Citaat:
@ vhu je moet het ook wel op bouwen
snap ik wel hoor
Dat is inderdaad heel mooi 32 na 1 km stappen
Ik had met een voorkeuring bij endurance met een van mijn vorige paarden een keer 24... DA vroeg zich toen af of ze nog sliep 
Met Rizanta maakten we ook heel veel kilometers, toen ze overleed was ze super getraind met een werkelijk mega-conditie. We deden ook 1x per week grote rit (plm 25 km op flink tempo) voor de wagen, 1x per week flinke rit in het bos wat langzamer tempo (plm 20 km), 2x per week dressuren voor de wagen en wat vaardigheid e.d. 1x per week lange lijnen/longeerwerk en een keer per week serieus dressuren in de bak. Die was ook altijd zo weer op adem en had dan hartslag rond de 52/58 hoor, na zeg maar 1 a 2 km stappen.
Maar moet zeggen dat Bente ook al hele behoorlijke conditie heeft opgebouwd, maar die toont nooit moe heeft enorme looplust dus dat is wat verraderlijk. Moet ikzelf goed in de gaten houden dat ik er rekening mee hou dat ze nog maar een half jaartje aan het werk is voor de wagen en dus nog maar een maand of drie echt onder het zadel wat doet (we konden ergens in september pas rondje draven in de bak
).
Laatst bijgewerkt door VanHuisUit op 06-01-12 22:14, in het totaal 1 keer bewerkt