[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Maisie

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 12:28

Gefeliciteerd Naaltje

Enne gefeliciteerd tallechie met de aankoop van alwyn.
Hier vanmorgen al de onweer gehad nu is het om te stikken zo benauwd.
Vanavond zet ik de paarden binnen ze geven niet veel goed af.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 12:30

op de meteox radar lijkt het mee te vallen met 't gekke weer.. vreemd...
nouja, Dids staat in zijn blote billen bij zijn meisjes.. Die zal niet klagen denk ik :)

zo, tijd voor een ontbijtje :') :))
Ik hoop eigenlijk wel dat het nog heel flink gaat regenen en afkoelen hier, want báh.. zweetnekkenweer :+

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 12:41

Hier binnen op kantoor is het gelukkig goed te doen, vanmiddag met dochterlief een duik in het zwembad nemen.
Heb vanmorgen lekkere macaronisalade gemaakt, geen zin in warm spul met dit weer.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 12:59

Naaltje het is 3 uur rijden, 250 kilometer, dus inderdaad een hele onderneming.

Ik heb ook met snuit gemend, maar dat is type veale, dat gaat niet werken, ik wil ook een keer ontspannen kunnen rijden

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 12:59

Gefeliciteerd Naaltje.
En tallechie natuurlijk met haar nieuwe aanwinst :D.

Van Dennis heb ik een fotodat hij 1,5 was:
Afbeelding
Als 5jarige uitgegroeit naar dit (week voor hij nationaal keurings kampioen werd):
Afbeelding
Dus het kan altijd goed komen.

Ik heb mij vanmorgen lekker in het zweet gewerkt, eerst maar andere kleren aangetrokken bij thuis komst.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 13:03

mooi opgedroogde paardjes allemaal :D

zal ik ook eens zoeken? :P

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 13:06

Afbeelding
hier was dids 9 jaar :))

Afbeelding
en deze week :)

vind het wel jammer dat ik geen babydidsfotos heb :))

@tallechie; zo da's inderdaad de moeite :oo

oh hell :oo schrik me rot hier :+
staat een gevelwerkventje naar binnen te gluren in een hoogwerker ^)
zit je dan op 4 hoog, met het idee dat niemand je ziet :')

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 13:16

Naaltje gefeliciteerd!

Tallechie, gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst!

VHU super dat Bente er is en jullie toch even lekker hebben gemend gister!

Leuke foto's van gegroeide paardjes!
Hier sil als jaarling:
Afbeelding

En nu, tijdens wedstrijd afgelopen zondag
Afbeelding

Wedstrijd ging niet erg goed, ben wel 3de en 4de geworden van de 8 met dressuur en 1ste met behendigheid.
Maar Sil was erg sloom en ik moest constant "ga door" roepen want als ik niets zei stond hij stil. Erg frustrerend.
Iemand hier misschien nog tips of iemand die mee kan denken? [VS] Voeren...

janice

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 13:18

@ Tine10: wat een gave foto's <3 , mooie paardjes <3
@ eefielover: Gave pony heb je, ik hou wel van vosbont <3
@ Lacuna: Dat moet echt warm geweest zijn dat fietsen gisteren, ben je ondertussen afgekoeld :D
@ VanHuisUit: Super dat het met Bente goed ging +:)+ , :(:) pfff ik kan me niet voorstellen hoe ik me voel als ik mijn pown verlies, diep respect dat je alles weer zo oppakt. Logisch dat je die dip had, het is ook dubbel. Ik ben in ieder geval erg blij dat Bente er nu voor je is <3 en ze is prachtig <3

@ Naaltje: *\o/* *\o/* *\o/* GEFELICITEERD!!!!!! *\o/* *\o/* *\o/* Een hele fijne dag gewenst vanaf hier :D
@ tallechie: Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst *\o/*
@ IvysToeter: Wat een scheetje, leuk zijn die foto's van de eerste keer kijken :D
@ sander_lotte: Wat een schatje toen je hem voor het eerst zag <3

Zal ook een duit in het zakje doen :+

Mijn lelijke haf op de dag dat ze van mij werd _O- , voor mij toen de mooiste van de wereld :D
Afbeelding

Storm toen ik hem voor het eerst zag :+
Afbeelding

Pfff 10 uur begon hier het onweer, heeft nog wel een beetje lopen rommelen maar is nu weg :D
Gisteren was werken echt niet leuk wat een hitte :n , kwam ook drijfnat thuis en ben gelijk naar de douche gelopen wat was dat lekker :D

Net is de postbode mijn menzweep komen brengen *\o/* die had ik nog niet en dat moet wel heb ik begrepen :D

Ow ondertussen nieuwe foto's *\o/* , wat een gave foto's, :oo Dennis is zo gaaf :oo
Ik vind Dids zo'n lekker ding <3, mooie pony heb je Jenkins :D
Laatst bijgewerkt door janice op 28-06-11 13:26, in het totaal 1 keer bewerkt

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 13:23

@ VHU: veel plezier met je tabelletjes ;) Als het een troost mag zijn, economisch recht studeren is ook niet dolle pret hoor :Y)

@ avaluna: geen zin in warm spul... ik ken het :j Gisteren een koude schotel gemaakt met sla, tomaat, geraspte worteltjes, komkommer, augurk, hespenrolletjes, aardappelsalade, heel lekker met dit weer :~

@ tallechie: dan heb je er veel voor over gehad! En nou moet je weer eens terug om Alwyn op te halen :D (hoewel ik niet denk dat je dat met tegenzin gaat doen!) Hopelijk klikt het tussen Veale en Alwyn!

@ Dennis: wat is Dennis ook knap uitgegroeid zeg! :j Mooi kleurtje en erg mooi behang!

@ Naaltje: haha, dat moet schrikken zijn :D Dids is ook knap geworden, maar ik vond hem als 9-jarige ook niet lelijk! Jammer dat je geen babyfoto's hebt, was er wel benieuwd naar!

@ Jenkins: ik vind dat Sil niet zo erg veel veranderd is :D Hij is wel mooi voller geworden, dus zeker wel verbeterd :j

@ Janice: dank je :D
Jij had een punkertje gekocht? :Y) Heeft ie ZE of waren de manen gewoon zo? De bonte is ook schattig :+ Op dat koppie zou ik ook verliefd worden :D
Een menzweep is inderdaad wel nodig, het zijn je benen die je OHZ gebruikt... Als je je zweep niet gebruikt, kan je niet goed mennen, zo simpel is het. :j

Ik heb net even een duikje genomen in het zwembad, ik raakte mijn warmte maar niet kwijt... Mijn moeder is deze middag even thuis gekomen van het werk, zij is er ook even in gesprongen :D
De wolken beginnen op te komen, het lijkt echt een stilte voor de storm... Zo dadelijk ga ik voor de zekerheid toch zandzakjes in Romeo zijn stal leggen (anders kan hij vannacht zwemmen als het heel hard gaat regenen :o )
Laatst bijgewerkt door sander_lotte op 28-06-11 13:28, in het totaal 1 keer bewerkt

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 13:27

Jeetje Naaltje dat is schrikken, heb je hem stukje taart aangeboden :=
Ahhh Syl, en Dennis, wat ook een schatjes en zo mooi als ze wat ouder en aan het werk zijn :j
@Janice geweldig die maantjes van jou haffie destijds :j
Mensen lekker in zwembaden....nou ik ga zo onder de douche denk ik }:0

@Jenkins het ligt denk ik ook heel erg aan je eigen houding (is niet negatief bedoeld hoor, maar je houding is zo belangrijk). Bij mij zijn ze dus altijd heel loperig, voorwaarts en oplettend (wat ook lang niet altijd fijn is hoor, ik zou graag iets van jou hebben zo af en toe :+ ). Maar dat komt ook omdat ik gewoon niet accepteer dat ze ook maar een keer niet luisteren. Dus zelf hier heel actief in zijn. Het klinkt wat onaardig maar volgens mij moet hij gewoon eens ontzettend op zijn f-ikker krijgen en weten dat jij bepaalt en niet hij. Als hij voor de rest gewoon gezond is is er totaal geen reden waarom hij zo weinig actief is. Dus zelf actieve houding, dat wil niet zeggen leidsels lang maar juist er goed bij, zweepje erbij, bij de eerste de beste aanwijzing en geen reactie, knal erover heen. Dat klinkt wel heel onvriendelijk maar ik denk altijd maar zo in geval van nood moet hij ook direct reageren. En dan niet bang zijn als hij vooruit schiet of bokt, hij moet voorwaarts & opzij op jouw zweephulp, voorwaarts op je stem op zich al en ook weer terug. Niet binnen een-tiende seconde reactie, beng jij er weer bovenop. Vaak wordt de fout gemaakt bij slome pony's / paarden de leidsels steeds langer te laten en ze maar door te laten gaan, maar je moet ze er juist 'bij'-nemen (is mijn ervaring hoor).

Als dat ook niet werkt (na 1, 2x zo'n sessie schieten ze meestal echt voor je weg als je maar even beweegt :x ) zou ik eens bloedonderzoek laten doen en van de DA voeradvies vragen. Want dan denk ik echt dat er fysiek iets niet goed zit.

Hoop dat het gaat werken want een niet voorwaartse pony lijkt me echt een ramp voor de wagen :o

**ik moet verder met mijn werk maar heb totaal geen zin**
Laatst bijgewerkt door VanHuisUit op 28-06-11 13:29, in het totaal 1 keer bewerkt

janice

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 13:29

:+ Ja ik kocht haar als punkertje met een afgeknipte staart door paardenmeisjes uit de buurt :D

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 13:35

naaltje ja, maar ik koop liever een pony waarvan ik weet wat er mee gebeurd is, daar heb ik me met veale in vergist. Had je wel kleren aan :-)

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 13:36

@ Jenkins: Ik ga voor de volle 100% met VHU mee. Sil moet eens fatsoenlijk op zijn fl*kker krijgen zoals VHU het noemde.
Jij zegt "Sil, draf", dan MOET hij binnen 2 seconden aan het draven zijn, doet hij dat niet? Dan veeg je zo hard met die zweep als je kan waarbij je tegelijkertijd opnieuw zegt "DRAF!". Vertraagt hij? Gewoon op zijn donder geven met de zweep!

Het klinkt erg onvriendelijk, als ik jou was zou ik het ook niet doen waar veel volk bij is :o , maar het helpt echt! _/-\o_
Mijn men-instructeur (de echtgenoot van Jenny Veenstra) heeft dit gezegd en het helpt ongelofelijk goed. Je moet wel consequent blijven, het NOOIT accepteren dat hij vertraagt zonder dat jij het commando geeft. Bij Romeo was 2 keer op zijn donder geven voldoende om te beseffen hoe laat het was. Hij schoot wel in galop weg, maar dat kan geen kwaad, het belangrijkste is dat hij VOORUIT gaat. Na verloop van tijd weet hij dat hij niet in galop moet wegrennen, maar gewoon doorlopen (Romeo snapte dat vrij snel) :j

@ Janice: wat jammer zeg dat die de staart hadden afgeknipt!

@ Tallechie: en gelijk heb je! Ik koop ook liever een pony/paard waarvan ik weet wat ermee gebeurd is...

Edit: Typo :+
Laatst bijgewerkt door sander_lotte op 28-06-11 13:40, in het totaal 2 keer bewerkt

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 13:36

Zo jullie kletsen weer aardig door.
VHU en Tallechie gefeliciteerd. Ga ik Alwyn vast nog wel ontmoeten :j :j

Vanmorgen eerst Rembrand gemend, was sperriem vergeten om te doen, dus ging toch iets minder. Daarna Thabor ingespannen zonder praam. Ging helemaal super. En weer een rondje over de dijk. Ben meegeweest. Kreeg zowat een hartverzakking toen hij op de dijk ging galoperen. (stap vind ik al doodeng), maar we hebben het overleefd en hij deed het weer super braaf. Wel een kort rondje gedaan, hij was nog wat moe van gisteren en het was al flink warm om 9 uur. Hij heeft vandaag met leidsels en zweep gemend, en idd met touwleidsels is er wel veel minder druk. We hadden ook aangegeven dat we ook boerenwerk wilden doen. Of eigenlijk vooral, maar hij loopt zo goed, dat er wsl ook nog wel menwedstrijden gaan komen. Hij heeft hem nog wel op onderste gat gedaan ivm veiligheid. Thabor is wel heel groot en hengst, moet je wel de baas over blijven. Maar als er meer ervaring en onderling vertrouwen is, gaan we dat echt wel terugbouwen hoor. Maar verder hebben wij vertrouwen in hoe de man het doet en hij accepteert ook opmerkingen van onze kant.

NOu, ga snel naar de ha. Heb al heel lang erg zere voeten, vooral als ik poosje gezeten heb, kan ik haast niet lopen.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 13:41

sl bij ons staan ze allemaal apart in de weides. Ivm hengsten. Ik wil wel proberen om alwyn en veale bij elkaar in de wei te zetten, maar als dit niet gaat hebben we ook nog shetlanders waar hij bij in zou kunnen

ik heb helemaal geen foto's van veale toen ik hem net had, hij is ook nog niet veranderd

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 13:43

VHU en SL bedankt voor de tips.
Deze wedstijd was mijn doel ook hem eens flink aan te pakken... heb zelfs als commentaar: niet de hele proef de pony met de zweep slaan :P
Sil reageert er dus niet op.. of ik sla niet hard genoeg?!
Met buitenrijden is Sil super actief... met les als ik achter een ander rijd ook super actief... dan roep ik steeds "ruuuustig"
Maar als ik dan voorop moet is hij iets minder actief maar hij loopt wel, thuis is hij ook wat minder actief maar wel meer dan met wedstrijd.
Denk dus niet dat het ligt aan zijn gezondheid, aangezien hij best pittig kan zijn.. alleen tijdens een wedstrijd niet :P
We moeten gewoon nog meer oefenen denk ik :P Gelukkig binnenkort naar drenthe en dan lekker relaxte buitenritten maken.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 13:43

tine je gaat hem vast en zeker een keer ontmoeten, maar ga hem eerst 'wedstrijdklaar' maken. Dus ik denk of einde binnenseizoen of volgend jaar buiten.

Fijn dat thabor weer goed ging.

Daan wil niet slapen, zal wel last hebben van de warmte. Ik ga aan de studie en aan de administratie

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 13:51

100x aaien met een zweep heeft geen nut. Als ze bij mij niet op een gewoon tikje reageren pak ik m'n leidsel wel eens in 1 hand en krijgen ze met m'n andere hand een mega lel. En dan springen ze maar een keer debiel naar voren. Punt is dan wel vaak goed duidelijk ;).
Mijn Roos en Lotje zijn ook mega lui. Maar lopen super (zullen geen snelheids duivels worden, maar gewoon fijn). Maar Roos met een ander lijkt wel een uitgezakte manege knol.
Had de pony van mijn zusje ook. Leek nergens op, tot ik er achter stapte, dan kon die in eens sjouwen joh :D ;).

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 13:53

@ Jenkins: de hele tijd met de zweep slaan heeft ook geen zin, dan gaat hij er "immuun" voor worden(wat hij zo te horen al is ;) ). En op wedstrijd zou ik die tip ook niet proberen... Romeo overreageerde de eerste keren écht erg => in galop wegschieten alsof hij achtervolgd werd door een leeuw. (kon hem wel snel terugpakken hoor :+ )

Hem ervan langs geven is echt meppen zo hard je kan, Sil is echt niet van suiker. :Y) Het klinkt heel onvriendelijk, maar het gaat je helpen!
Als je het thuis al eens hebt gedaan, kan je het op wedstrijd ook eens doen (maar dus niet als je in de ring bent). Als Sil door heeft dat hij ervan langs krijgt als hij vertraagt, is op wedstrijd de stemhulp genoeg en eventueel een klein tikje. Hoe duidelijker je bent naar hem toe, hoe meer respect hij voor jou gaat krijgen. :j Dus zeer consequent zijn is de boodschap!

@ Tallechie: ow dat is al zeker een goed alternatief :j
Vervelend dat Daan niet wil slapen, moet ook verschrikkelijk warm zijn voor dat ventje :(:)

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 14:01

Wat ontzettend leuk, die "voor" en "na" foto's <3 8-) :j

janice

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 14:12

Tijd om te gaan werken, fijne middag en avond iedereen :evaw:

askazita

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 15:37

eefielover schreef:
Askazita, Heel veel plezier, lijkt me erg leuk!

dat was het ook wel, alleen nu heeft asmiro een wond en liep wat kreupel door mijn vriendin maar is een lang verhaal
heb eerst even aan de hand gestapt en een stukje in draf gedaan en was niks te zien.
toen gaan rijden en hij liep eerst normaal maar in draf niet echt fijn vooral op de weg niet en galop ging op een zachte grond ook goed.
heb maar rustig aan gedaan en vandaag doe ik niet mee, ga nog wel eventjes kijken/foto's maken en als het goed is doen we morgen wel weer mee.

hier is nu nog gewoon de zon, nog niks van regen of onweer te zien.

Naaltje Gefeliciteerd met je verjaardag
IvysToeter wat een verschil.
Tallechie gefeliciteerd met je nieuwe paard
Dennis die is mooi geworden <3 en alle andere die er naar komen ook.
janice veel plezier op je werk

zal ook eens kijken naar oude foto's ;)

askazita

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 16:12

toen ik Asmiro kocht :
http://img6.imageshack.us/img6/298/71076755.jpg
augustus 2010
http://94.100.116.130/1080400001-108045 ... A1X_1.jpeg
en nu :
http://imageshack.us/photo/my-images/87/asmiro028.jpg/

olaf eerst en een paar maand geleden
http://imageshack.us/photo/my-images/638/dsc0053ci.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/714/asmiro068.jpg/

en briljant de eerste en de laatste keer dat hij op de foto ging
http://imageshack.us/photo/my-images/855/pic0795.jpg/
http://94.100.120.107/1283300001-128335 ... _TtKu.jpeg

met img deden ze het niet ;(

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 16:20

Helluppp ik ga L starten zondag.... heb gebeld en mij om laten zetten... hopelijk gaat het goed en rijd ik geen verlies