[AR] [HK] "in een rijtuigie...."

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

jouke_h

Re: [HK] "in een rijtuigie...."

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 11:56

Mijnese is ook 1,35 maar vrij kort dus ben bang dat het dan niet gaat passen...

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 12:06

Diddle is ook een erg kote pony
zweetdeken maat 165 erop :) een handig persoon kn het lamoen wel verkorten. Heb er nog potten verf bij van de kleur die er nu op zit

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 12:17

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Foto's zijn met mijn telefoon gemaakt en achteruit gegaan door het vergroten van de foto's

jouke_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 12:18

Ik ga eens even alles opmeten.

Ahh kale hond!!!

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 13:49

hihi kale hond!

LRivaldo, leuke foto's!

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 14:42

Tallechie wat een verschil, met of zonder haren :D
Ik vond hem best wel schattig met haren :o Maar ik denk dat het een pak aangenamer is zonder haren, zeker in de zomer!

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 14:56

Hij ziet er goed uit :D

Bedankt voor de reacties in het topic enzo :D

Evelinee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 15:30

Hallooo iedereen :D

Ben ik weer na gisteren weer een TOP wedstrijd gereden te hebben! Shetten hebben zich heel goed gedragen!
Dressuur was een ramp 8-) ze zijn daar gewoon niet voor gemaakt :P alleen maar dribbelen en weg willen crossen op een ander terrein :+
Daarentegen was de marathon geen punt! Heerlijk gecrosst en de trajecten en hindernissen foutloos gereden! Met de vaardigheid had ik 1 balletje.

En uiteindelijk ben ik dus 1e geworden! Trots op mn shetjes! *\o/* *\o/*

Laura was leuk je nu gezien te hebben! :D En de knappe rivaldo natuurlijk even te mogen aaien :+ Super gereden ook hoor!
heerlijk weertje :D (alleen nou weer jammer van me vreselijke mouwtjes op mn armen :+ ) haha!

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 15:39

Eveline een super dikke proficiat! Alle mensen die niets van paarden kennen (of juist de mensen die denken dat kleine pony's bij wijze van geen paard(je) genoemd mogen worden) moeten eens naar zulke evenementen gaan kijken om te zien wat die "grasmaaiers" allemaal kunnen :+ :Y)

Ik weet niet hoe het in Nederland is, maar als een "paardenmens" mij vraagt wat voor een paard ik heb, en ik zeg "een welsh pony van 1.25m" dan krijg ik zo een blik en ongeïnteresseerde reactie van: "Oh ik dacht dat je een paard had, niet zo een mormel... Jij hoort toch niet bij de paardenmensen hoor!"
Zulke reacties vind ik werkelijk verschrikkelijk!! (er zijn uiteraard uitzonderingen bij die paardenmensen, maar ik praat over het grootste deel)

jouke_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 15:45

Gisteren bij ons op wedstrijd rijdt een 4 span shetjes ook iedereen er uit zowat!! Het is wel zo, bij mij iig, als ik met een ponie in het bos ben en ik kom 'echte' paarden tegen dan kijken sommige me zo aan van nou ja zeg hoe durf je hier te rijden met zo'n mormel

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 15:47

Ik zie wel heel veel paarden die 'bang' zijn van kleine ponys.
Was zaterdag bij de stamboekopname van het NSPS en op hetzelfde terrei was ook een dressuurwedstrijd. En zag diverse paarden voor de wedstrijd erg moeilijk doen als ze een shet in het vizier kregen :+
Vind dat altijd uiterst grappig...... tot ze voor me rijden in een slakkentempo en ik ze dus niet kan inhalen zonder ongelukken te veroorzaken.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 15:57

Tja dat gedoe van de groten (paarden) tegen de kleintjes (pony's) doe ik niet aan mee hoor. Gelukkig waar ik menles heb ook niet, mijn instructeur vindt pony's veel slimmer en sneller dan paarden :D
Vandaag zo super menles gehad. Ik blijf dus gewoon lessen nemen omdat ik gewoon goed wil leren mennen . Om met Alwyn / pony's naar menles toe te gaan is me veel te veel werk / gedoe (ik heb geen trailer bijv moet ik die elke keer huren) en om hier menles te krijgen vindt ik ook nog geen succes want Alwyn is daar nog te jong voor. Dus nemen we nog les. Vandaag gemend met Zarah, prachtige merrie van plm 1.64, vader Saffraan, lekker pittig ding, heerlijk paard 8-) Ik had samen met iemand anders les dus we konden een flink eind op pad. Bij elkaar twee uur onderweg geweest. Bij die ander gingen we door het park, ik had de eer door een wijk in aanbouw te mennen :+ Zo weer eens even geleerd hoe je dapper langs vrachtwagens, tractoren, rammelende cementkarren, heel smalle stukjes met aan beide zijden grote betonblokken kon rijden. Nog twee keer een weg ingegaan die gewoon ophield, korte keertwending weer terug. Die bouwvakkers wisten niet wat ze zagen ;) Ging zo mooi. Paard keek af en toe heel erg maar ik kon haar goed onder controle houden, echt lekker zitten sturen. Toen weer terug langs mooi stuk waar we lekker door konden draven. Kreeg haar mooi rond en swingende rug, heerlijk. Beetje terug weer voorwaarts enz. Kreeg complimenten van mijn instructeur want Zarah is niet voor de poes maar ze nu in ieder geval heerlijk om te mennen. Dan is mijn week weer goed hoor +:)+

Vanmiddag even lekker gewandeld met Alwyn om hem ook zo verkeersmak / streetwise te krijgen. Hij was lekker oplettend en super braaf. Sim is nu echt superfel op alles en nog wat dus morgen even afspraak maken met DA, was ik toch eigenlijk al van plan, had het nog uitgesteld maar nu ik zie hoe hij reageert op een nieuw paardje is het wel duidelijk: einde oefening :+

@Naaltje, wat vervelend allemaal. Wil je je pony gaan verkopen of misschien een tweewieler anders?
@Monique, jullie span 'in de week gelegd'
@Eveli...WOW goed gedaan zeg!

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 16:06

@Naaltje: tjee, ben wel een beetje geschokt over je (eventuele) plannen met Didds...

magicmist

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 17:04

weet iemand hier een tweespan tuig te koop?
een goed merk
of evt een adres waar ze goed tuig verkopen?

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 17:16

Ik bedoelde natuurlijk gefeliciteerd Evelinee :o (wil jou ook wel feliciteren Evelli maar weet niet waar mee :+ ).

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 21:39

heey iedereen :)
@tallechie wat een leuk hondje heb jij!

@Naaltje, jeetje jij staat voor een lastige beslissing!

zo vandaag is de tandarts geweest, Moby mocht als eerste, dit was ook haar eerste keer dat ze überhaupt nagekeken werd, tandarts heeft er een paar scherpe randjes afgehaald en van de rest was alles goed, Moby gedroeg zich uiteraard weer als een engeltje :)
daarna Magic het zelfde verhaal al moby alleen dan zonder dat engeltje :+

Misty had wel flink wat scherpe haken op de tanden zitten en haar slijmvlies was ook licht beschadigt, ik had al zo'n vermoeden omdat ze de laatste paar keer niet helemaal tof in haar mond was, dus ik ben blij dat ik de tandarts niet voor niets heb laten komen, die heeft dus de haken bij misty ook weggehaald. bij misty doe ik een week even geen bit in, dan kan het Slijmvlies weer in zijn geheel mooi genezen. dat wordt dus lekker grondwerk met Misty.

daarna nog magic aan de lange lijnen gehad. kon wel merken dat hij blij was dat de haakjes eraf gehaald waren, hij was echt fijner te bewerken :j

zo morgen mijn laatste autorijles voor mijn examen woeehooeeee

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 21:40

jullie kletsen weer lekker door!

naaltje, sterkte met je beslissing, lastig hoor!

hier plaatjes van de vaardigheid gisteren die we gemaild kregen van een clubgenoot:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Evelinee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 22:05

Dankjulliewel voor de felicitaties :D

Lekkere foto's nouvel! Die eerste is leuk! oortjes erop en gaan! :D

magicmist

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 23:10

leuke foto's!!
ik had zondag voor het eerst wedstrijd met tweespan..ging goed..
ben tevreden.
vandaag lekker een rustdag gehad.
superguus een poetsbeurt gegeven samen met een vriendin want jolanda zit vast in rome..
verder genoten van het zonnetje

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 06:13

hihi,, ja die mouwtjes waren al best goed te zien.. hihi hoor het je nog zeggen,, en ik wilde dit jaar geen mouwtjes op me armen :P

Ik vond het ook erg leuk om je is te zien en wat een power hebben die 2 van jou zeg, jammer dat ik de marathon niet heb kunnen zien!

Mooie fotó's zeg, die eerste is inderdaad super!

Oke ik ga weer snel moet naar me stage doeggies :D

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 07:42

mooie fotos van de vaardigheid! :) Als ik dat zo zie wil ik dat zelf toch ook wel :P

Woensdag gaat dids voor de kar, met strenge rechtvaardige begeleiding :D Dus benieuwd hoe het gaat. Wel eerst even vandaag m'n remklauwen op d'r donder geven, die zijn vastgeroest

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 09:37

Wat leuk, het wordt weer voorjaar en de wedstrijdverslagen zijn er weer. Vind ik altijd erg leuk om te lezen en we doen het goed in dit forum, mooie resultaten en eerste ervaringen.

Ik krijg weinig vooroordelen met mijn shetjes. De meeste mensen die ik tegen kom vinden ons wel stoer. Op de menvereniging moest ik ooit wel proef komen rijden om te zien of mijn shetjes het tempo wel bij konden houden. Dat was in 5 minuten wel bekeken en nu vragen ze of ik aub iets langzamer wil rijden en of we ook een pauze kunnen houden na 8 km omdat de friezen met hun tong op de knieën lopen. Bij de mendurance kunnen ze het soms nog steeds niet geloven dat wij ons best moeten doen om onder de maximale snelheid te blijven. Daar doen ze het net zo goed of zelfs beter als hun grote soortgenoten. Nog twee wedstrijden en we zijn klasse 3 startgerechtigd (tot 80 km, geloof niet dat ik dat ooit ga starten trouwens)

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 10:59

Ha, mijn vader reed vroeger met zijn mini-shetjes van 83 centimeter heel wat grote paarden eruit hoor, ook op koetsentochten van 40 kilometer. Niet kapot te krijgen, die aapjes.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 11:00

Die van mij stuitert nog na 15 km :\ die vooral in draf gelopen wordt :+
Gek beest :)

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 17:08

Wat vinden jullie mooier, bruin of zwart als 2 span tuig? Quenzo staat mijn bruine leren halster erg goed en rivaldo kan het ook wel hebben.
http://www.roelruitersport.nl/catalog/i ... %20001.jpg

Rivaldo en Quenzo kunnen er ook nog wat van.
Gisteren gingen we een stapritje maken in het bos en Quenzo aan de hand. Vond toch dat rivaldo even moest stappen om eventuele spierpijn wat eruit te lopen. Uiteindelijk toch even een drafje en een galopje maken, de 2de keer ging het even fout, Quenzo kwam opeens voor rivaldo terrecht en blokkeerde ons in volle galop. Ik lag effies op de nek van rivaldo en toen liet ik Quenzo los, hij liep vrolijk in stap wat rond, maar toen stond hij op de hengstenketting, die druk geeft op zijn onderkant en toen raakte hij zo in paniek dat hij de benen nam. Toen bleef ik erg rustig en liet rivaldo even bij een vriendin. Toen zag ik dat dat ook niet werkte klom ik op rivaldo en ging ik in volle galop achter hem aan (erop heb ik me de laatste tijd nooit zo zeker gevoelt).. toen schreeuwde ik naar een meneer die aan het joggen was en hij hield hem netjes tegen. Daarna gingen we de weg vervolgen en ging alles goed. Toen nam ik hem in mijn linkerhand maar op de een of andere manier liet ik hem 2x zomaar los, net of er iets miss ging met mijn hersens en hand (gewoon lompheid ofzo).. toen stond hij weer op dat ding en nam weer de benen.. stalgenootje liep met zijn fjord in het park en kon hem ook tegenhouden. Pony was erg in paniek doordat het eigelijk best een ruk is aan zijn onderkant. Ik nam het ook niet kwalijk het is mijn fout geweest.. Daarna weer rustig in stap naar huis gegaan en beide beloont met wat lekkers. Ik zal het zo weer doen en heb er van geleerd hem voortaan aan mijn rechterhand te nemen en het touw korter te houden zodat hij niet als 2 span samen loopt maar met zijn hoofd ter hoogte van mijn benen ;) (door de mensen op stal werden wij beide gebelt of we hem al hadden, hun konden via de rijbak alles volgen hihi).. ik maakte nog een grapje dat hij gewoon los mee mog rennen enzo,, stalgenootje geloofde het ook nog.. Zowat de hele stal was op de traker en fiets opweg naar het bos.. toch best fijn hoor zulke alerte mensen.

Quenzo en Rivaldo vonden het zo leuk samen naar buiten en waren zo braaf, maar het was gewoon lompheid van ons 3tjes :P