[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 11:33

Dank je tine, het is echt gek, ene moment voel ik me prima, andere moment.......verdrietig, of zelfs kwaad....
maffe medicatie. ..maar zit al op de helft....Dus ben al voor de helft normaal...

mooie luchtfoto's. Hier nu stort regen bui. ...

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 11:47

@Biancao: zo herkenbaar, maar hier dus aan het opbouwen; merk dat ik bepaalde dingen ook gewoon niet moet doen en helaas dat huisgenoten daar de dupe van zijn.

@Tine: oeh, mooi die eerste; hier ook veel nattigheid en frisjes. Moeten de weilanden nog doen; is er niet van gekomen; hopelijk deze week maar kunstmest e.d.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 11:54

Pffffff....kl@te hè Ava!!!! :(:) hoop dat er voor jou snel verbetering in zit !
Ik weet ook nog niet of ik dit volhoud medicatie zo laag....mag eventueel weer omhoog.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 12:43

@Biancao: :(:) :(:)

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 14:11

wow wat een lucht.....hier zonnig met af en toe een buitje vanmorgen,tussen de druppels door gemaaid in de wei.....van de week nog een keer en dan klaar, dan project groentetuin in.....is nu onkruidtuin geworden.. -O-
biancacoo sterkte,hoop dat je snel van die troep af bent....(zie mezelf weer onder de prednison zitten met opvliegers en stemmingswisselingen -:(- :)F )

Ipsilonka

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 14:19

Wat een gedoe hier allemaal met gezondheid! Voor iedereen die het kan gebruiken een hele dikke beterschapsknuffel! Hier erg druk met van alles, zit weinig achter een pc. Vandaag toevallig wel dus ff wat tikken in het leukste topic van Bokt!
Tine is nog steeds lekker druk met wedstrijden trainingen etc super van je zoon in de M1 punten scoren. Ik vind het toch allemaal knap hoor wat dat ventje doet :D
HT lekker aan de maai.
Janouk nog een extra knuffel voor jou. Zal zwaar zijn zonder Image.
Hier alles ok, train wat weinig ivm stoffige zware rotbak. In het land is het dit jaar ook geen doen wat een hobbels zeg. En op 2 onhandige plekken voor mij zijn er greppels getrokken, echt rete irritant, blijf maar sturen. Jonge paard gaat woensdag mee naar de vereniging om daar te rijden (duim voor me hihi) en vrijdag weer eens een d/v wedstrijd. Van het weekend waren er een aantal vrienden/kennissen van me naar de wedstrijd in gaasterland.. En ik wil ook sGMW starten, lijkt me zo gaaf... Maar ja, tijd!! Nog ff wachten dus.

In AR-ITP heb ik een verslagje gemaakt van menkamp voor de mensen die me niet op FB hebben. Hoop dat jullie even een kijkje nemen...

En nu weer aan het werk blegh hihi.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 15:02

Ips: die stoffige bak zal nu wel over zijn ;-). Wat een regen -O- Ik zal later eens kijken naar je topic, nu geen tijd. Zo zoonlief maar even van school halen. Hij zal straks bij de wedstrijdtraining nog nat genoeg worden :brr: Ik ben ook retetrots op het ventje hoor. Hij is pas 9 en dan al dit allemaal kunnen. Met een pony die niet altijd even leuk meewerkt :+

Janouk: hoe gaat het met je en je paarden
HT: lekker buiten aan het klussen.

Net Sam uit de wei gehaald. Die wilde heel graag mee. Rembrand was een groot blubberbeest geworden, Amerigo had lekker geschuild onder de bomen en was zo goed als droog en nog wit. Sam houdt er niet van om in de regen te lopen. Nu maar hopen dat ze niet gek gaat doen en dat de bodem niet al te glad wordt.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 20:12

Het gaat, we zijn allemaal ons ritme kwijt. Iedereen is op zoek. Janouk wordt rustiger. Nog wel op zoek, maar minder intens.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 20:39

Heftig allemaal hoor Janouk hele gezin incl dieren van slag dat is logisch ze was zo'n onderdeel van jullie gezin en hele 'gedoetje' :(:)

Ja die morfine is zware rotzooi hoop dat je / jullie over een paar weken weer wat lekkerder in je vel zitten Biancacoo en Ava :(:) al die zware pijnstillers trouwens. Hier was het vandaag flink afzien want moest training geven, kun je alles niet in je eigen ritme/manier doen en dat ging dus nog niet goed }>

Echt super leuk en goed van Butterfly Lanouska, erg leuk!
Ips baalt van stofbak, ja dat is echt niet fijn. Dacht dat jij eb/vloed bak had?
HT flink aan het werk met poown en zelf ...
Gaat Sam dan niet in de tent staan zelf Tine?

Manlief zit deze week weer in het buitenland, dus alles beetje saai :)

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 20:54

De tent en stal staan in de winterwei. In de zomerwei moeten ze het met bomen doen. Werkt ook hoor.

Wedstrijdtraining ging goed. We begonnen met lekker zonnetje, had het dus flink warm. In het begin was zoonlief weer erg zenuwachtig en bang, wilde niet meer. Maar gelukkig toch doorgezet. Hij reed nog wel wat kleine foutjes, maar kreeg toch 195 punten en heel leuk commentaar. Helaas was de bodem goed nat (er is hier inmiddels al 20 mm gevallen in 1 dag).
Helaas begon het later, toen we met viertal aan het losrijden waren, toch weer flink te regenen. De jasjes zijn nog gepimpt (grote rode knopen erop en rood randje langs de kraag) en waren net op tijd klaar. Ze lieten een leuke proef zien, uiteraard met nog verbeterpunten, maar ja, dat hou je altijd. Wij als ouders vonden het een prima proef. Nou, wat ik kon horen (was slecht te verstaan door de regen) was de jury niet echt positief. Zo jammer. Het klopte allemaal hoor wat hij zei, maar ja, de manier waarop het dan wordt gebracht. Ze zijn nog zo jong!

Nu moed aan het verzamelen om Sam weer naar de zomerwei te brengen.

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 21:44

Pff, lag bijna om net met de kar. Bijna de sloot in. Lag vol op de kont van paard. Ga zo maar in bad, alles doet me nu al zeer (leven is nooit saai met Fera)

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 21:49

:(:) au
warm bad doet vast goed

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 22:17

Oeps Ips, voorzichtig daar :oo niks kapot?

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 22:29

Ips, dat is niet leuk! Was paard stout of ging er iets anders mis? Sterkte.

Ben de regen nu wel zat.
Heb Amerigo naar huis gehaald, die stond nog zonder deken en dus te bibberen. Nu maar snel honden uitlaten en naar bed. Morgen weer genoeg te doen.

Ook weer op zoek naar sponsoren voor onze eerstkomende menwedstrijd.

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 22:58

ips,het is wel de bedoeling dat je achter de kont blijft en niet erop Y;( had je een noodstop? sterkte met de beurse plekken #)
tine: wij willen best wel wat water hebben ,die paar buitjes stellen niets voor,maar wel graag snachts +:)+

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 23:09

Er is hier vandaag 20 mm gevallen. Vind ik nu wel weer even genoeg. En inderdaad, laat het snachts vallen, dan hebben we er geen last van ;-). Er staan gewoon plassen in mijn bakken.

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 00:08

Paard heeft 2 kleine wondjes op haar kogel. Een hond was de aanleiding tot de snelle omdraai. Mijn knie zit een ei op en verder voel ik t morgen wel denk ik ...

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 07:35

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 07:55

Ohh, wat een regen! Bikkels van een paardenkinderen :D

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 07:56

Mooie combinaties allemaal van het viertal Tine.
OK ze draaide om Fera. Ja dat zijn geen grappen. Wel snel dus voor later in de marathon :P Was je zelf te laat met je zweep of ging ze door je zweep heen of ging het zo snel dat je niets kon doen?

Bente sprong vaak opeens uit het niets soms wel twee meter opzij, hield er dan niets aan omdat het uit het niets kwam. Doodeng. Waarvan dus geen idee. Ze was ook heel ril op de zweep dus daar moest ik ook nog voorzichtig mee zijn (die begon dus wel te springen en te bokken). Gevolg was dat ik buiten altijd strak op de bok zat en als ik in de bak reed en ik alleen was idem. Je moet er niet aan denken dat je eraf valt als je alleen rijdt.
Weet niet of ik ooit nog met een paard wil mennen (pony tot maat Ollie vind ik gek genoeg anders...) ben echt zo bang geweest met dat dier. Durf ik pas sinds een paar maanden toe te geven dat dat echt angst was, heb dat heel lang verdrongen omdat ik gewoon niet bang wilde zijn, maar als ik er nog aan denk krijg ik alweer de rillingen. Heb echt doodsangsten achter dat dier uitgestaan.
Veel te lang mee doorgegaan, bedenk je dan achteraf. En gelukkig nooit echte ongelukken gehad.

Vanacht voor het eerst geslapen zonder pijnstillers en voel me redelijk goed :D en de zon schijnt hier :D
Laatst bijgewerkt door VanHuisUit op 23-06-15 07:59, in het totaal 1 keer bewerkt

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 07:59

Tine, wat een mooi viertal

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 08:05

Ik rijd standaard met mijn voet op de molenrem. Zweep is geen probleem met haar (krijg alleen antwoord van haar staart haha) En na het incident heb ik manlief alleen af laten stappen bij een boerderij waar ook een hond is. Voor de zekerheid, maar die hond liet zich niet zien. Daarna nog wat getrut met witte blokjes op de weg, maar toen heb ik haar gewoon een lel verkocht en sprong ze er over heen. Ben niet bang geweest en nu ook niet in mijn lijf of iets.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 09:39

@Ips: gelukkig nog goed vanaf gekomen :(:) .

@Tine: wow, echt mooi <3 <3

@VHU: fijn dat het zo goed gaat :j .

Mag weer de fysio gaan pesten :')

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 09:42

Ipsilonka schreef:
Ik rijd standaard met mijn voet op de molenrem. Zweep is geen probleem met haar (krijg alleen antwoord van haar staart haha) En na het incident heb ik manlief alleen af laten stappen bij een boerderij waar ook een hond is. Voor de zekerheid, maar die hond liet zich niet zien. Daarna nog wat getrut met witte blokjes op de weg, maar toen heb ik haar gewoon een lel verkocht en sprong ze er over heen. Ben niet bang geweest en nu ook niet in mijn lijf of iets.

Het is toch heel veel onervarenheid en onzekerheid (en teveel karakter) bij Fera: nog heel veel kilometers nodig in het tuig.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 10:01

goedemorgen..
mooi zo die kids met 4-tal..ach ja jury's...ze kunnen niet altijd met kids omgaan en om kritiek zo te verwoorden dat het enkel opbouwend en leuk klinkt is al helemaal een kunst....jammer dat het niet kindvriendelijk aan ze is verteld...mankement van de jury 8)7 , niet van het 4-tal.
leuk dat ze zo samen bezig zijn !

Ips.. :oo toch geen #) blauwe plekken vandaag....wat knap dat je zo doorzet met Fera !! respect _/-\o_ petje af dat je haar toch zo voor de kar zet, en de goede dingen van haar ziet, heel mooi dat je geen angst hebt met haar, en heerlijk dat ze niet bokt..steigert of uithaalt met achterbenen, dat scheelt idd al een heleboel !! komt vast goed..idd onervarenheid van Fera...

vhu, durft toe te geven dat mennen met Bente..echt wel eng was..ik ken je gevoel maar al te goed...niets aan.... :n maar vaak klopt je gevoel wel....helaas..
heerlijk dat je nu Ollie hebt !!

Btw,...mis Ollie1,Brutus en Hero heel erg hier..nog iets meegemaakt ?

HT wil water hebben..hier is het net genoeg om de aarde niet meer te laten stoffen.......fijn voor de boeren en hun akkers zeg maar !!

Ava,..succes en pestze bij fysio...hoop dat fysio jou niet te veel pest..... :(:)

hier geen nieuws..