[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

claud01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 10:27

Goedemorgen allemaal.

Biancacoo, wisselende emoties door de medicatie. Das niet fijn.
Ava heeft het ook en dat vinden de huisgenoten iets minder fijn.

Hopelijk kunnen jullie beiden snel zonder de pijnstillers zodat jullie weer "normaal" kunnen reageren :(:)

HT gaat een groentetuin maken als de wei klaar is. Lijkt me leuk om je eigen groenten te kunnen verbouwen.

Ips, stoffige bak maar wel kunnen trainen op een hobbelveld met greppels. Ik zal je topic eens opzoeken zo.

Tine met zoon naar viertalwedstrijd geweest. Wat zien ze er leuk uit zo met die rode accenten. Bikkels dat ze zo in de regen door gaan!!

Ips, oei bijna in de sloot. Gelukkig is het goed afgelopen. Hopelijk ben je niet al te beurs vandaag.

VHU, voor het eerst zonder pijnstillers geslapen. Hopelijk heb je de ergste pijn achter de rug.

Ava, hopelijk doet de fysio een beetje voorzichtig met je.

Hier zondag meegedaan aan een wedstrijd. Ging eigenlijk veel beter dan ik verwacht had. Dressuur heeft nog een hoop verbeterpunten maar toch nog 8e geworden van de 17 en de vaardigheid ging supergoed. Daar ben ik dan ook 2e geworden. Vader van een vriendin heeft nog een paar mooie plaatjes geschoten (voor de mensen die ik niet op mijn facebook heb):

https://scontent-ams2-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xat1/t31.0-8/11402244_999224560087855_1826722302843184535_o.jpg

https://scontent-ams2-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xaf1/t31.0-8/11406337_999224533421191_8686268320939211142_o.jpg

https://scontent-ams2-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xpt1/t31.0-8/11110973_999224466754531_8590473784605587440_o.jpg

https://scontent-ams2-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xta1/t31.0-8/11221619_999224486754529_7330058398104983017_o.jpg

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 10:40

claud, leuke foto's,..zit me alleen af te vragen .... heeft het zin om op deze manier de broekriemen vast te maken..zo remt ie je karretje nooit af..
ik heb eens gelezen dat een van dit soort lamoentjes door de lichtogen is geschoten, omdat de stophaken niet veel voorstellen....en toen achterover is geklapt....misschien eens een oog op de juiste plaats laten lassen op het lamoen om de broek goed dienst te laten doen.....?
Jullie zien er keurig uit, en wat fijn dat je zo goede proef gereden hebt ! gefeliciteerd met je 2e plaats ! super ! en Bubbles is wel errug gaaf hoor !!

claud01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 10:58

Hij kan niet door de lichtogen schieten want (hopelijk begrijp je wat ik bedoel, ik weet niet hoe alles heet) de ogen waar het lamoen in hangt zitten voor de stophaak en de buitensingel is er een keer omheen geslagen achter de stophaak waardoor dat het dus niet naar voren maar ook niet naar achter kan schuiven. De broek zit weer door dat oog heen. Het scheelt natuurlijk wel dat dit karretje bijna niets weegt en als we van een helling af moeten er nog een rem op zit.

Bedankt voor de complimenten, ik zal ze aan Bub doorgeven. Gaat ie straks nog naast zijn hoefjes lopen :+

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-15 11:01

goedemorgen

@ht welke paard? ze zijn allebei leuk :D
@ bianca indd uzma is de favoriet..
@ tine als de kids maar lekker gereden hebben en indd wat bianca zegt niet ieder jurylid kan positief commentaar geven
@ ips weer aan het rijden met fera.

hier vrij weinig beleeft. gisteren naar de huisarts geweest. een peesontsteking in beide schouders :( met pijnstillers, beweging op geleide van de pijn en fysio moet het weer beter worden.

verder druk met het zuidenveld bezig inmiddels 34 inschrijvingen +:)+

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 11:47

Lanouska: dat klinkt niet fijn. Nog iemand aan de doping hier :+ Lekker veel inschrijvingen al zeg! Hoe gaat het eigenlijk met je oren? Is dat nu weer helemaal goed?
Claud: wat een knappert en mooie scores. En een mooie samenvatting
Bianca: hoe gaat het met de hond trainen?
Ava: arme fysio }>
VHU: heel herkenbaar die angst. Fijn dat je zo aan het afbouwen kunt.

Bedankt voor jullie complimenten over het viertal. Ik vind ze er zo grappig uitzien. Die rode knopen zitten er nieuw op. Zijn alleen een beetje te groot, dus was gisteren nog heel geworstel om de jasjes op tijd aan te krijgen (de commandant nam ze mee, maar was er pas erg laat). Maar het maakt het allemaal net wat leuker. De rest van de viertallen waren allemaal veel oudere jeugd of volwassenen, dan vind ik het toch zo leuk om die kleintjes te zien (9-12 jaar).

Heb vandaag weinig gedaan, kon me er even niet toe zetten. Straks hopelijk nog even uurtje slapen (is erg nodig) en dan moet ik om half 3 op school zijn ivm muziekles waar de ouders voor uitgenodigd zijn. Daarna mag zoonlief mennen met Amerigo en ik ga nog verder met mijn jacht op sponsoren. Hoef me niet te vervelen ;-)

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 13:22

Lanouska...voorzichtig aan maar...hoop dat je je snel beter voelt...niks aan.
Afbouwen van medicatie gaat hier goed..en pijn word stuk minder.
Maar jammer dat ik niet kan spieken of het beter word met de wervels. ..in ieder geval blij dat ik minder zware pijnstillers heb.
Beterschap Lanouska !
Tine....hondje raakt in stress zodra ik ga rijden...weet me er eigenlijk geen raad meer mee....
Bliif maar oefenen. ..

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 14:23

Bianca: misschien iets als pilletje tegen wagenziekte? Geen idee of dat voor honden bestaat.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 17:36

Anders eerst alleen met motor aan en nog niet rijden?

Wat vervelend Lanouska...

Hier lekker dagje. Vanochtend naar de pony's en vanmiddag naar Leiden afspraken over mijn werk voor volgend schooljaar en bij vriendin langs geweest. Nu op terugreis met de trein. Heb paar opties gekregen voor vanaf september is wel erg fijn om te merken dat ik nog welkom ben. Ik durf mijn vaste baan nu nog niet op te zeggen we willen b&b maar wanneer dat up & running is en hoe dat is natuurlijk maar de vraag...

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 18:02

@Claud: wat goed van jullie wedstrijd! Wat is Bubbles ook leuk <3 <3 . Gefeliciteerd!

@Lanouska: wat balen :(:) ; hopelijk slaat het allemaal aan.

@VHU: fijn dat het de afspraken goed verlopen zijn; idd wel fijn om achter de hand te hebben; kun je kijken hoe het gaat als je het B&B opstart.

Wordt de laatste tijd niet geplaagd bij fysio; beetje stroom, beetje massage en beetje tapen +:)+ ; kan ik hebben. Net weer even in slaap gevallen :o ; pfff. In totaal wordt de medicatie opgehoogd naar 4x zoveel; ben benieuwd of we dan überhaupt nog functioneren _O-.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 18:49

Oja Claud wat een ontzettend leuke pony heb jij toch <3 super gedaan!
Jeetje Ava 4x zo hoge medicatie ... klinkt als erg veel ... en heeft dat dan een helend of dovend effect?

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 18:50

4x zoveel medicatie ava.... :( dat is niet fijn, maar ze zullen er een goede reden voor hebben.........ik vond de dagen soms al een waas....hoop dat het echt helpt....
Ik heb met mijn handen jaren geleden ook stroom e.d. gehad...geen idee of het hielp..ontspande wel de spieren na die tijd.

Vanmiddag heb ik 1 voor 1 alle 5 honden na een uur buiten ravotten in de auto geladen.....het stil staand oefenen in de bus heeft goed geholpen...want af en toe een whoooeee...of whaaaaa....en verder viel ze me eigenlijk mee....ze had wel een botje, hier kauwde ze eerder in de auto echt niet aan...nu had ze er toch een stukje van gegeten.......eenmaal thuis na een half uurtje had ze meteen diarree...dus is echt spanning....maar...ze gilde niet continu aan 1 stuk door dus is echt wel verbeterd....ik ga gewoon door met droog stil staan oefenen....en af en toe stukje rijden....hopelijk blijft het verbeteren...

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 20:33

Geen helend effect, helaas, normale pijnstilling werkt niet, helaas breidt de neuropathie zich uit, anders was ik er never nooit niet aan begonnen. Operatie wordt t.z.t. door team van neurochirurgen en orthopeden gedaan (behalve breuk die tegen zenuw ligt, zijn er nog wat dingetjes in mijn knie die gerepareerd moeten worden :') ). Stroom is ter stimulatie van zenuw en spieren.

@Biancao: dat is iig een kleine vooruitgang, zal wss een lange adem nodig hebben en altijd wel wat spannend blijven voor d'r.

Helaas is manlief nog niet thuis, vind dat altijd jammer, maar nu toch echt naar bedje toe.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 20:41

Ava: dat klinkt allemaal erg heftig. :(:) Ik heb heel veel bewondering voor hoe rustig je er doorgaans onder blijft. Petje af!
Bianca: weer een kleine stap in de goede richting.

Had net smsje gestuurd naar de man die onderhoud van mijn menwagens doet. Kan ik de kar morgenvroeg al brengen. Oeps, nu moet ik hem nog schoon maken. Had het niet op zo'n korte termijn verwacht.....

Zoonlief heeft vanmiddag lekker vaardigheid geoefend en we hebben het leidsel verpakken/verkorten via achenbach geoefend. Het is voor hem allemaal nog heel veel in zijn handen en als hij gaat verkorten of in 1 hand moet nemen voor het groeten, dan gaat het nog wel eens mis. ;-)

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 10:47

@Tine: nog even snel aan de poets :D . Zo leuk dat je zoon ook fijn aan het mennen is, dochter hier wilt zo graag weer beginnen; ze ment eigenlijk veel liever dan ohz, maar helaas voor mij te veel gedoe eromheen met wagen klaar zetten e.d. Jammer voor d'r.

Heb net dagje sauna cadeau gekregen van mijn broer; verheug me erop; samen met mijn beste dinnetje. Dat is dan wel iets positiefs; "vroeger" had ik nooit tijd voor zulke dingen en nu; heerlijk om wat te doen met vriendinnen <3 .

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 10:51

Ava, leuk kado !! Alvast veel plezier ...

Hier geen nieuws.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 13:04

Die Ava ... -O-

Vandaag voor het eerst weer iets concreets met Ollie gedaan sinds onze lancering. Na uitgebreide poetsbeurt zag ze er weer toonbaar uit :P en daarna gelongeerd. Ging een kant op prima maar de andere kant (rechtsom) lastiger omdat aan die kant dus die ribben gebroken zijn/zijn geweest. Maar goed in ieder geval weer gerichte beweging gehad. Daarna stukje gewandeld, is ook wat lastig omdat je ze natuurlijk rechts hebt en dat is mijn slechte kant, dus oefenen met links lopen. Engste is nu dat ze soms nogal lomp is in de vorm van kopstoten of duwen maar ze had nu goed in de gaten dat dat niet kon. Leek erop dat ze wel weer blij was iets gezamenlijks te ondernemen.

Ondertussen schreeuwde de logee alles bij elkaar en stonden Ber en Piet braaf te eten :7 :))

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 13:10

Yeahhh,...Ber en Piet rustig eten !
Fijn dat je weer wat hebt kunnen doen met de paardjes !

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 13:34

Hahaha, wat goed Piet en Ber braaf aan het eten +:)+ .
Doe wel maar voorzichtig, VHU, blijft altijd lastig; vond omgang in het begin ook veel lastiger/gevaarlijker dan rijden.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 14:55

Leuk cadeau, ava!
Je voelt je alsmop vakantie geweest, vind ik, lekkere dag ontspannen.
Ik ga 1 x per jaar mett mijn nichtje en vriendinnen lekker een dag badderen, sauna, massage, lunchen. Echt een mega omtspannen dag en zo zie ik ze lekker allemaal. We gaan toevallig volgende week naar Fort Beemster

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 16:11

@Janouk: hoe gaat het bij jullie :(:) :(:) ?

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 17:04

Met ups en downs.
Janouk zoekt steeds meer contact met ons en is erg knuffelig. Zelfs voor haar erg overdreven. Maar ik ben blij dat ze niet meer zo in zichzelf is gekeerd.
Ze zoekt nu alleen nog als ze naar buiten gaat of als ze een trailer langs ziet rijden. Dus ook het zoeken wordt minder.
Ik durf voorzichtig te zeggen dat het beter gaat met Janouk.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 18:37

@Janouk: gelukkig wordt het zoeken wat minder :(:) :(:) . *ziet Janouk al troost bij jullie zoeken; zowel mooi als verdrietig Y;( *

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 18:51

Janouk: fijn dat het al iets beter gaat.
Ava: heerlijk kado!
VHU: wat super goed van Piet en Ber *\o/* Doe je nog wel voorzichtig met jezelf!!

Vanmorgen dus wagen van Amerigo weggebracht. Bleek een lager kapot, dus was in ieder geval zinvol. Toen ik wagen ophaalde, gelijk die van Rembrand ook maar gebracht (is paar honderd meter lopen). Die is ook al klaar en ga ik straks nog even ophalen.
Fysio was verbaasd over hoe goed Sam aan voelde. Sam stond ook echt te genieten van de behandeling. Erg fijn!!! En ze heeft mij ook nog behandeld. Heb nu tape op mijn rug zitten. Dat zou allergieklachten verhelpen. Ik ben benieuwd of het bij mij ook werkt. Zou fijn zijn.
Met zoonlief nog geshopt voor nieuw wedstrijdjasje, maar het was het allemaal net niet. Gelukkig was hij zo verstandig om dit ook te zeggen zodat we zonder jasje weer naar huis zijn gegaan. Hij moet dit soort dingen betalen van het geld dat hij wint. Is zonde als hij dat dan uitgeeft aan iets wat het niet is. In de vakantie maar een keer naar Groningen of Leek.
Daarna nog een buitenritje met Amerigo en Rembrand gemaakt. We wilden eigenlijk naar het bos, maar dat ging qua tijd niet meer lukken, dus maar even een stukje door het dorp heen gegaan.

Via internet heb ik een gitaarboek besteld (de les begint pas na de vakantie, zolang wilde zoonlief niet wachten), is echt voor jonge kinderen en heel leuk opgezet, dus straks lekker samen wat proberen.

Edit: o ja, ook nog op school geweest voor rapportgesprek. Zoonlief heeft prachtig rapport, ben super trots op hem.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 20:18

Gelukkig dat het met Janouk beter gaat pfff toch heftig hoor allemaal :(:) gaat het met jullie ook beter?
Verstandige zoon heb je Tine, onze zoon is ook zeer zuinig met zelf verdiende centjes of gespaard zakgeld :+ mooi van zijn rapport +:)+

Ja ben echt voorzichtig hoor. Manlief is in het buitenland moet er toch niet aan denken dat ik een rib door mijn long/lever of milt krijg door een stomme beweging. Dus let echt heel goed op. Ollie vond me maar vreselijk streng denk ik :)) bij stal helpen ze me gelukkig nog goed met het water geven bijv en dankzij neef die vorige week logeerde heb ik voer enz allemaal goed onder controle.
Enige wat achterloopt is onkruid verwijderen-en uitmesten. Maar goed, dat komt wel weer :7 pony's heb ik op klein stuk staan, hark de zooi dan naar de zijkanten. Opruimen komt later wel weer een keer. Maar voor het oog valt het mee :7

Ben zo opgelucht dat Ber zich lijkt te gedragen :D het is zo'n lieve pony wil haar helemaal niet kwijt maar zag het twee maanden terug even niet meer zitten. Hoop dat ik het van de winter zo kan doen dat ze niet op stal hoeft, zou hoop stress schelen.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 21:26

VHU: dat zou inderdaad veel schelen. Maar Piet is er nog niet zo lang en het lijkt nu al goed te gaan. De winter duurt nog even ;-)

Pff, zit al voor 3e achtereenvolgende avond hele tijd achter pc om dingen voor komende wedstrijden te regelen. Terwijl ik eigenlijk niets meer zou doen hahah. Nou ja, ben wel heel nuttig zo ;-).

Dit indoor seizoen hebben we onze 5e x mencompetitie, oftewel ons eerste lustrum. Best een beetje trots op. :o