[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Akshay

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 10:51

WAUW!
Ik vind het zo onwijs reuze supergaaf eruit zien he :))

Hier is de hond beetje sneu.. Die is gisteren door niet functionerende musketon aan zijn riem losgebroken en voor een auto gelopen. Kneus..
Auto reed niet hard gelukkig, en hond groot genoeg om tegen bumper te komen ipv onder wiel meteen

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 10:56

ach..zielige woef bij Aks...dat is nooit leuk, maar gelukkig niet ernstig verwond idd...bah...
Ben ook helemaal blij met de 4 hondjes samen..t'was maar een inieminie rondje..voor langere afstand moet het echt nog kouder zijn...maar goed..600 meter heen en 600 meter weer naar huis..haha..fijn voor de 2 jongste hondjes om te wennen.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 11:21

Aks: wat sneu voor de hond :(:) Je kunt hem arnicadruppels over het eten geven, dat helpt tegen kneuzingen.
Bianca: wat ongelooflijk gaaf. En super dat Eagle alweer mee mag doen van de arts *\o/*

biancaaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 11:38

hoi hoi,

vandaag een jaar geleden dat onze Sophie geboren is
Afbeelding
Afbeelding
gisteren feestje gehad tuurlijk.

verder nog niet teruggelezen, moet ik nog doen, beken eerlijk. Hier nu aan het uitzoeken wat voor soort tuig te kopen :j

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 11:39

BI, gefeliciteerd met Sophie !

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 13:32

gefeliciteerd biancailona!! :)

Hond gaat hier eigenlijk wel redelijk.. Hij springt, huppelt, speelt en doet gewoon :) Alleen loopt hij soms een beetje stijf..

Ik heb me zojuist ingeschreven voor een evolutie-cursus. Online, engels.. Grinnik :))

Zal nu eerst eens naar stal gaan om Dids te checken en spullen te ruimen. En dan aan de studie maar? :P
(Oh, en intussen 2 sollicitaties de deur uit gedaan, en morgen langs uitzendbureaus. Vandaag maar even niet, kan niet eens fatsoenlijk mijn armen optillen van de pijn in nek/schouders en rug :P Denk dat ik dan niet echt overkom als een aanwinst voor 't bedrijf :P

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 13:42

Gefeliciteerd Biancailona!

Je bent er maar druk mee, Aks. Succes met je cursus en het vinden van een baan.

@Janouk: Zag nog een stukje van jou in paard&sport geloof ik. Over natuurlijke hindernissen op bospaden :))

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 15:13

Biancaco ziet er goed uit. Heel rustig in elk geval. Met kleine rondjes beginnen toch?
AKS wat jammer dat je zo'n pijn in je rug/schouders hebt. TRECpijntjes?
Bianca gelfeliciteerd met de kleine meid.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 15:21

Poeltje schreef:
@Janouk: Zag nog een stukje van jou in paard&sport geloof ik. Over natuurlijke hindernissen op bospaden :))

Ja, ik zag het ook. Ik was het helemaal vergeten al. Ik lees het stukje en denk..............he daar erger ik me ook zo aan. Zie ik dat mijn naam eronder staat.
Ze hadden het redelijk geschoond van sarcasme. Geen Bob de Bouwers meer :D

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door janouk op 09-09-13 15:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 15:23

janouk schreef:
Ja, ik zag het ook. Ik was het helemaal vergeten al. Ik lees het stukje en denk..............he daar erger ik me ook zo aan. Zie ik dat mijn naam eronder staat.
Ze hadden het redelijk geschoond van sarcasme. Geen Bob de Bouwers meer :D

_O- _O- Prachtig

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 15:40

Yep, hele kleine rondjes...haha..maar dat is juist belangrijk, heel langzaam de km-ers opbouwen.
Corinne...haha..tja..dat kan ook echt niet Bob de bouwers...die is heilig hier bij mijn zoontje..degelijke constructie's..maar je hebt groot gelijk hoor..als die hindernissen is niets op de paden.
Wel een stoere foto ernaast..

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 15:43

Afbeelding

Deze was veel leuker geweest.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 15:55

hah..idd

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 16:03

janouk schreef:
[ Afbeelding ]

Deze was veel leuker geweest.

:j _O-

@sandrina; ik denk dat het treK pijntjes zijn :)) :')
Diddle zit een beetje vast, osteo afspraak is gepland. Maar dat heeft als resultaat dat hij zich vastzet, en als ik dan een wat zenuwachtige bui heb doe ik met 'm mee :+ Dus trek ik lekker wat terug :P

Dids net even geknuffeld en stukje gestapt. Hij is rustig, en wat afgevallen ( *\o/* ) en verder zag ie er goed uit :D

_Marjola

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 16:14

@Lanouska Gefeliciteerd! Topprestatie van jullie team *\o/* Gave filmpjes ook trouwens :)
@tallechie wat een verdrietig nieuws dat jullie het gevecht hebben moeten opgeven met Snuit. :( :( Wel een goede en dappere beslissing, maar het blijft balen. Sterkte voor jou en voor VHU :(:)
@Aks ook al een superprestatie neergezet! Balen natuurlijk dat je nu last van je lichaam hebt, maar het wedstrijdresultaat maakt vast een hoop goed :) Sneu alleen van je hond.
@Bianca heerlijk aan het trainen met de honden. Superleuk om er eens een foto van te zien. Binnenkort ook een filmpje? ;)
@Biancailona Gefeliciteerd met je dochter!
@Janouk haha, leuk stukje in de P&S.
@LS gave foto's van de Welsh show. Ga je ook met de pony naar Kootwijk komend weekend?

Gister wedstrijd gehad en Ab (onze tuiger/paard van mijn vader) heeft zich keurig gedragen. De regen was gelukkig net weg toen we moesten inspannen, dus het enige water wat wij zijn tegengekomen spatte omhoog van het veld ;) We hadden de tactiek een beetje aangepast: korter losrijden en met meer power de baan in. Meneer was zo heet, dat het halthouden en achterwaarts (L proefje) een "ik druk mijn kont net zo hard naar achter dat ik dwars door de remmen heen loop" werd. Erg fijn voor mij als groom achterop, want ik werd bijna gelanceerd. Maar verder was hij wel heel braaf in zijn proeven. Hij reed zelfs in de eerste proef 197 punten! Voor de eerste keer 2 winstpunten voor Ab in 1 proef na een aantal keren er dichtbij te hebben gezeten. In de tweede proef werd er veel strenger gejureerd (over de hele linie 20 punten lager - tjah en dan kan je discussiëren wie er nu goed zat: baan 1 of 2 maar ach jurysport he ;)), dus toen zat hij er net naast. Hoewel het paard misschien beter liep, zaten er een aantal kleine foutjes in (net niet recht over A-C etc.).

Tussendoor moesten we uitspannen, want de vaardigheid werd pas in de middag verreden. Dit gingen ze nu voor het eerst dit jaar doen (na een eerste poging vorig jaar in een prut parcours met allemaal krappe bochten). Ab heeft zich 2x bij het inspannen netjes gedragen. Ook al een overwinning, want meneer heeft nogal haast als de kar aan zijn kont wordt vastgemaakt (tuigers houden niet van stilstaan). Vaardigheid kijken was hilarisch. :)) Galopperen moeten ze nog even oefenen, dus alles werd in een flinke draf gereden en Ab had er zin in, want hij ging als een concours tuiger door de baan: de knieën omhoog en uitstrekken met de benen. Er zaten zelfs een paar galopsprongen bij. Beide omlopen 3 ballen en een paar tijdfouten, maar wel tevreden over dit oefenrondje. Werd mijn vader zelfs nog 1e met 12 strafpunten in de 1e omloop. _O- De concurrentie was niet hoog (1 ander L paard), maar toch het is een prijs. En mijn vader vindt het zelf ook enorm grappig, helemaal omdat ik met mijn pony laatst foutloos reed (ook in de barrage) en toen nog niet won. Okay, zo uitgetypt ziet er niet heel grappig uit, maar het is een soort inside joke :P

Ook even een klein fotospammetje O:)
Ab de tuiger (ook in de dressuur gaan de benen een stukje hoger door de nieuwe rijstijl - dit is volgens mij terugrijden na de middendraf)
Afbeelding

Ab het dressuurpaard (hij heeft zo zijn momenten :) - gebroken lijn, precies afgedrukt op X)
Afbeelding

De rest van de week staat in het teken van trainen voor de Hippiade met Sam! Ab gaat bij zijn volgende wedstrijd voor zijn laatste winstpuntje om naar de M te mogen.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 17:44

Wat is ab voor een tuiger?

_Marjola

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 17:50

Ab is een Saffraan x Waterman. Hij is wel wat moderner gebouwd, dus we doen niet aan concoursen hoor. Maar gister gingen zijn benen wel heen enthousiast de lucht in :)

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 17:54

Lanouska gefeliciteerd top prestatie hoor.
Tallechie en VHU ik las het al op fb. Verstandig besluit! Sterkte allebei
Hondjes blij dat het kouder is.
Paarden van Tine hadden het koud. Hopelijk krijgt db thuis ook een dekentje op als hij de regen in moet.
Dids knap 2e ook gefeliciteerd
En de rest die ik niet meer weet.

Ik geniet heerlijk op rhodos. Super mooi hotel. Kan zo het zwembad of de zee in. Zee is nog warmer dan
Het zwembad. Heerlijk warm. Rond de 30 graden. Kortom ik geniet.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 17:58

_Marjola schreef:
Ab is een Saffraan x Waterman. Hij is wel wat moderner gebouwd, dus we doen niet aan concoursen hoor. Maar gister gingen zijn benen wel heen enthousiast de lucht in :)

Leuk hoor. Wij fokken tuigers zoals je misschien weet. Db is een halve. Hij is een Uphill x graaf Wouter.
Wij hebben geen saffraan op stal. Wel ooit een veulen van saffraan gehad. Die zwarte waar jij het laatst over had is een manno x waterman. Die loopt gewoon onder het zadel. Dressuur en springen en endurance. Ach je kan zoveel met tuigers.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 18:40

Baudy geniet op Rhodos..en is boktverslaafd..dat je nog tijd hebt om hier langs te komen..haha..
LS, mooie foto's !!
Marjola..Mooi paard zeg die Ab !!
ik heb een filmpje van afgelopen winter in december met 2 hondjes voor de slee, ik had nog nooit eerder op de slee gestaan..dus was wel even spannend, maar superrelaxed !! en erg gaaf om te doen !! ..met overstekende reeën..erg grappig...haha..zal de link hieronder plaatsen.

http://www.youtube.com/watch?v=bFDeh4JgQ1Y

Geluid zacht..want de wind waait nogal in de luidspreker..als ze de ree geroken hebben...haha

en fototje van mijn kleine meid op show..
Afbeelding

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 20:25

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 20:46

prachtige tuiger! Zo gaaf om te zien!

En mooie hus! :D

Paar TREC fotootjes :o :)
Afbeelding
De mentaliteit van de paarden terwijl wij hindernissen verkenden.. De een slaapt staand, en de ander nog gewoon liggend :)) (mijn vriend bleef bij de paarden :) )

Afbeelding
Onbeweeglijk stilstaan doen we op rust, echte pro! (mijn houding is omdat dit met doorhangende leidsels moest, en intussen keek ik even naar de hond die naast de fotograaf stond ;) )

Afbeelding
Vol vertrouwen ( :') ) op pad om met 1 hand een rondje rond een paal te sturen.. Concentratie ten top! En Dids reageerde veel soepeler (en dus beter :P ) dan ik gewend was, dus ik ging vol op de paal af _O- 0 punten doordat ik leidsels in 2 handen pakte :))

Afbeelding
en mijn knappie met zijn groene onderleggers (én groene broekriembevestiging!)

:+: Geniet nog altijd na :D

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 20:57

Supergaaf Aks..die onderleggers zijn echt heeeeel mooi !! staat hem erg goed !!

_Marjola

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 21:29

Thanks allemaal! :D

@baudyh zo'n vermoeden had ik al :) Absoluut (zo heet hij eigenlijk, maar we korten het af) is wel een beetje "sensibel", maar het is echt een schat op stal. Altijd knuffelen en oortjes erop met grote vragende ogen. Ik ben niet superbekend met alle tuignamen, maar de beroemde zoals Manno ken ik wel :) Er zijn inderdaad superveel mogelijkheden met tuigers. Toen mijn vader mijn leeftijd had, reed hij ook met een tuiger (weet de afstamming zo niet, het was in ieder geval iets Frans :P), die heeft hij zowel onder het zadel als voor de wagen gereden (t/m Z - wat toen nog het hoogste was).

@bianca stoer dat filmpje! Inderdaad spannend zo sturen. Je kan ze moeilijk een bit in doen. :P Leuke foto ook.
@Maisie heb helaas geen dekentips.
@Aks mooie foto's! De groene onderleggers staan erg chic bij je bruine tuig en zijn lichte vacht!

Net getraind met Sam. Even lekker onderhoudend en geoefend met groom achterop die meebeweegt (rijd steeds meer kleinere voltes etc. ter voorbereiding op minimarathon). Klinkt lekker FC knudde tussen alle stoere marathonrijders hier :+ maar het is even omschakelen voor ons als dressuurprikkers waar je alleen maar stil achterop zit. Dus we beginnen maar onderaan de ladder met oefenen ;)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 21:50

Super foto's Biancocoo, Aks en Marjola *D *\o/*

Vind tuigers dus altijd nog zulke geweldige paarden. Vind ze gewoon heel mooi, dat heffende vind ik dus prachtig *D en die houding 8-) stoer. Bente schijnt nu heel leuk te springen, kun je nagaan. Die heeft dus dressuur, endurance, nu springen gedaan en ja ze liep ook heel mooi voor de wagen (ik vond het geen succes, qua gevoel, maar ze deed het gewoon wel).

Vandaag allemaal vergaderingen en afspraken dus nu lekker hangen op de bank. Zoonlief was helemaal drijfnat thuisgekomen na hockeytraining en naar huis fietsen :(:) dus Baudy, geniet maar lekker op je vakantie adres {:}

En Maisie.... weet wat je zoekt en kan ze ook niet vinden. Ollie heeft maat 1.65, valt in de pony maat bij bijv de paardendrogist.... erg lastige maat.