[AR] [HK] "in een rijtuigie...."

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 18:11

Citaat:
Quenzo en Rivaldo vonden het zo leuk samen naar buiten en waren zo braaf,

Mooi Rivaldo...bij ons is het moord en doodslag }> helaas maar goed het is niet anders. Dus dat wordt een vette DA rekening, maar anders is hij vet van de ongelukken die natuurlijk gaan komen als ze zo hengsterig blijven. Dus dan maar kiezen voor het zakie eraf.

Denk dat pony's ontzettend veel in hun mars hebben, als ik zie wat voor conditie Sim en Traffor hebben terwijl ze niet eens getraind zijn! Vandaag heb ik ze allebei aan de fiets meegenomen, dacht dan wel dat ze wat rustiger zouden worden (allebei apart dan he). Flink tempo gedraafd, het hield maar niet op...ben er nu nog moe van :+

L_Rivaldo

Re: [HK] "in een rijtuigie...."

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 18:12

Jammer dat het niet helemaal goed gaat, maar is het wel zeker dat na het castreren het goedkomt?

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 18:40

Gefeliciteerd met de uitslagen.

Leuke foto's gezien.

En angstige momenten.

Gisteren liep veale super in de les. Als hij zo loopt zaterdag ben ik te vreden.

Heb ook besloten om dit jaar geen marathons meer te rijden, althans geen officiele. Misschien nog wel een oefen marathon. Ik ga eerst met veale meer oefenen bij het water, heb al verschillende plekken gevonden, en meer bij de weg langs.
Ik ga wel wat extra dressuur en vaardigheid wedstrijden rijden, daar begint het tenslotte mee.

Vanavond even grasmaaien, kast schilderen en verder niks. Veale heeft een rustdag.

VHU jammer dat het zo gaat. Dan is de da rekening wel hoog, maar beter gelijk ballen er af voordat er grotere rekeningen komen.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 19:36

Fijn om te horen dat het steeds beter gaat tallechie :D

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 19:48

Napie zo ver heb ik Romeo helaas nog niet, dat hij grote paarden voorbij loopt :o
Van mijn men-instructeur moet ik Romeo meer voorwaarts leren denken, maar hoe doe je dat in godsnaam? :+ Hij wil heel graag, en hij kan een serieus tempo opzetten, maar als ik even niets zeg, vertraagt hij weer. Ik ben hem nu aan de longe dagelijks aan het longeren zodat hij het gewoon wordt om aan een hoger tempo te stappen en draven. Misschien gaat het zo ook beteren als hij voor de koets staat...

L_Rivaldo wat een avontuurtje :D Gelukkig konden die mensen hem nog tegenhouden!
Romeo heeft nog maar 1 keertje vrij mogen lopen op straat/in het bos. Mijn moeder ging hem eens op de wei zetten, hij was nog een veulentje, zo een onschuldig ding kon immers niets mis doen. Mijn moeder vertrouwde het wel niet echt, maar ze ging het toch proberen(ik was ziek dus kon het niet). Ze had Romeo dus aan haar rechterhand(zoals het moet dus), en om de wei in te gaan, moeten we een heel scherpe bocht(360°) maken naar links. Wat doet mijn moeder? In de helft van de bocht laat ze Romeo los met het gedacht dat hij wel verder zou draaien en de wei ingaan.
Natuurlijk schoot Romeo er vandoor toen mijn moeder hem los liet, mijn moeder (op haar slippers en in haar kamerjas) achter hem aan, ze heeft de hele wijk gedaan! En Romeo wachtte tot mijn moeder er bijna was, en dan weer in zo een showdrafje verder _O- (toen Romeo een rondje rond de buurt had gedaan, liep hij vanzelf de wei in)
Sindsdien heeft ze Romeo nooit meer vast gehad :=

VHU wel jammer dat ze zo tegen elkaar doen...Maar het is zoals L_Rivaldo zegt: is het zeker dat het na het castreren goedkomt?
Ik hoop het in ieder geval, lijkt me niet aangenaam om je beestjes zo bezig te zien :(:)

Tallechie super dat het zo goed gaat!

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 19:54

haha lig echt hier in een deuk om je verhaal.. zie het al helemaal voor me :P

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 20:53

Ik zie het inderdaag ook voor mij :-)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 21:31

Die Romeo, toen ook al een eigenwijs Welshje :+

Of het na het castreren beter wordt daar krijg ik geen garantie voor van de DA maar volgens hem gaan de scherpe kantjes er dan wel af. Zoals ze nu doen is het echt knokken. Niet direct moet ik zeggen, maar na een uurtje ofzo gaat Sim jagen en Traffor rennen en dan is het bal totdat Traffor in een hoekje gaat staan of even de verkeerde kant oploopt en dan krijgt hij ongenadig op zijn donder #) _-:( r. En dat gaat er wel harder aan toe dan met het ruinen gedoe. Vooral het bijten is echt hengstengedrag, dat doen ruinen niet (laat ik het zo zeggen: zo heb ik het nog nooit gezien). Dat is nu dus 3x gebeurd, waarop Traffor als Sim maar keek al in de stress schoot. Vandaag was het al zo dat Traffor door het hek wel weer neusde met Sim, dus hij durft er weer naartoe, maar ik waag het er niet meer op. Wat Monique en Tallechie ook al zeiden: straks komen er echt ongelukken of nog erger vleesetende praktijken en dat wil ik niet. Nu heeft Traffor alleen een bijtwond gehad op zijn zij, die is alweer helemaal mooi dicht plus goed droog, maar het is toch echt zielig als hij steeds zo ontzettend hard gebeten wordt :n

Dus naar de DA, dan kijk ik het deze zomer aan of ze maatjes willen worden en zo niet, dan zien we van de herfst wel weer. Neem er gewoon een paar maanden de tijd voor, denk dat het dan wel goedkomt. Het rare is dat Sim in het begin echt heel lief voor hem was maar dat is dus op een gegeven moment omgeslagen, dat hij niet meer in de paddock mocht en nu dus ook niet meer in de wei.....

Maar goed, ik moet ze in ieder geval zover krijgen dat ze naast elkaar willen lopen voor de wagen 8-) dan hoeven ze van mijn geen enorme vrienden te worden (liever wel natuurlijk :+: )
Laatst bijgewerkt door VanHuisUit op 20-04-10 21:34, in het totaal 1 keer bewerkt

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 21:33

Misschien ziet Sim Traffor nu wel als indringer. Je kunt het beter proberen. Wil het nog niet als ze ruin zijn kun je dan weer verder kijken. Dit is ook niets. En beter voorkomen dan genezen. Het is kostbaar, maar straks heb je helemaal niks meer aan Traffor. Succes en sterkte

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 21:36

stoute mannen VHU..

ik heb mijn kar ''gerepareerd'' vandaag en de zittingen gepoetst
morgen gaat diddle voor de kar, en krijgt hij zijn kans om zich te gedragen. Beste voor hem doet hij dat ook :)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 21:36

Ik denk inderdaad dat Sim Traffor ziet als indringer en dan mag Traffor ook absoluut NIET ook maar kijken naar Alwyn en Freddy (die juist heel leuk met hem spelen). Ach Sim heeft gewoon last van zijn hormonen, kan hij ook niets aan doen. Hij is absoluut geen boosaardig mannetje, maar jij hij heeft wel ZIJN kudde en daar komt opeens een gestipt dingetje een beetje de boel op stelten zetten dat kan natuurlijk niet.

Ik denk eigenlijk dat als straks Freddy en Alwyn op de zomerwei lopen en ze gecastreerd en wel op elkaar aangewezen zijn voor gezelschap alles wel goed gaat komen.

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 22:48

heey hallo!

jeetje mensen wat kletsen jullie toch een hoop, het is niet bij te lezen!

ik las over een losgebroken pony. en over twee hengsten die het niet zo goed met elkaar kunnen vinden, de rest heb ik niet onthouden sorry!!!

zo mijn dagje vandaag begon al goed, om 7 uur had ik vanochtend al autorijles, zou eigenlijk tot half 9 duren, maar uiteindelijk was het 9 uur, omdat ik flink in de file heb gestaan, ach als ik mijn rijbewijs heb, zal ik daar ook aan moeten wennen!

daarna ben ik Voice-mail gaan rijden, ging echt super goed, nu maar hopen dat me dat 2 mei ook lukt }:0 !, heb daarna nog een een klein uitstapbuitenritje met haar gemaakt.

vervolgens heb ik mijn kamer flink opgeruimd, want dat was ook wel weer eens een keer nodig. was nog net geen nucleaire ramp volgens mams hihi. :+

uiteindelijk ben ik ook nog ff lekker naar de pony's geweest, Moby aan de lange lijnen gehad, magic had vrij en misty ff flink haar benen laten strekken, die doe ik ff een week geen bit in, ik denk ook dat ik er van het weekend bij haar een scheerapparaat overheen haal, ze zit zo dik in het haar! :(

ohja, nog ff spammen!!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

I just Love My Pony <3

edit : ik heb zojuist de 11111 reactie in dit topic geplaatst :o

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 23:04

Ik twijfel ook erg of ik Quenzo zal scheren.
Dan zal hij ook geen goude gloed hebben in de zomer en zomervacht zal ook minder zijn.

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 23:28

ohjoh, die vacht zit er zo weer mooi op! Vorig jaar heb ik de ook rond deze tijd geschoren, alleen vind ik het voor magic niet nodig, dus doe ik alleen misty, zij gaan toch deze zomer niet samen op wedstrijd.

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 08:45

marianne ben je er nu wel bij in Ermelo of niet?

Wij hebben het zo druk met de verbouwing dat de pony's even op een laag pitje staan. Ze staan wel van 12 tot 7 op de wei dus bewegen kunnen ze wel. Heb zondag nog een rondje gedaan met ferro en vanavond les met Robijn en morgen met Ferro. Vrijdag ben ik vrij dus dan kan ik er ook nog wel 1tje rijden. Van het weekend even de laminaat vloer ophalen dan kan ik de kleuren voor de muren gaan verzinnen. Dan gaan ze maandag de keuken plaatsen en begint het ergens op te lijken.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 09:17

leuke pony.
Drukdruk maisie :oo wel leuk als het eenmaal allemaal verbouwd is enz :D

ik moet vandaag aan project werken, maar ik vrees dat dat niet gaat werken :') gisteren tot half 11 bezig geweest, m'n complete projectgroep sliep toen al :=

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 09:48

Ook hier moet ik aan school werken, net gesprek gehad. Moet nog erg aan de bak.. kijken of iemand mij kan helpen zodat ik even weer aan de gang ben. Het eraan beginnen is nu nog zo moeilijk!

jouke_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 10:09

Ik heb onwijs leuke foto's langs zien komen van hele mooie poniebeesten!!
Ik hoop dat iedereen nog blij is met zijn nieuwe aanwinsten ondanks sommige probleempjes.

Poe ik ben ook druk met school. En het schiet maar niet op. Gaat heel wat koffie doorheen maar blijf nog half slaperig.

AnneloesF

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 12:17

Middag :wave:

Zo ben alweer in de sportschool geweest lkker hoor. Heb straks les met Charmer, ben benieuwd. Daarna nog ff lesgeven 2u...

Las wat over schooldrukte, succes iedereen!
En over scheren. Zou nu écht niet meer scheren, wat zonde van de zomervacht die je dan ook weg scheert. Vind dat echt lelijk, sorry :o Nog 2 weken en dan zijn ze met een beetje regelmatig poetsen toch wel door het ergste haar heen.

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 12:40

tsja. maar als ze niet meer verhaart wordt het toche en lastige kwestie, en gelukkig komt het haar wel weer gauw mooi terug, dus daar ben ik niet zo bang voor.

ik kom net alweer van stal, ruim een uur gereden op Voice, ff flikn aan het werk gezet en het ging weer fijn, we zitten echt weer in een stijgende lijn op dit moment.

zo een hertentamen maken en dan heb ik al weer lekker weekend jeeiii!

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 13:09

shetters verharen meestal wat slechter dan zou ik wel scheren. anders niet. die van mij zijn ook lekker aan het haren. Zeker dan de ongeschoren delen. als het dit weekend snachts ook warmer wordt dan gaan ze dekenloos.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 13:22

dids heeft nog zo'n donsvachtje..
Afbeelding
Afbeelding
:)) Pascale dacht dat dids iets heel lekkers at :P
Afbeelding
rotzakkie had me in de smiezen :=

Afbeelding
pluisbeest..

Afbeelding
fotosmoel :D

Afbeelding

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 16:12

VHU daar heb je wel gelijk in, zoals het nu is kan het blijkbaar écht niet verder. Het is niet de bedoeling dat je schrik moet hebben dat je pony's elkaar afmaken als je er even niet bent... Normaalgezien zal het wel wat helpen, meestal gaat het gewelddadige er wel wat uit. Toen Romeo nog hengst was (hij is 6 april 2009 gecastreerd), steigerde hij tegen iedereen die hij tegenkwam(ook mensen dus, ik en mijn vader stonden voortdurend vol blauwe plekken). Als je hem dan probeerde te straffen, negeerde hij dat en viel hij opnieuw aan. Hierbij probeerde hij ook steeds te bijten.
Hij had echt zoiets van: "IK ben hier de baas, en als jij denkt dat jij de baas bent, zorg ik er wel voor dat dat snel verandert!"
Een week nadat hij gecastreerd was, is het bijten een heel pak verminderd en het steigeren is iets later helemaal gestopt.
Achja, het zal allemaal wel in orde komen! Je moet aan teambuilding doen met hen, wie weet wordt hun band dan hechter :+

marrianne mooie foto's van een prachtige pony :o
Hoe is je hertentamen geweest?

Maisie als je gaat rijden, ga je dan alleen? Ik vind het zo verschrikkelijk, ik heb vandaag mijn laatste examen gehad en ben dus vrij tot dinsdag. Helaas kan ik niet meer doen dan longeren, want vriendlief heeft nog examens, groom moet werken en andere meisjes moeten naar school. Maar ik ben Romeo aan het trainen voor de koetsentocht op 16 mei, ik wil zeker niet onderdoen voor de andere paarden! Dus mijn ventje moet goed voorbereid zijn met een goede conditie ;)

Succes iedereen die het druk heeft met school!

Scheren doe ik ook niet (heb het trouwens ook nog nooit gedaan), ik ben in februari lijnzaadolie beginnen geven en nu is Romeo het grootste deel van zijn winterharen kwijt. (nu weet ik wel niet of dit ook bij alle shetjes helpt)

Naaltje leuke foto's! Het 'rotzakkie', wie is dat? :o Ziet er een leuk ding uit! Dids ook wel, maar die had ik al gezien :D (misschien het 'rotzakkie' ook, maar dan laat mijn geheugen mij serieus in de steek ;) )

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 16:55

Ja ik ga altijd alleen. Alleen met 2-span ga ik niet alleen.

Als ik niet alleen zou gaan zou ik denk ik 1x per week kunnen rijden. Ik span alleen in leer mijn pony's goed stil te staan anders schiet ik uit mn slof. Verder onderweg nog nooit problemen gehad. Als ik iets aan zie komen wat ik echt niet zie zitten probeer ik een dammetje te vinden of draai ik gewoon om.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 16:58

Ik ga met de sulky ook alleen op pad :j met de marathonwagen niet :n
Idd zelfde reden als hierboven: anders zou ik bijna nooit kunnen rijden.
Bij inspannen en uitspannen staat ze netjes stil. Gelukkig haalt geen gekke fratsen uit :)