[AR] [HK] "in een rijtuigie...."

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

marrianne

Re: [HK] "in een rijtuigie...."

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 21:10

zohee, die hebben een mooie galop!

ik kan mijn pony's enkelspan ook helemaal in mijn uppie alleen optuigen en mee wegrijden, maar ik rij dan ook in de bak, de weg zal ik nooit op gaan in mijn eentje.

die van mij krijgen ook lijnzaadolie,ze glanzen als een spiegel, maar verharen hoo maar :s

magicmist

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 21:11

hier verharen ze minimaal..behalve mijn haflinger..die de slechtste conditie zou hebben(is ziek) zit het mooist in haar vacht... die glanst helemaal.

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 21:18

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 21:23

gefeliciteerd!!! met die gezonde knappe uk!

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 21:40

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 21:40

@ Magicmist: Leuk span!!

Zie in je profiel dat je bij Jespers hebt gereden. Ha, daar leste ik vroeger ook. Maar dat is wel héél lang geleden, zo rond 1980 ;-)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 21:50

Jeetje Monique, vorige eeuw :+
Wat een scheet van een veulen en wat een super Dids!

Bij ons verhaart Sim nog steeds, komt nog steeds haar af denk dat hij nu zo'n 60% kwijt is...
Freddy tja, dat schiet niet op, maar dat was vorig jaar ook zo, hij is geloof ik 25% kwijt ofzo
En Alwyn is denk ik toch al wel 90% kwijt, schiet wel lekker op.
Traffor hebben ze geschoren een 6 weken geleden zo ongeveer. Zijn vachtje zie je met de dag beter worden. Vind het niet mooi moet ik zeggen, dan maar die haren allemaal. Traff loopt vanaf dat wij hem hebben zonder dekentje, we hebben niet zo'n dek en het is prachtig weer plus dat hij volop in het voer staat. Hij is de afgelopen week al duidelijk iets dikker geworden dus denk niet dat hij het koud heeft :o
Maar .. het is ook 's avonds best nog wel koud. Weet niet of jullie paardjes buiten staan (die van ons dus wel, met inloopstal, waar ze nu nauwelijks instaan, als ik zie hoe weinig mest er ligt).

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 22:08

Veale zit al bijna in zijn zomer vel :-)

Wat hebben jullie veel gekletst zeg.

Ik men nooit alleen. Met optuigen blijft veale nog wel staan, met inspannen niet altijd, maar hij is me te wispelturig bij de weg. Hij heeft dagen dat hij nooit schrikt, maar ook dagen dat hij constant schrikt. Hij staat dan wel stil of doet een pasje op zij. Hij draait niet om.

VAnavond weer les onder het zadel gehad. Ging weer super. Vertrouwen is weer helemaal terug. Als het zo door gaat volgende week een gallopje proberen

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 22:09

Mooi naaltje dat de kar blijft en dat dids blijft. Super hoor.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 22:49

Jongens, jullie gaan veel te snel, is gewoon niet meer bij te houden. Ik word te oud denk ik ;(
Heb leuke foto's gezien, een schattig veulen, Naaltje die het weer ziet zitten en nog veel meer.
Begrijp wel uit jullie verhalen dat ik toch maar door moet zetten met de pony, dat het nog wel goed kan komen. Dat is een goede troost, dan morgen maar weer voor de kar met het spul.

Nou, ik ga naar bed, ben af.

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 22:59

ik rijd met beide buiten alleen. Ferro wordt 7 en Robijn 4.

Ben net terug van les. Even relaxen en niet in de bouwput. Het was nog wel ontzettend koud zeg maar robijn heeft het super gedaan !!

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 09:58

Wat een knap veulentje zeg!

Dids heeft zijn kans gepakt!

Magicmist gave actie foto

Maisie fijn dat je les zo lekker ging. Mijn les gaat zaterdag niet door, pa is in staking :P
Maar wil hem hier laten komen voor het probleem, zie hieronder :Y)

Bier geven aan me paarden neej dat doe ik niet hoor. Of bedoelen jullie alcholvrije bier? :P

Gisteren weer ritje met de kar buiten gemaakt en een van de meiden ging mee op Quenzo onder het zadel. De andere ging bij mij op de kar. Rivaldo was eerst erg mak en liep rustig zijn rondje, wanneer hij van mij een galopje mocht maken was het weer terug bij af. Ik zit er nu overna te denken om van dat zachte spul om mijn menbit te doen. Hoe heet dat ook alweer? Zijn mondhoekjes waren al wat geirriteerd en smeerde ik elke dag al 2 keer in, helaas waren ze na gisteren wat open. Komende tijd maar even geen bitje in en het rust geven. Kon de pony dus ook wel achter het behang plakken. Quenzo daarin tegen liep vrolijk mee en gedraagde zich goed (laten we dat maar zo houden hihi)

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 10:16

@ Naaltje: nog veel succes met je project!

@ magicmist wat een mooie foto! Ziet er een lekker galopje uit :+

@ VHU: Romeo is niet geschoren, maar is toch al een heel groot deel van zijn winterharen kwijt, hoewel ik nog dagelijks er een hele hoop vanaf haal! Hij staat 's nachts binnen, dus hij is wel wat beschermd tegen de kou.(bovenste staldeurtje is wel open voor frisse lucht)

@ tallechie: super dat het vertrouwen weer terug is!

@ Maisie: Dan heb jij wel een enorm vertrouwen in je beestjes :D Ik vertrouw Romeo wel, maar ik moet toegeven dat dit niet voor de volle 100% is. Misschien komt dat nog, maar daarvoor moeten die kuren er toch uit zoals rechtsomkeert willen maken voor de koets. Hij doet het niet vaak, maar hij mag het simpelweg nooit doen...

@ L_Rivaldo: als de mondhoekjes geïrriteerd zijn, komt dat dan niet door een te klein bit? Of wat is de reden?

jouke_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 10:21

Iedereen even duimen heb zo om 11 uur een tussenpresentatie en beoordeling. Dan weet ik of ik verder mag met mijn afstuderen

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 10:22

Succes Jouke_h!

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 10:31

Succes jouke_h!!

Neej heb nu een groter bitje er al inhangen. Zal voor de zekerheid nog even kunnen kijken natuurlijk.

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 10:39

Voor een bit voor de koets hebben ze mij altijd gezegd dat je aan beide kanten een vinger moet kunnen steken (tussen schaar en mondhoek).
Weet je wat evt een andere reden zou kunnen zijn? Het is ongetwijfeld vervelend als de mondhoeken open liggen... zowel voor jou als voor je paardje.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 10:44

Wat ook mee speelt is het enthousiasme van hem, hij wil zo graag voor je werken en buiten vind hij helemaal leuk. Ik ben bang zoals jij aangeeft over het bit, dat hij inderdaad dan nog steeds niet ruim genoeg is. Dan wordt dit maar het bitje voor Quenzo, daar zit echt genoeg ruimte. Zoals ik het eigelijk altijd bij pony's zie voor de wagen ligt hij zo ook bij rivaldo. Het lijkt mij ook dat er iets met de mond is, zijn tanden zijn al gecontroleerd, bit hangt al een gaatje lager. Ik zou het gewoon heel sneu vinden als ik de oorzaak niet zou kunnen vinden en het dier er wel last van zou hebben.

Vandaag mag hij lekker rennen in de bak en doe ik Quenzo in het tuig. Paardje heeft nu gewoon wat vakantie maar wel wat beweging ;)

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 10:49

Je kan altijd proberen om een groter bitje te kopen. Het bit moet ongeveer 1 cm groter zijn dan een gewone trens dat hem past.
Gezien je zegt dat je de oorzaak niet vindt, valt dit zeker te proberen denk ik. Een bit kost nu ook weer geen pakken geld, en als je hiermee Rivaldo kan helpen, denk ik dat je het er zeker voor over hebt om te proberen.

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 10:56

Groter bitje kan helpen. Lager hangen volgens mij niet. Die van mij hangen vrij hoog. Mijn vriend heeft het ook met sjors in de marathon dan heeft ie soms een wondje omdat ie zo enthousiast is.

Ja ik vertrouw Ferro wel helemaal. Robijn nog niet dat is een enorme draak. Ziet ie een molshoop gaat ie bedenken wat ie is gaat doen. Krijgt hij van mij een lel en een grote mond en dan is het opeens niet eng meer tot we 5 meter verder een stukje plastic of een graspolletje tegen komen. Auto's, motors, vrachtwagens en trekkers geeft ie dan weer niets om. Rare pony.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 11:00

Ik denk inderdaad dat, dat de combinatie kan zijn van bitje en goed in zijn vel voelen. (hij is nu echt goed getraint en dat laat hij duidelijk merken).. Reed voorheen met een nog smaller bitje.. verkoper zei dat het een 11,5 was, maar was mooi 10,5 daar liep hij goed mee,, echt zo raar.. Ik heb een hoop geleerd en ga toch even rondkijken voor een grotere,, dan wordt dit gewoon het bitje voor Quenzo.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 11:07

Maisie schreef:
Groter bitje kan helpen. Lager hangen volgens mij niet. Die van mij hangen vrij hoog. Mijn vriend heeft het ook met sjors in de marathon dan heeft ie soms een wondje omdat ie zo enthousiast is.

Ja ik vertrouw Ferro wel helemaal. Robijn nog niet dat is een enorme draak. Ziet ie een molshoop gaat ie bedenken wat ie is gaat doen. Krijgt hij van mij een lel en een grote mond en dan is het opeens niet eng meer tot we 5 meter verder een stukje plastic of een graspolletje tegen komen. Auto's, motors, vrachtwagens en trekkers geeft ie dan weer niets om. Rare pony.

Keet vind elke keer wel iets anders gek. Vandaar dat ik me er niet zo druk om maak.
Eerst wilde ze niet over putdeksels en langs wegwerkpaaltjes. Inmiddels loopt ze fluitend over de putdeksels en met gemak tussen de paaltjes door.
Zaterdag vond ze de vuilniszakken gek en witte hekjes. Ow en dat ene schaap dat daar altijd staat keek waarschijnlijk de verkeerde kant op.

Lacuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 11:55

Wat is er weer een hoop gebeurd!
En wat ben ik blij voor Naaltje! :D

Hier nog een die zonder problemen alleen inspant en evengerust alleen wegrijdt. Ik vind stilstaan gewoon heel erg belangrijk, en ben daar al streng op bij het poetsen. Nu met Storm ook, de eerste keer een draaikont, maar nu staat hij toch redelijk stil. Hoewel hij nu zn frustratie uit door naar China te graven als hij aangebonden staat. Nou ja, ook een kwestie van consequent zijn/blijven.
Vanmiddag weer lekker naar Stormpje toe. :)

:D Ze hebben net mn nespresso-koffie gebracht. Kon niet kiezen, dus alle smaakjes maar besteld. Dat is nu natuurlijk ook weer een probleem, want welke zal ik nou als eerste gaan proeven?!? HELP!! Niks voor mij, zoveel keuze!

Afgelopen zaterdag bij Animal Event geweest. Nog gelachen, heb daar een halsterset gewonnen bij de loting van Ros. Hartstikke leuk, maat full. Nou, daar konden mijn 2 shetten SAMEN in (hartstikke handig, leren ze vast naast elkaar lopen ;) ) Dus wilde hem gebruiken voor mn bijrijdpaardje. Die draagt normaal gezien COB, mja, gaatje erbij dan moest dat wel gaan.
Mooi niet, hij verzoop erin!
Dus ik zat daar, op stal, koffie te drinken met een stalgenootje van me, en ik zeg dat ik de Nespresso van mn tante in bruikleen heb gekregen (met 1 pakje cups erbij) en dat die koffie ZOOOO lekker is. Zegt ze dat ze die van haar weg doet... Of ik hem wil hebben... Wij dat halster bij haar paard gepast, en hij paste het wel. En ik ga straks bij haar haar nespresso ophalen. Goeie deal, toch? ;)

groetjes, lacuna

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 12:00

echt een goede deal! :P

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 12:03

Haha Evelli dat schaap dat de verkeerde kant opkeek _O-

Putdeksels daar heeft Romeo nog nooit moeilijk over gedaan, wegwerkpaaltjes ook niet. Het enige waarvoor hij soms wel uitwijkt zijn bergjes langs de weg (bijvoorbeeld tuinafval zoals gemaaid gras).

@ Lacuna: Haha dat graven daar is Romeo ook geweldig goed in! In het begin probeerde ik het te negeren (werd me aangeraden om dit slecht gedrag te negeren), maar dat hielp totaal niet, het gat werd steeds dieper. Toen ik het ben beginnen af te straffen is het erg verminderd.
En inderdaad een heel goede deal van het halster en de nespresso :+