[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Maisie

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 21:53

ja 1 maat groter zijn ze er wel. Ferro past ook in sommige 165 dekens maar de 160
passen het best.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 21:54

regendeken met hals inderdaad geen idee...

Wel met die maatjes.. Bleh.. Die diknek van mij met zijn korte rugje zit ook altijd lastig in zo'n deken..

Heeft horseware niks wat je zoekt?..

Bedankt voor de complimentjes op mijn kleurkeuze :D Groen is tof op 'm, en bij dat bruine tuig doet 't heel leuk :j (en 't valt gelukkig echt niet op dat het 2 verschillende merken zijn qua kleur groen :) )

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 21:58

Vind groen ook echt wel goed bij Diddle passen omdat het zo'n natuurpony is, ik bedoel, die hoort gewoon 'in het groen' :)

_Dingetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 07:05

Goedemorgen :wave:

@ maisie.....ik heb nog wel een deken voor je van BR, deze is alleen wel gevoerd. Het is een 165 maar valt wat kleiner, wat de Pown past hem niet. Huls zit met een stevige rits vast. Misschien iets voor je??? Waarschijnlijk nog niet echt voor nu (wat je denk ik zoekt) maar wel lekkah voor van de winter :D

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 07:40

Goedemorgen. Wat een regen. Er is inmiddels alweer ruim 15 mm gevallen. Dat kon de bak er echt niet bij hebben. De grote bak staat letterlijk voor de helft onder water. Ik vraag me nu wel af hoe zinvol het is om te gaan mennen. Ik zou het vandaag weer eens gaan proberen (heb in principe les), maar ik weet niet of het nuttig is om hem in dit weer in zo'n bak te laten lopen. Ik baal er enorm van, heb ik een nieuwe bak. Tot 3 meter afgegraven, maar het water kan gewoon niet weg.

Heb de paarden nu wel even op stal gezet, en denk dat ik ze straks in de winterwei zet, kunnen ze in ieder geval schuilen in de tent als ze dat willen.

Als het zo blijft regenen, vraag ik me af of hippiade wel doorgaat, want zoveel regen kan de bodem in Ermelo ook niet aan.

Vandaag alweer 9 jaar getrouwd met mijn man. Wat vliegt de tijd.

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 08:00

Tine, gefeliciteerd met je 9-jarig huwelijk.
Nouy wat een regen. Ik hoop dat bij ons de paarden nog het land opkunnen, anders gaat het wintergordijn voor ons wel heel snel vallen. We staan op klei,........

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 08:08

@ dingetje gevoerde dekens is geen probleem. Heb er daar 2 van.

Tine gefeliciteerd met je trouwdag.

Ja regen hier is ook een berg gevallen. Gisteren de arme verzopen pony's maar op stal gezet.
Vonden ze ook helemaal niet erg. En het heeft zeker tot 22:00 geregend en vannacht
werd ik er ook nog wakker van. Nu regent het weer maar ja ze moeten toch naar buiten.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 08:37

gefeliciteerd met trouwdag tine! Van 't weekend vieren?

Hier ook best wat regen gehad, maar niet zoveel als jullie zeggen denk ik.. Baal wel beetje, 't weerbericht hier gaf helemaal bijna geen regen aan, dus heb dids geen regendeken omgedaan onder zijn eczeemdeken.. Dat vind ik nu balen, want het wordt ook opeens heel fris.. Vanmiddag even checken..

Hoefsmid komt vrijdag :) Hij moest lachen, hij dacht dat ik niet meer ging bellen.. 4 maanden geleden geloof ik :))

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 09:27

@Tine: gefeliciteerd met jullie huwelijk *\o/* *\o/* .
Wat vervelend van je bak, er is idd wel heel erg veel regen gevallen.

@Aks: succes met je sollicitaties! Wat een superleuke foto's weer en die laatste <3 . Laat jij ook met dit weer een vliegen-/exceemdeken op?

@Marjola: gave foto's :j , ook super om je hobby zo met je vader te kunnen delen.

Als het goed is wordt Liesje vanavond geschoren, normaal gesproken doe ik dit zelf, maar nu komt juf van Connor het doen, met zo'n patroontje :'), hahaha, ik ben benieuwd.
Het is idd ook flink afgekoeld en erg nat, wordt weer tijd voor regendekens voor onze buitenpaardjes.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 09:42

watvoor patroontje? :D

Dids heeft zijn eczeemdeken op nu ja :j

In periodes voor/na buien stikt het vaak van de beestjes die gauw moeten eten, dus dan is het in mijn beleving juist nodig.. En ik woon natuurlijk 8,5 km van stal af, dus ik ga niet als ik een bui zie aankomen even deken afdoen :)
Vaak gaat dat prima. Heb wel een regenliner die eronder kan. Maar die heb ik dus niet opgedaan omdat de voorspelling voor dit gebied niet zo dramatisch was als het nu is :+

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 09:51

Goedemorgen..
Tine, gefeliciteerd met jullie trouwdag ! +:)+
Mennen in zo'n waterbak heeft niet zo veel zin denk ik Tine..jammer..
Aks hoefsmid voor Didd'sje.
Ava..ik ben benieuwd naar geschoren Liesje !

verzopen ponneke hier..haha..ze staat echt sneu te kijken in de regen.. ;(
hondjes helemaal blij en gelukkig..modderig en doorgeregend..en nog met veel te veel energie !
Eagle mag van de DA weer mee gaan trainen..hij liep vanmorgen ook goed..niets te zien van stijfheid of kreupel oid..dus minierondje van gisteren heeft hij geen last van...duimt nog steeds dat hij zo weinig last van zijn poot blijft houden.. +:)+

bedden zijn al schoon, gisteren ramen gezeemd buiten..en dakgoten schoongewassen, die waren groen en grijs ipv wit..ziet er weer een stuk beter uit !
nu even :9k ...en dan nog geen idee....hahaha..

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 11:25

Bianca: topnieuws van Eagle en druk in huis geweest.

Hier inderdaad les maar afgezegd, heeft geen zin zo. Wat een K weer. En het regent nog steeds flink door. Heb de tijd maar nuttig gebruikt, heb 2 uur liggen pitten (en gedroomd over zeeen aan huis ipv bakken en weides) Nu nog steeds erg moe, geen puf om te longeren, dus paarden in de winterwei gezet. Denk dat ik straks gewoon weer lekker ga slapen :z

En als het droog is, stikt het van de vliegjes, mugjes en andere vreselijke beestjes

Liesje geschoren. Ben benieuwd.

Nu snel warm eten koken, zoon ophalen, lunchen, zoon weer naar school brengen en weer heerlijk verder dromen (niet over water hoop ik)
Ben tussendoor druk bezig met juryleden regelen voor onze eerste indoor menwedstrijd.

_Marjola

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 11:39

Gefeliciteerd met jullie trouwdag, tine!

De regen is ontzettend balen inderdaad. Onze bak kan het tot nu toe aan, maar 's winters is het af en toe een drama (en dan zit er evengoed flink wat drainering onder). Soms zetten we dan een dompelpomp erin, om de ergste nattigheid eruit te krijgen, zodat we 'm bij droge dagen sneller kunnen gebruiken of dat we in ieder geval een goede longeervolte vrij hebben om de paarden 's avonds wat beweging te geven. Misschien is dat ook wat voor jullie?

Verder zal het buiten lopen bij ons ook snel ophouden als het zo door gaat ben ik bang. Net als bij Sandrina zitten we hier ook op klei. En het land ligt ook ontzettend laag, dus sloot en grond staan inmiddels ongeveer op dezelfde hoogte. :\

Had er trouwens nog helemaal niet bij stil gestaan dat de Hippiade hierdoor ook in de problemen kan komen. Lekker wakker weer. :Y) Het enige voordeel is dat het terrein nog niet is stuk gereden omdat de regen pas na de paarden ohz Hippiade begon...

@VHU jah, die beenheffing is inderdaad heel gaaf. Ab is maar 1.63, maar toen hij van de week in uitgestrekte draf recht op mij afkwam in de vaardigheid zag hij er heel imposant uit :) Mijn vader zag tijdens het losrijden dat een voetganger (ligt een weg naast het wedstrijdterrein) helemaal stil ging staan om foto's van hem te maken. :))
@Avaluna dankje! Het is zeker leuk om zo een hobby te delen. Het is bij ons sowieso een hele familie aangelegenheid :) Mijn moeder rijdt niet meer, maar is van de support en helpende hand en mijn zus rijdt ohz.
@Bianca mooi dat Eagle aan de beterende hand is! :)

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 11:42

Dompelpomp, of geul graven (zoals buurman heel lief aanbood) is helaas geen optie. Ben ik mijn houtsnippers namelijk ook kwijt, dat wordt wel een heel dure grap dan.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 11:45

Rijbak houdt zich hier gelukkig prima _/-\o_ , maar heb zelf even geen fut :o , gisteren veel gedaan en drukke dag gehad en die heeft er flink ingehakt :o .
Ze wordt vanmiddag pas geschoren; de bedoeling is een hartje met de letter C en de letter L; op wens van dochterlief :D

_Marjola

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 11:45

Wij hebben ook zand met houtsnippers mix. Volgens mij hebben een soort gaas achtig iets (zou best nog wel een panty kunnen zijn trouwens, maar weet het niet zeker) om de pomp heen gedaan en bij ons blijft alles netjes liggen. Een geul graven is vervelend inderdaad, moet je ook telkens weer dichtgooien.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 11:48

Hier wat zorgen om ons konijn, van zo'n 10 jaar oud inmiddels, hij is in de rui, maar eet bijna niks, weet niet meer goed wat ik nog kan aanbieden...
Ik vind verder ook niks raars, hij poept wel, dus weet ook even niet waar ik het zoeken moet, behalve misschien dat hij oud is (wij hebben hem 9 jaar en hij komt van Marktplaas; ik weet dus niet precies hoe oud hij is)

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 13:28

Oh :oo
om 4u melden bij uitzendbureau, mogelijk leuke functie! :) wel tijdelijk, iemand vervangen ivm ziekte..

_Dingetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 13:35

Succes Aks......nog even een warming upje zodat je lekker soepel bent........kom op je kan het *\o/*

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 13:35

duim duim voor Aks

_Marjola

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 14:41

Succes Aks! Solliciteren is een lastig klusje tegenwoordig.

Net de startlijst voor de Welshdag in Kootwijk gezien met maar 9 mencombinaties. De vaardigheid en bestgaande menpony zijn komen te vervallen omdat ze veel inschrijvingen zijn misgelopen door de Hippiade. Erg jammer dat zo'n wedstrijd door die verschuiving om zeep wordt geholpen. :(

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 14:42

_Marjola schreef:
Succes Aks! Solliciteren is een lastig klusje tegenwoordig.

shht :Y) ik ben al nerveus! :P :))

Ik ga een koffietje drinken en dan maar op pad.. *bijt nagels verder af*

_Marjola

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 14:56

Het gesprek op zich is niet heel spannend hoor! Zorg dat je enthousiast overkomt, maar blijf dichtbij jezelf en ga uit van je eigen kracht/vaardigheden/talent. :)

Het lastige is dat werkgevers tegenwoordig superveel keus hebben. Niet om je te ontmoedigen, maar de kans dat je er net naast grijpt is daardoor veel groter. En dat gaat dan echt om kleine details vaak... of in ieder geval zo heb ik het de laatste tijd ervaren. Het is in ieder geval een goed teken dat je er naartoe mag. Heb je in ieder geval indruk gemaakt met je brief tussen de 100+ die zijn binnengekomen! :D

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 14:57

Dit gaat nu via uitzendbureau.. Binnen 'mijn' sector is zo weinig.. Dus ik heb me maar bij uitzendbureaus ingeschreven :=
Ik ben ook heel benieuwd. en 't is maar tijdelijk werk, maar goed, wie weet wat 't brengt :D

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 16:03

Succes aks.