[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 20:25

Simba onze mini had in de winter ook een hangbuik in de zomer was hij mooi 'strak' (en in de stress want hij was hengstje en rook dan allerlei lekkere merries :7 ).
Sim winter, hier in actie als bomenslepertje :+
Afbeelding
zomer, in keuringsconditie 8-) *D
Afbeelding
twee afgetrainde mini'tjes naast elkaar...
Afbeelding
Maar dat zijn trouwens geen shetlandpony's maar Bergman /AMHA paardjes.

@Bettepet sterkte! Klinkt als niet fijn :(:)

Citaat:
Sorry vergeten te melden VHU Buck krijgt 1 bekertje (ikea ook!) omega 3,6,9 hij vind het HEERLIJK!
die had je dus al ontdekt. Bente vindt het soms heerlijk, soms laat ze het staan :roll: typisch Bente :=

Citaat:
Ik heb ook (helaas) geen maatje 36 :o
:+ grappig gezegd Ollie.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 20:28

:wave:

jee wat gaan jullie snel! :wow: :wow: :D

alles weer doorgelezen geloof ik...

janouk gaat op kamp, gaaf!
jaloers! :D

verder dikke en dunne poowns, buitenritten in de wind, in en uit greppels klimmen, lessen...
en meer... :=

sonjim

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 20:30

Ronnie is stoer en te dik of niet, en als hij regelmatig werkt en meer spieren krijgt gaat de rest vanzelf . Ik ben ook te dik, hoop wel in het nieuwe jaar heel serieus daar verandering in aan te brengen en ben deze week al 2,5 kilo kwijt door enkel meer water en thee te drinken en weer te starten met sporten nu het mag van mijn rug.
Gem wat is het maximum voor op ster te rijden dan heb ik een mooi streefgewicht, hihi.
Hans is ook stoer, en buikje in de zomer hebben mijne dat ook op enkel gras en in de winter moet ik voeren om ze op het ideaal gewicht van Buckje te houden.

Uk is trouwens harder geschrokken dan ik dacht ze vroeg net of ik het erg vind als ze niet meer op de kar gaat met Chicko. Ze wil wel nog met wieneke mee dus dat gaan we morgen doen en dan langzaam weer opbouwen.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 20:32

knap sonjim! +:)+

Fifi krijgt trouwens ook de omega mix van Subli en de SP van Subli, beide om dikker te worden...
ik heb nu ook de lucerne verhoogd en zowaar...
we zijn er nog niet, maar ze begint er alweer steeds beter uit te zien!
Mijn vriend zei van de week met inspannen, ze wordt weer stoer aan de voorkant! :D

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 22:20

Buckje schreef:
Buck heeft anorexia momenteel hij is echt dun. :+ Vond hem vandaag gewoon eng, als je hem opzei laat lopen zie je zijn ribben. als hij normaal staat niet.. Hij komt ook niet aan hij werkt echt hart ook... krijgt een halve kilo muesli en veel hooi!

Nou, als dat betekent dat je paard anorexia heeft, dan hebben ze hier alledrie anorexia. In mijn ogen is dit juist mooi slank. De meeste paarden zijn (veel) te dik. Je moet de ribben goed kunnen voelen en net niet kunnen zien.

Mensen lijken de laatste jaren steeds meer het normaal als mager te zien, en dik als normaal. Zo ook onder de mensen. Mijn zoontje is mooi slank en er wordt aldoor gezegd dat hij mager is. Nee, dat is hij niet. De meeste kinderen zijn gewoon te dik, maar als je dat maar vaak genoeg ziet, ga je dat als normaal ervaren.

Bettepet: sterkte
Tallechie: succes morgen
Lanouska: veel plezier

Weer heerlijk gegeten en zo trots op zoon, hij heeft gewoon een volwassenen menu op. De kok herkende hem weer, de jongen die zo goed eet. Zo grappig.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 22:26

is ook zo tine, is tijdje terug toch een onderzoek geweest waarbij paarden werden gewogen, het grootste deel was te dik/zwaar...

Fifi was echt te schraal, je kon van afstand haar ribben zien, veearts vond ook dat ze voller moest worden, nu beginnen de ribben langzaam iets minder zichtbaar te worden...

met kinderen inderdaad hetzelfde verhaal... 8-)

goed dat je zoontje zo goed heeft gegeten! +:)+

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 22:30

Tine, mijn uitspraak was een grapje haha! Maar ik zie Buck liever wat ronder, voor zijn doen is die echt niet mooi nu bovenop is hij ook schraal tikkeltje ingevallen alleen dat zie je niet op de foto..

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 08:22

Goedemorgen allemaal

Buckje vanaf die foto vind ik Buck niet te dun hoor.
Gwin is type Bente, moeilijk om niet te schraal te laten worden. Dus hier ook groot fan van de omega mix van Subli. Toen ik haar net had was ze heel anders. Toen was ze afgestompt en wilde ze niet lopen, ze had er geen lol in en daardoor was ze ook gewoon te dik! Ze dachten zelfs dat ze drachtig was. Ondertussen heeft ze haar looplust weer terug en is ze heel wat kilo's kwijt.

Vandaag nog mensen met wedstrijd? Heel veel succes!!

Sonjim knap dat je met dochter weer op stap gaat. Dan maar even weer vertrouwen opbouwen met Wieneke.

Nouvel fijn dat Fifi wat bij begint te komen!

Ik heb zo weer dienst. Ben benieuwd hoe druk het is geweest gisteren.

Fijne dag allemaal!

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 08:25

Heb bijgelezen, maar was erg veel.

Daan slaapt nog...

Ik ben klaar voor de wedstrijd. ben benieuwd hoe alwyn er bij staat. Heeft een deken om en de vlechten in en hij begon aardig te schuren.

Ik heb me ook opgegeven voor week 2 van 4 tot 8 juni. Ben benieuwd als er nu niet nog een keer wat tussen komt.

Ik wil eigenlijk ook naar de menavond in drachten. Maar moet de andere dag werken, en het duurt tot vrij laat. Ik weet ook nog niet als er iemand mee wil

Jammer van de wedstrijd. Kan een keer gebeuren. En lekker gegeten.

Veale is nu goed in conditie. Heeft wel een buikje, maar verder gewoon goed. Als ik met mijn hand er over ga kan ik zijn ribben voelen. Alwyn is een teddy

Verder leuke foto's gezien, iemand die in een greppel terecht is gekomen door een stuurfout en maisie op wedstrijd.

Ik ga er vandoor.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 10:59

Succes Tallechie!!!
En Fresie succes met de werkdag!
Rizanta was toen we haar kregen ook behoorlijk 'aan de maat' (in de breedte dus) met trainen kreeg ze een echte sportlook. Maar zo'n pony als Alwyn, en zo zullen er meer zijn, dat zijn gewoon van die bolletjes. Wat Ollie zegt, niet iedereen heeft maatje 36 :+

Zo even hond uitlaten, net koffie gedronken, even wachten op groom en dan gaan we naar Deurne, Snuit aanmoedigen *\o/*

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 11:05

even snel.

Heb heerlijk finale gereden. Opgeklommen van de 5e naar de 3e plaats en dat is gewoon het
hoogst haalbare voor Ferro.

Nu snel naar mn ouders over een uurtje komt mn nieuwe aanwinst !!!!

Tallechie succes !!

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 11:07

iedereen veel succes vandaag met de wedstrijd(en) *\o/*
en voor de andere: fijne dag

eefielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 11:52

Gefeliciteerd Maisie en spannend straks je nieuwe aanwinst.. altijd van die mooie dagen in t leven.. :D

Tallechie, leuk kunnen we eens in real life ontmoeten.. jee dan heb ik eindelijk eens iemand in het echhie gezien van dit topic.. ;) Ik vermoed dat roos (ipsilonka) ook weer gaat in die week..

Voor de anderen succes en veel plezier!

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 14:23

Bettepet beterschap.
Tallechie ik duim voor een fijne wedstrijd !! succes.
Maisie...spannend.....foto's !!! van je nieuwe kanjer !!!
knap dat je opgeklommen bent naar een 3e plaats.
buckje, is een superpony, en precies gaaf zo op de foto !

Iedereen die ik gemist heb..zoek maar even uit welke je kunt gebruiken: ..sterkte...super...veel succes....wat geweldig,.....ach knuffels....enz enz...

Ga nu snel de hondjes uitlaten en de stallen uitmesten..
verder..wij hebben vanmorgen geschaatst...was erg gezellig met zoontje op zijn nieuwe schaatsen !!!
superleuk.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 14:25

Lig ziek op bed. Bah. Gelukkig is manlief nog thuis vandaag, kan hij voor alles zorgen.

Maisie: gefeliciteerd en we willen straks wel foto's zien!!
Tallechie: ben heel benieuwd hoe je het doet vandaag!!!

Geen nieuws hier, ik ga weer proberen te slapen

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 14:50

Bettepet en Tine beterschap!!

Biancacoo geschaatst, leuk!

Maisie gefeliciteerd met de 3e plek! En is je pony er al??

Eefielover en Tallechie naar de menweek!

VHU hoe heeft Snuit het gedaan?

Hier een hele stille dienst. Niks geen telefoontjes of opdrachten binnen gekregen tot nu toe. Om 1700 uur overdragen en daarna naar stal.

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 15:09

Goedenmiddag,

@VHU, had ik maar geweten dat je naar Deurne ging... Ik had graag bij mijn juf willen gaan kijken en natuurlijk Snuitje aanmoedigen...
@Tine en Bettepet, beterschapjes voor jullie :(:)
@Biancacoo, wat leuk geschaatst te hebben met dit lekkere weer :D :j
@Maisie, super gereden +:)+ wie is er 1e geworden ? Detje ?
@Tallechie, hopelijk heeft Alwyn zijn voorwaartse pet op en hebben jullie lekker gereden ;)

Ik heb vanochtend beide pony's ingeladen en ben gaan trainen in bak . Ik had mijn proefjes opgenomen op mijn telefoon en mijn oordopjes ingedaan, zodat ik in iedergeval een keer een ZZ-proefje heb geoefend :list: . Bruutje was een beetje hyper omdat er nog een andere wagen in de bak was en bij passeren raakte hij een soort van in paniek....dit zal écht moeten slijten..... Simba vond het spelen met zijn tong (laaghangend rooster en aan het wisselen) en alles wat er om hem heen gebeurde veeeel interessanter dan zo'n stom proefje... :P . Toch wel lekker gereden met beide pony's.... echter mijn twijfel is er nog steeds :o

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 15:24

lekker kunnen oefenen olga. Ik moet volgende week ook weer dressuren maar heb niet
echt geoefend de laatste tijd :o

Er is gisteren een belg 1e geworden en chantal 2e.

En jaja mn nieuwe aanwinst Sjors/ Robin/ ?? is geariveerd. Hij vond het allemaal wel enorm spannend. Eerst op stal gezet.
Hij hinnikte niet en de andere stonden op de wei en die hadden ook niets door. Daarna ging mn zusje rijden dus kwam
hij bijna door de stal toen pp in zicht kwam. Toen heb ik m buiten gezet nog niet bij de andere maar ze kunnen elkaar zien
en ruiken via de andere wei. Dat ging prima hij heeft een paar sprintjes getrokken en ging daarna lekker grazen.

Ik ga zo nog terug even wat met robijn doen en daarna de boel weer op stal zetten en dan mogen ze eerst
een paar dagen aan elkaar wennen vanuit de andere wei en dan ga ik eind van de week ze 2 aan 2 op de wei zetten.

Het is nu ook zo nat op de wei dat als ze met 4 gaan vliegen het gras zo kapot gaat.

Ronnie25

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 16:49

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 18:21

:wave:

ronnie in actie! *\o/*

maisi 'r nieuwe aanwinst is er! *\o/*
en finale gereden! +:)+

ollie fanatiek getraind :j en nog wat twijfels... :(:)

voor bettepet en tine beterschap... :(:) :(:)

baincacoo geschaatst, hondjes uitgelaten en stallen gedaan... +:)+

tallechie en eefielover naar de menweek... *\o/*

frensie aan het werk...

Vandaag mooi weer hier zowaar, wel koude wind, maar droog en af en toe een zonnetje!

Fifi was vanmorgen weer hyper in de paddock toen ze in verte steeds paarden zag en hoorde lopen, het lijkt zo langzamerhand wel een fobie... -O-
Toch ingespannen en gewoon gaan rijden, werden we ook nog ingehaald door een draver die in draf over het fietspad naast ons kwam, lekker sociaal in draf... 8)7
dus dat was nog een hypertje er boven op... :+

Maar uiteindelijk hebben we toch super fijn gereden!
Heb op een veldje heel eventjes wat gedressuurd en op een veldje met wat bomen wat ruime wendingen gegaloppeerd en dat pakte ze super aan! *\o/*
Net of ze dan blij is dat iemand 'r verteld wat ze moet doen en ze zich even niet druk hoeft te maken...
Was blij dat ze het zo goed deed ondanks de spanning in haar lijf!

Eenmaal terug op stal toch gelijk weer kijken en niet eten, maar even binnen laten staan en zelf gaan eten en daarna was het aardig over...
maf beest... :+

Ola nog eventjes onder het zadel gereden en dan is het weekend weer voorbij en de kerstvakantie ook...
Morgen nog 1 extra dagje, maar dan ga ik 's morgens even naar school om alles weer in orde te maken...
vakanties gaan veel te snel... -O-

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 18:56

omdat het over shetten gaat.
Mijn shettenbolletje tinkerbel. Heb ik 2 jaar geleden verkocht.

Afbeelding

En tadaa daar is ie dan. De naamloze pony haha
Afbeelding
neej ferro en robijn zijn niet nieuwschierig haha

Afbeelding
o daar ben je

Afbeelding
niet intressant

Afbeelding
gezellig met de buurman

Afbeelding
robijn vind m ook wel leuk

Afbeelding
beetje wazig maar zie je zn pluk

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 19:13

Wat een lekker ding Maisie!!!
Was hij al beleerd?

Nouvel d'r vakantie weer voorbij...

Nou, mijn dienst zit er alweer op en had he-le-maal niks... gisteren was het best druk, vandaag hartstikke rustig. Ik klaag niet hoor ;) Morgen weer lekker een dagje op kantoor.
Nog even op stal geweest net om wat te wandelen met Gwin, ze zal misschien wat spierpijn hebben na het mennen van gisteren. Ze heeft wel in de paddock gestaan vandaag, maar met die blub beweegt ze niet echt veel. Morgenavond weer rijden.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 19:53

Maisie moest op haar pony wachten...en goede wedstrijd gehad. Aanwinst is er nu, dat vraagt om foto's ! :-)
haha ik word gelijk beloond; wat een leukerd zeg !!!

Tine slaapt niet goed, balen ! En goed dat je gesprongen hebt en ook meer hebt gegaloppeerd

Frensie ondanks dienst lekker kunnen slapen :-) En leuk dat je een friesje kunt gaan rijden !

Tallechie goede nacht gehad met Daan

SL; wat ben je met leuke dingen bezig, gaaf hoor, stage is NZ !

Sonjim heeft een greppeltje van dichtbij bekeken :-)

Leuk Janouk, voor man en paard !

Gem heeft 27 euro moeten betalen voor parkeren, dat is wel heel veel ja !! zonde !

Bicci haar hoofdpijn iets gezakt gelukkig en buitenritje gemaakt

VHU ook buitenrit gemaakt en Snuit gewassen en ook aangemoedigd :-)

Ronnie, wat een leuke foto ! Lekker ding jouw shettie !

Buck is echt gaaf !

Bettepet de griep; beterschap !

Ollie heeft groom Ingrid vervangen door groom ingesproken bandje hahahahaha. Goed bedacht haha
Fijn dat je ff hebt geoefend !

Ellis een rondje met Fief gedaan die wat druk was...

Hier emotionele offdays, lichamelijk gaat het iets beter.

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 20:15

Super sammenvatting IM !!!

Ik ben moe :O Fa op tijd slapen en dan hoop ik dat ik ook kan slapen.

@ frensie hij is net 2,5 dus hij kent nog niets. Is wel goed opgevoed loopt netjes naast je van en
naar de wei. Verder mag ie eerst wennen voordat ik er aan ga prutsen ;)

Ben benieuwd hoe snuitje het heeft gedaan. En tallechie natuurlijk.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 20:34

sonjim schreef:
Gem wat is het maximum voor op ster te rijden dan heb ik een mooi streefgewicht, hihi.

Voor Ster vind ik 60 - 62 kg het maximum om te dragen; ze zou meer moeten kunnen hebben, maar ik zie aan haar optrekkende neusgaten dat de lol er voor haar dan af is. Maar je bent welkom hoor :) .

Wat zijn jullie hard gegaan..... ik vind Buckje zo op de foto mooi om te zien, niet veel te dun. Je ziet zoveel te dikke paarden. Ster is een pony van uitersten. Niet in goede doen kan ze met 4 kg krachtvoer p/d graatmager worden (ik plaats daar maar geen foto van, maar heb ze wel), maar zit ze lekker in haar vel dan wordt het een kamerolifant bij 1 kg krachtvoer :D . Scheelt 100 kg!

Ik ben weer lekker thuis *\o/* . Vanmiddag naar Ster geweest: getut, gelongeerd, en daarna de grootste droge paddock uitgekozen om in te laten keutelen. Mevrouw was het daar blijkbaar niet mee eens (autistisch paard dat het is :P ), want ze was heuuul boos! Liep te schreeuwen en te rennen langs de draad dat ze eruit wilde. En dat terwijl ze voor zichzelf een kleine paddock heeft, die er momenteel echt zeiknat bij ligt. Waar ze om die reden overigens óók niet in wil; de lady houdt niet van natte voeten :x .

Wat een superidee van Ollie... je proef inspreken :)* . Dat ga ik ook doen..... nu eerst nog een mp3 speler bietsen bij mijn kinders :o .

Verder ga ik ook ff mee met de samenvattingen :o