[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

AnneloesF

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 18:12

Smickey gefeliciteerd en wat een mooie naam! Pff gelukkig is ze er, ondanks de nare bevalling.
Zag een mooie knalblauwe kar voorbij komen.
Verder veel (te) drukke mensen, mensen met wedstrijdplannen dit weekend, lessen die goed gingen, paarden weer schoon e.d.

Hier weinig nieuws. Had express vroeg gegeten om op tijd te kunnen rijden vanavond maar helaas, onweer :( En rond half 8 weer, balen!! Dat wordt óf laat rijden, óf niet... Morgen wedstrijd en gisteren liep ze k*t, dus gaat weer goed :P

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 18:47

smickey na een vervelende klemmende bevalling nu eindelijk op haar roze wolk +:)+
kermitdekikkerkar en straks ook een smurfenkar _O- wel leuke wagen
aks veel plezier morgen met dids
en verder iedereen veel plezier met wedstrijd/groom/kijken/aanmoedigen enz....
ik ga ff de regendans doen,is veel te weinig gevallen :):)

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 00:11

Even snel ego..

We staan 1ste met 6 punten voor op nr 2

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 00:18

Jammer dat het tussenklassement nog niet compleet is. Bij de tweespannen paarden klasse 3 staan nog maar 4 deelnemers.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 06:57

Goedemorgen,
jammer royaltjuh...niet kunnen rijden door onweer.
het viel hier reuze mee met het slechte weer..wat regen en wat onweer..was snel weer rustig, voor de zekerheid missy en pony binnen gezet voor de nacht..

vanmorgen helaas te warm om met de hondjes te gaan trainen, maar ... dat komt wel, geen haast..

iedereen succes met de wedstrijden vandaag, en veel plezier en fijne vrije dag voor ieder ander..

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 07:06

Mogge,

Leuk heb je weekend moet je kind om 7.15 uur vertrekken voor de voetbal :')

@Royaltjuh, heel veel succes vandaag! gaat vast goedkomen :j
@Biancacoo, jammer dat je niet met de hondjes kan trainen. Wel fijn dat het met Eagle zijn pootje beter gaat :j
@Lanouska, heek veel succes vandaag!
@Biancailona, nog wagen ontwikkelingen?

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 10:53

Vreselijk die voetbal.

@ gem ik dacht dat de pdf uitslagen wel compleet waren? Het is wel spannend iig.

Smikkel leuke naam voor je dochter. Bevallingen heb ik geen verstand van gelukkig.

_Marjola

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 11:22

Kom ook weer even mijn hoofd om de hoek steken ;) Gister lamoen laten ombuigen en nog een paar extra gaatjes in het nieuwe tuig geprikt, plus een kortere buitensingel gehaald (mijn mannetje is niet zo breed ;)). Toen ik wilde trainen barste er een bui los, dus gewacht tot de avond voordat Sam voor de wagen ging. Heerlijke vaardigheid training gehad. Vandaag weer een trainingsrondje en ik ga ook weer even op de bok kruipen bij mijn vader's tuigpaard. Morgen gaan we namelijk met hem op wedstrijd en misschien moet ik vanwege parcours lopen een tijdje met hem stappen, dus vind het wel fijn als ik alles weer even aangevoeld heb in een vertrouwde omgeving. Het is meer dan een jaar geleden dat ik met hem gewerkt heb en een pony is toch een stuk lichter in de hand dan een tuigpaard ;)

Fijn dat het met Eagle beter gaat Bianca (en zo te zien gaat de temperatuur komende week langzaam inzakken, dus vast genoeg trainingsmomentjes die er aan komen).
Mooie naam Smickey! klinkt inderdaad als een heftige bevalling trouwens. Fijn dat alles nu goed gaat.
Veel succes allemaal op de wedstrijden dit weekend! Lanouska is heel goed bezig zo te horen. :)

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 13:58

Hier geen voetbal gelukkig, maar een paardenmeisje als dochter is ook niet mis, hahaha, gisteren kwamen we om 22:30 thuis met d'r en nu ben ik net thuis met de pony, zonder kind, want die blijft nog spelen, van een ochtend rijden en vooral springen :D met haar vriendinnetje.
Wilde eigenlijk zelf nog eentje mennen, is altijd maar weer kijken wanneer dit kan, want huis is ook nog niet aan kant, hahahaha.

Hier vannacht echt een flink onweer, wel even lekker, bak was net gesleept, dus dat is nu een mooie strakke spiegel *\o/* .
Verder druk bezig met de stallen :j .

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 14:50

2 blondjes aan het werk :o? *\%/*

Ik zie laatst foto's van trail rijden: een L stappen achterwaarts. Dat moet toch te doen zijn, dacht ik.

Dit is het resultaat
Afbeelding

Dus ik leg haar uit, hoe ik denk dat het moet:
als ik met dit rechtbeen drijf, moet jij je achterhand naar links doen en achterwaarts stappen, links af slaan.
Niet naar rechts, dwars over de balken.

let op dat hoofd van Janouk %) :?

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 15:44

hahaha..janouk..dat gezicht van haar...t'is ook verwarrend...precies andersom als voorwaarts...
maar het is wel erg leuk om te doen !

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 16:16

Hum Janouk kijkt als een Diva, maar wel als een mooie Diva. Die moet je met zulke banale dingen niet lastig vallen.

AnneloesF

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 18:02

Marjola lekker gereden, fijn!
Avaluna een bak als een spiegel, even van genieten voor je er weer in gaat rijden ;)
Lanouska een mooie tussenstand
Janouk die de trail-L nog niet helemaal door heeft... haha!

Nou mijn dagje begon vroeg om 8.30 in de ring maar paardje heeft geen ochtendhumeur blijkt, had 183 en 199 en nog prijs, dus niks mis mee. Zo vliegen we de M1 wel door! Daarna met m'n groom mee op springwedstrijd, die had ook wp dus succesvol dagje.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 18:42

Janouk vindt het gewoon onzin :+
Lekker gereden Royaltjuh *\o/*
Ben benieuwd hoe het de rest vandaag vergaat... en morgen, zet 'm op Sandrina en Aks *\o/*

Vandaag gewapend met nieuw tuig en nieuwe onderleggers en bij de strengen had ik gaten bij laten prikken naar stal. Kreeg het tuig erg mooi passend, zeker nu de onderleggers eronder zitten (gewone zwarte zijn het geworden van Van Rijs, vind ik ook wel zo praktisch :7 ). Ter vergelijking nog eens andere tuig erop gelegd.... zat eigenlijk best wel krapjes, als ik het vergelijk met dit tuig... zowel bij schoftje als bij borst..... Heb het idee dat ze losser in haar lijf liep en minder vaak opeens hoofdje omhoog deed. Misschien heeft andere schoftje toch wat geknepen af en toe...

Dus als er nog een liefhebber is voor een Zilco pony tuig ... :7

Heb op facebook foto's gezet van Ollie in januari toen we haar kregen en nu. Dan zie je ook wel dat ze gegroeid is. Ze is niet dikker maar er zit gewoon spier en vlees op, waardoor ze veel ronder is geworden. Ze was toch wel schraal, of hoekig zeg maar, toen we haar net hadden :(:) .... zal ze anders hier ook even zetten:
Ollie januari
Afbeelding

Ollie nu
Afbeelding

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 18:47

Ze ziet er erg goed uit Vhu. _/-\o_
Ik ben wel benieuwd naar een Ollie in nieuw tuig foto ! hahaha..
dat zilco-tuig moet toch wel een nieuwe eigenaar kunnen vinden, is een fijn tuig.

Aks en Sandrina heel veel succes voor morgen !! ik ben erg benieuwd naar foto's. :j =:)

Crazymel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 18:52

leest nog mee :+ niet veel men dingen te melden :+

gaat heeeeel erg op handen zitten nu....
VanHuisUit schreef:
Dus als er nog een liefhebber is voor een Zilco pony tuig ... :7

wat ziet ollie er <3 uit!! wat een knapperd is het toch

haha dat hoofd van janouk _/-\o_

ik zie aks en sandrina en vhu morgen :) ben vrijwilliger/jury morgen :D

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 18:54

Zeker fijn tuig vind het eigenlijk erg jammer het weg te doen... vind het zo makkelijk licht tuig, even spons erover en klaar is kees. Dus eigenlijk best balen dat het gewoon niet meer past. Ol heeft gewoon een dikkere nek en bredere schoft gekregen. Sta er ook versteld van hoe makkelijk ze die 4-wieler trekt. Vandaag 3 kwartier redelijk intensief gedressuurd, nou je ziet de foto, ze ziet er niet echt moe uit zeg maar :7

Ben zelf ook wel benieuwd naar foto van poown voor wagen in nieuwe tuig.

En ben ook heel benieuwd naar hoe de TREC gaat voor de wagen, wat voor hindernissen er zijn etc. Nu eerst eten koken :Y)

biancaaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 18:58

@vhu, knappe ollie. Zag het op facebook langskomen. Kosten nieuw tuig. Tja moet ik ook nog aanschaffen
smakelijk eten
@crazy, ook nog mee leest
@biancaoo
@royal, succesvol dagje.
@janouk. staat er ook bij van tja....
@ava, drukjes thuis, bak weer netjes
@marjo, lekker getraind na de bui
@ollie, update kar, hij is beetje duurtjes. Dus over prijs nog niet eens. gewicht ongeveer 350

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 19:20

*\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/*

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 19:21

Gefeliciteerd Lanouska en derest van het team!!! *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* Super!!

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 19:22

oliebol, net telaat. -O- _O-

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 19:37

gefeliciteerd lanouska!

royaltjuh prettig gereden!

Ol is volwassen dame aan het worden :D

Janouk in-de-war om gekke dingen die vrouwtje wil :))

Morgen TREC ja, @VHU de hindernissen voor morgen weten we al :)
Oa:
- achterwaarts
- waterbak
- klavertje
- 1 hand een rondje
- keertwending met 1 wiel in een cirkel
- en U/Z vormen

:) Ik vind het best pittig :j zo'n keertwending is volgens mij best fiks dressuurspul etc :) Ben echt heel benieuwd :)

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 20:12

klinkt nog best lastig Aks....
Lanouska..gefeliciteerd voor jullie.

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 20:38

Lanouska gefeliciteerd *\o/*

Aks succes morgen. Klinkt wel ingewikkeld allemaal.

Zilco tuig liefhebber meld zich ! Wat vraag je er voor?

Vandaag 2-span gereden. Ze gaan al iets beter samenwerken. Met veel oefenen komen we er wel.

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 21:28

aks dat klinkt moeilijk,succes
maisie; zag op fb je foto's,gaaf span zo
lanouska: gefeliciteerd,toppie
royal: heerlijk gereden
janouk die het allemaal niet meer snapt,wat wil je:mennenD enV,bixie,haflingertal,dressuur onderdenman,nee schudden(wat sun echt niet leuk vond in de trailer ha ha)en dan nu.......balkjes lopen/draaien enz......ik denk dat haar harde schijf vol is.... :j
ik heb met 2span shetjes gement, beetje leren sturen,gelijk laten lopen enz....best wel leuk maar ook moeilijk(maar beter eerst klein beginnen met ervaren span)