[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

mirror666

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 08:03

thanx :D
zou ik een cadeautje hebben? *kijkt na knopje ''plaatsen''*

Ik heb wel al gestofzuigd hier. De was weggemoffeld O:) en de afwas staat nu naar me te grijnzen...
Daarna moet ik m'n taarten snijden, m'n hapjes maken en dan heb ik opdracht om een meeneemlijstje voor vakantie te maken ^)

overigens, heb met m'n duffe hoofd tegen broertjelief gezegd dat ik wel een axolotl voor m'n verjaardag wil :') maar volgens mij gaat ie dat echt doen _O-

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 08:42

Gefeliciteerd Naaltje! *\o/* Geniet nog van deze prachtige dag!

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 08:46

prachtig :P ik drijf zowat buiten :P
Ga vanmiddag dids even loslaten bij de andere paarden. Dan kan hij eventueel de schuilstal in met het noodweer, en dan kan hij langere stukken rennen mocht hij gaan schrikken :)

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 08:46

gefeliciteerd naaltje *\o/* laat je heerlijk verwennen vandaag :j

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 08:56

VAN HARTE NAALTJE !!
ik hoop dat je een fijne verjaardag hebt, en lekker verwend word !
Wat een leuke avatar heb je !!
jumping didd's !!

Vanmorgen een werkochtendje....dan naar huis, zoontje ophalen, als het nog goed weer is wil die natuurlijk in het zwembad !! lekker plonzen.
en ik poedel dan mijn voeten wel lekker ofzo. melody kan ik nog niks mee, fysiotherapeut heeft haar gemasseerd, ze vond het prima, maar of het geholpen heeft....ben bang van niet....maar geeft niks, had er goede hoop bij !!

hoop dat het bij iedereen mee gaat vallen met het weer....hier vooralsnog lekker stralend weer !!!

Werkze, feestze en veel plezier en succes iedereen vandaag !!

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 08:57

:oo de eerste fluim met rotweer is hier al bijna! :oo
ik cross even naar stal om dids los te laten.. :=

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 08:58

:# Gefeliciteerd Naaltje :# maak er een leuke dag van. Donder en bliksem heb je in ieder geval :=

Jeetje wat is het warm. Het wordt hier nu soort van zwart buiten en ik moet zo van Rotterdam naar Den Haag rijden :\

Bij de stal waar ik sta word alles wat beleerd wordt direct gewend aan zweep en bit/leidsels wordt aangepast aan type paard/pony. Ze beginnen altijd met met leidsel door 1e sleuf van Liverpool. Daarna wordt het aangepast, vaak naar door de bril, bij dat jonge spul en zie dat veel pony's worden beleerd met trensje zelfs dubbelgebroken trensje. Of liverpool met zeempje of liverpool-appelbitje variant. Alles om die mond maar goed te houden. En hoe meer je kunt 'sturen' door zweep ertegen aan te houden, soms hoef je maar even je slag er tegen aan te houden, hoe minder je met je leidsel/bit/handen hoeft te doen.

Maar boerenaanspanning is wel iets anders, vaak mennen ze zelfs maar met een leidsel (soort van tweespan optoming maar dan zonder het 2e peerd), veel op stem en de andere hand moeten ze vrij houden voor bijv de ploeg vast te houden of te kantelen. Dus het is een andere 'tak' van mennen. Doordat je met touwleidsel ment pak je het ook al minder hard vast want touw ligt anders in je hand. Als hij niet zwaar inwerkt met zijn hand hoeft het niet verkeerd te zijn natuurlijk. Maar als je zowiezo ook de mensport inwilt zou ik zelf ook kiezen voor net wat meer beleren richting mensport ipv landbouwaanspanning.

Ik moet gaan.....
:wave:

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 09:09

ik vind het eng, het rommelt heeeeeel diep... hopelijk ben ik optijd, want als het blijft klappen en spoken ga ik de auto niet uit...

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 09:14

@ Naaltje: drijven? Als ik hier zou drijven, zou dat 1. in het zweet zijn :D of 2. op het water in het zwembad... Hier is het HEET! Windstil en een brandende zon! Beide honden weigeren te eten, ze kunnen enkel hijgen en drinken...
Ze voorspellen wel hevig onweer met aardig wat wateroverlast, maar dat zou pas tegen de avond hier zijn.

Voor de rest: een leuke dag toegewenst!

Rhine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 09:29

GEFELICITEERD naaltje!

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 09:44

*\o/* *\o/* Ik heb er een nieuwe topper bij *\o/* *\o/*

Heel stiekem ben ik zondag bij Alwyn wezen kijken, dus wij waren de kijkers van Alwyn en hebben besloten om hem te kopen :D

Gefeliciteerd naaltje.
iedereen veel succes met deze warmte

Rhine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 10:00

Wat leuk tallecie !!! Gefeliciteerd!!!

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 10:02

@Naatje: gefeliciteerd met je verjaardag *\o/* . Hopelijk kun je de auto uit :') , oeh, ik ben benieuwd of je broer d'r één uit weet te halen.

@Tallechie: wat ontzettend leuk *\o/* , heel veel plezier met Alwyn!

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 10:04

@ tallechie: Wat leuk zeg *\o/* Veel plezier met hem! Ik kijk ernaar uit om hem aan het werk te zien met jou op de bok! ;)

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 10:10

Naaltje profietsgejat, gefelisiflapstraat, eh proficiat natuurlijk.
Hebben jullie al onweer, ik heb vanmiddag een teamuitje op het programma staan een wandeling en zo, leuk met dit weer.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 10:21

We gaan nog overleggen wanneer ik hem ophaal en moet dus opzoek naar een wagen

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 10:23

hee leuk tallechie!!! :D wat een stiekemert is die VHU ook >;) en jij ook trouwens :D blijft alwyn wel lekker een boktpaardje :+:
was best een onderneming zo voor jullie geloof ik :=

zo, dids bij z'n meisjes gelaten, hij vloog ze om de hals als het ware, kriebelen!!
Nog geen hoosbuien, onweer verder dan wat onheilspellend gerommel en geen hagel. Maar wel enge lucht :=

nou, hopelijk houdt dids zich goed. Dan ga ik nu ontbijten :o

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 10:32

Tallechie wat super leuk!!!! dat word vast heel gezellig veale en alwynn samen :j

Naaltje, gefeliciteerd met je verjaardag! *\o/*

hier is het nog steeds klam weer, flink benauwd vind ik.
ik was om half 9 al klaar met rijden met wobbe.
heb bijna een half uur gereden, ben zo blij dat ik niet nog later naar stal gegaan ben.
ponybeest had echt weinig puf om door te lopen en was na 20/25minuten rijden ook echt zeiknat.
ze staan nu nog even lekker op de wei en mijn moeder zet ze straks binnen.

hebben jullie wobbe wel eens gezien hoe hij eruit zag de eerste keer dat we zijn wezen kijken?
kijk, zo 'lelijk' was wobbe toen ik hem voor het eerst zag
Afbeelding

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 10:34

Tallechie van harte gefeliciteerd !!
Wat gaaf voor jou en vhu dat Alwyn een fijn nieuw thuis gevonden heeft !!!!
Superrrr !!!!

veel plezier bij het zoeken van een geschikte wagen, altijd leuk dat shoppen !!

VHU: sneaky hoor van jullie *D ;) voor jou een hele geruststellling dat Alwyn een fijn thuis gevonden heeft, super hoor !! :j

haha, die wobbe jeeej wat een bos haar !!!! en wat een schoonheid is hij dan geworden /3 super hoor !! wat een verschil

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-11 11:21

:wave:

Even een reactie uit de bijleeshoek. Nu de vakantie is aangebroken, ben ik hard aan het werk.
Vrij weinig tijd om te reageren.

Wauw, wat een leuk nieuws, Tallechie en VHU. :D

Gefeliciteerd, Naaltje! Leuke ava ook.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 11:23

zo :oo
wij hebben onze 1e onweersklap...
m'n hart zit van schrik zo ongeveer tussen m'n ogen.... jeuzes... 't regent niet eens hier, gewoon zo out of the blue klabaaaammm :=

weetje!; dit is voor het eerst in 21 jaar dat het op 28 juni rotweer is :') _O-

Edit; en 1 minuut later begint het als een razende te regenen :')

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 11:30

@YT: wat een verschil, zeg :j .

Hier nog niks aan de hand, hoop ook dat dochterlief na school nog even lekker het zwembad in kan.

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 11:38

@ IT: wauw wat een verschil!
Ik heb zo ook een foto van Romeo :D
Dit was de eerste keer dat ik Romeo zag :o
Afbeelding

Hoe oud is Wobbe nu? Ik vind het super om die foto's te zien hoe erg ze door de jaren heen veranderd zijn!
Als ik de foto bekijk van Wobbe en Romeo, lijkt Wobbe echt wel klein te zijn daar! Hoe oud en hoe groot was hij op de foto? Romeo was toen 8 maanden en precies 1 meter groot. (vrijdag wordt hij 5 en hij is 1.25m)

@ Naaltje: ik zou ook bang zijn hoor, ik vind die donderslagen echt eng!

@ VHU: jou ook even melden dat ik het super vind dat je (hopelijk :Y) ) een goede thuis hebt gevonden voor Alwyn! Ik hoop dat hij de verhuis gemakkelijker aankan dan Snuit.

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 11:38

arme naaltje......onweer op haar verjaardag.
tallechie: stiekum een pony erbij....word vast een pony voor daan :j
hier broeierig en benauwt....ga maar ff de wei op...voordat de boel losbarst

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 12:20

Wat zijn wij een stiekemerds he :+
Alwyn heeft een makkelijker karakter dan Snuit. Zolang hij eten en drinken heeft maakt de plek hem weinig uit hoor. Hij herkent wel altijd enorm mijn stem / loopje als ik de stal maar binnenloop (dan ziet hij me dus niet) gaat hij al hinniken, dus hij hecht zich wel, maar hij is veel minder eenkennig dan Snuit. Tallechie heeft daar een hele fijne menpony aan, de basis zit er goed in, ze kan er zo mee verder. Snuit kan je echt dingen kwalijk nemen, die wordt echt boos op je. Alwyn nooit, die denkt altijd maar baasje, wat bedoel je dan?

Wat lief die foto'tjes van jong spul. Tja, ze zien er nu eenmaal niet op hun best uit in veulen/winter/jaarling haar :+

Hier wel paar flinke klappen, regenbuitje maar niet het noodweer wat ik dacht dat zou komen. Van afspraak buiten de deur had ik belafspraak gemaakt, maar had net zogoed wel kunnen gaan, stom he. Aan de andere kant zit ik nu lekker thuis te werken, anders had ik toch 2 uur in de auto zitten zweten (geen airco), dus ben wel blij dat ik het zo heb geregeld.

Zou nu nog wel naar Bente kunnen gaan, maar durf het toch niet aan. Zul je zien dat ik wel in noodweer terecht kom. Dus ga maar verder met saaie tabelletjes maken :7