[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 09:18

Toen Hero weg ging heeft Ollie het een paar dagen echt slecht gehad. Ook dat alerte. Ze hinnikte niet maar ging in hoekje staan en maar kijken met die oortjes recht vooruit. Ze was echt aan het luisteren, waar hij was ... Eerst dag / 1.5 dag wilde ze ook nauwelijks eten. Ze 'was' er ook gewoon niet, dat merk je dan als je aan het poetsen bent e.d. dat ze zich gewoon afsluiten en nergens op reageren. Ze zijn dan gewoon verdrietig denk ik.

Nou we zijn er bijna met opknappen huis :) (behalve dan dakterras maar waarschijnlijk wel iemand die het goed (en niet te duur) kan doen) nu kan mijn naaimachine aan de slag want wil nog wat nieuwe gordijnen (kunnen mee naar nieuwe huis, zelfde maten) maken. Is giga klus want huis heeft ouderwetse hoogte. Kan het ook uitbesteden maar dan gebruiken ze veel meer stof dan hoe ik het zelf doe dus doe het liever zelf. En ik vind het ook wel leuk om te doen, lekker bezig zijn. En dan wat kussens / bed-overtrekken etc in zelfde stijl.

Overmorgen gesprek op mijn werk (hogeschool) over ander werk. Heb ik zelf aangegeven en gelukkig wordt het opgepakt, dus dat lijkt goede ontwikkeling. Ik heb alleen nog geen idee hoeveel uur per week ik eigenlijk wil werken... ook met nieuwe huis / verhuizing / opzet B&B komend jaar / en mijn onderzoek etc. Maar goed heb vast contract en dat wil ik toch ook niet zomaar opgeven.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 10:44

drukdrukdruk vhu..gordijnen, lijkt me zo moeilijk..dat zou bij mij schots en scheef worden..maar ik heb ook geen naaimachine meer..haha :+ succes in ieder geval..
dakterras is echt balen..maar komt vast goed !! hoop dat het een beetje voor een nette prijs gedaan kan worden...altijd lastig zo vlak voor de vakantie.

verder....geen nieuws....ga even uitrusten...

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 11:18

Bianca: succes voor straks. Hopelijk komt er iets uit, waar je ook wat mee kunt.
VHU: drukdrukdruk
Baudy: is chipper al geweest en wat zei hij?

Hier weer topdrukte. Allemaal dingen die kapot gaan, dus weer veel geregel, straks nog naar tandarts en zoonlief heeft weer les.

Fijne dag!

baudyh

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 15:45

Ja chipper is geweest. Voor 3 van de 4. Kings Hill is nog te jong. Moeten minimaal 6 weken zijn.
Dus daar komt hij later nog een keer voor.
Hij vond Kings Hill mooi groot. Een paard voor de toekomst. Moest nog wat sterker worden. ( doordat hij zo groot is) en heeft voor het mooie iets te grove gewrichten ( helemaal mee eens).
Ik vond dat hij wat chiquer had gemogen maar dat vond hij niet. Er word juist te chique gefokt tegenwoordig zij hij, daar moet je ook mee oppassen. Maar verder is hij goed gekeurd hoor. Ik hoop dat hij voor 10 juli ( de keuring) nog wat sterker word. Verwacht geen kampioensveulen maar hopelijk wel een 1e premie. Afwachten maar weer.

Het is altijd zo een geregel die keuringen. Moet achter de messen aan van het scheermachine of die nog scherp zijn. Hoefsmid regelen. Nou ja 2 eigenlijk. Bepaalde paarden kunnen niet bij bepaalde hoefsmeden. HA HA.
Laatst vroeg me iemand hoeveel paarden hebben jullie nu. Nou op dit moment van klein tot groot 16.
Maar in de winter meestal een stuk of 10-11 hoor. 3 veulens gaan zeker weg. Nenny gaat waarschijnlijk van de week weg. Ze is op. Word niet meer dikker wat ik ook voer. We kunnen nou eenmaal niet alles houden tot ze natuurlijk dood gaan. Nenny heeft nog een extra winter gekregen. Ik verwen haar nog lekker deze week en dan moet het maar zo zijn. Diep in mijn hart heb ik al afscheid genomen en haar niet meer heel dichtbij laten komen. Dan word het uiteindelijk makkelijker. Maar ja....
Als het goed is zijn alle 4 de merries weer drachtig.
We hebben naast deze 4 merries nog ted ( mijn oude pony,die wel tot zijn dood mag blijven) bennie ( de oude shet die ook mag blijven) zelko ( waar melissa op rijd) Mijn Dalerboy. Nog een 2 jarige patijn. Die ook voor de keuring moet 14 juli. Ikke natuurlijk ( die inmiddels in friesland loopt). Jola de jaarling. Wiens been goed gaat. Verband is eraf. Ziet er best mooi uit. Ze loopt goed. Moeten nog smeren met vetramil.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 16:01

Wat je zegt heel paardengebeuren bij jullie Baudyh. En eerlijk dat jullie Nennie 'laten gaan'. In de zomer gaat het vaak dan nog maar met de winter is het vaak nog zorgelijker als ze al zo ver zijn zeg maar. Super dat Ted het nog zo goed doet :j En tot de dood... ja wat is dat. Wij hebben nog nooit oudere paarden gehad (met oud denk ik aan 20+) dus heb er geen ervaring mee...
Wat fijn dat het met de jaarling goed is afgelopen! En Kings Hill mooi aan de maat en een goed stevig onderstel +:)+

Zo zeg ik ben erg goed bezig al zeg ik het zelf :D kamer die helemaal vol stond met 'zooi' (was kamer van zoonlief geweest, toen mijn studeerkamer, toen soort uitloop van hobbykamer van manlief en al met al werd het een opslagplaats :o ) met goed opruimen en opnieuw inrichten weer omgetoverd tot nette studeerkamer/logeerkamer (en nu fatsoenlijke ruimte voor mijn naai-activiteiten :)) ). En het rommelhok (want dat hebben we ook nog) ook helemaal opgeruimd en netjes. Moet alleen nog ramen zemen, maar dat lukt nu met die ribben niet.
Doe elke keer een beetje, dan weer rusten. En superfijn dat mijn neef er is, kan die alle zware dingen naar beneden brengen en verslepen (arm joch :+ ).

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 16:09

Heb redelijk goede uitslag, 2 kleine nekhernia's boven elkaar, moet met rust genezen, medicatie iets aanpassen om over een week of 6 te gaan afbouwen. ..maar moet met veel tijd dan goed komen zonder operatie oid, blij mee, maar baal ook dat het echt nekhernia's zijn......

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 18:25

Succes met rust houden biancacoo. Gelukkig weet je nu wat het is.

Goed bezig VHU ! Klinkt alsof jullie een mega huis hebben.

Vandaag Cardi opgehaald. Eerst door naar de kliniek. Het laden ging goed liep er eigenlijk in 1x op. Echt stilstaan onderweg zat er nog niet in :+

Op de kliniek kreeg hij gelijk een roesje en tadaa toen hadden we een schaapmakke lieve pony. Daarna de castratie waar we bij gebleven zijn. (interessant om te zien) Hij had wel een flink stel ballen vond de DA. Nou daarna zijn we weggegaan en hebben hem een paar uur later weer opgehaald. Meneer was al goed wakker en de pijnstilling deed goed zijn werk want hij was weer helemaal het meneertje.

Thuis aangekomen staat hij nu lekker op de wei. Even geneusd en gegild met de andere en net toen we weg gingen stond hij te rusten. Straks nog even terug om de boel ff af te spoelen.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 19:06

Maïsie, gefeliciteerd met cardi, hij is gaaf.
idd blij dat er nu zekerheid is qua nek....nu rustig laten herstellen.....
Baudyh, nennie afscheid nemen,....heftig, sterkte hoor...kings hill met flink onderstel , ik vind dat bij een hengst wel mooi !
spannend de 2 jarige Patijn op keuring ! Spannend !!
vhu, eind in zicht bij woning opknappen, spannende dag morgen,....en geregel met je werk, succes !

Tine, drukdruk,...je zoontje had les ? Hoe ging dat ?

Hier troostpatat gegeten, en frikadel :o doe ik echt nooit. ...probeer juist gezond te eten ,..bak mijn eigen brood biologisch is erg lekker,..maar had even zin in friet, heel slecht....dubbel zo'n uitslag, maar ik zal goed herstellen !!!!

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 19:41

Bianca: af en toe mag dat best hoor, troostpatat. Fijn dat er nu duidelijkheid is wat er mis is en dat het goed kan komen. Wel jammer dat het nog een tijd gaat duren natuurlijk.
Maisie heeft een gave nieuwe pony, met (of nu zonder) flinke ballen
Baudy heeft stal/wei flink vol en heeft mooie veulens
VHU: weer flink aan het opruimen geweest.

Les met Amerigo ging wat minder, maar met Sam ging super goed. Ze liep heel erg fijn, ook met aansingelen helemaal geen problemen. Erg blij!!

Nu snel tosti eten, paarden naar wei terug en zoon naar bed

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 21:11

Yes het regent hier *\o/* Nog wel heel zachtjes, maar alles is beter dan niets.

Zometeen ook aan mijn eigen muntthee, het ruikt al heerlijk :9k

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 08:05

Goedemorgen...
Mooi nieuwe aanwinst heb je maïsie !Gefeliciteerd

:O

fijne dag iedereen.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 16:08

En goedemiddag :D
Nou Biancacoo ik vind het nog best een heftige uitslag hoor, dubbele nekhernia ... heel veel sterkte met het herstel... en hoop dat de medicatie goed op/afgebouwd kan worden en dat je straks (nou ja, straks...) echt hersteld bent :(:)
Maisie wat een super gave poown =:) is hij ook dekhengst geweest of 'gewoon' hengst? Wat is zijn stokmaat?
En ja we hebben nu ook al best groot huis dat klopt maar vooral een huis met heel veel hoekjes en gaatjes waar van alles in past en een oud (hoog) huis met allemaal en heel veel sier-hout-werk. Maar het eind is nu echt in zicht :D Kreeg gister alleen naaimachine niet aan de praat, die heeft al zo lang niets gedaan. Moet ff bij reparateur langs of zoiets.

Vandaag op de hogeschool geweest. Ziet er gunstig uit. Volgende week nog een gesprek. Dan besluit ik wat ik ga doen. Merk wel dat zodra je het woord 'burnout' noemt mensen direct zoiets hebben van o jee kun je dit of dat wel. Maar wil er vanaf dag 1 dat ik weer begin heel duidelijk in zijn 'tot hier en niet verder'. Ben dat ook niet gewend, ben altijd zo'n type geweest die alles maar oppakt en doet. Maar goed, die tijd is geweest :D

Ook nog paar nieuwe shirtjes voor mezelf gekocht *D

Tine je gaat lekker met Sam zeg wat fijn :D
Nou ik ga nu nog even naar de wei op en neer. Hier heeft het ook eindelijk geregend, is zo nodig. Heb ze gisteren in klein stuk gezet kan rest van de wei even bijkomen. Hoop dat het wat gaat groeien en wat mij betreft mag het nog wel ff doorregenen.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 16:27

Is ook best heftig vhu....maar op de scan was te zien dat het op 2 plaatsen bij 2 wervels boven elkaar, niet heel groot uitpuilt zeg maar.....maar t'moet wel genezen....en tja,...dat is nog afwachten,...morfine is aangepast, en had het vanmorgen even slecht...er moeten nu 12 uur tussen de morfine ipv 8 uur...dat is meteen een hele verandering....
ik weet niet..het zou echt goed moeten komen...maar gaat veel tijd duren.

Ik heb gewoon afleiding nodig...en dat is niet altijd eenvoudig.
maar t kan erger..er zijn mensen die veel zieker zijn.

Vhu, Fijne dat je gesprek bij de hogeschool goed verlopen is....is dat gekleurde gebouw er eigenlijk nog van inholland in Rotterdam ?

Maisie

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 17:28

Tine fijn dat sam nu weer beter loopt met haar zadel.

VHU Cardi heeft nooit gedekt. Maar zijn buurmannen allemaal wel en stonden ook hengstige merries bij dus hij wist wel goed wat er allemaal gebeurde. Blondie had ook een Ruska als vader. Hij is Welsh C en 3/4 zelfde papier als robin (robin zijn vader is Cardi zijn opa) en hij is ongeveer 1.32

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 19:25

Misschien dat ik dat er wat in terugzie Maisie vind hem erg mooi en stoer. Zal wel een portret zijn :+ Grappig dat hij zo verwant is met Robin. En wat zal dat gaaf zijn als je ze naast elkaar gaat zetten *D Hoe is het met Ferro trouwens?

Ja dat gebouw is idd van Inholland, hogeschool zit daar ook gewoon nog. Prachtig gebouw trouwens, niet altijd handig voor lessen te geven maar wel prachtig :+

Tine, had niet door dat Sam alweer onder het zadel was, wat fijn dat het idd goed gaat!

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 19:37

Ik vergeet wss de helft :o :o , maar heel veel sterkte met het afscheid van Nenny, Baudyh :(:) :(:) . Heel dikke knuffel ook voor jou, Biancao :(:) :(:) , zo lastig ook die pijn, moeten doseren/rustig aan doen; ben er ook niet goed in.
Fijn dat het allemaal goed gegaan is, Maisie; ben echt benieuwd naar je nieuwe aanwinst. Idd aangeven en je grenzen bwaken, vhu; vind het superknapvan je +:)+ .

Hier gisteravond wat leuks gedaan, normaal plan ik niks meer in de avond, wel heftig qua uitwerkingen, maar vandaag vrijwel de hele dag kunnen slapen. Heb met mijn beste vriendinnetje op een workshop een mooie krans in hartvorm in Ibiza stijl gemaakt.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 20:09

Vhu. Bedrijf waar ik werktte heeft dat gekleurde gebouw alle kleurpanelen opgezet.was superleuk om it te zoeken wat waar moest komen... was een mooi gebouw, is gewoon opgebouwd uit units.
Hoe gaat het nu met je ribben trouwens..moet je nog weer een controle rontgenfoto laten maken oid ?
Ava leuk bezig geweest ! Super !!

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 07:41

Goedemorgen

Ava: leuke afleiding gehad gisteravond. Jammer dat je er dan weer zoveel last van krijgt
Maisie: heeft nu familie bij elkaar
Bianca: morfine is dan ineens wel een grote stap terug gedraaid. Sterkte
VHU: goed gesprek en druk met huis

Vandaag is hubbie jarig, pff 50 alweer. Klinkt zooooo oud. ;-).
Viertalles gisteravond ging erg goed. Zoonlief was stikzenuwachtig en erg bang dat er toch weer gebokt zou worden. Maar Sam heeft zich keurig gedragen. Ben zo blij!!!! Ze werd niet aan het werk gezet, maar dat geeft niet voor een keer. Kan ik me ook wel voorstellen, zoonlief was zo bang dat ze weer zou bokken. Hij heeft zelfs ook op alle andere plaatsen gedraafd en gegaloppeerd en ook dat ging super. Dat geeft een mens weer moed!!!

Ik ben heel benieuwd hoe het vanavond gaat, als ikzelf voor het eerst naar viertaltraining ga. Heb van de week dressuurmatig in de bak gereden. Rembrand kan dat prima aan, maar of ik het vol ga houden..... Maar goed, we gaan het zien.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 09:26

Vanmorgen heel dapper alleen gemend met Sam. Juf was ziek, ik wilde zo graag. Inspannen deed ik altijd al alleen, dus dacht dan moet het maar. Ik ben niet bang geweest, maar ontspannen was ik ook nog niet. Sam was braaf, maar dressuurmatig ging het nog niet helemaal geweldig. Waarschijnlijk had ik het tempo toch iets te laag :o , maar ik had er in ieder geval geen handrem op.
Toch heel klein beetje trots op mezelf, alhoewel ik (makkelijk vanaf de stoel..) nu wel baal dat ik dan niet net iets meer durf door te rijden. Maar goed, met heel kleine stapjes gaan we er wel komen.
Uitspannen vond ik nog wel spannend, juf helpt daar altijd bij. Ze zit dan wat te mutsen met de halsband. Heb het oog aan de muur al hoger laten maken, zodat band niet af kan, maar dan komt touwtje op haar hoofd en wil ze toch even schrikken. Dus maar even met een hand aan leidsel en met andere hand uitgespannen.

Nu moed verzamelen om stront te gaan scheppen.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 09:44

goedemorgen,
tine al gemend met Sam..ik deed dat nooit in mijn eentje..die ene keer dat ik in mijn uppie met een 4-wielige kar naar het bos ging....ging het meteen mis en hele kakkie op hol en ik onder de kar..dus nooit meer daarna zonder groom gemend met een grotere pony en kar..

bezig met vlierbessenlimonade...is aan het koken..moet zo in de fles afkoelen...doeiiiii..

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 09:45

Wat goed van je Tine! Vind dat hele mijlpaal hoor, in je eentje aan de slag! En logisch dat je dan (zeker voor de eerste keer!) even niet te veel druk erop zet.

Spoiler:
Pffff mijn neef is op bezoek, aardige jongen maar zooooo sloom := is afzien hier :9k

Zo hooi halen met trailer. Neef dus mee die kan dan helpen. Kan ik nog niet met die ribben. Heb nu alleen 's avonds nog pijnstilling voor als ik ga slapen, anders ligt het heel beroerd. Maar overdag probeer ik zonder. Ook omdat ik anders snel te veel doe. Als ik over een maand geen dingen meer voel of last heb schijnt het goed te zijn. Kan nu precies voelen waar ze gebroken zijn/zijn geweest. Zit bobbel/deuk.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 10:18

Vhu......mooi dat je hulp hebt met hooi ophalen !!
Afbeelding

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 10:23

VHU: fijn dat je hulp hebt met hooi halen. Doe je wel echt nog steeds voorzichtig/rustig aan!!!!

Bianca: ik ga niet de weg op zonder groom. Maar als ik in de bak niet zonder groom zou kunnen rijden, zou ik eigenlijk nooit kunnen trainen. Rembrand en Amerigo train ik al 6 jaar zo. Vandaag dus voor het eerst ook met Sam. Ik rijd nog wel op de binnenhoefslag voor de zekerheid, stel dat ze ineens zou omdraaien, zit ik niet gelijk op de aardwal die erom heen ligt. Maar ze was gelukkig braaf. Honden uiteraard wel opgesloten gehouden.

Al bezig met vlierbessenlimonade? Hier hebben we nog bloesem en dus nog geen bessen.

Net natgeregend bij het uitmesten. Vond ik voor deze keer eens niet erg hahaha. Ben wel heel blij dat ik de eerste snee er al af heb, want voorlopig zijn de voorspellingen nog niet best en zou het er dus nog heel lang op hebben gestaan.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 10:46

Hier wel blij met een beetje regen op het land. Goed voor de mest. Maar inderdaad wij willen nog een stuk maaien maar het weer werkt niet mee.

Ik ken dat probleem als je niemand heb kan je niet rijden. Ik durf db echt niet alleen aan te spannen. Hij is wel braaf hoor. Maar ja als er wat gebeurd. Met ted deed ik het wel. Maar die vertrouwde ik toch meer.

Ik vind dat je al veel doet hoor VHU. Ik denk dat ik het toch een stuk erger had. Ik kon echt niet zo snel al in een auto überhaupt zitten.
Een kennis van ons is vorig jaar van de menkar afgestuitert en alle ribben aan 1 kant gebroken. Die zitten nu na bijna 1 jaar nog niet aan elkaar. Omdat die man niet stil kan zitten en gewoon te veel doet.

Gisterenavond heerlijke kwality time met db gehad. Heb ik niet zo vaak meer. Gerrit was weg dus ik lekker bezig. Gelongeerd. Voor het eerst weer dubbele lijnen maar nog niet langs zijn kont. Gewoon rustig opbouwen. Hij is te dik en geen conditie meer dus niks overhaasten.
Daarna lekker benen gewassen. Doe ik normaal alleen als ik op wedstrijd ga maar ja als je dan niet meer gaat worden ze langzaam zwart ipv wit. Hoeven mooi schoon. Hij had natuurlijk weer een wondje aan het achterbeen die verzorgd. Staart en manen gewassen. Manen was ik nooit. Ben altijd bang dat ze te glad worden om te vlechten. Ha ha. Maar dat hoeft nu ook niet.

Krijg net bericht dat Zirola drachtig is. Was ze al maar ze had vorige week een tweeling en ze hadden er 1 weggehaald en dan is het even afwachten hoe dat zich ontwikkeld. Maar goed dus. Blij mee.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 10:50

Tine, Ik bedoelde vlierbloesemlimonade..autocorrect..heb ik nodig voor in kwarktaart later..
Baudyh, fijn dat Zirola drachtig is..en dat het ene ei is blijven zitten !