[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 09:41

goeiemorgen!

weer een hoop gekletst hier! :D

tine, succes vandaag met je zoontje!

fensie werk goed volgehouden, daan goed geslapen!
vhu opruimen en paardjes doen...
tine niet goed geslapen, maisie druk dagje gehad en met ferro gereden, ollie stoere rit gemaakt!

iedereen die op wedstrijd gaat veel succes!
iedereen die andere leuke dingen gaat doen, veel plezier!

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 10:09

En wederom een hele goed nacht. Van 21 tot 8. Snap er niks van. Wel houden we ons in het achterhoofd dat het nog een keer weer fout kan gaan.

Tine succes op bixie. Wat voer jij Rembrand dan?

Maisie Ferro heeft er geen last van? Succes met je wedstrijd
Frensie lekker gewerkt.

Ik zal hier ook direct aan de gang. Boodschappen, huishouden, 2 tuigen, 2 karren, paard en pony

bicci

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 11:09

hier heel vast geslapen....nu koppijn :-(

strakjes rondje door t bos...
hopelijk zakt de koppijn dan..

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 11:13

Hoi allemaal!
Om te beginnen uiteraard voor iedereen een spetterend 2012 gewenst met veel geluk, liefde en uiteraard een goede gezondheid! *\o/*

Na enkele pb'tjes van sommigen onder jullie wil ik me toch even in het openbaar excuseren voor mijn afwezigheid.
De reden is dat ik erg weinig tijd heb om het hier bij te houden! Over 2 weken heb ik examens en ik heb ook nog heel veel deadlines lopen die voor de examens of net erna moeten af zijn, dus ik MOET echt even doorbijten.

Het ligt ondertussen helemaal vast: op 31 maart vertrek ik voor 3 maanden naar Nieuw-Zeeland! De reis is geboekt en gisteren ben ik naar de ambassade van Nieuw-Zeeland gegaan om een visum aan te vragen, dat zou over 10 werkdagen in orde komen.
Met andere woorden: Ik heb nog maar 8 weken les in mijn schoolcarrière, daarbij komen nog 3 weken examens (2 weken nu in januari en 1 week eind maart) , dan mijn stage in Nieuw-Zeeland en hopelijk studeer ik af bij thuiskomst!

Ik hoop dat jullie begrijpen dat ik best weinig tijd heb voor Bokt nu... Enkel pb'tjes beantwoord ik voorlopig nog, want ik kan het hier gewoon niet bijhouden!
Maar voor de nieuwsgierigen onder jullie: hier gaat het best goed :j , nu ja ik ben eigenlijk 1 brok zenuwen voor mijn avontuur in Nieuw-Zeeland :D , met de beestjes is ook alles prima in orde (hoewel ik ook weinig tijd heb voor hen maar ik doe mijn best!), mijn vader is al aan het plannen hoe hij alles met de dieren gaat doen. Hij gaat onze tuin een beetje verbouwen zodat hij een paadje kan maken naar Romeo zijn weide. Het probleem is namelijk dat Romeo zijn halster niet laat aandoen door mijn vader :o Dus tijdens die 3 maanden kan het halster uit blijven en kan Romeo toch lekker iedere dag op de weide en 's avonds terug beschut in zijn stal. Een vriendin van me zorgt voor zijn beweging, dus Romeo zal niet wereldvreemd zijn als ik terug kom :D

Met mijn opa gaat het iets minder, hij wordt gek alleen, hij is aan het overwegen om naar een rusthuis te gaan... Maarja, geef de man eens ongelijk, 58 jaar getrouwd geweest, geen minuut van elkaars zijde geweest, en dan plots word je van elkaar weg gerukt en nu zit hij daar helemaal alleen in diezelfde woonkamer waar ze 58 jaar lang dagelijks hebben gezeten.

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 11:20

Moge,

Voor diegene die vandaag moeten starten heel veel succes op wedstrijd +:)+

@ Tine, waardeloos dat je zo slecht geslapen hebt...hopelijk kom je de dag een beetje door :(:)
@Janouk, leuk zo'n speeltje...zou zoiets toegestaan zijn in de Nederlandse wateren? En jij maakt vrienden met je familie door je nichtje vies af te leveren ;)
@Tallechie, fijn dat Daan zo goed slaapt...we keep are fingers crossed :j
@ Frensie, lekker werknachtje gehad en gaat lekker genieten van /3
@ VHU, jij ook aan de poets en dadelijk ook lekker genieten van de /3 /3
@ Bicci, :(:) veel water drinken en lekker de buitenlucht opzoeken....

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 11:26

@tine,
er is toch thee waar je beter van slaapt?
(weet helaas neit welke dat ook alweer was)

@ollie, thxx...ben alvast begonnen met grote beker water en paracetamol :))

helpt allicht iets toch..

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 11:39

Bicci: zelfs met slaappillen lig ik soms wakker, die thee werkt hier helaas ook niet. Heb al heeeeeeeel veel dingen geprobeerd.
SL: succes met je examens en wat een geweldig vooruitzicht dat Nieuw Zeeland doorgaat. Heel veel plezier daar
Tallechie: super dat het met Daan zo goed gaat. Ik voer Rembrand pavo winners sport (sport muesli) en Amerigo en Thabor pavo natures best (muesli voor paarden die maar licht in het werk staan). Amerigo krijgt nu ook de winners sport.

Nou pony staat op de trailer, dus ik ga er vandoor.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 11:50

Sander lotte....wat vreselijk spannend !! naar nieuw-zeeland..ik wens je heeeeel veeeel succes en ook wel sterkte, want er zullen ook wel wat minder fijne periode's zijn misschien, ik hoop dat je erg veel plezier hebt daar en een mooie tijd !!
knap dat je dat durft !! zo ver weg, super !!

Veel succes voor iedereen die wedstrijd heeft vandaag, ik ben benieuwd hoe jullie het doen allemaal..
Werkze voor diegene die moeten werken !
vandaag verplichte verjaardag...moet wel even...maar ik ga eerst samen met zoonlief, met de puppen spelen en de stallen schoonmaken...

Tine succes voor je zoontje..
Bicci..koppijn...sterkte ermee, hoop dat je relax buitenrit je wat goed doet !
VHU veel plezier op buitenrit !!
Frensie lekker naar haar paardje...superr.

verder nog wat gelezen over hartslagen en wedstrijden, dat is wel een belangrijk iets vind ik, zo kun je idd wat lanouska al schrijft precies zien wanneer je paardje het zwaarder heeft gehad, en als je de omstandigheden zoals zwaarte van de ondergrond e.d. bijhoud, weet je nog meer....

Veel geluk en plezier aan iedereen....groetjes..

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 12:44

Ik kom er niet aan toe om op alles en iedereen te reageren, maar...

@Sonjim: als je eens wilt rijden, mijn aanbod staat nog, hoor :j .

@Ollie: ben zo blij voor jullie *\o/*

@Ingrid: idd eerst achterop en met alleen zelf mennen in de bak is helemaal niks mis.

@VHU: ik vroeg me af hoe lang jij niet onder het zadel gereden had, voordat je Rizanta kocht.

@Tallechie: fijn dat Daan zo lekker slaapt, succes!

@Tine: ik bewonder jouw doorzettingsvermogen, top hoor *\o/* . Succes voor je zoon!

@Maisie: gelukkig dus echt alleen een plek!

@SL: wat een avontuur; geniet er maar lekker van! Hahaha, halster krijg je er bij onze Romeo ook niet zo maar om :') .
Ik kan me voorstellen dat je opa zich even geen raad meer weet :(:) .

@Janouk: wat een gaaf ding, wauw.

Hier gisteren met dochterlief naar de ontdekhoek geweest, was erg leuk.
Zo maar even wat opruimen en de stal doen en dan maar weer eens verder kijken.
Fijn weekend allemaal en veel succes voor de wedstrijdgangers.

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 13:12

Mag ik meeliften op de samenvatting van Manon.

Manon weet je wel hoe groot jouw paard is, ik heb alleen op pony's gereden en een keer of wat op de paarden van mijn zus gestapt, maar dat zijn zo'n hittepetitten dat ik dat liever niet doe.

Net in de greppel beland met Chicko na een stuurfoutje van uk, kan gebeuren als je pas 8 bent al helemaal, met vereende krachten kar en pony weer op de weg gekregen. Uk voor Chicko om hem aan te sporen om weer te lopen, nadat ze hem eerst rustig heeft gehouden en verzorgster en ik de kar optillen voor en uit de greppel tillen. Chicko liep daarna verder alsof er niets gebeurt was en wij zijn eigenlijk allemaal niet eens echt geschrokken, bij alle drie inclusief uk leek er echt een knopje om te gaan oke tegenhangen, proberen niet om te gaan. Ik ben echt trots op ons team en op Chicko natuurlijk. We moeten het hier niet meer over ongelukken hebben als we er hier een dag over gepraat hebben gebeurt er wer ergens iets.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 13:26

"Beslissing is genomen'. Paul gaat met Janouk een weekje naar het zomerinstructiekamp mennen van 4.6 t/m 8.6. Het kon nooit omdat er dan 1 paard alleen thuis is. Maar nu de fjord er ook bij is, kan hij een weekje met zijn Haf op pad. Strafkamp voor Janouk :D

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 13:26

Gaaf janouk op strafkamp.

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 13:31

Sjongejonge, het gaat weer vreselijk snel!

SL heel veel succes met je examens en wat spannend dat je naar NZ gaat!!! Heel triest voor je opa.~

Sonjim goed dat jullie zo rustig bleven!!! Gelukkig allemaal goed afgelopen.

Tallechie fijn dat Daan weer goed heeft geslapen.

VHU dit was idd mijn eerste week 'fulltime'. Niet helemaal fulltime, heb 4 werkdagen gedaan en 2 nachtdiensten. En heb het inderdaad goed volgehouden, lang leve de revalidatie!!

Menles vanochtend ging goed!! Het is een goed wagentje en ze past er prima voor. In het begin moest ze even wennen omdat de kar wat ander geluid maakt, dus eerst wat onrustig, maar lekker gaan draven en toen begon ze zich steeds beter te ontspannen, helemaal blij nu! Heb een deal gesloten met de eigenaar van het wagentje; ik mag de kar lenen en in ruil daarvoor rijd ik zijn Fries ohz. Die is ooit beleerd ohz, maar loopt nu alleen voor de kar in het weekend. Dus zodra het werk wat rustiger is ga ik met hem aan de slag, eerst longeren en dan erop, ben benieuwd!

Iedereen met wedstrijd, succes!
Fijne dag allemaal

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 13:33

Frensie fijne deal met eigenaar van de wagen, dan kan je ook in de buurt gaan mennen. En je hebt nog een paardje meer om te rijden.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 13:57

@ Sonjim: Fijn dat jullie het als team makkelijk op konden lossen en het eigenlijk helemaal geen drama was :).

@ Frensie: Goeie deal en fijne menles :).

En hihi, Janouk op strafkamp.
Ik kan juist niet gaan omdat ik te veel pony's heb. Als ik er 1 of 2 mee neem, heb ik er nog 8 of 9 die niet verzorgd worden.

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 14:02

janouk schreef:
"Beslissing is genomen'. Paul gaat met Janouk een weekje naar het zomerinstructiekamp mennen van 4.6 t/m 8.6. Het kon nooit omdat er dan 1 paard alleen thuis is. Maar nu de fjord er ook bij is, kan hij een weekje met zijn Haf op pad. Strafkamp voor Janouk :D

Bedankt voor je berichtje ;) . Ik ga het in beraad nemen :j

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 14:20

@Sonjim: gelukkig nog goed afgelopen! Ik weet hoe groot hij is, al vertekent het beeld van een ukje op zo'n knoeperd natuurlijk ook wel wat ;) .

@Frensie: fijn dat de wagen goed past en meteen een bijrijdpaard.

@Janouk: leuk "strafkamp"!

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 14:41

Sonjim: als je niet te zwaar bent mag je ook best een keer op Ster zitten / rijden. Ik hanteer wel een absoluut maximaal gewicht voor haar :o . Oepsie.... stuurfoutje met gevolgen!

Frensie: dat heb joe goe gedeald +:)+ !

SL: spannend hoor, naar NZL. En succes met je examens!

Tine: ik ken dat: als je in je bed ligt en je denkt alleen al dat je niet kunt slapen, dan kun je ook niet slapen! En gek genoeg: als ik me er aan over heb gegeven dat ik toch niet slaap, heb ik daar vrede mee... en val ik in slaap :D !

Hier net de auto van het schip gezet in A'dam om zometeen op nieuwjaarsvisite te gaan... parkeren kost 27 euro daggeld _-:( . Wat een rotstad....

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 15:39

bootcamp voor knollie...hihi

hier is de koppijn wel wat gezakt gelukkig...
gewoon eriut gewaait denk..pffff
waait toch best nog door hoor...
zo ff foto's uppen :)

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 15:44

Zo ben ik ook weer even. Gaat wel weer hard hier.

Zag S_L nog voorbijkomen die naar Nieuw Zeeland gaat echt super gaaf !!

Wij zijn weer terug van wedstrijd. Remko heeft heel netjes en beheerst gereden met jeroen. Hij vond het
echt leuk en bleef ook lekker doorlopen. Weten nog niet hoeveelste hij is geworden maar hij deed het
super.

Daarna met ferro gereden. Er werd echt hard gereden dus moest de 2e manch toch nog even tikkie bij
geven maar alsnog als 5e van de 6 naar de finale dus vanavond om half 9 nog een rondje.

Daarna nog verjaardag niet echt handig maar ja het is niet anders.

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-12 15:51

tine10 schreef:
Lanouska: ik kon het qua tijden niet beter maken. Jullie rijden in zoveel verschillende klasses mee :D Heb jullie met eerste proef zo laat mogelijk ingedeeld, meer kan ik niet voor jullie doen.

wij klagen niet hoor, als je zo vaak wil starten weet je dat het een lange dag wordt :D
ik heb H.S al heel streng de planning voor zaterdag gesmst ~~}>

ga even mee met de laatste samenvatting
@ maisie dan maar wat later naar de verjaardag :j

wij gaan aanstaande woensdag met het team kijken bij de menavond in drachten *\o/* . wie gaat er nog meer heen ?

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 17:51

Lanouska: ik weet dat jullie niet klagen hoor, maar ik kan er gewoon helaas niets mooiers van maken. Vind ik voor jullie wel een beetje vervelend, is heel lange dag zo. Enige wat ik kon doen was de eerste zo laat mogelijk indelen (vorige keer wilde HS als eerste starten), zodat jullie niet ook nog midden in de nacht op moesten staan. Niet naar Drachten hier, heb vergadering

Maisie: super dat Remko het zo netjes heeft gedaan. en met Ferro naar de finale. Toppie

Gem: helaas werkt dat ook niet voor mij. Heb een chronische ziekte met slaapproblemen. Is niet anders. Heb net wel bijna 3 uur geslapen (had de hele week moeite met slapen tussen de middag en hoe gek dat ook klinkt, dan lukt het slapen 's avonds vaak ook niet), dus denk dat het vannacht wel beter zal gaan.

Dennis: heeft teveel ponys. Heb je wel iemand die eens de verzorging kan overnemen of kun je nooit op vakantie?

Frensie: bijna fulltime gewerkt. Knap hoor. Ik hoop dat je dit zo kunt blijven volhouden. En superdeal gesloten

Janouk: op strafkamp. :D

Sonjim: wat goed dat jullie zo rustig bleven en het zo goed is afgelopen.

Avaluna: leuk met dochter op pad geweest

Bianca: veel plezier op de verplichte verjaardag

Ollie: ik was jou vorige keer helemaal vergeten. maar *\o/* dat het zo goed ging

Zoonlief reed vandaag wat minder goed helaas. Zijn handen gingen alle kanten op en een keer wist hij even niet meer welke kant hij op moest en ik was net aan het kijken naar wat het volgende onderdeel was. Maar goed, hij en pony deden goed hun best, dat is toch het belangrijkste.

We gaan straks lekker uit eten (Japanner), dus ik geef mezelf nu een schop en ga dieren voeren en stallen uitmesten.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 17:55

Vakantie is heel lastig en daarom ga ik gewoon liever niet. En als ik ga probeer ik te zorgen dat alles op het land loopt zodat er alleen water gecontroleerd hoeft te worden en klaar.
Zusje wat nog thuis woont heeft ook een pony gehad, die neemt het dan over, eventueel samen met mijn ouders. En er is eventueel nog wel wat backup als de nood aan de man is.

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 18:09

bicci schreef:
bootcamp voor knollie...hihi

hier is de koppijn wel wat gezakt gelukkig...
gewoon eriut gewaait denk..pffff
waait toch best nog door hoor...
zo ff foto's uppen :)

edit,
na heerlijk uitgewaait hier weer bijna thuis :)

Afbeelding

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 18:44

Lekker ritje, maar wel zonder cap :\