photo/my-images/27/1008342m.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/861/1008343.jpg/

De bewuste hagelstenen
Afbeelding

Uiteindelijk is het niet zo erg, maar leuk is het toch niet!

NouvelJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 20:24

WOW :oo !
enorm zeg! :wow:

naaltje, gefeliciteerd!

vhu is aan het wennen aan bente...

zag verder veel leuke foto's voorbij komen, en moet nog even goed bijlezen...

eefielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 20:25

Gedver SL Het gaat hier beginnen.. ik zag net op het nieuws die hagelstenen.. Heb dus gauw mn auto bij de benzinepomp gezet.. staat tie veilig tegen die joekels van een stenen. Het regend hier nog niet, maar het dondert al wel.. Vind het altijd zo sneu voor de paardjes, arme dingen.

ok.. nu hoost het maar de onweer opzich lijkt nog mee te vallen.. :+ De lucht is wel helemaal groen.. beetje vaag kleurtje zo..
Laatst bijgewerkt door eefielover op 28-06-11 20:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 20:49

Tjee wat een hagelsteen. Hier onweerd het pas een paar minuutjes. Roos staat op een klein stukje apart (op dieet), maar is de baas van de groep. Toen eht net begon vloog ze het hele land door, ze vind het vreselijk als ze bij rare dingen (zoals onweer) niet bij haar groep kan zijn. Dus die snel maar in de groep gegooit. Nachtje in het gras kan geen kwaad, zeker niet als het ook flink regend.

@ VHU: Jeetje wat zuur. Je kan er helaas niets aan doen. Echt wel heel erg frustrerend dat het door zo'n stomme 'fout' is.
Mijn Uk is overleden aan verslagen droes. Waarom? Omdat ze antibiotica kreeg van de VA (regel 1 bij droes is geen AB). Waarom kreeg ze AB? Omdat ik er zo(te?) snel bij was, toen ze enkel lichte koorts had en verder geen enkel teken van ziekte gaf behalve heel snel zweten (wat bij koorts niet gek is). Geen zere keel, geen snotterbel, geen dikke keel. Is dus ook heel zuur dat je pony overlijd omdat je dus direct door heb als er iets aan de hand is........

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 21:06

VHU,jeetje dat is even rot om te horen zeg....
denk dat de bewuste dierenarts er zelf ook heel erg van baalt...
zo heb ik dat met toeter gehad... die moest simpelweg gecastreerd worden.
maar voordat de dierenarts begon met snijden was hij al overleden...

NouvelJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 21:10

wat een naar bericht zeg...
kan me voorstellen dat je daar kapot van bent...
sterkte vhu... :(:)

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 21:13

Wat een nare berichten toch allemaal. Verlies van je maatje is gewoon vreselijk.

Zit zo te twijfelen wat ik moet doen. Als ik de berichten moet geloven, komt er vreselijk weer aan, daarom halen we zo de paarden naar huis. Maar als ik naar buienradar kijk, komt het hier pas morgen rond een uur of tien. Dan staan ze dus de hele nacht voor niets binnen. En dus morgen overdag ook nog binnen. Zoooo lastig..... Maar ja, als noodweer begint, kan ik ze nie*t meer halen. Naar de wei lopen is al zeker 5 minuten, paard vangen en weer teruglopen dus minstens 7 minuten, en dat keer 2. (neem ze dat hele stuk, zeker met slecht weer niet met zijn drieen tegelijk mee)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 21:23

@IT en Dennis, vreselijke verhalen |( dat blijft je altijd bij ;(
Dank je Nouvel....maar jouw meisje in de paddock,die ochtend, dat is ook iets wat je nooit meer vergeet.

@Tine, liever 1 / 1,5 dag op stal dan door de draden / gewond of jij met het hele spul op hol. Dus binnenhalen die handel :j
Laatst bijgewerkt door VanHuisUit op 28-06-11 21:25, in het totaal 1 keer bewerkt

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 21:24

@ IT: wat vervelend van Toeter! Maar dat zijn dingen die de dierenarts niet kan voorspellen, helaas...

@ tine: inderdaad moeilijke beslissing... Ik heb Romeo gewoon in onze tuin gezet, weitje met inloopstal. Hij is gelukkig zo slim geweest om binnen te gaan staan met het noodweer! Als het zo gaat doen zoals het hier zonet heeft gedaan, zou ik zeggen "haal ze zo snel je kan binnen!!!", maarja dat weet je niet hé... Hier zijn stenen van 5 cm gevallen, als de paarden daarmee bekogeld worden, kan er ernstige schade mee berokkend worden! Dus ik heb liever ongedeerde paarden die 1,5 dag binnen staan ipv paardjes lekker buiten maar met ernstige wonden...

Mijn moeder was naar de proclamatie van haar school, daar zijn mensen gewond geraakt van de hagelstenen. Een collega van mijn moeder had een steen op haar hand gehad, het bloedde heel erg.
Laatst bijgewerkt door sander_lotte op 28-06-11 21:31, in het totaal 1 keer bewerkt

cyclo86

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 21:31

wat een verhalen allemaal weer...

castratie is echt zonde zeg, ga ook echt me doodschrikken de eerste keer dat he gebeurd helaas kan je dus niks aan doen en is het helaas gewon een risico van elke anesthesie :(.... Op school wel nog nooit zien gebeuren bijhond of kat wel bij een rat (die gewoon gezond was ok voor castratie).

Ik vind ook dat er tegenwoordig echt veel wordt gespoten en gedaan met ab en cortico s ook heel vel pfft... Ik ben nooit zo voorstander voor om te doen zonder at je wet waarom je iets geeft. Ok soms moet je gokken als eigenaren geen verder onderzoek willen ofzo. Zelf al eens helemaal onder de rode stippen gestaan van een ab kur :Y) dat mag ik dus ook nooit meer krijgen want volgende keer kan het veel erger zijn dan huidreactie zeker als de antibiotica bv intraveneus (in je bloed) zou worden gespoten.

En wat een weer lees ik :wow: hier enkel heel erg gedreigt en beetje regen (nu al weer droog...). mijne staan op het weiland heb geen echte stal wel goede stevige schuilstal (4.5 op 2.5) en weet dat ze er altijd in gaan staan als het beetje hard regent (als ik er bezig ben is mijn paard er eerder in dan ik, watje dat het is) dus ze zijn vast ook slim genoeg dat te doen als t hagelt. Enfin daar ga ik vanuit heb weing keuze he :Y)

edit: soms is er wel wat aan te doen in geval anesthesie die misgaat bv anesthesie middel gegeven wat het hart niet aan kan terwil dier hartruis heeft ofzoiets dergelijks, helaas gebeuren foutjes ook wel eens.... als je net op tijd bent kan jewel sommige middelen antidoteren maar niet alle. Bovendien kan je proberen reanimeren enzo echter dit lukt bijna nooit.... ik heb al veel honden/katten zien crashen waren naturlijk al in slechte toestand of acute ademnood, maar is nog nooit geluk ook al stonden we bij wijze van spreke bovenop terwijl het gebeurde |(
Laatst bijgewerkt door cyclo86 op 28-06-11 21:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 21:31

Hier loopt alles buiten op een land grenzend aan het erf. Heb er even aan gedacht om ze op het erf te zetten, maar dan moet ik ook nog ff hooi regelen en dat word wel wat lastig. Met Roos in de groep komt dat wel goed (tenzij de bliksem in slaat, maar kan ze nergens alle 10 binnen hebben).

Zeker als het door iets komt wat voorkomen had kunnen worden blijft het zuur als je je paard verlies. Onze Uk is overleden omdat ik er verdorie te goed voor zorg waardoor ik de eerste lichte koorts al door had. Had ze ergens in het land gelopen (zoals bijna alle jonge shetten) had ze snotterig geworden, een droesbult getoont en was ze hier gewoon nog geweest.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 21:56

Heb ze net toch maar binnengehaald. Dan maar voor niets op stal. Maar ja, altijd als ik ze binnen haal is er niets aan de hand.

askazita

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 21:56

lanouska schreef:
@ askazita asmiro kreupel :(:)

ja het wordt volgens mij al beter heb hem vandaag een dagje rust gegeven.

IT: wat vervelend van Toeter!
sl : wat een grote hagelsteen, ik ben benieuwd wat hier komt *het begint nu te waaien*
mijn ouders waren een paar jaar geleden ook heen winkelen geweest en kregen ook zulke hagelstenen,
auto kon helemaal worden uitgedeukt en overgespoten worden.
waren overal bomen omgewaaid en mijn vriendin en ik hadden lekker paard gereden en hadden niks gemerkt ;)

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 22:04

VHU, vreselijke uitslag, maar nu is het wel duidelijk dat je alles gedaan hebt voor haar !!
Nare dingen met je paardjes die vergeet je nooit meer, ik probeer altijd de beste herinneringen boven te halen als ik aan mijn rijpaardje denk !!
Je geeft het in de loop van de tijd een plekje.

hier is de lucht helemaal zwart, en ik heb ook de paardjes binnen gezet !! ieder lekker in z'n eigen stalletje !
nu duimen dat het allemaal mee gaat vallen met het weer.

Wat een hagelstenen hebben jullie in belgie al gehad !!

slaap wel voor straks, en duim dat het weer bij jullie meevalt ! en lees het morgen wel !
Groetjes

askazita

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 22:30

hier regent het nu heel hard en er komt ook meer onweer

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 22:40

Hier is het nu donker aan het worden en onweren en regenen..

Ben net terug van les. Was één shovel aan het werk. Dat was eng daarna wel lekker gereden.

Beetje jammer dat instructeur het niet met me eens is om l te starten

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 23:00

Je bent het nog altijd zelf die dat beslist Tallechie. Soms loopt het gewoon lekkerder in een hogere klasse. HEb er met mennen geen ervaring mee maar wel onder het zadel. Paardje van me liep in de L maar heel gewoontjes maar was bijv in de M een echte topper. Vooraf zei iedereen maar je haalt maar net winstpuntjes in de L2, dan ga je toch niet naar de MI? Maar ik wist gewoon dat ze in die M! veel beter tot haar recht zou komen en zo was het ook.

Stel dat het straks niet goed gaat (en wat is goed? het gaat om je gevoel, die punten kun je soms geen peil op trekken) niet direct denken dat je instructeur gelijk heeft hoor, laat ze maar kletsen, het is jouw paard.

Nou het is maar raar onweer. Paar giga flitsen gezien,veel gerommel, 2 enorme buien maar nu weer stil....

Neem lekker glaasje wijn erbij, was hectisch dagje zo alles bij elkaar...

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 23:06

ik geloof dat wij er met een sisser afkomen met het weer...beetje onweer en regen,wij zaten op de vereniging half binnen/buiten(schuifdeuren maar open gezet)
S_L: tjeetje wat een hagelstenen...waar ga je slapen vannacht? matras omdraaien? hier werd wel gewaarschuwd dat je ramen en deuren dicht moest houden....jij snapt nu waarom :j
VHU: wat een uitslag van rizanta pfff maar waar kwam dat bloed dan vandaan (inwendig)?
die foto"s van de paardenbeesten toen en nu...wat schattig en wat zijn ze mooi geworden... :j
tallechie: laat ze maar een poepie ruiken in de L....als je iets wil....kan je het! _/-\o_

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 23:15

@HT bloed kwam vanuit het hart/hartstreek, dat heeft het doordat het enorm moeten werken uiteindelijk begeven...

Ik denk eigenlijk dat ik mijn hele leven tot nu toe ongelovelijk geluk heb gehad met mijn paardjes. Alleen afgelopen jaar dus niet met Simba en Rizanta. We hebben nooit iets weg hoeven brengen of af moeten laten keuren. En we hebben toch heel veel jaren en heel veel paarden/poowns gehad.

askazita

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 23:15

Tallechie ik ben het ook met VHU eens jij bepaald het zelf.

hier is het zo ongeveer alweer weg en het regent nog iets.

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 23:24

eindelijk maar dan toch regent het bij ons ook

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 23:55

hmmm niets gezegt net.....barst nu los buiten met flitsen en gedonder....heeft gordon nog zo"n slaapmasker over voor me??? := (zie ik de flitsen niet) :n
voor iedereen: een rustige nachtrust en morgen een mooie dag +:)+ en vooral voor S_L want die slaapt op een waterbed vannacht :j

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 07:02

Goede morgen!
@ happytime: ik heb dan toch in mijn bed kunnen slapen, inderdaad matras omgedraaid. Gelukkig lag mijn donsdeken nog op mijn bed en heeft die alles opgevangen. Donsdeken was wel helemaal doorweekt, waardoor het oppervlak van mijn matras al nat begon te worden.
Het duurde heel lang voordat ik in slaap was. Dan sliep ik bijna... BAM... plakte ik zowat tegen het plafond van een donderslag :o Uiteindelijk toch goed kunnen slapen, heb gewoon een hoeslaken over me getrokken, gelukkig was het warm genoeg :D

Zo dadelijk om half 9 moet ik examen gaan maken van Economisch Recht en dan zo snel mogelijk gaan werken (vakantiewerk, inschrijvingen doen op mijn school). Komende nacht moet ik om 4 uur opstaan om schoonouders naar het vliegveld te brengen, daar zijn we dan om 7 uur van terug en dan mag ik mij klaarmaken om te gaan werken. Vrijdag moet ik ook gaan werken en dan 's avonds naar de (juiste :Y) ) foute party met een vriendin van me. Veel slaap gaat er deze week dus niet meer zijn ^)

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 07:15

nou hier heeft het amper geregend ^)
zo naar stal om dids zijn voeten te laten snoeien, en 'm daarna weer lekker terug in zijn eigen weitje mikken :)