Citaat:
Dit maakt me nog banger om nog iets te doen! (en al zéker paardrijden, gezien 1 val fataal kan zijn voor mijn rug)
Dat is niet mis
Heel naar voor je.
Vandaag dagje vrij en alle tijd voor de pony's. In een woord heerlijke dag / ochtend gehad. Alwyn voor de sulky gezet met de bedoeling paar keer laantje op een neer te gaan. Hij was luisterde super en ik heb de stoute schoenen aangetrokken. Voor de drukke kruising ben ik eraf gegaan en ben naast hem gaan lopen (had halster met touw er gewoon nog om zitten, just in case). Daarna rustige straat in waar we ook altijd langs wandelen, hij kent het daar erg goed en op de sulky gestapt. Hij stond ook keurig stil elke keer (doet hij niet altijd maar hij kan het wel heel goed als het meezit
). En maar weggereden. Zo'n 40 minuten door de wijk gestapt, nog parkje in, trapveldje over, wat mensen tegengekomen, wat auto's en fietsers, hij vertrok geen krimp. Ook halthouden en afwenden geoefend, tussen paaltjes door en over witte strepen heen / ander gekleurd asfalt (van de fietspaden). Zo wat was ik trots op hem. Op de terugweg in het rustige straatje weer afgestapt, meegenomen over de drukke kruising en bij de ingang van ons laantje er weer op, rustig naar de stal gestapt. Hij wil zo graag goed zijn best voor je doen er zitten tot nu toe totaal geen trucken in dat dier, heerlijk, heerlijk
Het is niet zo dat hij sloom is ofzo, hij is juist behoorlijk pittig en oplettend maar hij luistert gewoon echt heel goed.
Daarna nog lekker rondje met Sim gemend, mannetje had er erg veel zin in en liep als een tierelier.