[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

bicci

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 18:51

hihi,
jah zoiets idd

maar eerlijk is eerlijk, voorgaande jaren waren de sale-prijzen zeker beter :))

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 18:54

Rafiki vandaag met hengstenvlecht
Afbeelding

en ik had nog een paar foto's van zaterdag.
toen ik hem even alleen in een apart weitje had.
rennen dat hij deed! hij vond het niet zo heel erg geweldig.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

maar wel ook een foto van zijn koppie kunnen maken
Afbeelding

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 18:55

aaahhwwww, die vlecht, das lief :)

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 18:56

Wat een koppie, prachtig. Zie als omheining schapengaas. Komen ze daar niet tussen met de hoeven?????

Hier inderdaad nog kunnen sleeen en ik denk morgen ook nog wel hoor. Is alweer aan het vriezen hier.

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 18:59

ze hebben er nog nooti tussen gezeten in ieder geval.
en het zijn grote gaten, dus ze kunnen er makkelijk weer tussenuit.
bovendien is Rafiki een echte houdini die niet (of in ieder geval niet makkelijk) achter een draadje blijft staan.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 19:01

Wij hebben bij de zomerwei straks ook schapengaas, om de geiten op hun plek te kunnen houden. Daarvoor zit dan nog koord op afstandhouders, dus ik hoop dat dat goed gaat. Hier wel grotere hoeven, ik vind het eigenlijk maar niets, maar ja, hou de geiten anders niet op hun eigen plek vrees ik. Dat zijn pas Houdini's :(

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 19:31

Ik heb ook gaas met afstands isolatoren er voor en een draadje er boven. Alleen gaas vouwen ze zo op tot 20 cm hoog en dan stappen ze er zo overheen :+.

Ik kan bij ons op de verreniging mee rijden in een clinic van Antoine de Both. Opzich wel leuk ook al zijn de meningen verdeeld. En misschien juist wel leuk om er zelf ook echt een mening over te vormen. Je kan zowel voor de wagen als onder het zadel mee rijden. Ik 'ken' hem alleen van onder het zadel van topic's hier op bokt, niet van het mennen.
Voor stugge stijve Roos lijkt het me wel wat. Die is niet zo zeer scheef, maar wel enorm stijf.
Tis alleen wel op een vrijdag middag, dus zal m'n baas er wel lief voor moeten aan kijken, en het is weer een dure les dan.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 19:36

Leuk dennis!!

Ivy zie het al helemaal voor me dat ik opgetilt wordt.
Vandaag waren beide pony's mega knuffelig toen ik de paddock deed heerlijke beesies zijn het toch :)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 21:23

Bezoek weer weg, huis enigszins uit de puinhopen getrokken, en ik had mega-lekker gekookt, dus de stemming is weer beter :+

Citaat:
Ik kan bij ons op de verreniging mee rijden in een clinic van Antoine de Both
Wat leuk zeg, zou er altijd aan meedoen, je weet nooit of het bij een bepaalde combinatie past, wie weet wat je ervan oppikt. Ik heb ooit een paard enige tijd gereden die hoefkatrol had en echt totaal vast zat / zo slecht bewoog. Met goed rechtrichten, over de rug, niet 'op de kop' maar zelf laten lopen (neusje eruit) ging hij zowaar weer zo lekker lopen (was tijd dat er nog geen AdB was ;) ) dat hij niet naar de slager ging (toen nog niet tenminste :o ). Dus ik 'geloof' wel degelijk in (onderdelen van) de AdB methode. Maar zie het eigenlijk ook als het toepassen van onderdelen van de echte klassieke rij- en africhtingskunst, iets wat maar weinig mensen meer echt leren.

@IT, jouw Rafiki is zo leuk om te zien, die vlekjes, ik vind hem zo schattig.

Ik heb hier ook gaas, Sim & Freddy gingen er anders doorheen ~~}> wel heel klein gaas, dus iets waar ze niet met hoefjes inkunnen, plus extra schrik ervoor (en nog planken :o ). We hadden 'vroegah', pony's in de schapenwei, een pony heeft een keer haar hoef door het gaas gestoken, bleef erin vastzitten, hoe lang geen idee, we vonden haar 's ochtends zo staan. Pezen net niet door, half jaar nodig gehad om weer te kunnen rijden. Dus ik ben wel voorzichtig. Maar heb ook een keer een paard verloren zien gaan door doorgesneden pees van het schrikdraad dus ook dat is niet alles, sloeg naar een vlieg, net ongelukkig achter draad en aan de kletter, drama ;(

Discussie over spoorbreedte naar 1.25 is weer opgelaaid (zie topic)... ben onderhand wel benieuwd wat het nu wordt...
Laatst bijgewerkt door VanHuisUit op 27-12-10 21:26, in het totaal 1 keer bewerkt

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 21:26

Oeps sorry,, ik ben de schuldige.. ik heb het topic ook weer omhoog gezet omdat ik toen gelezen had dat er in december een uitslag ervan zou komen.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 21:37

Terecht hoor die vraag van jou. Kan er alleen elke keer zo boos om worden dat het een discussie is zeg maar. Vind het zo'n klant-onvriendelijk gedoe. Als je mensen wilt stimuleren voor het mennen moet je vooral niet de menners met de kleinere pony's dwars gaan zitten.
Maar goed....zal de discussie hier in ons huiskamertopic niet over gaan doen...hoop dat die hele maatregel niet doorgaat.

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 22:27

Lieve Rafiki!!!!!

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 22:46

Begrijp het heel erg..
het is dat riv de kar goed kan trekken (wormerveer was dan ook super bak) maar tum krijgt hem thuis niet in zijn eentje erdoor heen. Oke dat kan je trainen maar in een zekere hoogte. Ik vind ook niet dat je dan de max mag vragen van zo;'n dier bij mij zou het fijn zijn een sulky zodat het voor vervoer makkelijker zou zijn.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 23:38

Snuit heeft ook totaal geen moeite met de wagen, ook niet door zand/gras met groom erbij op enz. Met Alwyn gaat het al beter, maar na een half uurtje beetje gras oefenen heeft hij het echt wel gehad en dan zonder groom erbij he. Denk dat ze het langzamerhand wel leren, ze moeten ook gewoon leren trekken, maar goed als het met minder kan is wel zo prettig. Voor Alwyn dan. Mocht ik ooit, ooit in een verre toekomst :+ dressuur gaan doen met Snuit denk ik dat ik erg blij ben met een hele grote zware wagen ;) ;)

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 23:40

L_Rivaldo schreef:
Begrijp het heel erg..
het is dat riv de kar goed kan trekken (wormerveer was dan ook super bak) maar tum krijgt hem thuis niet in zijn eentje erdoor heen. Oke dat kan je trainen maar in een zekere hoogte. Ik vind ook niet dat je dan de max mag vragen van zo;'n dier bij mij zou het fijn zijn een sulky zodat het voor vervoer makkelijker zou zijn.

Ik ben het helemaal met jou en VHU eens, het is gewoon belachelijk. Amerigo heeft dressuurmatig echt moeite met mijn huidige kar van 1.15 breed, die weegt 125 kg. En dan staat mijn groom dus expres aan de kant ( en moet outdoor dus heel hard schreeuwen), want anders zou ik helemaal geen proefje hoeven te rijden. Is niet voor niets dat het nu met de slee zo goed gaat, dan hoeft hij minder te werken aan het trekken en kan meer bezig met de dressuur.

Dat het werk zou schelen is grote onzin. Kar van Rembrand is 140 of 145. Dus ze moeten toch aanpassen. Zeker outdoor is het alle klasses door elkaar heen en dus aldoor aanpassen.
Veiligheid is ook een onzinnig punt. De ponykar is veel stabieler (lager) gebouwd dan die van paard. Die van paard is ook veilig hoor, maar in verhouding veel hoger.

Blijkt gewoon een onzin gebeuren, kan er woest van worden. :( :(

Sorry, toch even aangezwengeld, maar wordt er zeer gefrustreerd van. Tja, als het een marathonpony was geweest, wie weet, maar voor de dressuur ....

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 00:31

*houdt zich uit de spoorbreedtes enzv :o *

mooie rafikifotos! :D <3

Ik heb wel koopje gevonden :D en dicht bij m'n 50% korting daarin ook :D
Heb nu een merino-wol seat voor op m'n zadel. Hopelijk vindt m'n reet 't dan wat comfortabeler _O-
En een prachtig bruin leren halster met leren leadrope
En een strontgoedkoop bordeauxrood halstertouw.. 2,5 euro, grote zware haak, en fijn vasthoud-touw.. Kan altijd van pas komen natuurlijk :)
En 2 tubes cowboy magic, waren nog niet op, maar nu red ik het tot de volgende sale in elk geval weer :P
ohja, en kreeg dus gratis een pot leerpoets (2+1 gratis voor verzorgingsartikelen)
Voor Lacuun nog 2 clipjes voor de tuigen mee genomen
en euh.. 2 paar sokken
:D
En er was dus ook geen breuk te doen, heéérlijk rustig! :D

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 08:06

ik wil ook cowboy magic!!
dat spul is zooooo fijn!
maar ik vind het duur..
maar je hebt wel lekker geshopt van het geld dat je gekregen hebt he?

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 08:41

das mooi naald,
ik heb die halstertouwen van 2 euro nog wat ook gezien, vond de haak niet fijn om te openen enzo.
wel cool dat je lekkere koopjes hebt voor jezelf :))
overdag was trouwens ook bizar rustig,
vorig jaar begon de rij achterin bij de laarzen,
nu op t hoekkie van de toonbank
en nu kon je idd gewoon rondlopen, en dat op de eerste dag :+
miss hebben die ook last van crisis, en minder aanloop?
haha

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 09:20

hoort hier niet thuis maar wil het weer even kwijt :o
Citaat:
Zeker outdoor is het alle klasses door elkaar heen en dus aldoor aanpassen.

En dat snap ik dus niet he. Met pony's springen is ook altijd eerst categorie A/B B springen, dan C B springen, dan A/B L springen, etc. zodat je zo weinig mogelijk hoeft om te bouwen. Een beetje logistiek nadenken en je bent al een stuk verder.

Zo zoonlief naar mijn broer en schoonzus brengen, gaat paar daagjes logeren bij zijn neef en nichtje. Op terugweg (moet naar Eindhoven) natuurlijk bij Rizanta langs, kijken wat we kunnen doen. Net al bij pony's langsgeweest, toch wel fijn dat ik gisteren zoveel had gedaan het ziet er allemaal weer een beetje fatsoenlijk uit en ik was nu zo klaar. Het wordt altijd zo'n zooi met die vorst en sneeuw (en vooral als het gaat dooien).

Zo Naaltje, jij bent goed tekeer gegaan :+

Getverderrie, check net buienradar en zie een flinke strook natte sneeuw precies over lijn Breda / Eindhoven gaan rond een uur of 10.... dan maar even later vertrekken (en hopen dat die zooi snel weg is zodat het geen ijsbaan wordt }> )

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 09:32

Ik start soms 2x vaardigheid, en red het niet om op volgorde van verplaatsen dan binnen te komen.
Het schijnt makkelijker te zijn voor de bouwers+team, maar heb ze nog nooit serieus horen klagen. Een bouwer hier in de buurt rijd ook met shetten, maar vind het zelfs onzin (voor het samen gesteld en voor de DV wedstrijden), dat extra verbouwen is zowat niets.

Mijn wagen is 115, mijn auto is 120 en de deur van mijn schuur is ook 120.
125 zou voor mij dus een groot probleem zijn, ik kan hem niet opbergen en niet vervoeren.

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 10:25

Goeiemorgen dames,

Hoe is het hier? Fijne feestdagen gehad?

Hier een rustig kerstweekend gehad. Heb een mooie Kingsland jas gehad.

Zag wat leuke kerstfoto's, nieuwe ava's en wat discussie over de nieuwe spoorbreedte.
Naaltje heeft even lekker geshopt en Dennis kan een clinic meerijden.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 10:38

even over de spoorbreedte:
ik heb al 2 of 3 parcoursbouwers gesproken over deze regel en gevraagd of het echt zou schelen. Deze gaven stuk voor stuk aan dat het hun geen bal uitmaakte en dat ze toch wel moesten verzetten elke keer.......

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 10:40

@bic; dat met die haak is idd waar :j maar hij houdt zo fijn vast
en aangezien ik met wandelen etc de haak toch niet losmaak :P
en mijn ''uit de wei haal halster met touw'' ook nooit van elkaar gescheiden worden :))

Ik ga zo naar stal toe, m'n spulletjes passen en dat verrekte varken schoonmaken...
Want er komt een portfolioshootje aan van een beginnend fotografe.. Met paard en hond.. Maar paard is vermoedelijk te smerig voor woorden _O-

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 10:58

Je kunt tot overmorgen stukjes opsturen. Wil het graag af hebben voor het nieuwe topic. :)

Have fun, Naaltje.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 11:27

VanHuisUit schreef:
hoort hier niet thuis maar wil het weer even kwijt :o
Citaat:
Zeker outdoor is het alle klasses door elkaar heen en dus aldoor aanpassen.

En dat snap ik dus niet he. Met pony's springen is ook altijd eerst categorie A/B B springen, dan C B springen, dan A/B L springen, etc. zodat je zo weinig mogelijk hoeft om te bouwen. Een beetje logistiek nadenken en je bent al een stuk verder.

)

Sorry VHU, maar je vergelijking gaat niet helemaal op. Springen is doorgaans een aparte wedstrijd, dus alleen springen, geen dressuur. Dan kun je helemaal indelen op categorie. Bij het mennen is 1 klasse/categorie niet 1 spoorbreedte, zoals bij springen klasse B wel dezelfde hoogte is, in ieder geval per categorie. Want een 2 cm bredere kar is toch weer een andere spoorbreedte. Bovendien heb je bij het springen veel meer deelnemers, waardoor een klasse/categorie veel groter is en je dus ook veel meer effect hebt van het indelen per klasse.

Bij het mennen heb je outdoor 4 of 6 dressuurringen, die dan in 1 vaardigheidsparcours moeten worden samengevoegd. Indoor gaat het wel op klasse, en oplopende spoorbreedte. Maar dan is de vaardigheid na de dressuur. Maar ook dan moet nog bij bijna iedere combinatie de spoorbreedte aangepast worden. Oftewel, qua werk maakt het helemaal niets uit.

Wilde net weer gaan sleeen in de bak, maar er staat hier zo'n gemeen koude wind, dat ik maar gelongeerd heb. Brrr wat is het koud. :brr: