[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 20:41

Zo Poeltje drie jaar dat is niet niets ;(
@Tine, bij een oudere hond kan dat urineverlies en die stramheid samenhangen dan hebben ze een soort verlamming/vergroeiing in de rug. Ik kwam daar pas achter toen onze lieve Tex al was overleden (is 19 geworden dus het moest ooit gebeuren) maar vond het wel vervelend dat ik dat niet eerder wist, want die hond heeft wel een jaar of 4, 5 urineverlies gehad, heel stijf met opstaan, moeilijk gaan liggen. Zijn goede druppels voor die ze wat minder stram maken en het urineverlies terugbrengen. Kan het zo niet vinden wat het was maar zal proberen het te achterhalen.

Ahhhh dat ezeltje ...

Citaat:
vervelend dat ze hoesten
Als het goed is is het er nog maar een >;)

Ze hebben bij de stal ezeltjes en ook nog ganzen.... we zijn nog niet zover dat we de uitdaging van de ganzen zijn aangegaan :=

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 20:47

Poeltje: ik had niet echt bijgelezen dus je berichtje lees ik nu pas :(.. wat naar zeg dat het nu over is, fijn dat de paardjes je een schouder aanboden :).. altijd wel fijn die diertjes.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 20:59

Eper vierdaagse lijkt me te druk.... Als je mee wilt doen goed in de gaten houden wanneer je je moet aanmelden, met een beetje gelukt lood je wel in....zit er wel over na te denken mee te doen bij Onder de Kastanje, in mei. Maar zijn nog zeer, zeer vage plannen hoor :o

@Tine, heb het gevonden B-)
Puur Spondy, voor paard, pony, hond en kat, bij spondylose.
• Bij Chronische achterhandslapte, met atrofie van de achterhandspieren, vertraagde stelreflexen, waarbij het dier soms over de eigen poten struikelt en op de voorkant van de voet staat.
Puur Spondy heeft een gunstige werking op het laatste deel van het ruggenmerg en daardoor ook op de functie van de achterhandspieren, blaas en endeldarm.
• Puur Spondy kan de pijn bij spondylose van borst- en lendewervels en bij artrose van heup- en kniegewrichten verlichten.
Puur Spondy kan zonder bezwaar in combinatie met Spiersupport van de Groene Os hond/kat of Spiersupport van de Groene Os paard/pony worden gebruikt, voor meer spierkracht en spiermassa.

Onze hond had op het eind ook erge last van zijn nek en kreeg hernia-achtige verschijnselen.

IvysToeter

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 22:33

poeltje, dikke knuffel voor jou!

VHU, hihi lekker lange paardendag gehad dus?

Lot, leuk zeg die ezel! was die al ingereden? of heb jij dat gedaan?

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-10 23:08

Poeltje sterkte en jammer dat je al gereden had.

De tandarts is vanochtend bij veale geweest. Was niet ontzettend nodig maar had wel één haak aan de rechterkant. MIsschien dat ie daarom links vast pakte.

We kregen het ook over het slechte achterbeen van veale. Hij kent veale vanaf kleins af aan en heeft er naar gekeken. Hij zag direct dat de bekken scheef stonden. de fysio die ik nu had heeft dit niet gezien/ kon dit niet oplossen. Ik ga maandag avond nu naar iemand anders toe en hopelijk kan veale dan de achterhand er weer wat meer onder krijgen.

We doen een poging om de kat binnen te houden, maar dit gaat nog niet van harte

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-10 00:07

Avond :wave:

Poeltje :(:) sterkte.
wel nog te vrede gereden

VHU braaf paard.

Ahhh lief ezeltje <3

Tine gesleed met de kinderen hier ligt haast niets meer allemaal weg gedooit.

Vaele bij de ta geweest, hopelijk kan iemand anders jullie helpen.

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-10 08:59

Poeltje sterkte.
VHU mooi paard met een mooi tuig. Inderdaad als je het tuig los in de handen hebt sta je soms raar te kijken van het formaat, totdat jet het oplegd. Ik had dat met de pony's, het haflingertuig gewend zijnde was dat ineens erg klein en licht, evenals de wagen, maar wel in verhouding natuurlijk.
Tine gesleed, hier zou het nu wel weer kunnen maar er ligt nogaltij veel sneeuw en de pony's moeten dan baggeren, ik heb grenzen voor het aan het werk zetten.
Ons oude hondje heeft vooral last van pootjes die in de sneeuw verdwijnen, dat loopt zo lastig. Verder blijft ze ook in dit weer goed lopen. wel korter dan anders om haar en mezelf niet over te belasten, aangezien met een verrekte rug ploegen door de sneeuw en waar veel gelopen wordt glijden over het ijs niet bevorderlijk is voor het herstel.

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-10 09:24

Goede morgen,

Ik wens iedereen een goede jaarwisseling en een goed 2011!!

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-10 10:39

Puur druppels zijn idd erg goed. Hondje bij ons krijgt Puur Osteo :)

VHU: Tuig staat super op Rizanta :) zou wel dat lepelding van het hoofdstel afhalen :) vind dat bij zo'n grote bles niet echt mooi staan :o

Hier aan het werk...... tot een uur of 3 denk ik

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-10 10:56

Iedereen ook goedemorgen!!

@Evelli, werk ze nog even!
Onze Mischa krijgt ook puur osteo sinds een jaartje, af en toe een paar dagen kuurtje, je ziet haar dan soepeler reageren, dus het werkt echt. Ze is 1,5 jaar geleden van een stapel strobalen gevallen en heeft toen iets beschadigd, wat precies weet ik niet / DA ook niet want ze is zo'n ongelovelijke trut met onderzoeken, verstijft helemaal en reageert nergens meer op :roll: We hebben haar bekken toen op de foto laten zetten maar er zat ook geen HD of andere afwijkingen. Maar sinds die tijd heeft ze soms dat ze strammer loopt.

Die lepel van het hoofdstel vind ik ook nooit wat, bij mijn pony's heb ik ze er ook afgehaald. Zit wel een hele mooie neusriem op ga me nog even orienteren op een stoere frontriem.

Zo ik heb me toch slecht geslapen, niet normaal. Was wakker van ongeveer 03.00 - 06.00 uur. Toen nog even geslapen tot 8.00 uur. Voel me nogal duf. Dat belooft wat voor vanavond >;)

Zoonlief komt zo weer thuis, gezellig. Zo nog even wat boodschappen doen, oliebollen ophalen en het Oud&Nieuw gevoel mag neerdalen :7

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-10 10:58

Hihi het omgekeerde van onze hond dus :+ die krijgt thuis zijn snuitband al om :+ anders eet ie de DA op :+
Hart luisteren is er niet bij, je hoort alleen maar GRRRRRRRRRRRRRRRRGRRRRRRRRRRRRRRRRRGRRRRRRRRRRRRR *D mormel is het :) maar ja, zolang hij nog stuitert als we weg willen gaan, gaat alles goed.

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-10 11:05

voor iedereen een goed uiteinde en een sportief 2011 enne...niet teveel oliebollen eten he? ;)

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-10 11:15

lepel aan hoofdstel vind ik bij dids geweldig staan :)
Ook namens mij vast gelukkig nieuwjaar! Ik ben vandaag vanaf 8u alweer aan t werken. Tot 4u met n beetje pech..

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-10 11:16

Naaltje schreef:
lepel aan hoofdstel vind ik bij dids geweldig staan :)
Ook namens mij vast gelukkig nieuwjaar! Ik ben vandaag vanaf 8u alweer aan t werken. Tot 4u met n beetje pech..

Ja, maar die heeft geen grote bles eronder ;)
Heb hem er bij K&D ook afgehaald, zoon hoofdstel met oogkleppen is al groot op die kleine koppies :)

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-10 11:17

Juist wel !!!! ik vind oliebollen geweldig voor die ene dag in het jaar.

@ poeltje sterkte is niet niks zo na 3 jaar. Wel fijn dat je lekker heb gereden. En ik
altijd maar denken dat ik het druk heb om 2 pony's te starten.

@ lacuna ook sterkte en succes met alles wat er gaande is.

Rizanta ziet er gaaf uit met dr tuig. Idd dat ding er af halen bij mij zijn ze er ook allemaal af.

Zo ik ga nog maar eens bij mn pony's kijken. Als er niet te veel vuurwerk is nog ff een rondje met ferro.

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-10 12:15

Evelli, is het zo'n monster die hond van jullie?

Ik heb bij wobbe niet eens een menhoofdtsel om..
en in de tijd dat ik die nog wle om had, had ik ook die lepel eraf gehaald.
zijn complete koppie verdween bijna onder dat ding.

Ik ben lekker vrij vandaag.
uitgeslapen tot half 10.
uurtje op bed een boek gelezen & net lekker ontbeten.
nu eventjes computeren en dan ga ik even naar de winkels.
ben tot de conclusie gekomen dat de pantoffels die ik een 2 maandjes geleden gekocht heb toch te groot zijn... (en mijn ouders maar zeuren "til je voeten toch op")
dus ga even anderen halen.
denk ik ook nog even langs de ruitersportzaak, heb een nieuwe borstel nodig voor Rafiki.
en wil eigenlijk even een vitamineshotje halen voor de poowns (doe ik meestal december/januari)

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-10 12:22

Uhmn nou hij is heel lief en enthousiast (vraag maar aan Ciska :D ) maar hij is niet erg gemakkelijk :D
Grommelt als je hem aait (soort van spinnen net als een kat doet, komt alleen zo rot zijn strot uit :+ ) gaat alleen zitten als je een koekje in je hand hebt :) kan niet los, kan niet met andere dieren, kan niet met kleine kinderen, kan niet alleen zijn :+

Maar naar ons is ie heel vriendelijk en lief en soms stiekum een beetje knuffelig :D

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-10 12:27

maar naar de dierenarts niet hihi.
ach hij is gewoon gek op z'n baasjes :j

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-10 12:29

Nee, zeker niet als ze aan zijn lijf willen zitten en hem prikken moeten geven. Dierenartsen nemen ook te weinig tijd voor hem :) met een beetje aaien en koekjes kan je zo zijn hartluisteren :) ik kan het in ieder geval wel :+

b485

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-10 14:54

Oef, ik ben weer bijgelezen.

Veel sterkte voor Poeltje
Veel sterkte voor hoestende en kreupelende pony's en voor oude hondjes op de sukkel

Ik heb gisteren Petra nog eens gelongeerd. Gewoon enkele longe. Vooral veel overgangen gemaakt. De gelop begint er eindelijk beter in te komen. Ze had er echt zin in. De eerste 5 minuten heeft ze alleen maar gegalopeerd (uit haar zelf). En het ging nog best goed in de sneeuw.

Alvast een fijn nieuw jaar.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-10 15:56

nou ik ben dat vuurwerk alweer goed beu dus he...
^&^%$^%^heb er echt een hekel aan..
net klaar met werken, ik duik nu onder de douche, en dan even langs didsje. Dan eten, en vanavond oud en nieuw vieren bij vrienden.. Ik hoop dat ik wakker blijf :o

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-10 16:48

hihi en anders val je toch lekker in slaap? als je moe bent, dan ben je moe.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-10 16:59

Zo, nieuw draad gespannen, stroommeter gekocht. Kreeg ik 1 streepje van de 5..... Dus dat schoot nog niet op. Dus naar de buren, daar stroommeter getest, 3 streepjes (= een enorme klap waar je een uur later nog last van heb, dus perfect voor die mormels van mij). Dus even hun lief aan gekeken, hun hek aan die van mij gemaakt. Ik heb nu ook 2 streepjes, dus we gaan de goede kant op.
En nu maar sparen voor een kast waar ik olifanten achter zou kunnen houden.....

En met de dooi van vanacht zit m'n mest ook los, ben daar ook alvast maar aan begonnen, maar na 5 kruiwagens had ik het wel gezien nadat ik het hele hek al vervangen had..... Morgen maar weer verder.

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-10 17:47

Hier is het een natte zooi overal, leuk hoor sneeuw maar als het gaat dooien is het minder.
Maar wel weer beter dan de gladheid hihihi

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-10 18:32

Al een flinke hoeveelheid oliebollen op %) :+
Dat jij nog een eindje zou gaan mennen Maisie, ik durf dat, afgezien van de sneeuw, eigenlijk al een week of twee. Straks nieuw jaar nieuwe ronde :D
Heb al een paar dagen in mijn hoofd zitten om zondag heel vroeg op te staan om een rondje te doen met Snuit, zo'n zin in.

Alwyn vandaag maar een keertje horen kuchen, hoop dat het de goede kant opgaat. Heb ze dus onder de dekens vandaan sinds dat het dooit, vond dat ze het echt te warm hadden onder de dekens en denk eigenlijk dat ze daardoor ook zijn gaan hoesten want ze krijgen nog gewoon hooi. Nou ja, kan toeval zijn natuurlijk maar ben er blij mee.

Er werd bij de pony's al behoorlijk geknald...gelukkig was dat de afgelopen dagen ook al bij vlagen zo en ik hoop echt dat er niets engs gebeurd :(