[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 19:44

@Naaltje, die dingen doen het nooit bij mijn laptop en ik heb niet eens virussen :+
@IT Alwyn groeit ook van niets. Hij staat nu op een weitje waar volgens mij 2 mm gras op staat of zoiets en hij ziet eruit als Hollands welvaren }:0 Volgens mij is het enige dat echt werkt of heel werken (en dan vooral flink tempo stappen is mijn ervaring) of extreem op dieet. Daar geen van beide bij ons een optie is, doe ik het maar met een wat vollere pony :+
Maar ik weet niet hoe jouw wandel-ideeen zijn met Ivy ? Je hebt haar toch niet meer voor de wagen, klopt he?

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 19:44

thanx allemaal! *D

prinsjeH, ze heeft veel moeite met dressuren en ze vindt het ook niet zo leuk, daardoor gaat ze snel wat voorover lopen en hangen op het bit, helaas zijn er een heel aantal geweest die dachten dat ze haar daar wel vanaf konden krijgen door flink te werken met hun handen en daar is het alleen maar erger van geworden...
als ze druk van het bit voelt heeft ze de neiging om zich gelijk te verdedigen en strak te trekken.
Uiteindelijk krijg je het dan ook wel voor elkaar hoor als je gewoon eerlijk en netjes rijdt, maar voor de kaptoom blijkt ze toch nog iets meer open te staan, dus dat is wel fijn, ook voor haar...

vhu, fijn dat je er zo'n goed gevoel bij hebt dat je weer een paardje hebt staan!

IvysToeter

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 19:47

VHU, ik heb ivy inderdaad niet meer voor de wagen.
ik doe haar nu 2 of 3x per week in de molen.
2x per week longeren
ik ga proberen 1x per week met haar te fietsen of te wandelen en anders haar laten rennen met Rambo en/of wobbe.

[SV] Graasmasker voor shet, iemand ervaring?

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 19:50

@Nouvel, manlief had dat goed gezien. Hij heeft geen bal verstand van paarden maar snapt mij dus wel heel goed :+:
Ga jij trouwens nog op vakantie (weg ;) ) of ga je gewoon hele vakantie lekker met de paardjes aan de slag?

We gaan Bente morgen inspannen, samen met instructeur. Ik hoef geen 'echte' les maar wil graag met haar gaan rondstappen, draven in de bak / misschien op veld of even naar buiten, ontspanning opzoeken en wat aan elkaar wennen. Hoop dat ik het net zo voel als vandaag, dat ik dus niet in elkaar stort of emotioneel wordt :o
Laatst bijgewerkt door VanHuisUit op 26-06-11 19:50, in het totaal 1 keer bewerkt

janice

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 19:50

Mij Haflinger en Shetlander lopen beide met een graasmasker, hafje mag niet te zwaar worden voor bevangenheid en met de shet ben ik gewoon voorzichtig, bang om weer een bevangen pony te hebben. Shetlander heb ik wel geprobeerd zonder maar dat had als resultaat gaskoliek >;)

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 19:56

snappen die van jou ook dat ze echt wel kunnen eten MET die graaskorf? en welke heb jij? blijft dat goed zitten?
het word zo snel bestempeld als zielig...
ze hoeft hem voor mij lang niet iedere dag om.
maar als ik bijvoorbeeld weet dat ze een bepaalde dag erg lang in de wei gaat en laat binnen word gezet, dan bijvoorbeeld wel om.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 19:58

hier geen graaskorf, maar gewoon een rantsoenwei :) kaal stukje, en mondjesmaat strookbegrazing erbij :)

@VHU; komt goed morgen. Alleen gaan de mussen van het dak pleuren :=
Overigens doen mijn auto-inh-opgaven het anders altijd wel.. En hoe hypocriet ook, in een nieuw document ook.. zonde van die 17 pagina's in dat andere document zegmaar :+

cyclo86

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 20:00

aleerst VHU gefeliciteerd met bente :P geloof dat mijn paard van 156 dan ook maar als pony moet beschouwen als je bente klein vind hahaha := . Ik vind haar groot genoeg ben nooit zo van die hele grote paarden geweest :). Het ziet er uit als een leuk paardje heeft iig leuke snoet denk dat je er veel plezier mee zal beleven.

Over graasmasker kan ik zeggen dat vriendin hem heeft voor haar haflinger omdat die anders ontploft en dit de enige manier is waarop hij gewoon lkkr buiten kan staan met haar paardje zonder bang te zijn voor hoefbevangenheid, insuline resistentie etc. Veel werken is natuurlijk altijd makkelijker gezegd dan gedaan niet iedereen heeft tijd voor. Mijne stan atm ook te dik maar ik ga vanuit dat ik na de examens weer voldoende kan werken met ze O:)

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 20:00

Ivy en een shet van een stalgenootje staan op een klein stukje weide.
maar ze krijgen het niet kaal gegeten.
zeker niet met die regen van afgelopen dagen, dan groeit het gras ineens erg snel bij...
maar er staan nu ook schapen in het weiland.
misschien dat die het wat kaler kunnen maken.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 20:01

vhu, we kunnen niet te ver en te lang weg deze zomer omdat het heel slecht gaat met mijn schoonvader...
We zouden een week naar gerard gaan met zefiro als vakantie, maar waarschijnlijk gaat niet zefiro niet door omdat hij misschien verkocht is...
dus dan gaat onze week bij gerard ook niet door... :+
en dan zullen we misschien nog eens een paar daagjes weg gaan of eens een dagje, maar geen grote vakanties nee...

janice

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 20:06

Ze eten en drinken ermee, bij de shet is hij 1 x afgegaan. Ik heb ze van imperial riding. Het enige nadeel eraan vind ik de schuurplekjes die ze van dat ding krijgen :\ . Als ik ze niet nodig had had ik ze ook niet omgedaan, voor de Haf is het voor haar hoefbevangenheid, in overleg met de DA, het was de korf of nooit meer de wei op. De Shet omdat hij al overgewicht had ook in overleg met de DA de graaskorf om. Ze blijven bij mij nu redelijk slank, iets overgewicht maar netjes ;)

Afbeelding

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 20:07

als die van jou nou een beetje aan die van mij geven, hoeft Fifi niet meer bijgevoerd en hoeven die van jou geen graaskorven meer om... :+

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 20:08

Hier alles zonder. Heb hier een pony op stal gehad die er echt dood ongelukkig van werd, niet van het niet kunnen eten. Maar van het niet zich zelf en z'n vriendinnetje kunnen kriebelen. Daarbij werd hij met korf alsnog bevangen. Op zand zonder korf werd het meteen een heel andere pony, blij, vrolijk, alert (ondanks dat hij toen net bevangen stond en dus aardig wat pijn had).

Hier gaan ze dus op zand als ze te hard groeien.

janice

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 20:09

Super goed idee Nouvel :D
Ik zet ze ook regelmatig zoals ook vanmiddag de hele middag in de paddock zonder die dingen ;)

Om nog even op de trekpaarden terug te komen, Stormpje met Bonnie :D
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door janice op 26-06-11 20:13, in het totaal 1 keer bewerkt

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 20:13

dennis, Ivy kriebelt uberhaupt nooit met de shetmerrie waar ze mee in de wei staat.
en ze zou hem alleen op hoeven als ze lange dagen de wei op gaat.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 20:36

<3
Lieve foto.
@Nouvel wat naar allemaal, wat een zorgen :(:)
En wat jammer als Zefiro net verkocht is als je een weekje had gepland bij Gerard.
Moet eerlijk zeggen dat dat ook wel de reden is dat Bart (manlief) zei, je koopt er zelf weer een. Maar jij zocht gewoon een afleiding voor tussendoor straks heb je natuurlijk jouw heerlijke Fief weer. Maar dat duurt natuurlijk ook nog lang en zeker als je zoveel zorgen hebt is het fijn 'gewoon lekker te mennen'...
Ik heb heel veel paarden van anderen erbij gereden, 'vroegah', maar kon er toch altijd maar slecht tegen als ze verkocht werden of als de eigenaar besloot dat het paard weer volledig door eigenaar/dochter/zoon werd gereden. Je staat er dan bij en je kijkt ernaar maar je hebt er niets over te vertellen -O- .

@IT heb wel ooit een shetlandertje gehad die ik met graasmaskertje wilde zetten, maar die werd zo boos! Heb het na een halve dag maar afgedaan en beestje zo omde twee dagen dagje achter driedubbel zwaar schrikdraad op afgezet landje gezet als dieet maatregel :+

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 20:42

@Janice, wat leuk om Storm hier weer tegen te komen want die is van een vriendin geweest ;)
@VHU wat fijn dat Bente goed is aangekomen en dat ze zo lekker nuchter is...
@Nouvel, even wennen jij op een vosje, maar ziet er bitloos goed uit +:)+
@Naaltje, lekker taarten maken :~

Vwb die graasmasker zullen ze ongetwijfeld functioneel zijn maar mijn pony's zal ik er niet mee om laten lopen want ik vind het helemaal niets :x

janice

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 20:46

Leuk iemand die hem kent :D
Groetjes aan Astrid als je haar ziet ;)

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 21:15

lieve foto inderdaad!

vhu, ja dat is het lastige he, met een paard van een ander, ben je inderdaad altijd afhankelijk...
het was inderdaad leuk geweest om in de vakantie lekker rond te kunnen sturen, en ik had het ook leuk gevonden om met hem naar Gerard te gaan, maar ja, het is niet anders, als hij echt verkocht is is het zo... -O-

het vosje van de foto's wordt waarschijnlijk eerdaags weer beslagen en dan mag ik die ook wel inspannen, maar die heeft dressuurmatig heel veel moeite, dus dan blijft het bij een ritje over de weg...
maar goed, dat is voor een paar weekjes ook niet zo erg...

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 21:34

Hoi allemaal!
Ik heb een super leuke dag gehad! Een stagiaire van op de hondenschool had examen vandaag, en iedere stagiaire moest 5 honden van hun eigen school meenemen, en ik hoorde bij de 5 van onze school. We moesten heel lang wachten ondertussen, maar we hebben ons met z'n 5en zeer goed geamuseerd! Er was een vijvertje en 1 hond die erg hevig was om in het water te gaan. Na heel lang twijfelen heeft Zhora toch helemaal in het water gezeten *\o/*
Maar jeetje zeg, wat was het heet!! Wat gaat dat morgen en dinsdag dan wel niet zijn!?! :?

Ik ben vandaag Romeo zijn masker vergeten op te zetten (vliegenmasker met lapje tegen het verbranden van het neusje), ukkie heeft nu 2 waterige oogjes, de tranen lopen tot op de helft van zijn hoofd :(:) Morgen masker toch maar opzetten, dan is hij verlost van die rotvliegen...

Ik heb leuke foto's zien passeren trouwens :j

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 21:36

daar is bente dan...gefeliciteerd met je aanwinst VHU en onwijs veel plezier met bente...
dan over graasmaskers...ik heb de green geard met het speciale halster erbij enoverdag gaat sun er gewoon de wei mee op.
die korf snapte ze niets van...wilde de wei ermee uit...dan maar ff een dure investering en....helemaal goed, geen vette sunrise meer die niet meer tussen mijn lamoen past :)* en een gezonde pony op een net gewicht(iedereen nu: is dat sun huh?)
normaal is ze 2x zo dik in de zomer...
wat een leuke trekpaarden komen er voorbij....wel oppassen met je voeten....als dat erop gaat staan :=
nouvel heeft weer een wat te doen,,leuke vos

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 21:49

@Happytime, bij jou graasmasker zitten er veel meer gaatje in en dat vind ik fijner dan zo'n klein rondje in het midden.. maar goed, het is wel een ideale oplossing om ze slank te houden en de gehele dag op de wei...

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 21:51

Die van mij hebben ook een graasmaskeer. Ze hebben ze nu nog niet veel opgehad maar als
er meer gras komt weer wel. Liever dat dan hoefbevangen.

@ S_L leuk dat zhora in het water is geweest !
@ vhu bente is een leuk paardje.
@ nouvel balen van je vaknatie bij gerard dan wel leuk paardje heb je onder het zadel.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 22:36

Wat zijn jullie allemaal hard gegaan vandaag. Ik sluit me aan bij alle samenvattingen.
VHU super dat het je zo goed doet om weer een paard te hebben.

Wij haalden begin van de avond alle paarden tegelijk naar huis. Man liep met de 2 grote en ik samen met zoontje met pony (zoon mag hem zelf dan vasthouden, ik heb extra lijntje eraan voor het geval dat en loop een stukje achterop). Gaat die gekke Rembrand ineens lopen klieren (wsl een daas), man kon op gegeven moment de boel niet meer houden, dus 2 paarden door het aardappelveld en later door de bieten. Voordat je ze dan weer te pakken hebt..... Ze leken na veel moeite van onze kant weer naar huis te komen, ik stond klaar met bakje voer. Lopen ze me zo voorbij en gaan de weg op. (gelukkig erg rustige weg, maar toch...) Vlak voor ze galoperend op een kruispunt komen, komt er een kleine auto aangereden. Die mensen waren geweldig, blokkeerden het kruispunt, waardoor de paarden terugkwamen en ze vingen ze ook nog. Pfieuw....

Daarna pony gezadeld, want zoon wilde NOG een keer rijden. We hadden visite en hij wilde wel eens even laten zien hoe goed hij het al kon. Daarna heeft manlief nog op Thabor gereden en een sprongetje gemaakt. Nou, die zit nu op een roze wolk, want ons landbouwpaard kan super springen.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 22:38

jeetje dat is even spannend geweest tine!
fijn van die mensen!