[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 15:28

nog een brrr,keek naar buiten: gaat het WEER sneeuwen,was net blij dat de wegen begaanbaar zijn.
iemand een idee hoe de wegen op de A27 zijn? mijn trailer staat nog steeds af te zijn in het plaatsje Hank,maar durfde hem nog niet op te halen.
:(
iedereen een leuke kerst gehad?
zag wel al lijsten voorbij komen met kadootjes die gescoord zijn :D
nou, voorlopig kan ik geen gourmet meer zien,bleh 2 dagen achter elkaar

Keet

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 15:45

De A27 weetik niet, maar de A10 en de A1 en de A30 waren prima te doen. A2 ook :)

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 15:59

Poeltje zal even wat in elkaar verzinnen en pben, ben er alleen niet zo goed in :o

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 16:01

Geeft niet, maak er wat leuks van. :)

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 16:35

snelwegen zijn over 't algemeen in prima staat
Hank is niet zo heel ver van ons vandaan, en hier is alleen op lokale wegen te schaatsen ;)

Met dids fotoshoot gehad, en met de hond. Ik ben zo benieuwd :):)
Dids' halstertje paste prima, echt sexy :D
Dids is los geweest in 't bos :')
hij was keihard aan 't scharrelen onder de sneeuw naar grasjes,of takjes _O-

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 18:00

Citaat:
Sorry VHU, maar je vergelijking gaat niet helemaal
sorry, je hebt vast helemaal gelijk :o ;)
Nou we wachten maar af.

@Poeltje, zal nog een stukje naar je toesturen wat nog moet worden toegevoegd over 't nieuwe peerd, Rizanta :D
@Naaltje, ben benieuwd naar de foto's!

Verkeer was op de wegen A20, A15, A16, A27, A58, A2 en A59 prima (oftewel rondje Eindhoven / Breda / Rotterdam / Kerkdriel). Maar binnenwegen blijven wel redelijke puinzooi...

Rizanta gelongeerd aan dubbele longe ze schrok zich elke keer een hoedje van het vuurwerk maar wel lekkere stukjes er tussendoor. Ben ook nog niet zo handig dus beetje gestuntel af en toe, vooral op haar linkerhand :+ Had soms het gevoel dat ik ongewenst ski-les kreeg maar alles is goed afgelopen {:) Daarna nog erop gezeten, rondgestapt langs de boerderij / op de parkeerplaats / longeerstuk. Moest ze ook een paar keer echt schrikken van de ganzene (zijn ook raar, geef haar geen ongelijk), een hele zwerm kraaien, de hondjes van de stalhouder die aan kwamen stuiven. Maar de spanning vloeide elke keer ook weer goed weg. Dus weer goede oefening gehad.

En mijn tuig is binnen *\o/* ziet er erg goed uit *D wel mega zeg zo'n full tuig, hoofdstel is bijna niet te tillen.
Ga morgen passen en natuurlijk foto's maken *-:)

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 18:02

hihi :D
ga je morgen overdag VHU?
wij zouden nog meeten he :D

Fotos heb ik nog niet, maar ik ben zelf ook heel erg benieuwd :D volgens mij zit er afdruk-materiaal bij :D

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 18:26

Citaat:
wij zouden nog meeten he

Gaan we ook zeker doen! Als er geen sneeuw meer is en het weer dus ietsje fatsoenlijker. Moet eerlijk zeggen dat ik blij ben als ik alles, autorit, paardenrit/longeren etc. weer heb gered en snel naar huis kan, 't is buiten nog niet echt genieten zeg maar :+ Maar dat komt wel weer! Vind het wel superdeluxe dat ik bij Rizanta niets hoef te doen aan mesten, opruimen etc. VInd het ook heerlijk dat er gewoon een bak is, alhoewel ik daar nog steeds niet in heb kunnen rijden :+ Hoop dat ik dus een extra opdracht scoor waardoor ze daar gewoon kan blijven staan (anders komt ze naar huis, ook niet erg, maar dan heb ik gewoon minder mogelijkheden om met haar aan de slag te zijn).

Nou ga zo lekker met manlief uitgebreid de stad in genieten van het feit dat onze zoon is uitbesteed :D

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 20:15

VHU: Mag nog een stukje over je nieuwe crack hoor! Stuur maar. Ik plak wel. :D

Naaltje: Ben benieuwd naar je foto's!

Ik had vandaag op stage pech. Was kerstspul aan het opruimen en ook de vazen met nepsneeuw en water.
Hield hem in de gootsteen en schijnbaar kwam er druk op. Gevolg: Hele vaas aan gort, nepsneeuw met water en glas door de hele keuken. Was zelf ook omgetoverd tot (nep)sneeuwpop. }:0

Gaan jullie trouwens nog indoors starten in januari? Zoja, welke?

Wij zullen donderdag nog even meedoen aan de oliebollenrace.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 20:36

Oke zo uit de verhalen lijkt het probleem opgelost, het gaat niet door :P hihi .. laten we het hopen dan koop ik mijn sulky.. Voor 2 jaar oke, dat kan nog maar wil gewoon niet dat het komt!

Poeltje ik ga het vandaag inleveren :)

Ja ik wil officieel gaan starten (als het op tijd lukt) 13-02 in wormerveer in maart eigelijk ook maar dan kan mijn vader niet :(.. *edit las later dat je in januari bedoelde :P

Rhine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 20:39

@ Laura: wat gaat er niet door?

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 20:40

de nieuwe regels voor 2013 voor spoorbreedte ;)

Je hebt nu 11111 zoveelste bericht hihi best grappig ;)

Rhine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 20:42

Aha Dan kan ik men mijn nieuwe marathon van 119cm blijven rijden :P

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 20:44

ik weet niet hoe dat in belgie is geregeld :P?

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 20:46

VHU, waar rizanta nu staat hebben ze een binnenbak?

Rhine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 20:48

L_Rivaldo schreef:
ik weet niet hoe dat in belgie is geregeld :P?

Ik rij altijd in NL :D

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 20:56

oh haha :P en als je er nou een neemt met een nl kenteken :D? of mag dat niet? (trailer met frame)

Rhine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 21:04

Dat moet ik me ook in nl verzekeren duur grapje :$

Rhine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 21:05

Wanneer moeten die marathon wagens 125 breed zijn?
@ Laura hoe breed is de uwe?

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 21:32

in 2013 ;).. die van mij is 1,25 daar had ik al rekening mee gehouden toen ik hem dit jaar kocht. Echter wil ik graag een sulky aanschaffen om daar mee op wedstrijd te kunnen.. maar een sulky van 1,25 hihi nog nooit gezien :P dit is voor mij handig voor vervoeren.

Ga zo appelflappen maken,, gezegd op het werk en nu geen zin in, maarja morgen zonder komen lijkt me niet handig :P
Laatst bijgewerkt door L_Rivaldo op 28-12-10 21:34, in het totaal 1 keer bewerkt

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 21:33

Zo alweer terug, lekker gegeten maar gaan gezellig op de bank zitten uitbuiken 't was erg rustig in ons stamcafe, denk dat half Nederland zo ongeveer zat gegeten is de afgelopen dagen :+

Citaat:
VHU, waar rizanta nu staat hebben ze een binnenbak?
Nee, maar het is wel een echte menstal en kunnen me helpen met herbeleren voor de wagen. Dat zag ik zelf niet zitten met zo'n kanjer van een peerd (ze is 1.73 := ). Wil er zowiezo steeds hulp bij hebben, vind zo'n paard echt te groot in mijn eentje (leve de pony's !). Geeft niet, heb haar voornamelijk gekocht om op te rijden, ze is niet 'echt' voor het mennen, maar vind het wel leuk als ze het wel kan. Begrijp Tine en Tallechie nu ook beter, alleen aan de slag of met een instructeur zijn wel twee hele verschillende zaken....

Ik rij trouwens zelf ook echt niet graag in een binnenbak ben heel erg allergisch voor stof, ga soms half dood als ik wat langer in/bij zo'n bak zit :o 't Is nu wel onhandig met dat weer, maar goed, 't is niet anders. De longeerplek is nu redelijk goed, verwacht dat de bak over een dag of 2, 3 wel weer goed begaanbaar is.

En het is vlakbij (700 meter :D ) een prachtig natuurgebied...is wat anders dan onze fietspaden :+

[quote]Wanneer moeten die marathon wagens 125 breed zijn?[quote]
Ben niet 100% op de hoogte, vanaf 2013 voor SGW, niet voor dressuur en voor vdh weet ik niet :o

Rhine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 21:56

Zou ik mijn wagen kunnen laten verbreden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 22:24

1 de dag van mijn vakantie, Tobbe weer kreupel :( Snap er niks van.
30 november was Tobbe aan één van voorbenen kreupel.
(had daarvoor 3dagen achter elkaar 15km gewandeld of harde bevroren ondergrond)
Tobbe 1,5 week rust gegeven en was weer over.
11 december rustig ritje, 20 december trainingsrit gemaakt van 20km bij Napie. De grond was toen weer ontdooit(zacht).
19 Dec buitenrit van 17km, bevroren onder grond met zacht sneeuw.
20 Dec, buitenrit 4,5km ondergrond was erg slecht (hard) toen maar 1,5 uur rijden in bak gaan rijden en springen.
vandaag 28 Dec klein buitenritje van 5km, ondergrond was harder dan dachten. Tobbe aan eind van de rit kreupel :( (rechter voorbeen)

Morgen komt iemand kijken, en misschien laat ik ook de hoefsmid kopen.
Wat ook apart vond is dat Tobbe nogal last heeft van schilferige huid boven kroon rand, vandaar even hoeven met biotex heb gewassen en heb besloten om van nacht op droog stal te zetten, en stappen maar even enkel over de asfalt weg.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 22:32

@ Flaver: hangt van je kar af. Van mijn kar wordt gezegd dat hij via een andere as te verbreden is. Dus hoef geen nieuwe kar, maar het zal er wel gek uitzien, want wielen steken dan uit. Ik hoop nog steeds dat het niet doorgaat. Maar wellicht voor mij niet van toepassing, want als het komend jaar niet beter gaat, stop ik met wedstrijden

@VHU: hier ook allergisch voor stof, maar heb gelukkig in onze binnenbak weinig last. Meer last bij poetsen van verharende paarden.

@ Poeltje: ik start in januari: 9/1 in Roden met Amerigo; 15/1 in Onstwedde met allebei en wellicht nog een wedstrijd ohz, maar dat weet ik nog niet zeker.

Heb hier net de ploeg verslagen met Kolonisten. Eens kijken of we zo nog een anders spel gaan doen of dat we vroeg naar bed gaan. Buiten is het berekoud :brr: :brr: :brr: -5 en vreselijke wind. Betwijfel dat ik morgen ga sleeen, tenzij ik me heel erg dik inpak. Maar zal heel snel geen gevoel meer hebben in vingers en dan wordt het lastig sturen. Hopen dat de wind afneemt.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-10 22:35

vhu ik zei het toch :-)

Ik was vanavond alleen op stal. Veale even laten rennen. Hij leek niet erg druk te zijn, maar toen ik terug liep kon hij niet meer stappen. Wilde dus echt even wat met hem doen, maar ja wat. Inspannen durf ik dus niet alleen en longeren vond ik niet zo'n dapper plan omdat ik al een beetje duizelig was en zondag kramp in mijn kuit heb gehad wat nog niet over is. Dus had bedacht dat ik met hem aan de lange lijnen ging werken. Was voor mij de eerste keer en voor hem weet ik niet.

Ik loop alleen tegen een probleem aan, als ik echt achter hem loop gaat zijn kop omhoog en krijg ik hem niet nageeflijk, mijn leidsels zijn dan gewoon te kort en begint hij iets om hoog te komen. zolang ik naast hem loop gaat het wel goed.

Maar jee wat heeft hij een gangen, kon het gewoon niet bij houden Ben nu echt kapot

Vervelend van tobbe. Hopelijk kom je er snel achter wat hij heeft