[HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
assie

Berichten: 9493
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 19:35

Wat superfijn dat hij zo braaf is. Genieten hoor.

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 12:22

Graag allemaal duimen rond 13.20 (Rocky) en 15.08 ( Sam). Patrick mag dan starten op de regiokampioenschappen Groningen

Belker

Berichten: 15388
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 14:58

+:)+ ze draaien

assie

Berichten: 9493
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 15:08

Succes hoor.
De DK van Noord zijn nog steeds gedoemd geloof ik. Er is altijd wel iets dat niet lekker loopt.

Zo jammer

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 17:17

Zooo super trots op Patrick en de ponys. Met Rocky een 3e plaats gehaald. Heel blij met dit onverwachte resultaat. En met Sam kampioen met genoeg punten om naar NK door te mogen

Ipsilonka

Berichten: 5870
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: buiten Uitgeest

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 17:51

Wat ontzettend knap van hem zeg! Wat zul jij mega super trots zijn op ze! Gefeliciteerd!

assie

Berichten: 9493
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 18:57

Gefeliciteerd. Wat goed!

marga1
Berichten: 908
Geregistreerd: 11-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 23:28

Tine wat goed van Patrick zeg.
En nog lekker met Rembrand gemend.

HT fijne vakantie gewenst.

Biancacoo in de verfkwast gekropen, het knapt dan wel lekker op.

Assie laat gelukkig ook weer wat van zich horen.

En iedereen die ik vegeten ben, sorry hoor maar heb wel meegelezen de afgelopen tijd.

Hier is manlief geveld door de griep en ik deed dunnetjes nog een keer mee, maar gelukkig ben ik er al weer vanaf en kan morgen lekker meedoen met de minimarathon hier, vandaag nog een clinic gehad van Jannes Kinds, op miijn verzoek niet te lang anders lopen ze morgen niet. Wel weer wat geleerd en kijken of ik dat morgen niet vergeet toe te passen.

happytime

Berichten: 1251
Geregistreerd: 23-11-06
Woonplaats: haarlemmermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 23:42

Tine wat knap zeg va Patrick
Gaaf die clinic marga,succes morgen
Hier ook hele week plat op bed,2 dagen niet gegeten/gedronken nu weer wat aan het bijkomen,morgen koffer inpakken en maandagmorgen vroeg naar de zon.

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 08:27

Afbeelding

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 11:36

Marga, leuk les van Jannes kinds ! Succes en veel plezier vandaag !!
Ht..ziek..bah.. hopelijk nu helemaal beter en hop lekker naar de zon. {:}
Tine, knap van zoon en de pony's ! Gefeliciteerd. Waren er veel inschrijvingen ?
Assie :wave:
Vhu, hoe gaat het met Jenn ?
Janouk, hoe gaat het met jullie zoektocht en met meneer Anton en Janouk ?
Baudyh, hoe gaat DB ...en al nieuws van veulentjes ??

Vanmorgen helemaal nat geregend... Maar wel even lekker in het bos.
Laatst bijgewerkt door Biancacoo op 10-02-19 12:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Belker

Berichten: 15388
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 11:40

Gefeliciteerd Tine, knap gedaan.

happytime

Berichten: 1251
Geregistreerd: 23-11-06
Woonplaats: haarlemmermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 12:07

oranje staat patrick goed :j

janouk
Blogger

Berichten: 17955
Geregistreerd: 18-04-06

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 15:13

*\o/* *\o/* Patrick, Rocky en Samoerai *\o/*

Hier nog steeds op zoek naar een goede vervanger. {:} Een blikvanger

Meneer Anton doet zijn ding en voelt zich lekker. Janouk is nog steeds links achter niet goed, dus stappen stappen. Niet blij mee. Want zodra zij weer goed is, kunnen ze samen in tweespan mee.

marga1
Berichten: 908
Geregistreerd: 11-11-10

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 19:37

Oranje staat iedereen.

Janouk geduld geduld de goede komt wel eens op jullie pad.

Hier vandaag voor mijn gevoel als een jekko door de minimarathon 1e ronde 2 ballen 2e ronde 1 bal en 5 sec eraf. 2e plaats bij de 2span pony (waren er maar 2) ik was heel tevreden, nu nog beter sturen want snelheid en sturen is nog wel een dingetje, en met die zelfdenkers voor de kar is het af en toe lastig.

VanHuisUit

Berichten: 6694
Geregistreerd: 06-01-08
Woonplaats: Fiere Noarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 21:25

:wave: dag lieve mensen :*
Met Jenn gaat het prima. Zo'n fijne pony. En erg lief dier. Ze is wel duidelijk een slag lichter geworden nu ze langzamerhand haar zomervacht weer aan het aanmaken is. Zal niet lang donkere schimmel blijven dus. Ik vind het wel mooi trouwens hoor.
Hier veel privé toestanden momenteel dus reageer even vrijwel niet. Excuses Y;( hoop dat het met iedereen goed gaat / naar verwachting gaat.... en Tine, wat geweldig gefeliciteerd!

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 20:44

*\o/* superleuk Marga !! Goed gedaan.
Vhu :(:) bigggg hugggg
Janouk, ben benieuwd wat voor paardje er bij komt in de toekomst... spannend :):)

assie

Berichten: 9493
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 22:19

Wat voor maatje zoeken jullie Janouk? D? Of mag een E/paard ook?
Balen dat Janouk nog niet goed is.

Marga dat klinkt als een superleuke les van Jannes en dan ook meteen resultaat zien. Gaaf!

Tine gefeliciteerd met de resultaten van Patrick. Staat Sam nog steeds te koop of ga jij haar straks gewoon inpikken als menpony?

Vhu druk met privé. Hopelijk vooral leuke privé dingen.

HT geniet van je vakantie. Waar gaat de reis heen? Ik mag binnenkort eerst 2 nachten in een B&B voor mijn tentamens (Doei sociaal leven) en daarna een weekendje Ibiza (hallo sociaal leven). Kan niet wachten tot deze weken voorbij zijn.
Jij een fijne vakantie iig. En hopelijk griepvrij.

Bianca natgeregend. Herkenbaar. Dat heb ik de afgelopen dagen ook heel veel gehad. Onze reu is van suiker. Die wil niet wandelen als het regent en waait. Nou.... waar mijn huisje woont waait het altijd :') .

baudyh

Berichten: 4309
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 23:47

Db staat nu al ruim een week niet meer thuis. Begint nu te wennen. Hij is vandaag weer meegeweest naar de verenigings les wat hij erg spannend vind maar het gaat goed. Zondag gaat hij zijn debuut maken in de BB dressuur onder het zadel. Ben benieuwd

janouk
Blogger

Berichten: 17955
Geregistreerd: 18-04-06

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-19 08:18

@assie
We zoeken een grote D of kleine E maat.
Voorwaartse pony, cool in het hoofd, 6 tot 10 jaar, voorkeur ruin, met mooi front met net dat beetje meer uitsraling, drie goede basisgangen, beleerd onder het zadel en voor de koets en bovenal gezond.

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-19 10:40

Goedemorgen. Hier een prutnacht achter de rug. Vanaf 4 uur niet meer kunnen slapen. En al dagen vreselijke hoofdpijn. Dus we hebben maar wat dingen geschrapt (voor zover dat kan dan)

Janouk, succes met zoeken! Spannend ook.
Baudy heeft DB uitgeleend (toch?)
Assie heeft een rare hond. Hier blijven ze gewoon buiten in de regen liggen ipv lekker droog in de stal. Of is dat nu juist raar :D
Bianca: nog steeds lekker met de honden aan het trainen. Voor de regiokampioenschappen moest Rocky eerst meedoen aan selectiewedstrijden. Daarbij was hij met de hakken over de sloot. Dus we hadden eigenlijk verwacht dat hij als 7e zou eindigen. Dus supertrots op 3e plaats.
VHU: sterkte
Marga heeft zelfdenkers voor de kar. Kan soms ook juist handig zijn ;-)


Sam staat nog steeds te koop. Inpikken als menpony lukt niet. Ik ben sowieso al 2x Z met haar, maar ze is gewoon te goed (en duur) om als menpony aan te houden. We zijn nu aan het proberen om haar in het springen verder te krijgen, zodat we haar als springpony kunnen verkopen. Ze heeft fantastische techniek, maar is ook wat onzeker.

Gisteren is osteopaat weer geweest voor Rembrand, even een check up. Hij is goed verklaard. Tenminste..... meer valt er niet meer uit te halen. Maar dat is voor ons goed genoeg. Ze heeft ook nog even naar Rocky gekeken en die zit toch weer vast in rug en ribben. Dus nu op onderzoek hoe dat toch steeds komt. Want zadel zit volgens zadelpasser goed (volgens ons niet, Patrick wordt teveel naar voren geduwd vinden wij).

Ik zou vanmorgen lekker yoga les hebben (zit nu bij andere school. dit is niet van die zweverige yoga, maar meer sportschool achtig zeg maar), maar dat maar even afgemeld. Heb vanmiddag nog oudergesprekken op school en vanavond onze laatste skiles. Die wil/kan ik niet missen, dus dan de yoga maar even niet, want ik moet echt even rusten.

Verder ook druk met de voorbereidingen voor onze vakantie. Ik wil alles zo goed mogelijk achterlaten voor onze oppas. Vorig jaar hadden ze precies strenge vorst, afgelopen zomer hittegolf, dus ik hoop dat ze nu een wat makkelijker week zullen hebben.

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-19 10:47

Lastig Tine met Rocky, .als zadel wel goed is, kan het zijn dat hij misschien meer of anders moet worden losgereden../ warm gereden.. rijtechnisch is er vaak heel veel aan te verbeteren aan spieren e.d. die vast komen te zitten...is voor elk paardje ook anders natuurlijk...en anders..een kenner ook nog eens kritisch naar het zadel en Rocky laten kijken..
Janouk, gaaf hoor, moeilijke zoektocht... En spannend.
Baudyh, leuk dat ze wedstrijdje gaan meedoen, ik ben benieuwd.

VanHuisUit

Berichten: 6694
Geregistreerd: 06-01-08
Woonplaats: Fiere Noarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 21:03

Pffff moeilijk zo'n zoektocht Janouk kan me ook voorstellen dat je heel heel voorzichtig wordt na wat je met Herr Anton hebt meegemaakt :(:) :(:)
En Tine wel vooruitzicht van vakantie, dat is fijn :j nog ff tanden op elkaar en dan zit je in de sneeuw (nou ja, zitten, ik hoop dat je lekker gaat skieën :) ). Misschien nog naweeën van de castratie van Rocky? Dat schijnt toch iets te zijn wat lang door kan werken :(:)
Marga1 heerlijk bezig met span *\o/*
En DB ergens anders, dat zal vreemd zijn... was toch echt jouw paard :(:) maar wat super dat hij het goed doet onder het zadel, zo ontzettend fijn +:)+

Hier vandaag naar mijn ouders op en neer geweest, dus zo'n 550 km in de auto op een dag ben dus gesloopt. Maar was blij ze weer even te zien. Ze zijn nog erg goed te pas, is toch wel heel mooi. Thuisperikelen zijn niet prettig nee :n maar goed....

baudyh

Berichten: 4309
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 23:47

Ja het is heel vreemd dat db er niet is. Hij is hier al 11 jaar. Hij staat bij een kennis. Niet leuk maar soms moet het gewoon. Ik hoop dat we een leuk vast adres voor hem vinden.
Ik wacht op een veulen dus daar concentreer ik me maar op en heb ikke natuurlijk nog.

VanHuisUit

Berichten: 6694
Geregistreerd: 06-01-08
Woonplaats: Fiere Noarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 19:40

Al 11 jaar... dat is lang he :(:)
Hoop dat het veulen snel komt en dat het weer zo'n geweldige topper in de dop is. Zag ik nu laatst op facebook niet de foto's van MrBrown? Of was het een andere van jullie. Was zo'n prachtig dier geworden <3

Ik heb blijkbaar jaren terug niet voor niets mijn tweespan menbewijs gehaald want vandaag met onze cliënten even heerlijk gemend met tweespannetje connemara's van de manege, waar ik nu 2 dagen per week werk. Was zo ontzettend leuk.

Afbeelding

Grootste gedeelte mende vrijwilliger maar mocht even de leidsels overnemen, want als begeleider ben je er vooral voor de cliënten. Maar als het kan zal het wel eens vaker mogen en mag misschien over een tijdje ook het huifbed rijden. Vanmiddag dus hele middag rondgereden met wisselende groepjes cliënten :D in de zon, wat wil een mens nog meer. Ik vind dit werkelijk zulk ontzettend leuk werk. En ik ben zo verbaasd dat dit allemaal op mijn pad is gekomen. Echt geweldig.