[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 5

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 13:10

PSM, zeker wel met een goed afgestelde slagriem voor de zekerheid ??
die heb ik bij melody ook een poosje gebruikt, was niet nodig, maar ze hebben er ook geen last van ! :j

__PSM__

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 13:13

Ga ik idd wel even naar kijken...

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 18:36

hoi allemaal!!

Afbeelding

het is nu nog een beetje vroeg natuurlijk en de meeste wonen misschien te ver weg,
maarruuh....

ben je er (weer) te paard bij?
dit jaar vind de optocht plaats op zaterdag 24 november 2012.

mail mij eventjes terug als je zelf en misschien nog andere aanmelders hebt voor de optocht.

natuurlijk ontvang je weer een lunch pakketje, warme soep en frisdrank, thee of koffie.

ik hoop snel van je te horen!!

groetjes,
bianca
trailteam@live.nl

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 18:49

Hoi allemaal,

Ben net terug van een dag Tolbert. Daar was de Dag van het Groninger Paard. Manlief en Thabor deden daar mee aan een springclinic en een springwedstrijd. Ze deden het super, reden heel netjes en wonnen de 1e prijs. Ben erg trots op Thabor, was erg spannend allemaal, maar hij bleef heel controleerbaar.

Bicci: ietsjes te ver weg ;)
PSM: wat een schrik. Verder ben ik het wel met VHU eens. Met Rembrand ben ik pas begonnen met galop (of dat nu in bak of buiten was) toen we M gingen starten. Daarvoor vind ik het nog niet verantwoord. Zeker niet met een onervaren paard. Snap het niet zo van de instructie.

Avaluna: mooie samenvatting. En het is gelukt bij ha. En je moet je er dan zeker eens op laten testen, het maakt voor mij een groot verschil. Niet dat ik nu superfit ben, maar het is wel beter.

O, ons avondeten komt binnen wandelen. Tot later.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 19:21

Tine, wat gaaf dat je man en Thabor het zo goed gedaan hebben, gefeliciteerd met de 1e prijs !
Eetze Tine.. :9
Bicci leuk zo'n optocht, maar niet voor mij, haha..

Goed nieuws..en spannend nieuws..Deze knappe dame komt vanaf morgen bij ons wonen... :j
Afbeelding

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 19:22

:)) dacht ik wel, te ver weg,hihi
maar denk och,
weten ze hier gelijk ook weer waar nu lekker druk mee ben :D

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 19:23

wat een dotje biancacoo...

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 19:47

Wat een snoepie Bianca. Hoe oud is ze? En wat heb je haar snel gevonden. Ik hoop heel erg dat het super gaat met de andere 2.

Tallechie: nieuwe groom. Wat fijn!!

Nou, we gaan hier maar vroeg naar bed, was een lange dag vandaag.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 20:08

We hadden al langer het idee om er een pup bij te zoeken, dus heb ik al een maand lang, in de gaten gehouden waar pup's geboren waren en wat qua lijnen zou passen, ik hoop dat ze goed geaccepteerd zal worden door de husky's en de schapendoes

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 20:39

Maar dat is toch geen pup meer?

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 20:52

Ze is nu 16 weken....en ik noem mijn hondjes die al 1 jaar zijn ook nog steeds puppy's :o , dat zal na de komst van deze dame wel veranderen..haha.. :+

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 20:58

Goedenavond,
Ik ben écht gesloopt en mijn hoofd is %) ... opgestaan met een zere keel en nek richting de Efteling. Zoonlief heeft het super leuk gehad en dan hebben de ouders het ook al snel naar hun zin :j .. nu even niets meer douchen en dan :z in de hoop dat ik morgen wat fitter ben want om 8.30 uur staat Joekeltje al op me te wachten om lekker een strandritje te gaan maken *\o/*

@PSM, dat is schrikken zeg en hopelijk hersteld Boy snel weer. Ik zou zeker de 1e keren niet zelf gaan mennen maar dit een ervaren instructeur laten doen.. ook dat jij kan zien (voor de verwerking) wat er gebeurd en zeker als het goed gaat dat jij dat ook ziet. Ik weet wel na mijn menongeluk dat ik de 1e weken zelf ook anders op de bok zat en weer vertrouwen in mijn beestje moest zien te krijgen. Vwb de discussie wel of niet galopperen pas vanaf de klasse M, vind ik persoonlijk niet dat dat van een wedstrijdklasse afhangt maar alles te maken heeft met de graad van africhting en vertrouwen en dat hoeft niet perse gerelateerd te zijn aan een klasse. Iemand die B of L rijdt kan een betere graad van africhting hebben dan iemand die M rijdt... helaas hoort dat niet zo te zijn maar dit gebeurd zowel met mennen als onder het zadel rijden.... :x

@Biancacoo, wat een mooie dame <3 . Ik hoop dat de klik er ook is bij de honden en dat je weer lekker vooruit kunt gaan kijken :j
@Bicci, voor mij geen zwarte pieten pak ;)
@Tine, gefeliciteerd met de mooie 1e plaats +:)+
@Avaluna, jammer dat wij vandaag gingen anders hadden we kunnen meeten.... *D
@Ipsilonka, succes met de verbouwingen, wel vervelend dat alles onder tijdsdruk moet gebeuren :(:)
@VHU, wat is jouw projectje leuk in het tuig <3

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 21:32

Jeetje PSM! :oo
:(:) Ik las het berichtje op mn werk, schrok er echt van!
nogmaals :(:)

Wbt galop voor de wagen, sja ik doe het wel met Dids. En nee, wij zijn geen M, we zijn namelijk nog nooit gestart _O- Dus zullen dat ook zomaar niet worden.

Vandaag gemend met 'm! :) Hij ging zo gaaf! Ik heb dus in de galop een perfect afgebogen stuk gehad, perfecte stelling, mooi over de rug :9
Crazymel was erbij (ook aan het mennen) en die had ook even een :oo :P

Straks fotos, eerst eten :o

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 21:49

Zo daar zijn we weer!
@Biancocoo vind haar mooi en ze heeft een super uitstraling, zal het bij de hussen niet om gaan maar ach is atijd mooi meegenomen *D
@Avaluna wat vervelend dat je zo laag in je energie niveau zit... is dat al langere tijd?
@Aks fijn dat je zo lekker hebt gemend het was ook zulk fijn weer :)
@Ollie veel plezier morgen met je strandrit **ben niet jaloers hahaha** hoop dat je in de loop van de dag weer wat bent opgeknapt.... en dat van B of M je hebt helemaal gelijk natuurlijk :x
@PSM nog even dikke knuffel :(:)
@Tine geweldig van je man en Thabor! Hoe is het met je man zijn ogen trouwens?

Ook hier dan maar even mijn projectje showen <3 (ze staat ook op facebook, daar had Ollie haar al gespot)
Blondie in tuig... beestje is al zo opgeknapt van wat aandacht, borsteltje op zijn tijd en beetje aan het werk...
Afbeelding
En jaaaaa *\o/* 1e billenfoto's
Afbeelding
Afbeelding
Gaat al best wel goed. Alleen als ze stilstaat / naar halthouden gaat draait ze zicht direct om tja :o?

Ook nog lekker vlot ritje met Bente door het bos gedaan :D
Daarna lekker uit eten geweest en nu hier ook soort van gesloopt }:0

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 08:21

VHU: oog van man wordt niet beter meer. Hij kan er niet meer mee lezen (knijpt bij lezen dus dat oog dicht) omdat er een flinke vervorming in het beeld komt. Op afstand kan hij er nog wel mee kijken. Je project ziet er goed uit zeg <3
AKs: maar jouw pony is niet meer groen voor de wagen, dat vind ik nog wel een verschil.
Ollie: ziekjes :(:) en dan toch naar de Efteling. Vind ik wel heel dapper! En inderdaad het hoeft niet af te hangen van een klasse, maar inderdaad van de africhting. Als het goed is (maar ook daarin heb je gelijk) valt dat ongeveer samen qua niveau....
Bianca: ze lijkt op de foto al veel groter :wow: . Na 6 maanden is het in mijn ogen geen pup meer, maar een jonge hond. ;)

Nou, hier schijnt gelukkig weer een zonnetje (gister erg veel regen gehad). Ik ga eens proberen paarden naar huis te halen.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 08:31

Druk vandaag op de SGMW, vnaaf lees ik bij! :evaw:

janouk
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 08:48

@psm wat een schrik. Ik hoop dat je paard snel weer hersteld.
@biancacoo wat een mooie pup. Ziet er top uit.

Wij gaan zo ringsteken met koets en Janouk. Ik ben benieuwd. Ik houd niet zo van al die kermisdrukte enz. Ik ga liever de hei op. Maar Paul heeft er zin in.

Ik ben 2 weken nu alleen met Janouk onder het zadel aan het trainen om haar meer over de rug te trainen. (Paul mag 2 weken niet met de koets trainen }> )En we maken super vooruitgang. Ze gaat zo fijn marcheren.
Maar volgende week is de eerste indoormarathon en dan moet ze toch weer wat kilometers voor de koets maken, dus mogen ze :D :D vandaag ringsteken.

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 11:06

Zo, ik ben ook weer terug van ons strandritje.. voor het eerst met paarden het strand op die daar nog nooit geweest waren... maar ze waren super braaf... eerst vonden ze 'de bijtende' golfen nog wat spannend en af en toe een boskabouter in het duinpad...maar verders hebben ze zich super gedragen... we hebben alle gangen gehad en eveneens hebben we lekker in het water gedraafd.

Nu even een :9k en dan hier in huis de boel aan kant maken, strijken, stalletjes mesten en nog even met Brutus gaan mennen... en verders lekker rustig aan vandaag (want mijn hoofd voelt nog steeds %) ondanks onze fijne strandrit). Zoonlief zit hier nog lekker in pyama en die heb ik vanochtend ontbijt op bed gebracht....

@Janouk, heel veel plezier met ringsteken en wens 'die appelflap' maar succes van me ;) .. persoonlijk zou ik het ook fijn vinden om Brutus onder het zadel bij te kunnen rijden... want dat is écht goed voor ze....
@Gem, :):) met SGWM, heel veel plezier :j
@Aks, binnenkort tweespan foto's ??? *-:)

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 11:08

@Tine; dat is waar Dids is niet meer groen :j goed punt.

Ik moet ook zeggen dat ik gisteren voor het eerst prettig bochtjes heb gemaakt met hem voor de wagen. Dat ontspannen, afgebogen en correct op 2 leidsels heb je wel nodig naar mijn gevoel om hem prettig voor de wagen te houden :)

@VHU; mooie kontfotos! :D En dat omdraaien bij stilstaan, moet er wel om lachen :)) :P

@janouk; interessevraag :) Is het voor de wagen lastiger/minder goed mogelijk lekker over de rug te trainen? Of ben jij thuis degene die gewoon beter het over de rug trainen beheerst oid? :)

@biancacoo; een geweldig mooie net-niet-meer-pup-meer-hond :D Knap dier!

Ik heb een ontstoken oog ^)

janouk
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 11:25

Akshay schreef:
@janouk; interessevraag :) Is het voor de wagen lastiger/minder goed mogelijk lekker over de rug te trainen? Of ben jij thuis degene die gewoon beter het over de rug trainen beheerst oid? :)
)

Ik weet niet of het beter is of slechter, maar het is anders. Janouk is gewend aan de manier van rijden van Paul en daarin hebben ze samen afspraken. Janouk moet leren actiever vanuit achteren te reageren. Wij proberen nu of ik het via het rijden onder het zadel op een andere manier kan duidelijk maken. Onder het zadel maakt ze deze week grote sprongen. Ze is super fanatiek, mooi over de rug en heel scherp aan de hulpen. Dan komt de uitdaging voor Paul om zijn afspraken met Janouk aan te passen, zodat hij dit ook voor de koets voor elkaar krijgt.
Janouk is erg flegmatiek en loopt graag in haar eigen cadans en dat is niet helemaal wat wij (of de jury) wil zien gebeuren.
Dus het is uitproberen, kijken of we ergens winst kunnen maken en volgend jaar Brutus kunnen evenaren :D

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 11:32

Ok duidelijk :D

Ik als beginnend mennertje vroeg me dat namelijk af. Monster van mij loopt voor de wagen namelijk 100X fijner dan onder het zadel (met een beginnend ruiter :P )

Paar fotootjes van gisteren spammen hoor :o (fotos zijn allemaal achter elkaar gemaakt. Fotografe zat zelf namelijk ook op de bok met eigen paard :P ) Na het maken van de fotos ben ik hem even achter zijn reet aan gaan zitten voor wat meer activiteit :)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
:9

Afbeelding
Eigen uitzicht

Afbeelding
Even héél dicht naast elkaar mennen voor de foto :P

Afbeelding
:+:

(heel trots op monstertje. Was al zeker een half jaar geleden dat hij voor zijn eigen wagen gestaan had. En die is toch wel een heel stuk zwaarder dan het sulkytje waar we nog een paar keer mee gemend hadden. Maar hij deed het super!) Alleen ik kon amper meer lopen toen ik van die wagen af kwam :=

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 11:59

gave foto's :))

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 12:13

En goedemorgen .... middag :+

Wat een leuke foto's Aks & wat heerlijk dat jullie op zo'n lekker stuk wei mochten.
Ik zie Janouk zo voor me pomtidomtidom :)ddd succes met het ringsteken.

Vwb onder het zadel/voor de wagen als ik Bente ooit zo krijg voor de wagen als onder het zadel :~ ik mis mijn benen voor de wagen ze is erg gevoelig voor de zweep en ik dan bang voor bokken ... ik durfde tot voor kort vrijwel niets echts met zweep te doen en voor buigen en activiteit met druk e.d. heb ik dat tenminste met mennen echt wel nodig. Gaat nog steeds beter dus wie weet .... fijne is wel dat als je weet dat ze op een bepaalde manier kunnen lopen, je ook wel zoiets hebt van ze kan zo lopen dus waarom dan niet voor de wagen ...

Probeer Blondie dus ook echt op te voeden incl de zweephulpen op buigen e.d.

Vandaag paardloze dag...krijgen zo bezoek dus veel plezier iedereen verder :wave:

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 12:16

@VHU; ja die wei is echt geweldig! Daar kun je gewoon flink crossen zonder bochten te moeten maken zegmaar :)) Echt té lekker :D Hij is vorige week gehooid, vandaar dat het nu even kan :) Als we maar niks stukrijden/trappen :) (en gelukkig hoef je op zo'n grote wei niet vaak over hetzelfde stukje te rijden :P )

zit hier op de was te wachten.. Die ophangen, dan wat boodschappen halen, en daarna met de fiets naar stal toe :)

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 13:13

moooie foto's van Didd's !
En blondie in het tuig <3 knapperd !
Tine, zo balen van het oog van je man..
Janouk, druk aan het werk ! goed bezig over de rug rijden, super !
Aks...ontstoken oog...blegh..balen :(:)

de kennismaking is wonderbaarlijk goed gegaan..ben echt heel blij met de rust...ze word erg goed geaccepteerd en er is ondanks dat er een pup in de kennel/tuin is gewoon rust onderling, zo bijzonder fijn om mee te maken....dit had ik alleen maar kunnen hopen....
ik zal een fototje uploaden..
de groten nog even vast..en pup lekker los kennis maken.
Afbeelding
de kennel verkennen..
Afbeelding