[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

IngridM

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 12:48

Sonjim; balen soms is het he ! En manege zou ik dan ook niet zo snel doen nee, kun je beter "bijrijder" worden ! Dan kun je band opbouwen met het beestje.

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 12:50

jah idd, of met goed overleg met de manegehouder 1 vast paardje?

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 12:55

mijn grote droom is nu nog (omdat rijden niet meer kan) een eigen shet waar ik alles mee kan doen; wandelen, fietsen, vrijheidsdressuur, lange lijnen, in de zomer zwemmen (pennydroom van me hahaha) en toch ook mennen, ergens op een stal staan met een hele grote mooie rijbak om m'n rondjes te draaien whahaha.

Voorlopig is deze droom niet haalbaar maar wie weet ooit..................(stalling is hier zooooooo duur)

Sonjim; als dat is wat je het liefste zou willen; ga ervoor meid !

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 12:59

@ Ingrid: Ik weet dan nog wel een HELE brave shet ;).

Ik zou ook niet zomaar op een manege willen rijden dat je steeds op een ander gezet word. Bij rijd paardje lijkt mij fijner. Of een stal waar je op de zelfde kan rijden. Een kleine manege/pensionstal hier in de buurt waar ik als smid kom rij je ook altijd op de zelfde (tenzij je zelf graag wil wisselen). Dat zou mij wel fijn lijken.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 13:01

Haha Dennis, sorry, geen stallingsgeld beschikbaar voorlopig voor een shet

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 13:07

Ik ga niet rijden, ik vind het wel jammer maar ik red het nu al amper met mijn 4 schatten dan ga ik niet nog een bijrijdpaard nemen.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 13:13

even egopost. Heb startlijsten voor volgende week zaterdag online staan. Voor de (mee)lezers en meerijders hier.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 13:32

Nee, jullie wedstrijd is mij te ver weg ;).

Ik heb me net wel voor het 1e en 2e weekeind van februari in Middenmeer en Wormerveer ingeschreven. Het worden Lotje haar eerste officiele wedstrijden! Meteen L dresuur en L vaardigheid.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 13:51

Weer terug van les. Veale ging super. Als hij zondag zo loopt en ik doe het ook op deze manier, zit er een winstpunt in. Instructeur heeft toch het idee dat het inderdaad bij mij weg komt. Daar moet ik dus aan werken.
Alwyn liep niet zo fijn, sprong een paar keer aan in gallop. Instructeur denkt dat hij misschien gaat wisselen. Neem hem zondag wel mee, betalen moet ik toch al, maar verwacht er nog niks van.

Helaas is er een wedstrijd afgelast voor februari waar ik met beiden heen zou gaan. Heel erg jammer.

Vanmiddag de administratie doen, aan de studie en nog boodschappen doen.

Druk weekend voor de boeg

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 14:03

Sonjim: ook ik twijfel geregeld of ik niet een stapje hoger in stokmaat moet gaan, ca 1.60 m, zodat ik er ook af en toe eens op kan klimmen. Ben te groot en te zwaar voor Ster en ik zou sommige menproblemen waar ik tegenaan loop graag eerst onder het zadel willen voorbereiden. Ik weet precies hoe ik Ster wil hebben lopen voor de wagen en hoe ik het moet doen, maar ben nog steeds te onhandig, te traag, niet "electrisch" genoeg, meestal te voorzichtig, maar soms ook te grof (als tegenhanger) in mijn hulpen. En dan zit ik te knarsetanden dat ik het niet ff onder de man kan voorbereiden := . Maar goed... ik mis dus gewoon nog voldoende ervaring.
Eerst maar eens toewerken naar een dressuurwedstrijdje, dan kijk ik waar ik sta en hoe ambitieus ik ben. Wil ik echt verder met dressuurrijden dan ga ik toch overwegen om over te stappen naar een iets groter formaat.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 14:15

tallechie, fijn dat je les goed ging!

sonjim/gem, ik vind combinatie van erop kunnen rijden en mennen wel heel fijn, ook als ik geen hulp heb kan ik lekker aan de slag, en het geeft nog meer afwisseling als je ze ook onder 't zadel kunt rijden...
daarnaast kun je ook rijtechnische problemen soms handiger aanpakken inderdaad...

over angst nog even, het kan met de tijd ook weer minder worden hoor, als je doorzet...
nadat ik jaren geleden aangereden ben van achteren met de wagen (was met staleigenaar mee) ben ik nog heel lang angstig geweest om weer op een wagen te stappen en als ik een ziekenwagen hoorde stond ik weer te shaken, door toch door te zetten is dat helemaal over gegaan...
maar goed, dat kost tijd en een stukje acceptatie voor je weer verder kunt, en met een opstapeling van dingen wordt dat wel steeds lastiger...

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 14:25

Nouvel: voor de afwisseling hoef ik het niet te doen. Mijn dochter doet af en toe een rondje op Ster in het bos (aan een halstertouwtje en ik op de fiets). Mijn bijrijd-meisje van weleer wil ook meer mee gaan rijden (vanwege de verhuizing van Ster 25 km verder weg kwam dit stil te staan) maar zij is nog niet voldoende bij machte Ster echt te dressuurmatig te corrigeren of op te leiden. Verder longeer ik met pessoatuig en sinds kort met dubbele lijnen door het schofttuig, dus eigenlijk zou ik het zo ook moeten redden. Maar toch.... := := :=

Ronnie25

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 14:33

IngridM : Wat een kneuzingen en breuken zeg! Snap wel dat je dan wat banger word!

Nouvel: Wat jij zegt had ik ook een beetje, dat het minder word de angst. Nadat ik met ronnie in de sloot ben beland wilde ik ook niet meer echt mennen. Vond het gevaarlijk, maar toen ik van stal verhuisde en een renbaan tot beschikking kreeg kon ik voor mijn idee 'veilig' oefenen :D Sindsdien vind ik alles leuk en kan me niet wild genoeg haha (al gaat mijn mini niet zo hard.. maar toch :P )

En ciska gaat op wedstrijd en ik ga mee :D , kan niet wachten. Vind het echt leuk om te kijken :D

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 14:40

Even een egopost... Ik ben zooo trots op Simba (en mijn petekind) . We hebben een behoorlijk groot rondje buiten gereden en overal lagen/hingen plastic zakken (met plasticvuil om op te halen), kliko's, bomen die gesnoeid langs de kant van de weg lagen etc... en hij was super braaf ondanks mijn angst :o

Ook met Bruutje een rondje gedaan en die was ondanks wat kleine haperingtjes op tegemoetkomend verkeer (nog de schrik van het ongeluk) ook super braaf....

Net een broodjes gegeten en nu ga ik even de paardjes mesten....

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 14:48

Ollie, wat super dat je buitenrit zo goed ging met Simba ! en dat Brutus het zo braaf doet ondanks het ongeluk, heel goed nieuws !!

Elke maat pony/paard heeft zijn voor en nadelen...is altijd lastig om te weten of je ergens goed aan doet.
en je moet idd veel tijd in je paardje steken, ik heb nu 1 oud paardje die is met pensioen, en dan melody die hem gezelschap houd, en die 2 vragen al veel aandacht, ondanks dat ze niet aan het werk kunnen.
Maar het is een erg fijne ontspanning ! en vaak wel genieten, daar doe je het voor.
wij hebben ze thuis staan, dus gelukkig geen stallingsgeld :Y)

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 16:23

*\o/* *\o/* Olga *\o/* *\o/* Simba *\o/* *\o/* Brutus *\o/* *\o/*
dat geeft de burger moed!

Net met mijn nichtje van 5 jaar Janouk gewassen voor de wedstrijd van zondag. :j
Resultaat: pony schoon, nichtje vies :D

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 16:42

Fijn Olga dat Simba en Brutus zo goed gingen :).

Hihi, vies nichtje, schone Janouk :D.

Leandra gaat groomen 5 februari :). Heb Roos en Lot mee, dus een handje is altijd fijn. Kan ze meteen kijken hoe het werkt voor ze zelf met Ronnie op pad wil :).

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 16:52

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 16:58

dat is super nieuws ollie..

super!!!!

Ronnie25

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 18:12

Dennis schreef:
Leandra gaat groomen 5 februari :). Heb Roos en Lot mee, dus een handje is altijd fijn. Kan ze meteen kijken hoe het werkt voor ze zelf met Ronnie op pad wil :).

Jaaa echt zo leuk!!

Ronnie heeft vandaag weer lekker een uur voor de sulky gestaan, hij vond het nodig om de eerste 2 rondjes overal van te schrikken :+ , maar dat is mooi want dat betekent dat hij genoeg energie heeft :P

Afbeelding
Klaar met werken, zn buik word langzaam minder groot... :D Maar zn vieze dikke vacht blijft voorlopig :P

Afbeelding
Musli .. :D (suikervrij natuurlijk haha)

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 18:15

Ben zojuist even bijgepraat door een De Burd - bewoner (eiland bij Grou dat onder water staan). De dijkdoorbraak is grote flauwekul (naar zijn zeggen) en de gelijknamige opfok aldaar is verkocht. Althans, de winteropfok (stallen etc. etc.). Geen opfokpaarden-nood dus voor zover ik begrepen heb.
Mijn kennis evacueert niet, tenzij ze hem geboeid afvoeren :+ (laat het hem maar niet horen: man op respectabele leeftijd :D )

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 18:15

Super ollie, fijn dat het goed is gegaan dat geeft je weer moet en petekind bedoel je dan ingrid dat zou natuurlijk helemaal top zijn, maar ik denk dat je echt petekind bedoeld.

Janouk gaaf zeg maar wat moet zoiets wel niet kosten.

Tijd kosten de pony's inderdaad ik ben net 2 uur daar geweest en dan heb ik met Wieneke gemend en alles gevoerd en gemest en had ik ook nog hulp van dochterlief ook. Ze heeft ook even gemend, is ze helemaal trots een rotonde 3-kwart lukte niet maar rechtdoor over de rotonde wel en maar glunderen.
Alle 4 poetsen dagelijks lukt me niet alle 4 beweging al helemaal niet, ik probeer nu af te wisselen. Billy heeft vrij tot het voorjaar denk ik, hij maakt een raar huppeltje in draf en ik wil voorkomen dat hij dadelijk een blessure heeft dus preventief verlof. Chicko pak ik nu samen met verzorgster op en het idee is om dan op woensdag en zondag beiden te mennen. op zaterdag en vrijdag steeds een van beiden en ze allebei nog een of 2 keer per week longeren, dubbele lijnen of zo. Candy is een zandmonster dus zelfs poetsen heeft bij haar geen zin.

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 19:12

Sjongejonge wat gaat het hier weer hard!
Werd vooral veel gekletst over wel of niet durven rijden en mennen en de combinatie van mennen en rijden met een paard.

Tallechie heeft super gelest met Veale, minder goed met Alwyn.

Ollie heeft heel goed rondje gemend met Simba! En ook lekker met Brutus weggeweest.

Biancacoo moest een hek repareren.

Dochter van Sonjim heeft glunderend gemend.

Ronnie heeft genoeg energie!

Er staan bij een aantal weer wat wedstrijden op de planning.

Ik heb vandaag weer dagje gewerkt en heb nu nog dienst. Vannacht lijkt het rustig te zijn, morgen overdag heel veel ritjes, maar dan heeft collega dienst. Morgenochtend komt instructeur naar stal en dan gaan we Gwin voor de wagen van stalgenootje knopen. Kijken of ze er überhaupt wel voor past. En als dat past gaan we lessen. Heb er zin in!! Morgenavond etentje met familie.
Manlief gaat zo lekker Chinees halen :) Hij kookt nooit, maar dan ook echt nooit, maar hij kan wel heel goed chinees of patat halen ;)

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 20:15

Frensie, mooooie samenvatting.wat leuk dat jullie morgen met Gwin en de wagen aan de gang gaan !! spannend.
Tallechie, wat super dat Vaele zo goed ging !! en Alwyn, dat moet groeien, jullie moeten nog een team worden, hoeveel uur heb je nu achter hem gezeten ?? dat komt vast wel goed, lekker door oefenen.
Dochter van Sonjim is inmiddels ook besmet met het menvirus..hahaha.
Zie nog leuke plaatjes van Ronnie, tja....het blijft een shet met zijn streken zoals schrikken natuurlijk,...hier onze Missy is daar ook een kanjer in, maar oooo zooo betrouwbaar verder !
Janouk...wat een gaaf ding...maar wat zal dat wel niet kosten.. :$ :wow:

Zo zoontje ligt op bed..manlief is thuis, ik ga de honden uitlaten...en dan slapen.. :Z

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 20:27

Wat je zegt Frensie er is veel gebept :list: sluit me aan bij je samenvatting en nog even hiep hiep hoera voor Ollie *\o/* en voor Ingrid er is niets mis met 'alleen' in de bak mennen hoor hoop dat het toch weer zover gaat komen en dat je snel weer wat leuke kilometers kunt maken achterop +:)+
Lees dat er veel gepraat is over wel of geen paard, wel of niet kunnen rijden ....

Weten we dus alles van.

Voor mij is de combinatie ideaal, ook al rij ik nu weer ik zal altijd blijven mennen. Ik kan ook simpelweg niet 4 of 5 dagen per week erop, trek ik niet dus dat mennen is super en ik vind het gewoon heerlijk om te doen. Net dus nog even heerlijk kunnen rijden met mijn knappe dame. Het was een heerlijke namiddag.... mooie zonsondergang...en een paard dat zo heerlijk onder je marcheert, ze doet het erg goed. Beetje wijken geoefend, pakt ze ook al aardig op...en ze had zo'n prachtig galopje :*

Moet zeggen dat ik het mennen met de (welsh)pony's dus ook heel erg leuk vind ik zou dat niet meer willen missen. Ook al zou Snuitje het niet meer kunnen dan denk ik toch dat ik met zo'n hyperend welshje blijf mennen ze zijn gewoon zo grappig :#

Maar ik weet het nog heel goed hoor dat ik dacht niet meer te kunnen paardrijden en dat die chirurg tegen me zei dat ik blij mocht zijn dat ik weer zou kunnen lopen.... echt tranen met tuiten heb ik gejankt, vreselijk.... ik ben daar gewoon depressief van geweest ik vond het zoooo erg, mijn grote passie niet meer te kunnen doen.