[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 07:20

|( oh jee...wat een naar nieuws..brok in mijn keel..heel heel veel sterkte vandaag.....Image...jullie hebben zo veel voor haar gedaan...
Nogmaals Sterkte. ...

baudyh

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 07:49

Houden van is ook laten gaan. Heel veel sterkte vandaag janouk

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 07:59

Janouk, heel veel sterkte voor vandaag (en uiteraard ook de komende tijd). Een heel moeilijke beslissing, vooral omdat ze verder dan nog zo goed is. Jullie hebben alles voor haar gedaan.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 08:28

Ach lieve Janouk wat verdrietig |( als leven lijden wordt is er maar een antwoord en ze zal je dankbaar zijn voor deze beslissing en al die jaren die jullie hebben gehad. Heel veel sterkte...

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 08:36

VHU, ik heb reactie van Esther, ze doet eigenlijk niet in ponyzadels (ook al zijn ze er dan wel) en heeft ook geen tijd. -O-

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 08:41

Zou dan zelf rechtstreeks contact opnemen met Massimo of die een leverancier/importeur hebben in Nederland waar je terecht kan?
**edit**
www.bluebalance.nl is ook de moeite waard om te proberen (ook kennis vanuit endurance) net even gecheckt maar zij hebben volgens de website ook Massimo. Eigenaresse rijdt momenteel geloof ik geen / minder wedstrijden dus minder druk (schat ik in).

Ga zo dagje tekenen, workshop bij Volksuniversiteit.

Hoe gaat het 'straks' met Janouk, Janouk? Staat ze dan alleen of hebben jullie de fjord erbij? Weet dat zo niet meer. Vind het zo erg voor je :(:)
Laatst bijgewerkt door VanHuisUit op 15-06-15 09:11, in het totaal 1 keer bewerkt

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 08:48

Oh, Corine; wat verschrikkelijk voor jullie :(:) |( ; die prachtige Image; wat een verlies; heel, heel veel sterkte :(:) :(:) :(:) :(:) :(:)

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 09:02

Hè bah, wat een naar nieuws, janouk :(:) . Heel veel sterkte, maar idd wat Baudyh zegt: houden van is ook loslaten -O-

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 09:51

Thanks.

Ik maak me ook zorgen om Janouk. Die hangt al 10 jaar als magneet bij Image in de buurt. Ze is niet zo dapper zonder Image. Als Image een dagje naar de hoefsmid is, dan schreeuwt Janouk de hele tijd en eet en drinkt niet tot Image terug is.
Aan de fjord heeft ze een hekel, maar ze zal hem hard nodig hebben nu.
De veearts heeft aangeraden Janouk vanavond bij Image te laten als ze dood is en Janouk zelf het moment van afscheid te laten kiezen, zoals ze dat ook doen bij merries met doodgeboren veulens.

Image is de leider van de groep en al 17 jaar onbetwist, maar je zag dat het weekend de Fjord haar hooi afpikte, iets wat hij tot een paar dagen terug nooit gedurfd zou hebben. Dus de rangorde begint al te schuiven. Heel benieuwd hoe dat straks is. Janouk is in ieder geval niet alleen.

ppfff

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 10:18

Janouk heel veel sterkte vandaag!! Ik hoop dat janouk het een plekje kan geven.

Nou mijn 1e klasse 2 wedstrijd is een feit. Ben mooi 5e geworden van de 8 en 1 wp. Dressuur was
dramatisch dus daar gaan we nog maar eens goed op oefenen. Vooral het stilstaan.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 10:26

Corinne..idd heel goed om Janouk bij Image te laten afscheid nemen....dat is denk ik een heel goed advies.....
Bij ons is dat in ieder geval met een merrie waarvan het veulen stierf na een ongeval heel bijzonder geweest..ze nemen inderdaad zo zelf afscheid en weten precies wat er gebeurd is..het rouwen daarna...dat kost tijd....
heel veel sterkte nogmaals...

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 11:13

Janouk, heel goed advies van de da. En als ik het zo lees, hebben de paarden ook al gemerkt dat er veranderingen komen, als de fjord ineens de rangorde gaat veranderen. Heel erg veel sterkte. Denk aldoor aan je.

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 12:58

Corinne heel veel sterkte vandaag met het verlies van image, ze heeft een super leven bij jullie gehad :j

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 13:04

Pfff, denk idd aan jullie; afscheid nemen is zo zwaar; denk dat het Janouk zeker zal helpen... Y;(

claud01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 13:48

Heel veel sterkte vandaag en voor de tijd die nog gaat komen. 17 jaar samen zijn is niet niks. Hopelijk helpt het Janouk inderdaad om zelf afscheid te kunnen nemen van Image. :(:) :(:) :(:)

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 14:22

Heel slim om janouk zo afscheid van haar te laten nemen. Maar ondanks dat zal ze der wel missen.

Vanmorgen bij ann in time geweest. Super mooie kliniek. Groot, mooie bak erbij. Allemaal hout omheinde paddocks. Ze hebben er wel 75 boxen.
Ann zag er goed uit. Vond onze wortels heerlijk. Leuk om er even weer gezien te hebben. Al zie ik haar liever in een wedstrijd maar goed. De eigenaren waren super blij dat we even zijn geweest. Daar deed ik het om. Ze wonen 700 km van de kliniek en ik 100.

Gisteren voor het eerst sinds een hele lange tijd weer db voor de wagen gehad.
In het begin was het allemaal spannend en stapte hij niet goed maar toen we even gestapt hadden ging het beter. Hij werd ontspannen en maakte zijn passen af. Ik heb me voorgenomen om veel met hem te gaan stappen en heel rustig zijn conditie weer beter te maken.
Besloten om dit outdoor seizoen niet te starten en ons focussen op herstel en conditie en later op de broek. Ga in sept nog op vakantie. Hoop in okt weer bij Tine te kunnen starten.

_Marjola

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 18:34

Sterkte Janouk! :(:) De conclusie dat een paard (door de benen/hoeven) op is, is heel naar. Hopelijk helpt het afscheidsmoment voor Janouk.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 18:42

We hebben het ook een keer meegemaakt met een doodgeboren veulentje. Merrie heeft halve dag geprobeerd veulentje 'op te laten staan' (was rot gezicht maar goed...) op allerlei manieren en op een gegeven moment liep ze erbij weg...

Ze snapt het straks wel Janouk hoor :(:)

Hele dag getekend, dat was echt wel heel mooi om te doen heb ik nog nooit eerder zo gedaan :) echt dagje helemaal voor mezelf :)

Verstandige keuze Baudyh :j
En wat fijn dat Ani er goed bijstaat.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 20:19

Wat mooi trouwens Maisie wp in k2! Heb je dat gedaan met Robin? En wanneer kwam de nieuwe pony?

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 21:52

Afbeelding

Foto tijdens de verenigingsles vanavond.

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 22:21

Heel veel sterkte Corine.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 22:44

Zag dat je op facebook schreef dat ze rustig is ingeslapen... gelukkig maar. Ze wist vast dat het haar tijd was :(:)

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 07:41

Nog steeds stil ik mijn hoofd ivm de moeilijke tijd voor Corinne... :(:) :(:) :(:) :(:)
Ik hoop dat Janouk goed afscheid kan nemen en het goed oppakt.... Y;(

Tine, leuke foto..

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 07:53

Ben je de nacht een beetje doorgekomen Janouk? En Janouk en Bjorn? Moet heel de tijd aan jullie denken. Sterkte

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 10:24

@ VHU dat was idd met Robin. Morgen komt de nieuwe (mijn man wil dat ik hem batman noem)

Tine leuke foto van je zoon en amerigo!

Janouk nog sterkte voor vandaag zal raar zijn een lege stal.

Vandaag weer jacobs kruid trekken wat een rommel is dat toch... en het huis soppen en was opvouwen.