[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 5

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

bicci

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 19:09

mel en ik hebben te korte pootjes voor op de bok te zitten, hihi

zal poging doen van baksel :)
ziet niet uit, majah

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 19:22

Hier nog steeds droog, maar als het weerbericht klopt gaat het hier vannacht ook los. Hopelijk kunnen de regendekens het aan...

Ollie: nog steeds niet opgeknapt. Klinkt alsof je griep gaat krijgen. -O-
Aks: gelukkig kun je droog zitten daar. Niet handig dat vriend je niet wil halen.
Janouk: hoe is het gegaan?
Crazymel: ziet er erg vermoeiend uit als je altijd zo moet rijden, dus snel een verhoging voor je benen. Eigenlijk vind ik ook dat je er veel te laag achter zit, je kijkt zo tegen zijn billen aan. Maar goed, je moet het natuurlijk ook gewoon doen met wat je hebt, dat snap ik ook.

Nou, ik ga zo maar naar bed, oogjes vallen dicht.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 19:48

Vriendje komt me toch halen! Thans god, ik ben verkleumd, haha. Naar voor gelopen uit de wei en doorweekt...

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 19:55

Oei, wat een hoop...

@Tine: gefeliciteerd! En ook nog lekker gemend met Thabor.

@Ollie: heel veel beterschap :(:) , wel een fijne strandrit en helaas geen meeting in de Efteling.

@Biancao: <3 veel plezier met jullie nieuwe aanwinst, mooi *\o/*

@Aks/Crazymel: lekker gemend!

@Bicci: wat leuk zoveel paardjes bij de Sint.

En eindelijk foto's van Jeroen :j <3 *\o/*

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 20:00

Nog even foto van goed springende Groninger.

Afbeelding

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 20:57

*\o/* zowel man als peerd :D

Net plaatje gevonden van papa van Blondie
http://www.fallstein-cobs.de/deckanz/c/ ... yndaf.html *D
is toch erg grappig dat wat een voddenbaaltje leek toch steeds meer een knappe pony blijkt :+ ook qua pa/ma.
Pa is goedgekeurd (geweest) in Duitsland, toegelaten in Nederland maar of hij hier dekt geen idee. Staat ergens in omgeving van Tine/Tallechie.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 21:09

Tine,.heel mooie foto !
Aks,.fijne rit gehad, maar doorweekt, wel super dat je opgehaald word.
Vhu leuk om zo meer te weten te komen over de afstamming van blondie.

Hier gingen de 3husky's samen opgerold tegen elkaar aan liggen om te slapen, dus super.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 21:13

@VHU; gaaf dier!
@biancacoo; super van de hussen!
@tine; gave foto!!!!

Net thuis, gedoucht en nu eten :9
Oef :P

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 21:15

Nou hehe weer thuis Aks fijn zo!
Liefffff Biancocoo... juiste keus dus, zo blij voor je!

Eigenlijk moet ik haar niet te leuk gaan vinden want bedoeling is wat opknappen en goed huisje voor zoeken maar paps is wel supergaaf al zeg ik het zelf :o

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 21:28

Biancacoo schreef:
Hier gingen de 3husky's samen opgerold tegen elkaar aan liggen om te slapen, dus super.

Wat zal dat een verademing voor je zijn na alle eerdere stress. Heerlijk om te lezen.

Aks: gelukkig toch opgehaald en weer in eigen huis

Kan niet slapen, of eigenlijk zoonlief kan niet slapen en houdt mij wakker :+ . Hier regent het nu ook flink. Hoop echt dat de regendekens het houden....

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 21:39

wat lief die huspuppies bij elkaar,geeft een fijn gevoel dat de klik er is
die aks: ik zou een paraplu in de schuilstal hangen,kom je in iedergeval droog over.... :)*
crazymel: hier nog 1 met te korte pootjes op de oxer,ik zet mijn voeten nog wel eens over de bovenstang heen O:)
springende groninger,mooi duo
mooie vader van blondy gezien,van project VHU +:)+
ollie nog steeds ziek? Y;(
hier ook maar alles binnen gezet,athans: ponys regel het zelf,maar happytime wil wel graag naar binnen :j

Crazymel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 21:41

happytime dat doe ik ook :+ vooral buiten zit heerlijk!

vhu wat een gave vader zeg!

lieve hussen!

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 21:42

@happytime; heb dus paraplu in m'n kast liggen!! Toen ik naar achter liep wist ik dat het ging regenen. Maar te duf om 'm mee te nemen :+

Weet nu ook waarom i het zo gruwelijk koud had, het was maar 9 graden meer!! (en ik alleen een shirtje aan met lange mouw).

Ik zat overigens wel alleen in de schuilstal hoor, 1u lang. Pony's moesten lekker eten :9

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 22:03

Hier trouwens vandaag ook een penny-pony-project gedaan :P
Afbeelding

3,5 jaar
Niet ingereden :P
800 meter op stappen zonder zadel :)) Is de pownie van de mama van Crazymel :D Knappe Indy

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 22:53

Zo, bijgekomen, bijgewerkt en bijgelezen :Y) !

PSM: ik ben het grondig met VHU eens dat niet jij, maar de instructrice hier toch wel blaam treft. Zij had jou moeten behoeden voor galopperen, wetende dat een onervaren menpaard hier in een rijbak veel moeite mee heeft. Ik galoppeer in de rijring ook pas met Ster na een jaar voor de wagen. Niet dat "tijdsduur" er iets mee te maken heeft, maar wel het gevoel dat het paard geheel aan de hulpen en ontspannen is.
Mijn lesmees vroeg helemaal niet of ik Ster in galop wilde zetten; hij liet het gewoon een keer "gebeuren". Oftewel, je doet eens een draf uitstrekken en wanneer het paard dan "per ongeluk" aangaloppeert maak je er gebruik van door gewoon eens een halve volte door te galopperen. Op die manier gaat het veel meer ontspannen dan bewust in de galop zetten.

Biancacoo: mooie pupsel!!

Een prachtige Jeroen onder het zadel gezien (hoe kan het anders.... een Forester :D !), een heel klein Melletje ^) ....

Vandaag de marathon van de SGMW :) . Wat hadden we een geluk met het weer 8-) . Ik denk 30 seconden regen gehad..... Goeie combi's gezien, geen ongelukken, andere bizarre voorvallen, supergezellig, veel foto's gemaakt, mensen gesproken.

janouk
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 06:28

Goedemorgen,

Mooie foto van Thabor.
En ook mooie foto's van Jeroen onder het zadel.

Dit is het topic van het ringrijden. Weer een hele belevenis. Veel publiek, een smalle doorgang en veel putdeksel om te omzeilen, heeeeeeeeeeeeeeele kleine ringetjes.
Paul vond het leuk, Janouk vond het spannend en ik ook. :D Janouk heeft wel heel veel geleerd weer.

[AR-ITP] Spring maar achterop .........ringrijden Lisse 2012

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 07:03

Janouk, ik ga zo even je topic bekijken, ik heb 1x ringrijden gedaan en vond het heeel gaaf om te doen..
Aks.. :wow: dat je dat durft op Indy, knappe haf hoor ! en knappe jij ! _O-
Vhu, blondie is ook wel gaaf....maar als je haar straks lekker voor elkaar hebt, en er komt een liefhebber voor..is ook wel mooi om er iemand heel blij mee te maken.. :)) maar de vader is idd erg mooi !
Gem hele dag op sgmw geweest, is altijd leuk, nog bekenden zien rijden ?
Tine..nog een beetje geslapen ? :O

hier goed geslapen, Aiya heeft niets maar dan ook niets gezegd vannacht..bijzonder knap van haar..
Wel een plasje in de kennel..maar dat boeit mij niets.. +:)+ zo op een vreemde plek, na de 1e nacht...ik heb haar uitvoerig beloont en de andere 2 natuurlijk eerst goede morgen geknufd..
ik heb wel het vermoeden dat ze straf heeft gehad, voor in huis plassen oid....ze was al een week of 2 geplaatst, maar weer terug gekomen bij de fokker, daarom twijfelde ik of ik het wel aandurfde om haar toch te nemen..die mensen wisten zich bljkbaar geen raad, maar ze doet het hier prima, en is echt heel vriendelijk, dus ik heb geen spijt !
Wat heerlijk gewoon die rust bij de honden...en dat ze gewoon met zijn 3-en kunnen lopen overal..geweldig.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 07:15

@biancacoo; geweldig dat ze het zo braaf doet! :) Knappe woefs

De Indy-stunt was ook een beetje impulsief hoor :P _O- maar wel gaaf :D

Ik ga het nog eens proberen. Op de fiets naar stal. Om 8u is de hoefsmid er. Dus moet er gauw heen.
En dan om 10u frisgewassen op de revalidatie aankomen >;)

:evaw:

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 07:50

Aks: succes. Hier komt het weer met bakken naar beneden, ik hoop dat het bij jou beter is.
Bianca: wat super dat het zo goed gaat. Begrijp ik nu dat de hond 2 weken geplaatst is en toen alweer teruggebracht naar de fokker?? Dan hebben die mensen ook het doorzettingsvermogen van een zoutkorrel zeg.
Janouk: ik ga straks je topic bekijken

En hier dus slecht geslapen. Kon eerst niet in slaap komen, toen meerdere keren wakker geworden door zeer harde regen en harde wind (maakte me zorgen of de paarden wel droog zouden blijven, ze kunnen wel schuilen onder de bomen, maar ja, bij harde regen komt het daar ook door he?). En vanmorgen vroeg had zoon in bed geplast, dus heel onrustige nacht.

Toch de paarden maar naar huis gehaald, kunnen ze in ieder geval even droog staan en ik hoop straks toch even te kunnen werken met ze. Wel kort, want ik moet dringend slapen. Maar goed, beter kort dan niet.

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 07:56

:wave: Goedemorgen!
Heb het weekend wel bijgelezen. Beetje mineur stemming geweest. Dit weekend was de endurance in Grolloo en die had ik heel graag gereden, maar helaas. En toen ging ik met mijn stomme kop de foto's van die wedstrijd bekijken op het endurance forum en het is echt een hele gave wedstrijd geweest...

Hier gaat het verder allemaal z'n gangetje. 2x per dag Gwin afspuiten, ze wordt wel wat drukjes met stappen. Gister gaf ze een gilletje toen ze de schuur uitkwam en begon ze flink op en neer te springen... niet verstandig...

Ik werd vrijdagavond nog door een collega gebeld. Hij had gehoord dat ik stopte met werken daar en hij belde even om te zeggen dat hij dat heel erg jammer vond. Heel aardig van hem om daar over te bellen! Heb nog 2 diensten, vanavond en vrijdagavond. En op donderdagavond hebben we een etentje van het werk. Het meisje dat daar fulltime op kantoor werkt stopt ook per 1 oktober, dus we hebben voor haar een afscheidsetentje en dat is ook meteen gezellig voor mij :)

Nu maar even huis stoffen en poetsen en dan weer naar stal.

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 07:57

OW laat ik het belangrijkste vergeten
Biancacoo wat een leuke pup en wat super dat het zo goed klikt!!!

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 09:00

tine10 schreef:
Bianca: wat super dat het zo goed gaat. Begrijp ik nu dat de hond 2 weken geplaatst is en toen alweer teruggebracht naar de fokker?? Dan hebben die mensen ook het doorzettingsvermogen van een zoutkorrel zeg.

haha....dat heb je goed geschreven...
ze is samen met haar broertje geplaatst en weer terug gebracht...is toch sneu..maar wel goed voor mij, anders had ik haar niet kunnen nemen.

Frensie...even in dip geweest, :(:) :(:) logisch toch !!! Gwin druk...tja...wel normaal, gezien haar temperament..maar ja, maak ze maar eens duidelijk dat ze een poosje sloompjes moet doen...ik hoop dat ze voorspoedig hersteld..
en een afscheidsetentje in het verschiet...lekkerrrrr smullen.
oh...en dank je Frensie..we zijn helemaal blij met Aiya..en ze is zo leuk...

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 09:20

Geweldig hoe je dat uitdrukt Tine, doorzettingsvermogen van een zoutkorrel :') pups zijn nu eenmaal super bewerkelijk... ben bij ons blij dat Wis dat stadium weer ontgroeid is ik werd er zelf ook helemaal moe van al die keren op en neer naar het grasveldje voor de zoveelste poep of plas }:0 Hondje heeft het super getroffen dat ze bij jullie terecht is gekomen Biancocoo! Dat zeg je trouwens ook mooi, mbt Blondie. Alleen wil ik er als ze naar ander baasje gaat echt wel alles aan doen om te voorkomen dat ze weer in de zooi terecht komt. Maar goed voorlopig prutsen we er nog lekker mee verder :7

Hoop dat de anti-lekkage maatregelen helpen Tine (is dat nog de punt van jullie dak? of begrijp ik het niet?). Het is hier nu nog droog maar ze verwachten hier ook regen en storm.

Zou vandaag mijn groom en haar paard ophalen om samen eens een eind te gaan rijden maar met deze weersverwachting zie ik het beslist niet zitten om met een trailer over de weg (lees o.a. Brienenoordbrug en over het Hollands Diep) te gaan.... dus helaas afspraak afgezegd -O- straks misschien zelf nog wel even op en neer naar stal.

Frensie :(:) en Gwinnie ook natuurlijk. Zal nog lang traject worden voor haar.... ellendig he. Kan me zo goed voorstellen dat je er helemaal depri van werd van de berichten van Grolloo. Leuk dat je je werk zo positief kunt gaan afsluiten :j

Nou ik ga de was erin /eruit doen en proberen me eens wat te concentreren op wat schoolwerk :Y)

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 10:11

ik reageer even niet uitgebreid, maar ik lees en leef wel met iedereen mee, hoor :j .

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 10:30

hey avaluna...hoe is het ?? nog droog bij jullie of wel prutweer..

Vhu...ik kan me voorstellen dat je nu niet met je trailer op pad gaat daarheen, wel jammer, maar er komen vast nog mooiere dagen,
het afscheid nemen van zo'n paardje als blondie is niet makkelijk natuurlijk, je gaat je toch enorm hechten aan zo'n fijn paardje...
lijkt mij ook erg lastig, net zo zoals cash naar huis ging bij mij....niet leuk, je doet van alles met zo'n dier, krijgt er heleboel voor terug, en dan moet er een stap verder genomen worden een nieuw thuis..zwaar..
cash doet het trouwens heel goed, en is weer bij zijn 3 andere maatjes in de kennel en weer de baas, en heeft ook al weer gewoon meegetraind, super dus..

op mijn werk is het rustig, veel papierzooi dus, ik heb wat op te ruimen van de week...
haha...en dan eens kijken of ik Aiya mee kan nemen om zoontje van school af te halen, dat is wel goed voor haar...