[AR] [HK] "in een rijtuigie...."

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 09:12

IvysToeter schreef:
ik ga waarschijnlijk volgende week ergens een HCA sulky bestellen voor wobbe :D

Goed voornemen :) Kan gewoon per telefoon en email hoor ;) hoef je niet voor naar Klarenbeek :n
De mijne kon ik een week later al ophalen :D

AnneloesF

Re: [HK] "in een rijtuigie...."

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 10:47

Allemaal sulky's hierzo haha. Nouja, is ook wel practisch met die kleine pony's... Maar wij houden et gewoon bij 4wielige :D

Jouke-h: klinkt indd ook als een drukke dag. Geinig dat die pony kan apporteren :P

Ik zal zo eens boodschappen doen... moet ook maar weer.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 10:59

Jeetje, Royaltju, waar haal je de tijd vandaan. Wel super leuk natuurlijk.

Vanmorgen weer met Amerigo gemend, maar ging niet echt fijn. Zit echt te twijfelen of ik nog wel op wedstrijd moet. Ik ga nu niet meer voor winstpunten, maar voor veilig de ring rond rijden en de hele proef uit rijden. Ook geen idee hoe het met losrijden zal gaan. Maar goed, we hebben nog 2 weken.

Morgen hebben we met Rembrand ons debuut in de M. Ben echt heel benieuwd hoe dat allemaal zal gaan. Heb de kar en tuig al schoon, zo de rest van de spullen inpakken. Wat een hoop zooi heb je toch nodig bij een menwedstrijd. Onder het zadel ben ik altijd zo klaar.

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 11:09

L_Rivaldo leuke foto's! Bah om 4 uur op voor je stage, ik zou niet in jouw plaats willen zijn!
Royaltjuh wat een drukke dag!
Tine jammer dat het niet zo fijn ging. Succes morgen met Rembrand!

Ik heb vanmorgen een vreemd plekje opgemerkt bij Romeo, maak me er wel een beetje zorgen om... Indien er interesse is, kunnen jullie even kijken: [MD] Ruw plekje met haaruitval op rug
Maar hij heeft er geen last van, dus ik ga straks toch met vriendlief een ritje maken in het bos :+ Dat is al veel te lang geleden! Gezien het nu prachtig weer is, lijkt het mij ideaal om nu een ritje in het bos te gaan maken :o

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 11:51

Martine ook al druk aan de voorbereidingen zie ik. Ik ga als ik klaar ben nog even met Veale een stukje de weg op. Anders staat hij te lang op de trailer en het is te ver om heen en weer te rijden. Ik zal kijken als ik jou kan zien rijden.

Succes in ieder geval.

Jammer dat de pony het niet meer zo goed doet. Is er geen verklaring voor? Pijn of iets dergelijks.
Veiligheid staat boven alles dus daaraan kun je beslissen als je heen gaat of niet.

Succes sander_lotte

AnneloesF

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 12:25

Hmm vreemd Lotte... iig wel veel plezier mt je ritje straks. Als jullie net zulk weer hebben als wij is het heerlijk :D

Martine, jij bent goed bezig! Ik moet nog 2 pony's wassen, vlechten, kar ophalen en schoonmaken en tuig poetsen. Nouja, hoef het niet allemaal alleen te doen, tuig wordt gedaan in ruil voor dat ik de andere pony vlecht _O- Ben liever aan het vlechten als aan het tuig poetsen, k-werk! En wassen doen we samen...
Wel balen van Amerigo zeg... hopelijk gaat ie zich weer gedragen binnenkort, het ging zo goed!

En indd, wordt wel druk straks met nog 1 erbij... Maar scheelt dat die jong is dus geen 5x in de week hoeft, Viva hoeft dat ook niet want die heeft dan óf een dikke buik, óf een veulen erbij lopen. Dus maar zien hoeveel ze aan dr veulen geeft en hoeveel er dan nog overblijft om te rijden. En Charmer rij ik maar 1 of 2x in de week, die loopt ook oh zadel 4u per week. Dus met een beetje plannen heb ik elke dag 1 te rijden, das nog wel te doen.

Heb wel fotootje van aan de hand afgelopen HK...
Afbeelding

Afbeelding

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 12:34

Ik heb gisteren het tuig al gedaan. Mijn moeder doet vanavond de kar en ik moet alleen veale doen en spullen in de auto. Dus valt mee. Wil veale wel even rijden, vorige week is me dat goed bevallen.
En ik moet de proefjes nog leren, vooral 76.

Anneloes druk druk druk maar gelukkig heb je er plezier in.
Ziet er goed uit hoor de nieuwe :-)

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 12:38

Evelli schreef:
IvysToeter schreef:
ik ga waarschijnlijk volgende week ergens een HCA sulky bestellen voor wobbe :D

Goed voornemen :) Kan gewoon per telefoon en email hoor ;) hoef je niet voor naar Klarenbeek :n
De mijne kon ik een week later al ophalen :D

is dat zo?
ik dacht dat ik er even heen moest rijden om alles door te spreken enzo?
want de sulky van sabine waar hij nu voor loopt is precies goed qua meten enzo... maar daar is 45cm van het lamoen afgezaagd...
en hoe moet je dat dan doorgeven met de kleuren?
wat moet je uberhaupt doorgeven?

Zou wel mooi zijn als ik hem een week later op kan halen :D

AnneloesF

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 12:53

Proefjes leren Chantal!? Hmm, ik weet geeneens welke nummers ik rijden moet, zal et vanavond/vannacht ff opzoeken als ik in bed lig. Ff keertje vlug doorlezen en dan rij ik ze morgen wel... Ik leer ze nooit, nog nooit gedaan tenzij ik uit mn hoofd moest bij gebrek aan voorlezer.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 13:04

Proefjes probeer ik altijd te leren, zodat ik weet wat er komt, maar bij de M lukt me dat dus niet. Er gebeurt veel te veel (of ik word te oud hahah). Dus vertrouw nu volledig op mijn lezer. Tja, en als hij dan iets vergeet (gebeurde laatste wedstrijd) dan is dat gewoon pech hebben. Vanavond nog paard wassen en vlechten.

Hij krijgt vandaag vrij, mijn ervaring is dat dat heel goed werkt en scheelt mij veel tijd, want dag voor de wedstrijd is toch al druk met al het poetsen en verzamelen van spullen.

Ziet er goed uit op die foto's. Leuk vooruitzicht.

AnneloesF

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 13:10

Ohja, daarom lees ik ze ook altijd ff een keer door... of laat ze in de auto nog ff voorlezen :P Maar leren doe ik nooit.

Charmer hoeft vandaag alleen ff een uurtje oh zadel, verder niet meer voor de kar.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 13:56

Dit is mijn 6e wedstrijd. Heb 1 keer de proef niet doorgenomen en reed toen ook verkeerd, mijn moeder was iets te laat met voorlezen en twijfelde daardoor.
Ik vertrouw nu ook op mijn moeder maar wil wel weten wat ik ongeveer moet doen.
Ik leer ze ook niet echt. Lees ze gewoon 2 keer door en teken 1 keer in.

Voor de kar doe ik nu ook niet, is mijn wagen weer vies. Lekker onder het zadel. GAat de laatste tijd gelukkig goed.
Ik zal dus ook nooit proeven uit mijn hoofd kunnen doen, ik vergeet ze gewoon zodra ik de ring in ga.
Eerst proef 76 en dan 74 Anneloes.

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 14:48

@Royaltje, wat een supergave Bok zeg :| geluksvogel :)

iedereen heel veel succes morgen met de wedstrijden.

zo vanochtend heb ik Misty geschoren. en ik ben heel erg blij dat ik het gedaan heb, ze glimt als een spiegel en ik heb et idee dat ze er zelf ook blij mee is. ze is ook niet veel lichter van kleur geworden, dus ze is nog steeds mooi.

over 2 weken wedstrijd, dan hoop ik dat de ergste strepen een beetje weggetrokken zijn.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 15:16

VHU: ik weet niet precies welk been, maar op bijna alle foto's op vorige pagina maak ik bochtjes, of zet ik die in. Als we in middendraf gaan zet hij beide achterbenen af iets naar buiten.

Hoefsmid deed dit altijd en heb hem eigelijk tot op heden niet meer op slot zien gaan. (ik zet hem nu ook niet zelf meer buiten als hij uit stal komt) Hoefsmid vind het zonde van mijn geld als hij mijn pony doet, hij vind dat hij er nooit wat aan hoeft te doen. Nu moet ik zelf wat bijvijlen (oke niet erg om haakjes enzo weg te vijlen voor het zicht) maar echt me paard zelf doen vind ik toch niet handig.. hij komt wel zowiezo steeds kijken of hij wel of niet moet.

Ben nog best fit van het vroege opstaan, al ben ik wel bijna in slaap gevallen rond 6/7 uur op de veiling :P

eenmaal andermaal verkocht?
[EA-TK-AR] Nieuwe mensporttrailer

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 15:34

Ik heb een sulky besteld!!!!!!!!!!! *\o/* *\o/*
Meneer andries was echt super aardig.
heeft me alles netjes uitgelegd over de sulky.
en ik krijg dus plaatwielen, hij zegt dat dat veel degelijker is en staat stoerder voor zo'n kleintje.
Hij zegt als je dan een keer omkiept kun je er niet makkelijk met je benen in komen etc.
en de zweng is bij deze sulky's helemaal afgeschaft, ik krijg er een staaldraadje bij en dan werkt het d.m.v. de katrolletjes (net zoals elien heeft)
Ik ben helemaal happy!!!! :D :D
vond het doodeng om te bellen, maar hij was zo vriendelijk!
Ik moet donderdag bellen en dan weet hij wanneer ie klaar is (moest er niet op rekenen dat hij klaar was, maar dan wist hij wanneer dan wel)
moest eigenlijk vrijdag bellen, maar dan is het koninginnendag.

Patricia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 17:35

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 18:03

Aaaaach, wordt vanavond nog flink soppen. Rembrand heeft vanmiddag een zandbad genomen en ziet er nu echt niet meer uit. Altijd fijn, een bonte met veel wit of een schimmel. Ik zit dus altijd in de prijzen vwb het wassen. |( |(

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 18:52

Ik men met mijn 5 jarige alleen en ik ben ook alleen gaan beleren, alleen de eerste 3 keer is mijn pa meegewandeld. Ik heb ook een sulky en de marathonwagen staat te wachten op mijn tweespan.

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 19:09

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 20:36

gefeliciteerd met je hca wagentje :D leukl hoor!

Royal heb ik iets gemist ? Knap ding!

Tine en royal, succes met poetsen, vlechten, wassen en natuurlijk de wedstrijd morgen, had gewild dat ik ook weer moch, het was zo een fantastisch gevoel :D

Vandaag de pony's 3 kwatier laten grazen en wat laten rennen en spelen in de bak. morgen mogen ze lekker weer op het gras :D

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 20:46

Wij hebben hier net besloten dat het dus niet meer gaat met Traffor en Simba, het is echt een regelrechte ramp. Traffor wil nu graag bij de anderen, hij is zat van het alleen staan, met als gevolg dat hij zich tussen de draadjes doorfriemeld (ondanks het schrikdraad), tussen plankjes, of eroverheen krabbelt. Vervolgens wordt hij dan weer teruggejaagd, heb ik de tuinmensen aan de telefoon...oftewel een grote ellende. Nu staat hij dus in de stal, arme ding |(
Wordt dus alleen een uurtje of 2, 3 eruit onder zwaar toezicht als dat nog lukt want hij knalt gewoon naar die anderen, of de anderen in de stal, ik weet het niet meer ;( Het leek zo leuk.

Als iemand een ongelovelijk leuk 81 cm hoog mini'tje zoekt die voor de kar kan, geef een gil, ik heb er een staan.
Ik had afgesproken dat hij ook terug kan naar de vorige eigenaar, maar ik weet niet wanneer dat kan omdat zij midden in de veulentijd zit.

Zit hier echt enorm, enorm, enorm van te balen.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 20:48

O , wat jammer dat het niet lukt met die twee. Jammer genoeg komt het me wel bekend voor, bij mijn ouders ging het ook niet echt tussen twee hengstjes. Wel voordat één van de twee gedekt had, maar daarna was het hek van de dam.

Sterkte, ik snap best dat je heel erg baalt nu.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 21:08

he vhu dit is zo jammer! het was zo'n leuk duo.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 21:44

Ik had zoiets van we gaan ze castreren en dan zien we wel weer. Maar omdat dit er nu ook nog bijkomt vertrouw ik het gewoon niet als ik wegloop of ik niet of een in elkaar getrimde Traffor aantref als ik weer terugkom of dat hij misschien ergens in het draad hangt omdat hij ergens doorheen is gejaagd of wat dan ook. Dit is dus gewoon echt niet leuk meer. En een pony continue in een hokje opsluiten is tegen mijn principes :n
Daarbij heb ik niet alleen met ons eigen idee / gevoel te maken maar we staan op een complex met volkstuintjes en ik wil beslist niet dat mensen zich ermee gaan bemoeien, wat nu wel steeds gebeurd omdat hij of losloopt of afgelopen zaterdag dat hij een enorme bijtwond had ;( die mensen maken zich dan ook ongerust.

Omdat Traf en Sim eerder bij elkaar hadden gestaan had ik gehoopt dat het wel zou gaan....

Weer wat geleerd. Maar het is echt wel erg naar om mee te maken zo.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 22:04

jeetje VHU :\ dat is gewoon echt rot... :(:)

tine een ranzig paard :(:) :))

en een HCA sulky besteld, vind dat mooie sulkys! :j

ik ben net langs dids geweest, hij kwam naar me toe, toch weer wel :D heb 'm een berg hooi gegeven, en een snoepie :9 Hij krijgt nu totaal geen brok oid meer...