[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

janice

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 13:04

Dubbel gefeliciteerd Dennis :D
Mooie nieuwe kampioen heb je <3

Super dat Thabor zo braaf was +:)+

Pfffew warm he, het is hier nu volgens mijn telefoon 27 graden :\ , net anderhalf uur staan schrobben met shampoo, het resultaat duurde 5 minuten, rollen in het droogste modderigste plekje van de wei na een wasbeurt is natuurlijk heerlijk :') . Naja ze zijn even schoon geweest :)) .

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 13:06

Ik zag coole Bente *\o/* , een heel leuk vosje voor Nouvel en even een dikke knuffel :(:) , Biancao's ukkie heeft een heel fijn nieuw stalletje, succes voor Prinsje, Tines paardenjacht die gelukkig nog goed afliep, pfffff en Dennis die weer uitbreiding verwacht en een springend spookje heeft *\o/* , verder heb ik geen ervaring met graasmaskers, wel pony's en te veel gras, dus altijd iig 's nachts naar binnen.

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 13:29

goed gedaan dennis,een springend klein spookje <3
heel hard geduimd voor prinsjeH
pfff hier naar binnen gevlucht :)) is het een keer mooi weer :=
heb vanmorgen een grote kruiwagen distels uit de wei gesneden(bosmaaier kapot -:(- )
dan maar knippen....helaas.....is nog maar 1/5 weg.....

Smickey2011

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 13:40

@happytime: het heeft denk ik geholpen... was heel fijn gesprek :j

wat heb jij zwaar werk gedaan met deze hitte!!! *doet een petje af voor happytime*
op terugweg dacht ik in de auto dat ik aan het smelten was, echt warm vandaag! Toch wel lekker...

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 13:54

Heb weer vanalles gelezen, maar in mijn hoofd zit enkel economisch recht, dus ik onthou niet veel van wat hier staat :D Dennis verwacht een veulen (of beter gezegd, haar merrie :Y) ), Happytime haar bosmaaier is kapot dus moet alles manueel doen :(:) , mooie Bente die misschien een date aangaat met Thabor? :D , knappe schimmel zien springen :j en Dennis geslaagd voor koetsiersbewijs *\o/*

@ happytime: is trouwens niet goed hé, zo werken met dit weer! Het is zeer gevaarlijk op dit moment, er wordt aangeraden om geen inspanningen te doen. Wees maar voorzichtig!

Ik zit dus economisch recht te leren... Ik zit in de helft *\o/* Misschien krijg ik vandaag alles gedaan en kan ik morgen nog wat van het weer genieten! Een paar mensen van de hondenschool hadden me gevraagd of ik zin had om morgen met de honden te gaan zwemmen, heb er wel zin in...maar het hangt er dus vanaf of ik nog moet studeren of niet. Als het morgen echt de voorspelde 36 graden wordt, zou het voor de hondjes ook wel een mooie verfrissing zijn!

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 14:06

sander_lotte schreef:
@ happytime: is trouwens niet goed hé, zo werken met dit weer! Het is zeer gevaarlijk op dit moment, er wordt aangeraden om geen inspanningen te doen. Wees maar voorzichtig!

zal allemaal wel meevallen
Mijn vriend is ook gewoon werken, en heb onderweg van en naar school meerdere mensen aan de zware lichamelijke arbeid gezien hoor. Je moet opletten dat je genoeg drinkt en het is hoogst oncomfortabel, dat wel. maar zeer gevaarlijk...

goed bezig geweest HT! :) Ik moet bij dids nog een keer op JKK jacht..

ben op school geweest, 't is er ietsje duidelijker maar niks rooskleuriger van geworden...

janice

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 14:11

Fijne avond allemaal, ik ga werken :evaw:

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 14:17

@ Naaltje: ja het was op de radio en op tv, de UV-factor of iets in die aard is 8, wat blijkbaar zeer hoog is en zeer gevaarlijk voor de gezondheid. Er zijn inderdaad mensen die lichamelijke arbeid doen, maar of het slim is...? Maar uiteindelijk is dat niet mijn zaak hé :D Ik merk zelf ook dat ik niets kan verdragen met die warmte(hoewel ik genoeg eet en drink): zeer kort van adem, draaierig gevoel, ik zie soms zwart voor mijn ogen,...
Maarja sommige mensen kunnen er beter tegen dan anderen. ;)

@ janice: werkze :wave:

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 14:20

ik denk niet dat je iets te vertellen hebt als je voor een baas werkt hoor
volgens mij is dat in Belgie niet anders dan in NL. Gewoon werken..
Hier staan vol in de zon de gevel van de flat van nieuwe beplating te voorzien.. Stratenmakers zijn gewoon bezig.. Baas gaat echt niet zeggen ''joh tis wat warm, blijf maar thuis'', of je er nou tegen kan of niet ;) ben het overigens compleet met je eens dat het takkenweer eerste klas is...
Ik drijf zo m'n vel al uit..

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 14:27

Haha ja daar heb je gelijk in hoor! :D Mijn ouders zijn ook gewoon werken... Ik weet trouwens niet hoe het in NL is met gemeentewerkers, maar die zitten het grootste deel van de tijd naar vrouwen te fluiten of gaan ze lekker in hun camionette zitten niksen. Dus hard werken is dat ook niet :Y) Maar wat jij beschrijft is wel wat anders, die mensen zullen wel afzien met die hitte!
Maar daar doelde ik helemaal niet op, ik bedoelde gewoon voor jezelf werken, dus onkruid uit de weide halen enz, dus niets waar je loon voor krijgt. :Y) Dan heb je zelf de keuze om ermee te kappen...

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 15:25

http://i991.photobucket.com/albums/af39 ... 011008.jpg
bosritje zondag

http://i991.photobucket.com/albums/af39 ... 011018.jpg

allereerste buitenrit van zoontje

http://i991.photobucket.com/albums/af39 ... 011022.jpg
bezoek zondagmiddag, even paarden knuffelen/uit de wei halen

http://i991.photobucket.com/albums/af39 ... 011026.jpg

rijdemonstratie voor het bezoek. Lichtrijden gaat al veel beter

http://i991.photobucket.com/albums/af39 ... 011034.jpg
Helemaal stoer. Samen met Thabor en een neef in de bak

http://i991.photobucket.com/albums/af39 ... 011048.jpg

Landbouwpaard???

http://i991.photobucket.com/albums/af39 ... 7-6004.jpg
Thabor voor de 6e keer voor de wagen. (zien jullie die enge sloot al verderop, brrr)

http://i991.photobucket.com/albums/af39 ... 7-6010.jpg
En nog even zelf sturen in de wei. Hier zit man voor het eerst op de bok.

Sorry, foto's bleken te groot (andere camera, andere pixels). Geen tijd meer om het aan te passen.

eefielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 16:37

VHU, hoe is het met Bente gegaan? En ben benieuwd hoe het gaat lopen met eventuele kopers voor de pony('s).

Askazita, Heel veel plezier, lijkt me erg leuk!

Dennis gefeliciteerd met veulie, met het springkampioenschap en je slagen! Vind het altijd erg leuk hoe jij toch altijd bezig bent met je pony's. Ik heb vrijdags het opbouwen voor afgelopen zaterdag gezien en heb heel even zitten twijfelen of ik nog een nachtje zou blijven. Maar goed, die van mij is een neppe, dus ik had vast niet mee mogen doen.. ;)

Janice heeft eigelijk voor niets staan schrobben. Toch geniet ik altijd van dat rolmoment.. voor die paarden zooo lekker.. :)

Happytime, wat ben je lekker bezig geweest. Is wachten op de bosmaaimachine niet makkelijker?

Tis altijd gelijk weer heel erg warm hier in NL! Bah, ik zit ook al een tijdje binnen..

Tine, dat ziet er heerlijk uit zeg! IK WIL OOK BOS!! En wat is zoonlief toch super leuk met zn pony bezig. Wat was je er trouwens vroeg bij vanmorgen. Maar jij heb je paarden al gedaan en ik moet nog straks... :oo

Vorige week op de knhs instructieweek geweest en het was in een woord FANTASTISCH! De week is voorbij gevlogen en ik heb onwijs veel geleerd. Met name de marathon hindernissen en vaardigheid die ik nog nooit gereden heb, wat was dat een gave ervaring met mn shetter en mn trainingssulky..

Zogauw ik alle foto's en filmpjes binnen heb maak ik een mooi topic ervan. Hier alvast een fototje omdat ik het niet kan laten en zo trots op mn pownie ben.. ;) ok, drie fotootjes dan....

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Nogal kleurrijk, maar het kwam af en toe met bakken uit de lucht en ik moest nog zwemmen in de waterbak, vandaar het complete regenpak..haha
Laatst bijgewerkt door eefielover op 27-06-11 16:58, in het totaal 2 keer bewerkt

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 16:44

@Eefielover: Nepperds mogen ook als ze maar voldoende echt lijken hoor ;). Ter promotie van het stamboek. Wel hoopt het stamboek mensen daarmee aan te moedingen dat een 2e pony wel een echte word :).

Mijn pony's zijn ook pony's, geen grasmaaiers (oke, ook wel een beetje ;) ).

eefielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 16:55

Dennis, jij zou een bonte voor me hebben.. maar ja dat is niet de goede kleur geworden ;) Wel een hele leuke dus die zou ik lekker zelf houden. Als je een keer iets leuks tegen komt zelfde kleur en tussen de 1.00 en 110 meter, mag je me altijd op de hoogte stellen..

Lacuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 17:20

ik heb spijt...
Dacht heel stoer ik fiets wel ff naar stal vandaag (13km enkele reis) zodra die mannen geweest zijn om mn voorruit te vervangen. zouden tussen 10 en 12 komen, maar dat werd 13.15 en toen zat alles ook nog tegen, dus ik kon pas om 14.15 weg en toen smolt ik al voordat ik mn fiets op de oprit had staan :\
Toch gegaan, 2 paarden gewerkt (grondwerk in stap, ze hadden ook echt geen zin en ik kon ze geen ongelijk geven) en toen weer terug naar huis gefietst. Heb rustigaan gedaan, maar voel gewoon dat ik echt mn warmte niet kwijt kan. Zit te trillen als een rietje en ben al 2 keer onder de douche geweest maar zweet me nog altijd het ongans... bah, dit valt weer in de categorie "niet zo'n slimme actie..." zegmaar.

Voor morgen nog wel een hele leuke actie op het programma staan. De les die om 15.00 zou zijn is verplaatst naar 10.00 dus dat scheelt al een heleboel, en daarna gaan het meisje wat ik les geef en ik samen naar mijn shettenjongens toe en gaan we in de maas zwemmen met de paardjes :) Sun vind dat altijd heel leuk, en ik hoop dat Storm als hij Sun het water in ziet gaan ook gaat begrijpen dat het hem niet zal opeten ;) Meisje wat les krijgt kijkt er ook al helemaal naar uit.
En dan hoop ik smiddags nog ff taart te gaan eten bij naaltje ;)

SL is aan het leren
Eeffielover, wat een gave foto's! Mag je tijdens zo'n instructieweek de marathon ook doen met een tweewieler?
Ik begrijp dat Dennis hier bonte pony's regelt... maar dat ze soms de verkeerde kleur hebben :+
Gave foto's van Tine!

Nou, ik ga maar ff in de koelkast zitten...
Groetjes, lacuna

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 17:28

Zo zeg wat was het warm! Zit nu op school, hier is het tenminste iets koeler.
Prachtige foto's van Tine & Eefielover, wat leuk allemaal. Oja, Tine, zie ik daar een rood bontje :+ haha.
PrinsjeH ik duim dat je sollicitatie goed is gegaan *\o/*

Vandaag nieuw menhoofdstelletje gekocht voor Bente, zwart met bruin onderlegd, staat haar erg mooi. Maar oogkleppen vond ik dan weer erg klein, heb er dus de oogkleppen van Rizanta's hoofdstel bij gedaan, dat ging goed (toch weer erg handig dat Ideal spul :j ). Ze blijkt trouwens mooi wel een liverpool van 14.5 cm nodig te hebben, dus hoefde geen andere te kopen.

Ondanks de hitte toch gewoon ingespannen. Dacht we zien wel, er stond een lekker windje en ook al is het 10 minuten, zijn we toch weer begonnen. We zijn half uurtje bezig geweest, toen was zowel peerd als ik helemaal drijfnat }:0 Ze stond nog niet 100% naar mijn zin voor de wagen, wat ver weg, kon met mijn zweep niet veel doen (gebruik ik altijd veel, voor begrenzen/afwenden e.d.) want durfde niet tegen haar kont te leggen en kon dus niet bij haar schoft. Peter heeft eerst 10 minuutjes gemend. Ze was alleen maar aan het dribbelen / heel hoog met haar benen }:0 in het begin vond het enorm spannend :):) maar deed verder niet raar ofzo. We zijn direct naar de dressuurban gegaan want de bak was net gesleept (=zwaarder). Na wel 10 x briesen kwam er wat ontspanning en zijn we drafje gaan doen. Je merkte duidelijk dat ze lichtere wagen was gewend en dat ze het gehobbel ook nog niet zo was gewend. Niet dat ze gek deed, maar dan kwam ze steeds wat terug. Toen heb ik het overgenomen. Kreeg haar daarna wel direct goed terug in stap :D Paar voltes, links/rechtsom gedaan en toen weer stappen en klaar. Aan het eind zat ze wat te springen/huppelen, bleek toen we gingen uitspannen dat ze de tong over het bit had, dus volgende keer toch nog een gaatje hoger.
Ze is denk ik in africhting ongeveer gelijk aan Alwyn en ze voelt ook ongeveer gelijk, grappig he.

En poeh....toen kwam toen ik van stal reed de man met de hamer. Zo moeilijk om dat beeld van Rizanta voor de wagen, hoe ze liep en hoe we bezig waren dan niet steeds weer te zien. Tranen met tuiten toen ik wegreed :n en ben er nu nog wiebelig onder |(

Dat wordt heel veel samen stappen en maar gewoon bij elkaar zijn, Bente en ik dus. Op zich voor haar niet verkeerd, kunnen we rustig conditie opbouwen. Maar zo zeg, wat hakte het erin net.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 17:39

@VHU: :(:) :(:) , is ook dubbel allemaal :(:) . Fijn dat het wel lekker ging de eerste keer met Bente :j .

@Tine: wat een geweldige foto's 8-) ! Volgens mij is er een storing; ik kan de laatste foto's van Thabor niet openen namelijk.
Wat doet je zoon het goed +:)+ , volgens mij hebben onze kids hetzelfde zadeltje, zo'n Thorowgood, of niet?

@Eefielover: wat een gave foto's van het menkamp *\o/* , hoop ik ook nog eens mee te maken.

@Lancuna: :(:) , ik kan er ook niet (meer) tegen, pffff, ben al niet lekker van een paar boodschappen doen :o .

eefielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 17:42

Ik heb het nog niet gedurft met deze hitte.. respect dus voor vhu en lacuna.

VHU, stoer dat je met bente aan de gang gaat, en zo gek is het natuulijk niet dat je af en toe zo reageerd op het verlies van Rizanta. Laat dat ondanks dat het moeilijk is wel gewoon echt over je heen komen. Alleen zo slijt je verdriet een beetje en komen de mooie herinneringe met een lach i.p.v. een traan.. Blijf ondertussen lekker van Bente en je powns genieten!

De marathon is maar een training dus ik heb mn tempo en bochtenwerk aangepast aan wat mogelijk was en dat was voor de eerste keer even hard genoeg.. ;) Voor mn gevoel ging ik ook superhard, maar toen ik de filmpjes terug zag hobbel ik gewoon op mn gemakje er door heen, hahaha.. ;)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 18:06

Het gaat nu wel weer beetje :D
Ben erg blij met Bente. Ze deed het super goed, zo op vreemd terrein voor de eerste keer. Eigenlijk heeft ze geen stap verkeerd gezet.
Het is een erg leuk paardje om naar te kijken, zo vanaf de bok, want ze danst echt helemaal *\o/* ze is echt een vergrote Snuit (maar dan makkelijker te sturen :+ ).
We gaan voorlopig gewoon om de dag halfuurtje mennen en langzaam uitbouwen. Mijn tuig past er gelukkig wel op, wel netaan, is beetje aan de grote kant, maar het kan wel. Wel moeten er gaten bij de strengen en de broek 'slobbert' een beetje, billen moeten groeien }:0

Wat ontzettend leuk dat de menweek goed is gegaan Eefielover. Lijkt me ook hele leuke ervaring zo'n hele week lekker met de paardjes aan de slag, genieten is dat zeg.

**moet echt weer aan het werk **

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 18:38

VHU: super dat je lekker gemend hebt met Bente, jullie zullen idd door tijd met elkaar door te brengen elkaar leren kennen.
Knap gedaan dat je haar vandaag voor de wagen gezet hebt ! petje af !!!
Ik vind je stoerrrr !!!!

Eefjelover...super gedaan, ziet er goed uit, waren er nog meer kleine aanspanningen in Ermelo ?

Tine, superweek verslag van jullie bezigheden. Thabor is stoerrr voor de wagen zeg, en je zoontje dubbel stoer !!

Prinsjeh, hoe was je sollicitatie.

Lacuna doe lekker rustig aan, sterkte !! :(:)

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 21:08

@ VHU: wat super dat het mennen met Bente goed ging! *\o/* En die man met de hamer... moet je eens lekker hard terug slaan ;) Na wat jij hebt meegemaakt is het doodnormaal dat die ronddwaalt hoor :j Ik heb echt waar respect voor je hoe je het allemaal voor mekaar krijgt!

@ eefilover: leuke foto's!
Je zei tegen tine "Ik wil ook bos!", heb jij dat niet? Rij je dan enkel in een piste en/of grasveld? Daar heb ik juist nood aan, hier is enkel bos :Y)

@ tine: wat is je zoontje knap op Amerigo zeg! Met die foto van het lichtrijden is hij zo super geconcentreerd, echt schattig om te zien <3

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 21:16

lacuun weer back alive? :(:)

VHU met bente bezig geweest en daarna een beetje 'n dipje :(:)

mooie fotos tine! :) waarom ment je beleerder zonder zweep in zijn hand? Buiten sterk op de mond kunnen inwerken is een hulp op de schouder etc ook wel handig toch? :) maar misschien heeft hij er zijn redenen voor :)

zo.. boodschapjes gedaan. Vrijwel heel 't huisje opgeruimd. Morgen alleen even afwassen en dweilen nog. En hapjes maken..
ben helemaal gaar van vandaag..

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 22:39

Zo ben ik weer. Helemaal gaar. Wat een hitte om in te lessen. Maar goed, Thabor heeft zich voorbeeldig gedragen. Vanwege veel uitval waren de lessen samengevoegd, dus allemaal nieuwe paarden in de bak, maar na een paar hinnikjes was het goed. Ook het trailerladen ging super. Nu ook alleen op de vereniging ingeladen, geen enkel probleem <3 .

We hadden een invaller. Had niet gezien dat Thabor een Groninger was :? Nou, tis toch echt een heul stevig exemplaar. :D Oke, hij is nog niet uitgegroeid, dan wordt ie nog wel 2x zo breed maar toch.

@ Naaltje: man heeft boerenachtergrond en boeren mennen blijkbaar niet met zweep. Hij ment dus ook met touw ipv leidsels. Dat touw kan je goed gebruiken als zweep.

@ Lacuna: :(:)
@ VHU: fijn dat het zo goed gaat met Bente en je zult vast nog wel eens een terugslag krijgen, maar je hebt nu wel weer een heerlijke afleiding.
@ Prinsje: hoe is het afgelopen?
@ eefielover: ziet er goed uit. Zou willen dat ik dat ook een keer kon doen, maar dat laat mijn lichaam helaas niet toe.
@ Avaluna: zoonlief heeft zo'n kunststof pinoccio zadeltje van de Divoza. Zal over een jaar of wat wel een ander zadel moeten kopen, dan wordt dit te klein.

Nou, ik ga douchen en proberen te slapen. Morgen maar weer zo vroeg mogelijk paardenspul doen.

Lacuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 07:50

ER IS ER 1 JARIG, HOERA, HOERA!!!!! *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*
Naaltje, van harte gefeliciteerd!!!

Tine:
Ben je dan niet bang dat Thabor nu dus enkel leert om tussen een lamoen een wagen voort te sleuren en that's it, en dat je straks zelf dus nog een heleboel werk hebt om hem te laten wennen aan een lichtere sleuf van het bit en het werk met een zweep?
Zou er op deze manier zelf erg mn twijfels over hebben of dat allemaal wel goed komt. Inspannen met een praam, mennen zonder zweep op zo'n straf bit en het touwleidsel gebruiken als zweep.
Maar goed, iedereen zn eigen manier natuurlijk.

Fijn dat het lekker ging met Bente. Tis nog heel logisch dat je zo'n dip hebt, Rizanta betekende gewoon heel heel erg veel voor je :(:)
Hier ook bos gezocht! Hoewel, tis voor mij met de trailer eigenlijk best dichtbij. Maar ik kan niet met paard zo van de stal het bos in.

Hier onwijs slecht geslapen, het was weer zo vreselijk warm...
Vandaag druk dagje, eerst ff naar de fitness; abo 1 opzeggen, dan lesgeven, met de shetten zwemmen, douchen, omkleden, naar naaltje taart eten en vanavond naar de andere fitness voor mn nieuwe abo + fittest enzo.
Dus, ik ga maar gauw vliegen!

Groetjes, lacuna

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 07:57

Goedemorgen!

Naaltje van harte *\o/* *\o/* *\o/*

@ Lacuna: de praam zijn we wel aan het afbouwen hoor. Alleen nog even als hij tussen de bomen moet, daarna gaat hij al af. Eerst ging hij af als inspannen klaar was. En ik zal hem straks even vragen of hij leidsels een gat hoger wil doen. Denk niet dat hij met de zweep overweg kan, eerlijk gezegd, maar zal ik straks ook vragen.

Ik ga nu snel rembrand inspannen