[AR] [HK] "in een rijtuigie...."

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 13:17

Wat is het toch verschrikkelijk als jij als enige vrij hebt en de rest van de wereld het zo druk heeft op het werk, school,...
Ik wil zo graag met de koets gaan rijden maar niemand kan met me mee |(

Waarschijnlijk zit er niets anders op dan maar aan de grote kuis te beginnen. Als ik dat gedaan heb, begeef ik me naar buiten en ga ik Romeo eens mooi borstelen en hem dan nog maar eens laten afzien aan de longe }> Anders kunnen we over 3 weken die 25 km nooit uitrijden! :o

Oh ja...Net naar de kinesist geweest, ze heeft me erg veel moed ingesproken -O- Ze zei: "je moet heel goed je oefeningen doen iedere dag(voor de rug), en als je het gevoel hebt dat je achterwerk of benen slapen, moet je onmiddellijk naar de dokter of het ziekenhuis." Vroeg ik: "Waarom onmiddellijk naar de dokter of ziekenhuis?" Zei ze heel koeltjes: "omdat je benen kunnen verlammen en dat moet zo snel mogelijk geopereerd worden bij het minste wat je voelt."
Nou zeg wat een motivatie! :?
Dit maakt me nog banger om nog iets te doen! (en al zéker paardrijden, gezien 1 val fataal kan zijn voor mijn rug)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 14:16

Citaat:
Dit maakt me nog banger om nog iets te doen! (en al zéker paardrijden, gezien 1 val fataal kan zijn voor mijn rug)
Dat is niet mis :(:) Heel naar voor je.

Vandaag dagje vrij en alle tijd voor de pony's. In een woord heerlijke dag / ochtend gehad. Alwyn voor de sulky gezet met de bedoeling paar keer laantje op een neer te gaan. Hij was luisterde super en ik heb de stoute schoenen aangetrokken. Voor de drukke kruising ben ik eraf gegaan en ben naast hem gaan lopen (had halster met touw er gewoon nog om zitten, just in case). Daarna rustige straat in waar we ook altijd langs wandelen, hij kent het daar erg goed en op de sulky gestapt. Hij stond ook keurig stil elke keer (doet hij niet altijd maar hij kan het wel heel goed als het meezit ;) ). En maar weggereden. Zo'n 40 minuten door de wijk gestapt, nog parkje in, trapveldje over, wat mensen tegengekomen, wat auto's en fietsers, hij vertrok geen krimp. Ook halthouden en afwenden geoefend, tussen paaltjes door en over witte strepen heen / ander gekleurd asfalt (van de fietspaden). Zo wat was ik trots op hem. Op de terugweg in het rustige straatje weer afgestapt, meegenomen over de drukke kruising en bij de ingang van ons laantje er weer op, rustig naar de stal gestapt. Hij wil zo graag goed zijn best voor je doen er zitten tot nu toe totaal geen trucken in dat dier, heerlijk, heerlijk <3

Het is niet zo dat hij sloom is ofzo, hij is juist behoorlijk pittig en oplettend maar hij luistert gewoon echt heel goed.

Daarna nog lekker rondje met Sim gemend, mannetje had er erg veel zin in en liep als een tierelier.

L_Rivaldo

Re: [HK] "in een rijtuigie...."

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 15:32

sander_lotte verdorie, daar wordt je inderdaad niet blijer van.

VHU: fijn dat het zo goed gaat met alwyn, vandaag gaat mijn puppy het tuig weer in. Nu eerst even een grasmasker voor hem bestellen.

jouke_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 15:38

En we mogen door!!!

Jemig wat vervelend zeg sander_lotte!!! Lijkt me doodeng!!

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 16:41

oef.. ontmoedigend sander_lotte :\

@lacuna; mooie deal :D Heb je de HASers og gezien op animal event? Van mijn opleiding moesten er een stel ''helpen'' in kraampjes, enquetes enzo :)

*zucht* ik ga aan de verslagen.. >;)

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 17:44

Ja het is inderdaad doodeng :? Ik ga gewoon mijn oefeningen dagelijks doen en 2 keer per week naar de kinesist. Ergens kan ik wel blij zijn dat ik weet hoe het zit, nu weet ik dat het echt zware gevolgen kan hebben als ik niet oplet.

@ VHU: wat leuk voor je dat je zo een heerlijke dag hebt gehad! Een sulky hebben lijkt me ook wel erg handig om alleen te gaan rijden. Ik ga soms gewoon aan de hand met Romeo wandelen, dan lijkt het me ook wel leuk om te kunnen zitten en toch snel aan Romeo te kunnen als dat nodig is :D

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 17:55

sander_lotte, jeetje wat naar zeg!
mag ik vragen wat een kinesist is? zoiets als een fysiotherapeut?

effe een foto spammen!

Afbeelding

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 18:11

Goh wat is een kinesist? Nu vraag je me iets :D (ik dacht dat ze die benaming in Nederland ook gebruikten)
Ik heb even op wikipedia gezocht: "Een fysiotherapeut, kinesitherapeut, ook soms kinesist genoemd..."
Het is dus een fysiotherapeut :Y)

Wat een schattig veulentje zeg! Zo een echt teddybeertje <3

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 18:14

Sander-Lotte vervelend. Sterkte er mee. En inderdaad braaf de oefeningen doen.

VHU wat goed van je hoor.

Ik heb vandaag een paardloze dag. Mijn vriend is niet thuis dus blijf ik bij de hond. Wel nog even mijn stalkast schilderen.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 18:25

wil als ik van de zomer keer tijd heb mijn kruiwagen met tuig ook schilderen :j
is nu roestig grijsblauw
maar dan wordt hij donkerbruin :)) Is metalen kruiwagen met deksel :D

Lacuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 19:07

Evelinee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 19:27

Ik heb alles weer bijgelezen hoor! Tsjonge weet er alleen niet meer van :P

Ik ga ook even foto'tje spammen :D
Op de site van hoofdstadaanspanning vond ik nog een paar leuke plaatjes van mn racende ratten :D

Rustig draven naar de volgende hindernis, vond het wel een erg fijn plaatje!
Afbeelding

En hier net uit de hindernis, crossen naar de finish!
Afbeelding

Laura er staan ook nog heel wat foto's van jou op! :D

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 19:30

gereageerd lacuna :D

ik ben druk aan het projecten.. ben het ook al druk beu _O-

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 19:31

Evelinee leuke foto's. Bij de tweede foto's ga je er helemaal in op hé? :=
Vroeger vond ik maar niets aan bonte paarden/pony's. De laatste tijd moet ik toch wel zeggen dat er verschillende bonte pony's in mijn toplijst staan :o Linker pony ziet er heel goed uit! (rechter kan ik niet zien dus.. :+ )

Evelinee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 19:37

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 19:42

Ik ken het, vind het ook zo een zalig gevoel :D Romeo doet dat niet zo vaak, maar ik probeer in mijn bosritten altijd een stukje galop erin te lassen, als Romeo écht zin heeft, is het heel soms ook een rengalopje(hij is heel makkelijk terug te krijgen), dat moedig ik alleen maar aan gezien hij meer voorwaarts moet worden. Dat gevoel is dan onbeschrijflijk :+

Ik had even in je profiel gepiept en ik was erachter gekomen dat Tina de linker pony is, ze zijn érg verschillend precies! Tina spreekt me wel meer aan, die kleurtjes zie ik wat liever. Hoewel Turner ook een mooie pony is hoor ;)

Evelinee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 19:46

Jaa Tina is echt het mooie merrietje! Ik heb ook wel een zwak voor Turner als ie helemaal mooi gemaakt is dan lijkt ie echt net een hengstje :~ Wat bedoel je met; ze zijn érg verschillend precies? :P

Echt heerlijk is dat gevoel :D inderdaad ze worden er zeker voorwaarts van :P alleen als ik al op ander terrein kom gaat de knop bij hun al om :P vandaar dan mn dressuur niet zo goed ging zondag :+

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 19:51

Met het verschillend zijn bedoel ik gewoon het uiterlijk :D Bij sommige spannen zie je het verschil gewoon niet, een vz-haflinger van mij (sander dus, vandaar mijn naam, maar daar is het grandioos mee misgelopen) staat dus ook voor de koets, en we hebben eens een foto getrokken toen hij in een tweespan stond met een clubgenootje. De eigenaar van Sander én de eigenaar van de andere haflinger konden hun eigen paard er niet uithalen!

Ivm de dressuur van zondag, ik denk dat het ook vrij moeilijk is voor de paardjes om op het ene moment te moeten vliegen en denken "hoe sneller, hoe beter" en het andere moment moeten ze beheerst lopen, netjes buigen,...

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 19:57

Zaterdag reed ik het wedstrijd terrein op om in te rijden voor de dressuur. Er stond ook een hindernis op het zelfde veld. Ik kon veale maar moeilijk rustig krijgen. Hij weet dan precies wat er moet gebeuren

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 20:58

wat een heerlijk stel zeg die 2 bonte :j
lekker racen!

ik ga waarschijnlijk volgende week ergens een HCA sulky bestellen voor wobbe :D

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 22:41

Leuke foto's hoor. Leuk een nieuwe sulky. Ik ben al druk aan het sparen voor een marathonwagen.

Ik heb mijn auto al gedaan, tuig al schoongemaakt, spullen klaar gezet, kast geverfd. Nu de proeven nog door lezen.

Moet zaterdag als 4e starten, wordt dus weer vroeg op.

Morgen eerst werken, dan veale rijden onder het zadel, daarna wassen, kar nog schoonmaken en dan ben ik er klaar voor :-)

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 23:02

Ik ga nu snel douchen en slapen moet morgen naja bijna al om 4 uur op voor mijn stage, bah!

Leuke foto's evelien, door jou ging ik ook even spieken:
(kar gaan wij nog meer afstellen en verbouwen in de lamoenen)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

AnneloesF

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 23:37

:wave:

Zag leuke foto's voorbij komen, gefeliciteerd met het geboren veulentje, Diddle die het gelukkig weer goedgemaakt heeft, Rivaldo die nu wat stout was en iemand met erge rugklachten!
Verder ben ik ff kwijt, het gaat zo hard hier ineens!!

Nou, heb vandaag weer een bomvolle dag gehad. Begon met werken, was een beetje chaotisch daar maar heb et overleefd. Toen naar huis, snel eten, naar stal. Viva gepoetst, schone stal en toen 2 privélessen gegeven. Daarna door naar 'n jonge pony die ik voorde eigenaar van Viva ga rijden in de tijd dat Viva met zwangerschapsverlof is. Wat een stoer dier zeg, potverdorie! Hij is nu 3, 4 weken oh zadel, lekker wiebel nog maar wel braaf opzich. Dus zal 'm ff paar keer rijden bij degene waar ie nu staat en dan komt ie naar huis. Maar dat wordt een toppertje, menig KWPN'er is jaloers op die bewegingen, wauw! Heb echt zitten genieten! Hij heeft op de HK gelopen afgelopen winter, maar kwam er niet door omdat ie wat groot en ietwat iel was toen. Was wel de beste beweger...
Zal em binnekort wel ff op de foto laten zetten...

Gisteren nog even fijn gemend met Charmer, daarna heeft ie nog héél fijn oh zadel gelopen... Ook daar heb ik al zo van staan genieten, wat een fijne pony toch :D

Heb straks wel een heel stoer 3tal te rijden, van klein naar groot 3 toppers... *voelt zich rijk :):) *

jouke_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 23:45

Wat een foto's allemaal ;)

Poe ik ook al een drukke dag, school met presentatie, les geven en nog 2 hengstjes gereden ohz waarvan ik de ene wel kon wurgen. Liep een merrie in de bak en dat is heeel interessant en had iemand les en die heeft een oortje in dus je weet amper welke kant ze op gaat en meneer moest zijn vriendin verdedigen dus elke keer als ze langs kwam met haar ruin ging hij vol in de ankers en voelde je alles aanspannen alsof hij ging ontploffen. Andere hengstje na het rijden los gegooit en nog mijn zweep laten apporteren ;)

Je krijgt het nog druk Royaltjuh ;)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 08:53

@Rivaldo, heeft Rivaldo rechtsachter zijn knie die af en toe op slot gaat? Als je de foto's ziet zie je dat hij rechtsachter zijn hoef naar buiten draait en niet recht naar voren. Niet dat ik erop zit te letten ofzo maar het viel me direct op (vind hem namelijk super mooi eruit zien op de foto's!).