[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 12:49

Wow Baudy, wat is Oscar gaaf!!!

Belker, we hebben nu nog maar 1 geit. Hebben er altijd 2 (en een tijdje 3) gehad, want het zijn tenslotte kuddedieren. Maar Blanca is een beetje raar. We hebben haar jaren geleden van een zorgboerderij gehad. Ze heeft hier aldoor met 1 of 2 andere geiten geleefd, maar was altijd heel bazig/vervelend. Ze heeft 1 geit blijvend kreupel gemaakt (fysio er nog bij gehad, maar kon er niets meer aan doen) en we vermoeden dat ze de laatste van het talud heeft geduwd, die vonden we onderaan met gebroken nek. Dus we laten haar nu alleen. Ze is nu zo'n driekwart jaar alleen, en ik merk niets aan haar dat ze het vervelend vind. Dus we laten het zo. Pas als ze dood is, komen er weer 2.

Net op wedstrijd geweest met Sam. Was zo raar. Eerst de Z1, dan zoonlief, daarna pauze en dan de rest van de Z2. Een pauze doe je toch na een rubriek, niet na 1 van een nieuwe rubriek. We zijn daar al vaker op wedstrijd geweest en toen hadden we al gezegd er nooit meer heen te gaan. Heel slecht georganiseerd, kost enorm veel inschrijfgeld en prijzen zijn gebruiksartikelen. Maar ja, we wilden nog even oefenen voor NK. Maar volgende keer gaan we wel 50 km extra rijden ofzo, want echt dit was de laatste keer.

Zometeen nog even naar de binnenbak om met Rocky te trainen. Hij is woensdag behandeld door osteopaat en mag nu weer aan de slag. Komende dinsdag komt de zadelpasser weer. Huidige dressuurzadel gaat er niet meer op. We blijven dweilen met de kraan open. Zadelpasser zegt dat het aan zoonlief ligt, maar dan zou er ook probleem met springzadel moeten zijn en bij andere ponys. Als ik met springzadel aankom, is er niets aan de hand, kom ik met dressuurzadel aan dan begint Rocky te bijten en trappen. Hoeveel duidelijker moet het zijn??? We hebben vanaf het begin al gezegd dat er iets was met het zadel, maar ik kreeg steeds allerlei K.... opmerkingen te horen. Nu ben ik er klaar mee. Zadel komt er niet meer op. Maar ja, betekent wsl wel dat we een ander zadel moeten kopen dat 2x zo duur is. En deze was al niet goedkoop.......

Ipsilonka

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 14:47

Dames, weer een ego post. Maar Det zit momenteel op een enorm dieptepunt, dat ik niet meer weet wat te doen.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 15:22

Ips.. zo moeilijk voor je.... Sterkte met Det.

Tine.zadels...balen dag het niet past ..duurder is echt niet altijd beter.. een die past is het belangrijkste... Moeilijke zoektocht kan het zijn. Succes

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 17:30

Ips heel veel knuffels en wijsheid met det.
Ook wat te tobben met suns achterbeen,loopt niet zo soepel.
Tine wat een geit...hier ook nog maar 1 die met de ponys meelooptnu haar moeder vorig jaar overleden is.gaat super goed
Allemaal een natte sombere zondag...maarvdagje ikea gedaan vandaag

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 18:33

Ips, heel veel sterkte.
HT ook, sterkte.

Tine, zadels zijn en blijven een crime. Hopelijk hebben jullie snel een goed passend zadel voor beiden.

Regen.... Een buitje van 8km met volop regen en wind gereden. Nu gedoucht, kachel aan en lekker opwarmen en bijkomen.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 18:39

He wat enorm triest en verdrietig Ips :(:) |(
Wat jammer dat Sun ook nog niet 100% is HT. Dagje IKEA kan helpen ja, was het niet enorm druk? Ik kom toch altijd met minstens een zak zooi terug (en eerlijk is eerlijk, kan het ook altijd gebruiken ofzo :+ ).
Zadelgedoe bij Rock... is het trouwens het zadel dat niet lekker ligt of de singel? Dat kan soms ook een wereld van verschil maken... misschien nog de moeite waard daar iets mee te proberen? Ik had bij Ollie zo'n simpel touwsingeltje, geen gezicht, maar dat ging super. Prachtige leren singels gehad kreeg het zadel niet goed liggend. En vaak ook oksels kapot bij fikse trainingen. Neopreen was helemaal een ramp, hoefde ze maar naar te kijken lag ze al open en zadel bleef schuiven... Maar dat touwsingeltje deed wonderen.

Moest vandaag werken, vond het niet erg :7 wat een prutweer vanochtend / voor in de middag. Ff poown's stal gedaan en net nog enorm eind gelopen met de honden, het miezerde maar was verder best lekker. Zag nog een ieniemienie lammetje in de wei staan, denk te vroeg of zoiets, want alle andere schapen hadden nog niets. Arm ding... was wel druk aan het drinken maar die heeft dan toch geen prettige start.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 18:58

Singel gebruiken we ook bij springzadel, daar geen problemen, dus dat is het helaas niet. Wij denken dat er gewoon een fout in het zadel zit. Pony reageert er erg heftig op.

Ips en HT heel veel sterkte

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 10:04

Tine, zijn de kussens mooi vlak ? Geen bobbel wat op zijn rug drukt ergens ?
Is de ruimte tussen de kussens hetzelfde als van het springzadel ? Of is het toch een heel andere maat ??
Ht, balen van sun, hoop toch echt snel weer 100%
Ips,... Hoe gaat het ??

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 13:00

Afgelopen maanden zei de zadelpasser aldoor dat het aan zoonlief ligt, zadel zou perfect zijn. Maar zoonlief is door osteopaat als recht bestempeld, hij heeft het probleem alleen bij dit zadel en deze pony. Verder niet. Instructrice heeft ook vanaf begin gezegd dat zadel niet lekker zit (heeft zoonlief ook gezegd). Maar we kregen steeds te horen, dat we eraan moesten wennen. Aan zadel is niets te zien, maar aan de pony te zien is er toch echt iets niet goed.
Springzadel is heel ander type zadel, monoblad. Het gekke is dat we dit merk zadel ook op Fabels hadden en ook op Rembrand geprobeerd. Rembrand vond het ook niet fijn en achteraf is het probleem van Fabels wellicht ook wel terug te vinden in dat zadel. Zeg het maar. De ponys zouden moeten kunnen praten, zou heel wat makkelijker zijn.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 16:08

Monoblad of authentiek zadel,... Heeft niks met de maat te maken,... Als de stegen een andere breedte hebben als van het springzadel..past het niet op Rocky, het draait om het frame wat in de kussens zit... Als Rocky relaxed is met het springzadel...past het dressuur zadel niet...zo simpel is dat.
Ik hoop dat je een ander zadel kunt vinden zijn is lastig voor die maat pony.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 19:07

Lastige materie Tine...
Hoe is het Ips... gaat het weer een beetje of juist helemaal niet :(:)

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 19:34

Ze staat wel, zelfs al 2 x van box gewisseld vandaag dus soort van buiten geweest. Maar wel slecht nog.

marga1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 23:24

IPS en HT sterkte

Tine lastig goed passend zadel. Hier was: oude paste niet, nieuwe niet, nr 3 een gebroken boom na een aantal jaar en na reparatie paste het niet goed meer dus nu aan zadel nr. 4

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 08:03

Ipsilonka schreef:
Dames, weer een ego post. Maar Det zit momenteel op een enorm dieptepunt, dat ik niet meer weet wat te doen.

€1-(/12€+&'"2'_(+€
Kl o te is het. :(:) :(:)

Ht, duim duim dat Sun snel weer beter is.
Laatst bijgewerkt door janouk op 05-03-19 08:10, in het totaal 1 keer bewerkt

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 08:04

Goed nieuws:
Janouk is vandaag naar de kliniek geweest voor controle van het litteken in de lies en de eierstokken na de operatie vorig jaar aan eierstoktumor. Was spannend want met de komst van Aladdin was Janouk ineens heel hengstig,..........bbrrrr even heel bang voor weer een tumor op de andere eierstok, want de linkereierstok is verwijderd en de rechter was buiten werking.
Maar dit keer was het een normale merrie reactie. De rechtereierstok had zichzelf hersteld en er zat een prachtig eitje.......als Aladdin nog hengst was geweest had Janouk nu klaar geweest voor zijn veulen.

Het litteken binnen en buiten is rustig en niet verkleefd.
De blessure aan de pees in het achterbeen is ook sterk verbeterd. We mogen nu ook weer de draftraining onder het zadel oppakken.
Heel blij.

Met dank aan DAP Bodegraven BV en Dr Sander De Blauw, voor alle goede zorgen. .

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 08:08

Geen tips, tine, over zadels. Ik vind het vinden van een goed zadel voor een d pony zo lastig.

De vrouw van onze veearts is zadelpas expert. Ze levert zelf geen zadels, maar ze wil mij helpen om een goed zadel te vinden. En dat is zo fijn om een onafhankelijk iemand bij het zadelpassen te hebben, die verstand van zadels en paarden biomechanica heeft. Zij komt bij mij kijken of het zadel van Meneer Anton goed past op Aladdin.
Het lijkt mij goed te liggen en het zadel van Anton is amper gebruikt. Financieel zou het mij heel welkom zijn al het passend is. Duim duim en anders is ze erbij als de zadel leverancier komt.
Gat in de markt volgens mij, want ik heb nu al zoveel zadels gehad, die uiteindelijk prut bleken te liggen na een paar maanden.
Het lijkt wel of zadels gewoon niet passend gebouwd worden voor het d pony model.

Maar dat is ook zo bij tuigen, sommige onderdelen zijn cob, andere weer full. Het is telkens zoeken en samenstellen

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 08:39

Sander is een fijne arts he Janouk? Het was ook mijn vaste arts met Ebo. Daar was ik heel blij mee.

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 18:04

Super nieuws over janouk
Hier minder nieuws : sun haar bloeduitstorting in haar peesschede gaat niet weg en ze blijft licht kreupel erop.fotos en scan gemaakt na kreupelheidsonderzoek en ingespoten met ontstekingsremmer.nu 6 weken afwachten.met een kijkoperatie kan het wel weggehaald worden maarja....aardig duur en...sun is ook geen jonkie meer met haar 20 jaar. Kans op herstel is nu 50%. Fingers crossed
Ips hoe gaat het met detje?

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 18:08

Janouk, wat een fijn nieuws over Janouk!!

HT moeilijke overweging voor Sun.

Det staat (soort van) en daar ben ik al "blij" mee. Ik weet niet hoelang we dit volhouden, ze moet snel ietsje beter worden, anders moet ik afscheid nemen. Het is zo lastig het punt te bepalen dat het niet meer gaat/eerlijk is. Ze is nog zo alert in haar koppie. Ze hinnikt keihard als joze weer thuis komt, alleen ligt ze dan wel....

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 19:43

Ips en HT, heel veel sterkte. Moeilijk hoor!!!

Janouk, fijn nieuws.

Zadelpasser is geweest, nu even alles laten bezinken en dan kijken wat we verder gaan doen. Oude dressuurzadel is meegenomen, die komt er niet meer op.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 21:28

:(:) Ips...... Heel heftig .. heel veel sterkte en wijsheid..

Ht .. sterkte, ik duim voor herstel...

marga1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 17:00

Janouk goede berichten van Janouk.

Verder kan ik Biancacoo herhalen.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 10:44

Afbeelding

Rollen omgekeerd. Vroeger las ze mij altijd voor toen ik nog starten met db en nu lees ik haar voor met db.
Db komt niet meer terug, hij blijft voorlopig bij haar. Ze gaat hem lekker starten en kijkt wel hoe het loopt. Hij is nu al een maand weg dus ik ben er langzaam aan gewend. Ikke staat inmiddels in zijn stal dat scheelt ook.

Ja lastig met det ips. Ik zou persoonlijk toch toe werken naar een afscheid. Maar blijven rekken en elke keer weer bute of metacam is ook niks. Maar goed dat is een moeilijke beslissing.

Janouk huis onderwater zag ik op fb. Oh jee. Hoop dat het mee valt. Wat een scheid weer hè

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 12:27

Baudyh, daar was ik van de week ook mee bezig. Maar ik ken zelf ook een aantal paarden die er wel goed uitkomen en daarna alweer jaren mee gaan. Dus wil haar ook een kans geven. Ze staat iets steviger op haar benen momenteel.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 17:02

Ipsilonka schreef:
Baudyh, daar was ik van de week ook mee bezig. Maar ik ken zelf ook een aantal paarden die er wel goed uitkomen en daarna alweer jaren mee gaan. Dus wil haar ook een kans geven. Ze staat iets steviger op haar benen momenteel.

Je geeft haar al een tijdje een kans hoor.