[AR] [HK] "in een rijtuigie...."

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

L_Rivaldo

Re: [HK] "in een rijtuigie...."

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 22:42

ik ging door je vraag echt twijfelen haha :P ging gelijk op zoek naar andere foto's :P

ykja

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 22:46

snap er echt niets van dat ik zo'n vraag stel .. ik zit toch al lang genoeg in "het wereldje"
heb een heftige ziekenhuisdienst gehad. laten we het daar maar op houden. Ga maar snel slapen .. morgen vierspan groomen

AnneloesF

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 22:50

Trusten!!

En Laura, heb gereageerd in je topic, echt superleuk debuut!

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 22:50

Sterkte en laat de werkdruk achter je, lekker slapen en morgen genieten van het mooie weer met het vierspan ;)

Ja zag ut, dankje,, ja het was echt zo geweldig.. dat misselijk en echt je buik omgekeerd hebben kwam echt door de zenuwen, ben nu alleen schor en verkouden. Wist niet dat de zenuwen zo erg konden zijn.. Nadat ik verkend had gisteren ging het langzaam weg, sochtends beetje zenuwachtig toen mijn pa me wekte, daar op het terrein was mijn zus en moeder zenuwachtiger en had ik gewoon zoiets zo braaf als hij nu is en onder controle is maak ik me niet meer druk :Y) Heb leuke verhalen gehoord van mensen die zeiden dat hij echt in super conditie was, bij 2de vetcontrole had hij maar 48 als hartslag. Ik reed vooral veel met nummer 2 die waren met een fjordje als ik hun zag stappen deed ik dat ook maar hihi.. beetje afkijken van ervaren mensen :P Hij vertelde nog op het einde dat hij echt dacht dat hij ons al tegen zal komen bij traject a, omdat hij dacht 2 jonge meiden met een kleine pony.. uit ervaring hield hij die vaak gelijk al in... maar het viel hem op dat hij dus wel erg in goede conditie was dat ik er als een speer doorheen ging hihi.. Dan is uren boscrossen toch wel weer heel handig voor :Y) Hij gaf me ook nog tips voor de volgende keer, erg leuk om in het menwereldje een kijkje te mogen nemen, bevalt me best :D

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 22:57

Zo zeg ben net terug van stal, kreeg een telefoontje: pony loopt los en is gewond #) Ik echt met zenuwen in mijn keel als een gek de auto in en naar stal gereden..... Traffor was de paddock uitgejaagd ;( ze stonden gewoon lekker op de wei en blijkbaar is hij in het nauw gedreven en van ellende is hij door het hout gegaan, gelukkig zat er een plankje los. Arme ding stond helemaal stijf tegen de afrastering van de tuin, gelukkig alleen een flinke bijtwond. Maar zodra Sim maar naar hem keek begon hij al te trillen >;) ze zijn dus nog geen vrienden ...

Gelukkig viel het dus allemaal mee. Traffor apart gezet op weiland, de andere pony's van het weiland af en in paddock opgesloten, schrikdraad goed gezet en gecontroleerd. Traffor durfde eerst amper naar die anderen te kijken maar gelukkig ging hij wel weer neuzen met Alwyn (denk dus niet dat die het heeft gedaan dat is zelf een enorm watje). Sim stond zeer stoer te doen, verdenk hem van een zeer territoriale actie.

Bij ons is dus nog veel werk aan de winkel, maar ik laat ze dus niet meer zonder toezicht bij elkaar dat is wel duidelijk. Denk dan ik had het kunnen weten, twee volwassen hengstjes dat is vragen om moeilijkheden...

@Rivaldo: leuke foto's, lekker gereden, wat had je toch een super weer zeg.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 23:00

he wat balen dat het nu zo loopt, het ging net zo goed, hier zijn ze ook nog zo af en toe bezig hoor om te kijken wie de baas is..

In stal noem ik dat billendouwen :P.. in de lengte staat aan beide kanten een net,, en als ze dan per ongeluk elkaar aanraken gebeurd het billen duwen :P Nu is dit gelukkig niet meer met de achterbenen erbij ;)

Quenzo was echt zo blij toen rivaldo weer terug kwam, ze begonnen gelijk weer te kroelen <3

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 23:28

Sim is nu belachelijk dik aan met Freddy, echt niet normaal. Krauwen en tegen elkaar aan staan duwen echt niet normaal. En Traffor staat dan achter het hek te kijken, ALwyn eet snel de hooibak leeg, die denkt mijn tijd zal het wel duren. Maar die Sim en Fredmans, echt niet normaal :roll:
Het is wel interessant om te zien, hoe zo'n groepje dan met elkaar omgaat. Dat machtsvertoon, dat gedoe met elkaar. Sim als een enorme stoere vent (van 85 cm :+ ) een beetje paraderend door de paddock. Stoer krauwen met Freddy. Die moet dus ook meedoen he, anders krijgt hij op zijn donder }>
Naja.... even sparen en retourtje DA voor beide echter heren en dan hoop ik dat het een stuk beter wordt :+

SIm en Traffor in een box met elkaar zou echt niet kunnen hoor, wordt moord en doodslag :(

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 07:42

Zonde dat die twee niet met elkaar op kunnen schieten, maar tja, twee hengsten ...

We hebben het thuis vroeger ook eens meegemaakt. Jarenlang dikke maatjes, we doen er twee jaarlingen bij en die twee oude shetlandhengsten maken elkaar compleet af. Mijn vader heeft wekenlang dagelijks naar de dierenarts gereden met een van de twee, zo was hij toegetakeld door zijn eigen vader.

Wij waren vanmorgen om kwart over zes allemaal wakker doordat Whisper los in de schuur liep. We hebben gelukkig alarm in de schuur wat dus niet alleen helpt tegen inbrekers, maar ook tegen uitbrekers :D Meneer is altijd erg goed in het betere sloopwerk namelijk.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 09:47

Haha vet handig zo'n alarm (H)

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 10:08

Inderdaad handig zo'n alarm. Wel zonde van de nachtrust :-)

Ik heb Dribbel net naar de trimster gebracht. zijn 1e keer :-)

Vanavond weer menles.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 10:54

Weer een hoop gebeurd hier.
Stoere foto's van Rivaldo gezien. Goed hoor!
Balen vanhuisuit. Hopen dat het straks beter wordt als ze gecastreerd zijn. Zou ik niet te lang mee wachten als het zoveel stress veroorzaakt bij Traffor.

Hier vanmorgen weer met Amerigo in de bak gemend. Hij ging heel fijn, alleen de middendraf over diagonaal lukt nog niet. We slingeren echt alle kanten op. In de arbeidsdraf gaat het nu gelukkig wel in een rechte lijn.
Vanavond les ohz.

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 11:00

murning!

zohee, ik lees een hele hoop leuke verhalen en wedstrijdverslagen, gefeliciteerd met de resultaten allemaal.
ik las ook nog iets over een alarm, dat dankzij een ontsnapt paard afging :+

zo ik heb gister een lange dag gehad, zat om half 10 al op Voice-mail, echt fantastisch fijn gereden, de eigenaresse heeft me even geholpen en ik heb alvast een keer de proeven gereden.
daarna samen met de eigenaresse op naar Noordwijkerhout om te gaan jureren, ik ging dus schrijven. was echt ontzettend leuk en ik heb veel geleerd, wel jammer dat wij met dit mooie weer in zo'n stoffig hok zaten :7 daarna nog gezellig gegeten en toen was de dag alweer om.

vandaag komt de tandarts even naar de gebitjes van misty, magic en moby kijken. dus nu zit ik heel de dag "boven op mijn telefoon" tot hij belt dat hij eraan komt. :z

jouke_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 11:06

Zo wat een lekker weer zeg en wat een verhalen allemaal!! hele weekend ook mooi weer in Winterswijk ipv kou. Wedstrijd liep bij ons super!! Ben blij dat het nou weer even duurt voordat de volgende is. Kunnen mijn blauwe plekken even wegtrekken ;)

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 11:07

ik ga mijn kar en tuig verkopen denk ik :)
Is er iemand hier die interesse heeft, iemand weet die interesse heeft?
Kar hier met pony van 1,35 ervoor. Tuig maat COB
Tuig +- 30 keer gebruikt, zaterdag uitgebreid gepoetst.
Kar 2e hands gekocht, geheel uit elkaar gehaald, alle verflagen eraf geschuurd en opnieuw in de menie en lak gezet. Kussens opnieuw overtrokken met ECHT leer, geen skai.
onder bokkussen opbergruimte, ook van achter te bereiken via luikje.
Lage opstap achter
Afbeelding
Afbeelding

nu nog bedenken wat ik met pony aan wil..

jouke_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 11:26

Is het lamoen verstelbaar?? Wil je je ponie ook verkopen dan???

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 11:32

Rivaldo erg leuke foto's! En een hele mooie pony :o
Happytime wat jammer dat die rijbakken afgezet zijn :(:) Vind het erg flauw van de gemeente...
VHU gelukkig is er niets ergs gebeurd met Traffor!
MoniqueT zo een alarm is inderdaad erg handig, zowel voor uitbrekers :D Dat Whisper je daarom zo vroeg moet wekken... :Z
Marrianne zit op haar telefoon, ieder zijn hobby zou ik zou zeggen ;)
Jouke_h heeft een super wedstrijd gehad, proficiat!
En tot slot Naaltje die haar kar en tuig verkoopt. Heb je al een idee wat je dan met je pony gaat doen?

Ik had vandaag mijn eerste examen. Ik had mijn wekker gezet om half 6 om nog even na te kijken(half 8 moest ik vertrekken), word ik om kwart na 7 wakker!!! Ik heb me nog nooit zo snel gewassen, aangekleed, gegeten e.d :D Alleen voor Romeo moest ik me excuseren, die moest wachten met eten tot mijn examen gedaan was :(:) Anders was ik te laat op school, dat kon ik echt niet maken...Romeo was niet boos op me, hij lag nog te slapen toen ik thuis kwam (20 na 10) :z :o

jouke_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 11:34

Wel goed gegaan sander_lotte ??

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 11:41

Ik hoop het! Ik doe 4 vakken opnieuw, dus dit is eigenlijk mijn laatste kans...
Woensdag heb ik mijn tweede(en laatste) examen, dan ben ik er weer vanaf voor 7 weken :+
7 mei krijg ik de uitslag, ik ben al zenuwachtig :o

AnneloesF

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 11:41

Ik sluit me helemaal aan bij de mooie samenvatting van Lotte.

Oehh en dikke stress dus vanochtend!! Is je examen wel goed gegaan??

Ik heb net alweer een rondje in de sportschool gedaan. Zal straks nog ff weg en vanavond nog menles. Viefje maar een dagje vrij, die kan morgen wel weer :D

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 11:45

Hopelijk is het goed gegaan.

Naaltje ik zal rond vragen als iemand nog een kar en tuig zoekt. Weet wel iemand die een tijdje terug tuig en kar zocht, maar weet niet als zij ondertussen al wat heeft.

Dribbel is kaal :-) Zal vanavond of morgen wel even foto plaatsen.

Anneloes: zijn er vanavond gewoon weer 2 lessen? Weet jij dat toevallig? En goed bezig :-)

AnneloesF

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 11:47

Geen idee, zou niet weten waarom niet eigenlijk. Heb niks gehoord over 1 les...

En Dribbel dus de zomerjas aan, haha is het wel weer voor!

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 11:48

Nee ik bedoel 2 of 3 lessen. Als we 3 lessen hebben hoef ik pas om 20 45 in te spannen, en anders 20 15.

AnneloesF

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 11:49

2 Toch?! Beide zijn lang niet vol, dus laat staan dat ze er 3 maken. Neem ik iig aan, zou niet weten waarom ze terug willen naar 3 met zo weinig animo...

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 11:54

Als die haflingers terug komen zullen er denk ik wel 3 lessen zijn, of 2 met een pauze er tussen.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 11:55

lamoen is niet verstelbaar
of pony blijft weet ik nog niet..
nu roep ik, weg..
maar ben ook weer bang dat ik spijt krijg..
ik weet het ook allemaal niet meer... :\
maar die kar, dat is gewoon zonde, die gebruik ik zo weinig :)