[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 11:10

Bianca: ah, waar smaakt dat naar? En doe je daar nog suiker in of is het gewoon puur natuur? Genoeg vlier hier namelijk. Die muntthee was ook een succes (gisteren trouwens brandnetelthee geprobeerd, maar dat smaakte nergens naar)

Baudy: fijn dat het met Zirola goed is gegaan. Lijkt me erg spannend. En lekker met DB aan de slag geweest. Gelukkig zijn de paarden hier allemaal zo relaxed dat ik alles in mijn eentje kan doen. Zijn ze dan ook wel op geselecteerd haha

En ik vind ook wel dat VHU erg veel doet. Maar goed, ze is oud en wijs genoeg denk ik :j Ene mens herstelt nu eenmaal veel sneller dan de andere.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 11:43

Ja dat is als je ze aankoopt inderdaad iets waar je op let. Maar ja als je ze zelf fokt is dat wat lastig.
Ik had db als veulentje toch niet willen missen. Ha ha. Nee hij is best braaf maar zo groot. Daar houd ik eigenlijk niet van.

Hier de veulens nog maar ff binnen gehouden. In de regen vind ik niks als ze nog naar de keuring moeten. Ze hebben zo een kugje

Maar ja als VHU wel overdag zonder pijnstillers kan zal het best beter gaan. Ik heb lang 3 x per dag op 600 grams zakjes ibuprofen geleefd weet ik nog en kon dan nog weinig.

Vanavond waarschijnlijk Iantha wegbrengen naar boijl. Word ze nog ff een beetje doorgepakt en keuringsklaar gemaakt voor de keuring van 14 juli. Ze is 2 dus heel veel trainen hoeft niet. Maar wel wat.

Kreeg bericht dat ikke het goed doet in de kudde in Friesland.

Diantha der schimmel word eindelijk beter. Ondanks mijn goed ontsmet beleid denk ik toch dat Viantha het iets opgepakt heeft. Maar veulens hebben gelukkig niks.

Ben ff kamille thee aan het zetten. Heb weer een paar paarden met prut in de ogen.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 13:33

Zal wel heel verschillend zijn met hoe en waar je ze breekt denk ik? En of je de boel ook nog gekneusd hebt? Ze zeiden dat het ook gekneusd zou zijn maar eigenlijk denk ik van niet of nauwelijks, anders kan het nooit zo snel relatief goed gaan. Kan gewoon niet stilzitten is hopeloos ik weet het, groot aandachtspunt maar probeer echt heel weinig te doen ...

Neef heeft goed geholpen :j ook nog zware boodschappen gedaan en versjouwd etc kan ik weer even vooruit :7 ben wel heel voorzichtig hoor met alles, geen plotselinge bewegingen, niet duwen/trekken/zwaar tillen enz. Maar kan nog lang niet paardrijden en fietsen gaat eigenlijk ook niet. Dus dat doe ik maar niet, vind dat ook eng.

Ben wel erg blij dat het wat regent zeg. Kan me er alles bij voorstellen zo'n avondje heerlijk met DB :j En oja vlierbloesemsap is ontzettend lekker. Bij Ikea verkopen ze het. Je kunt het idd ook zelf maken.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 14:57

Je kunt van de bloemen limonadesiroop maken en van de bessen ook limonadesiroop, de limonadede van de bloemen is lekker in water met koolzuur , of zonder koolzuur, en in kwarktaart.
Ruikt heerlijk net zoals de bloem ook ruikt.
tine, gefeliciteerd met je man.

Vhu het maakt ook idd veel uit waar je ribben breekt, hoe ze gebroken zijn, of alles nog mooi recht staat, en,....je eigen pijngrens natuurlijk.
fijn dat je het kan redden met zo weinig pijnstillers!
Fijn hooi en boodschappen weer binnen.

Ben zoooo duf..... :z

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 17:02

Ik heb ook een erg fijne en goed ondersteunende stoel om tussendoor goed in te zitten. Dat scheelt giga. Als ik moe wordt of het gaat zeer doen ga ik gewoon rustig zitten en na half uurtje is alles weer bijgetrokken.

Nou neef-lief blijkt ism met zoon-lief perfecte match om aantal (zware en ingewikkelde) dingen te demonteren en te verplaatsen heb gelukkig hun gezamenlijke talent gevonden :+

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 17:28

ha, dat's handig vhu, dubbele hulp !!!

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 22:48

even spam. Het lijkt een leuke groep zo met elkaar. Wel jammer dat ik het grootste paard had en dus op de lange zijde aldoor moest bukken voor alle overhangende takken. Nu zere rug. Hopelijk is dat volgende keer gesnoeid ;-)

https://scontent-ams2-1.xx.fbcdn.net/hp ... 4159_o.jpg

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 09:08

Goedemorgen

Yes, de inschrijving voor de kinderspelweek is gelukt. Vanaf 9.00 uur kon dat. Vorig jaar was in een half uur de week volgeboekt.
Heb flink last van mijn rug door al het bukken van gisteren, maar goed, je moet er wat voor over hebben ;-).

Zometeen naast zoonlief op de bok en vanmiddag verjaardag (heel beperkt) vieren van manlief.

Fijne dag allemaal!!!

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 09:13

Nog gefeliciteerd met manlief Tine, was ik vergeten. Fijne dag, hoop dat het weer wat beter is bij jullie want hier maar frisjes. Echt super leuk het 4-tal!

Voor de rest weinig te melden :+

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 09:44

goedemorgen,
grappig bont 4-tal..haha..hadden jullie niet op de binnenhoefslag kunnen gaan rijden dan ipv bukken bij die takken.....?? eenvoudig te doen toch ? had jou een boel rugpijn gescheeld..

hier valt t mee met de kou..ben deeg aan t laten rijzen..straks in de oven en dan brooood !!

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 10:22

Nou, die takken hingen nogal ver over, dus ook binnenhoefslag was niet fijn. Lang leve de midalgan. Maar volgende keer, als we weer daar gaan rijden, dan moet er wel iets gebeuren.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 11:30

Als je dan met slaperig hoofd hondjes gaat laten uitrazen..en d'r is er eigenlijk eentje..die gewoon alleen aandacht van baasje wil...dan gebeurd er dit..omhoog springende husky....en wel goedgemikte Neusbeuk-kusje..op mijn mond,...tand door lip aan....auwch... ja bandietje....ik vind jouw ook lief !!

avaluna

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 13:11

@biancao: love hurts.

Wij zijn in Beekse Bergen; gezinnetje stukje lopen; moeders ff bokken en mooie plekjes voor de roofvogelshow bezetten :') ; heeft zo zijn voordelen :D

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 13:33

Ava, leuk beekse bergen.zijn wij nog nooit geweest, lijkt me erg mooi, geniet ervan !

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 14:42

Manlief was er ook nog nooit geweest, wij wel. Idd erg leuk!

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 07:52

Fijne dag vandaag, gisterenavond uit eten geweest voor vaderdag, was erg lekker.
net heeft manlief kadetjes uitgepakt, en straks lekker eigen gemaakte cake.
Rustig hier...waar is iedereen, ik zag dat janouk gisteren heel veel afleiding heeft gehad, zag er mooi uit met die blije kindergezichtjes.

Fijne dag !!

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 12:57

Ik heb geen vader meer en mijn vriend ook niet. Dus wij doen er niks aan.

Net ff vriendin voorgelezen. Reed 2 L1 proefjes onder het zadel. In de zeikregen. Als ze met mij meegaan is het altijd droog. Ga ik een keer met mijn groom mee. Sta ik in de zeikregen voor te lezen. Ach ook weer overleefd. Voor het eerst sinds denk 15 jaar of zo weer een voorgelezen. Ging goed. Gelukkig maar.

Nu lekker warm in huis.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 19:11

Baudy heeft met nat weer gegroomd
Bianca: lekker uit eten geweest. Hoe is het met je lip? erg dik geworden?
Janouk heeft mooie afleiding gehad. Hoe gaat het nu?
Avaluna: houdt mooie zitplaatsen bezet

Ik ben ooit, toen ik heel klein was, wel eens in Beekse Bergen geweest. Heb er foto's van, maar kan het niet meer herinneren :+

Vanmorgen mocht manlief eerst uitslapen. In die tijd heb ik beide ponys gewassen en gevlochten. Vandaag heeft Amerigo zijn 3e wp (188 punten) in de M1 gescoord. Ze worden echt iedere wedstrijd beter. Zo mooi om te zien. Na een flinke pauze met Samoerai aan de slag. Zoonlief was in het begin heel erg zenuwachtig, maar ze gingen heel fijn. De eerste jury kwam na de proef de auto uit om te zeggen dat het een keurige proef was. Hij kreeg daar dan ook 200 punten. Tweede proef zaten wat foutjes in. In galop gleed Sam uit, dus concentratie was even weg, en met middendraf en nog een keer viel ze ingalop. Dat kost natuurlijk wat punten, maar ondanks dat toch nog 189 punten. Beide proeven goed voor 2e prijs.

Morgen wedstrijdtraining van de jsp (jeugdstimuleringsplan) van knhs regio groningen. Hopelijk hebben we dan wat beter weer.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 21:14

Hier een vaderdag waarbij manlief heerlijk mocht uitslapen en vanmiddag naar de film daarna nog even wat gegeten. Erg relaxed en gezellig :)
Vanochtend vroeg lekker nat geregend bij de poowns :+

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-15 21:53

goedenavond
ik kom ook weer is binnen vallen

@ janouk heel veel sterkte met het verlies van image.. mooi tekening zag ik op fb voorbij komen
@ bianca heeft uitslag van mri en moet voorlopig rustig aan doen.
@ vhu heeft gebroken ribben. doet rustiger aan en heeft neef veel werk laten doen
@ tine gefeliciteerd met overwinning met sam mennen in je eentje en de punten van patrick.
@ baudyh vandaag nat geregend. en van de week lekker met db aan het tutten geweest.
@ ava bij beekse bergen hoe was de roofvogel show.
volgens mij iedereen gehad.

wij zijn gisteren naar vriezenveen geweest op HC wedstrijd. dressuur en vaardigheid ging erg goed. dressuur 53 strafpunten = 66% vaardigheid foutloos en de hindernissen gebruikt als oefenmarathon.. dus veel omstellen. oplopen van de achterpaarden, schakelen en ook (al was het niet de bedoeling) het stilstaan, rustig blijven en probleem oplossen geoefend :D
uzma losrijden voor de dressuur
Afbeelding

ook moeders is met butterfly naar vriezenveen geweest alhoewel alles nog stukken beter kan en sneller in de hindernissen toch super tevreden. hij heeft alles gedaan wat er gevraagd werd in de hindernissen.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 22:14

@Lanouska: stoere foto's 8-) <3

@Tine: drukke geslaagde dag: je zoon gaat als een speer met zijn toppertjes <3 +:)+ .

Ik ben dus gek op roofvogels. Heb dat ook altijd al willen doen: valkenier; zien jullie me al gaan: te paard met zo'n vogel op mijn schouder of mijn arm :D .

Hier verder niet zoveel te vertellen; is nu allemaal ff afwachten of de pijnstilling aan slaat en de neuropathie zich niet verder uitbreidt. Vandaag ff gereden om de jodphurs uit te proberen, zaten fijn, maar kan nog niet zeggen of er zo minder druk is; blijft allemaal maar wat uitproberen en afwisselen; al dat gedoe niks voor mij. Maar wel weer ff heerlijk genoten van paardje <3 en nog gelachen, want ze blijft altijd heel braaf en geduldig staan, maar ik wilde manlief even helpen met iets op de pc; ik kijk uit het raam en het regent; tja daar houdt Lotje niet van; wil ik d'r net gaan verlossen; paard weg :') ; ze had zich zelf al weten te helpen _O- ; is zo'n geweldig dier <3 /3

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 23:14

lanouska: geweldige foto's,wat een gaaf paard
iedereen weer braaf Vaderdag gevierd? hier dat in stilte,paps is een sterretje :(
vanmorgen les gehad,tjonge wat viel dat tegen(had teveel gewerkt en als kapster gaat het vast zitten,niet erg bevordelijk met mennen) wel heeft janouk heel lief een stukje gefilmd en zag er voor het oog best aardig uit dan dat het voelde.....weer heel wat huiswerk mee gekregen :list:

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 07:09

Goedemorgen

HT: wat vervelend dat je dan zo'n last hebt van je handen als je teveel werkt. En veel huiswerk mee
Ava: ziet zichzelf al galopperend met Valk op schouder. Geweldig. Hopelijk slaat pijnstilling aan!
Lanouska: super dat het met de nieuwe aanwinst zo goed gaat! en lekker geoefend met het vierspan

Vannacht amper geslapen, dus nu compleet gesloopt. Dat wordt maar een extra vrije dag voor Rembrand en Amerigo. -O-

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 10:55

Ht, balen van je handen,.....is waardeloos....niet te beschrijven hoe vervelend het is als je handen zeer doen... :(:)
Tine, knap van je zoontje. Mooi dat het nu zo goed gaat.
janouk, hoe was eigenlijk je trip naar de haflingerwereldtentoonstelling...het zag er heel bijzonder uit op de foto's op fb....
en je tekening is supergaaf!
Vhu, nat geregend..
De een heeft vaderdag wel gevierd en de ander niet, of in stilte.... :(:) ...Wij vieren het eigenlijk alleen voor mijn man, omdat ie zo'n lieve paps is voor onze Luke.
Lanouska, uzma is gaaf, is dat ook jouw favoriete paard uit het team of niet?
Hele mooie butterfly foto's zeg, mooie manier om vertrouwd te raken aan elkaar, mooi dier is het ook, hoop dat je moeder lang plezier met hem heeft !

Hier beetje rollercoaster gevoel, komt van morfine en andere medicatie die ik probeer af te bouwen......leuk, verslavend goedje zeg maar....niet verwacht me zo te voelen, en dan is een dag van 8 tot 15 uur in je eentje thuis zitten nog best lastig....fietsen mag ik nog niet,...wandelen in mijn eentje durf ik ook niet, wat als ik me verstap ofzo..dan ben ik terug bij af...Dus. ..effe slikken en een denkbeeldige schop onder de kont, en doorgaan....kom er wel...

Hoop dat jullie een fijne dag hebben.....

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 11:09

Bianca :(:) :(:)
Lanouska: ben ook wel benieuwd welke je favoriet is.

Zo begon de dag:
Afbeelding

En nu ziet het er zo uit:
Afbeelding
Afbeelding

Gerommel in de verte, regen in de verte, maar vooralsnog trekt het hier allemaal aan ons voorbij. Hopelijk vanmiddag ook, dan heeft zoonlief een wedstrijdtraining.