[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-15 16:40

Gaaf, Lanouska! Ips aan de slag +:)+ ; mooi aantal balen voor Baudyh en Bubbles moet rechts aanhouden, bp voor vhu; fijn dat hij goed zit!

Hier ook benieuwd; is weer Pinkpop en vorig jaar hadden we natuurlijk echt noodweer.
Vind dat altijd zo gezellig al die Pinkpopgangers; zo'n 15 jaar geleden hadden we een heel sjiek galafeest, maar het eten was bitter karig; dus wij in onze sjieke kleren (ik lange jurk met helemaal open rug, mijn man strak in zijn driedelig pak) naar de shoarmatent; heel leuke avond gehad, want zat vol met Pinkpopgangers met gitaar en meezingen etc <3 8-)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-15 19:22

Zijn van die dingen die je niet meer vergeet he Ava, ik heb er beeld van hahaha geweldig.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 00:09

Super trots op zoonlief. Hij heeft vandaag zijn debuut gemaakt in de mensport. Met behulp van dispensatie kon hij een startpas aanvragen (hij is pas 9, maar mocht van bixiejury geen bixie meer rijden, omdat ze hem daar te goed voor vond) en vandaag heeft hij voor het eerst gestart in de B dressuur en de L vaardigheid. In de dressuur gelijk zijn 1e winstpunt gereden. Bij de vaardigheid wisten we al dat de kans op een winstpunt daar nog niet aanwezig was, omdat ze nog niet snel genoeg gaan. Maar de opdracht was om netjes rond te sturen en dat heeft hij absoluut gedaan.

Zelf ben ik met Amerigo bij de vaardigheid 2e geworden met alweer een foutloos parcours in de vaardigheid klasse ZZ. Dat gaat lekker.

En vandaag met Samoerai in de hobbyklasse gestart. Helaas toch nog even heel erg bang geweest, maar in de proeven heb ik zitten genieten van deze prachtige dame.

Het was wel heel erg warm, daardoor was Amerigo in de 2e proef (bij mij dus) niet vooruit te branden. De vaardigheid hebben we pas later gedaan, na de dressuur van Sam, toen was het beter te doen.
Zoonlief had mij gelezen bij Amerigo en was bijna flauw gevallen van de hitte. Arme ventje. Met die wedstrijdkleding en bodyprotector (is verplicht bij jeugd) was het hem allemaal wat te warm geworden.

https://scontent-ams2-1.xx.fbcdn.net/hp ... 3079_o.jpg

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 09:46

Goedemorgen.
fijn dat je geslaagd bent voor een pb vhu ! top.
ava zit met pinkpop in d'r hoofd..hier is het droog gebleven..maar dat was geloof ik niet overal zo..
Maisie heeft nieuwe aanwinst..ben heeel benieuwd !
Tine heeft weer wedstrijd gehad. goed gedaan, mooi dat alles met je zoontje zo goed gegaan is.
Sam nog in de hobbyklasse, ik vind dat altijd wel handig voor jonge onervaren paardjes, mooi dat het goed is gegaan.
Claud is fijn aan het oefenen met Bubbles, lekker hoor !

verder..fijne zaterdag allemaal !!

avaluna

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 10:43

Wat gaaf, Tine; zoonlief is echt een toppertje! Gefeliciteerd! Was idd erg warm.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 11:10

Wat leuk zeg Tine, echt super. En ja het was wel heul warm ... had de bp die ik dus had gekocht even half uurtje aangehad op de bank om te testen of ik er wel mee kon zitten enz... toen werd ik al bijna niet goed van de hitte laat staan als je ook nog wat moet doen en in de volle zon ... manneke toch.
Vertrouwen met/in Sam groeit vast met alles wat jullie doen, komt helemaal goed :j

Hier wat tegenslag met verkoopklaar maken huis. We hebben een dakterras dat wilden we 'upgraden' (lees: planken over terras en wat lood rechttrekken e.d. vrij eenvoudig uit te voeren, vrij laag in budget) (laatste onderdeel van de make-over zeg maar) en nu blijkt gedeelte dak rot -O- moet gewoon worden gerepareerd maar ja, wie, wat, waar, wanneer, hoe enz. Vakanties komen eraan... manlief heeft het met zijn werk veel en veel te druk om zich met deze zaken bezig te houden ... voel me net zo'n aannemer hier onderhand :7
Dakterras zit dus aan de zolder vast, 5 hoog ... alles moet af- en aangevoerd door het huis (4 trappen...) willen ze niet graag doen ... naja. Ik hoop dat ik het geregeld krijg...

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 13:25

Vhu, dat is een flinke tegenvaller. ..balen zeg...Succes. ...Hoop dat het allemaal toch vlot wil lukken.
BP zijn natuurlijk superwarm, gelukkig is Patrick niet flauw gevallen....

Hier beetje airbrushen....tekenen....Verder lukt nog niet veel...

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 16:19

Vind het heel knap dat je in ieder geval zo in de topics en op facebook zo'n goed humeur houdt Biancacoo ... dit duurt al heel lang .... :(:)

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 17:20

Helemaal met je een VHU. En dat geldt ook voor Ava.
Bianca weer bezig met prachtig werkstuk
VHU balen van het dak!!
Ik heb altijd heel droge handen en daardoor snel wondjes. Stiften in, maar vooral uitdraaien levert me dan ook eigenlijk altijd wel een wondje op. Vandaag spant de kroon, stukje vel van vingerkootje af. Bloeden als een rund en dat stopte maar niet. Heb nooit pleisters, maar die waren nu wel handig geweest. Inmiddels kan ik pink amper meer buigen voelt helemaal beurs. Maar goed, zoon reed heel fijn bij het losrijden. In de proef verg3t hij buitengevel nog iets te vaak. Maar per wedstrijd is zo,n enorme groei te zien. Supé tevreden. En punten waren ook nog leuk,176 en 182. Sam kon helaas d'Or zadel perikelen niet mee. Uitslagen hebben we na 2 uur wachten maar opgegeven. We wilden naar bed :-)

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 17:24

dank je vhu..maar t'is qua pijn best te doen met de medicatie..gelukkig....
eind van de dag echt op..en moet ik uitkijken dat ik niet chagarijnig tegen m'n gezin doe.. ;( vind ik moeilijk, want dat gaat ongemerkt vanzelf..heel fout..zij kunnen er ook niets aan doen..

mijn man gaat nu pizza halen..ook heel slecht..want heb echt besloten om gezonder te gaan eten..heb vanmiddag al halve komkommer gegeten ipv chips...begin is er..haha...
en met wiebelige armen en handen toch een mooi paard geairbrushed vandaag..uit zweden...
is zo'n gaaf dier..van die lichte maanogen en helemaal creme van kleur....heel apart !
Afbeelding

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 17:50

Prachtig wat mooi! Echt alive & kicking gaaf *\o/*
Ai dat kan heel zeer doen Tine -O- ik heb regelmatig weet soms niet eens waardoor dikke, blauwe of rode knokkels van mijn vingers/handen/pols. Naja ik weet wel waar het van komt, komt van de artrose, maar ik bedoel meer dat ik dan niet weet wat dan triggert, dan is het opeens blauw, dik en rood.
Sudo creme erop dan droogt het uiteindelijk wel goed in ieder geval...

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 18:20

Tine, ik hoop dat je handen snel weer wat beter aanvoelen....ik heb van de huisarts een hele erge vette (onhandig) zalf..maar werkt erg goed..mijn handen ook zooo droog en zeer..scheurtjes er regelmatig in...die vette zalf is echt top...maar laat ook overal sporen na..want trekt niet snel in....
fijn dat je zoon goed gereden heeft..

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 18:32

Sorry ik bedoel die sudo creme voor op dat wondje zodat het niet gaat smetten voor te droge en kloven handen heb ik helaas geen tips Y;( handen zelf smeer ik regelmatig goed in met purol zalf (dus niet de creme maar de zalf).

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 18:47

Ik doe ook sudo creme...als ik open wondjes heb hoor vhu...maar voor de rest dus die vette rommel..
of in de zomer ook wel vaseline (zuurvrij) voor de droogheid..maar niet als het vriest..want dan vriest je huid van kapot...

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 19:54

Ik heb die zalf inderdaad ook Bianca, maar vergeet hem altijd te gebruiken :o Tja, dan wordt het nooit wat met die handen haha

Afbeelding

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 20:21

ik vergeet die zalf echt niet Tine...ook mijn gezicht is een rampenplan....en als je een keer hebt meegemaakt hoe dat eruit ziet als ik 2x zalf oversla...sla je nooit meer over.... ;(
nu met de medicatie is alles in de war..zelfs de huid..maar goed...aardbeien zijn lekker...en zo ziet mijn gezicht er af en toe nu uit.... :o

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 21:28

Wat vervelend, Tine :(:) .

Na 8 maanden ben ik echt vaak niet te genieten, hoor :') :o

Moet nu ook dringend naar bed, maar anders helemaal geen gezinsleven meer...

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 22:48

Ach, vergeleken met de problemen waar Ava, Bianca en VHU mee worstelen is dit helemaal niets. En het duurt ook maar een paar dagen. Maar op een of andere manier ben ik dus altijd zo onhandig om net even uit te schieten en toch weer iets open te halen.

Ben nog klaarwakker. gelukkig morgen geen verplichtingen op de agenda, dus ook geen wekker. Maar zal toch wel weer rond half 7, normale wekstand, wakker worden ;-)

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 06:56

@Biancao: prachtig, wow <3 <3 . Heerlijk dat je dit kunt doen!

@Tine: heerlijk een dag zonder verplichtingen.

Geniet van een mooie zondag, allemaal <3 :*

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 09:08

Goedemorgen :)

Hier aan de :9k vanmiddag familie-feestje, naar Drenthe. Dus nu ff rustig aan. Iedereen fijne dag.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 10:37

Hier eigen gemaakte biologische muntthee, veel lekkerder dan uit de winkel.....straks even courgetteplantjes verpoten..en cherrytomaatplantjes.
Verder nog niet veel bijzonders...

Fijne dag allemaal. Vhu..oeff eind rijden in de auto met je ribben...sterkte !!

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 14:23

Bianca: heerlijke eigen muntthee. Waar haal jij je muntplantje? Ik heb begrepen dat je een speciaal soort moet hebben. Klopt dat? Wil nl ook wel eigen muntthee hebben :j
VHU: sterkte met de lange rit

Vanmorgen met mijn topgroom Patrick heerlijk in de bak gemend met Samoerai. Ben helemaal niet bang geweest *\o/* *\o/* *\o/* Ook nog even proefje geoefend. Alleen de middendraf ging niet goed, de rest ben ik heel tevreden over.

Daarna met Rembrand een ritje in het bos gemaakt. Het leven is goed :j
Afbeelding

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 16:53

Plantje komt van de jumbo. Biologische munt. Kun je gewoon verse blaadjes van gebruiken. .en hij is goed te stekken...dus er staan nu 3 stekjes op water om wortel te schieten....afwachten maar...moet op een speciale manier dus heb ik eerst even gegoogeld. ...
Honden geborsteld.. de ene in transportbox getraind. .ze was zo stil dat mijn man er verbaasd over was dat ze in de box zat in de auto...hopen dat de stijgende lijn met haar zo blijft...

Mijn man heeft vandaag voor t eerst 21 km hard gelopen. ..hij traint voor de halve marathon. .knap vind ik het !!

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 19:12

Bianca wat super dat de hond zo enorm vooruitgaat. Ik ga kijken bij de Jumbo.
En erg knap 21 km _/-\o_

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 07:15

Vandaag een k.u.t.dag.
ik laat vandaag Image gaan.25 jaar oud. Ze is nog super fit, maar haar hoeven hebben het begeven na 8 jaar strijd,. Ze heeft teveel pijn.
Dit weekend heeft ze max. Dosis pijnstilling gehad, zodat ze nog even lekker op de wei kon.
mijn dappere dame, na 17 jaar samen, is het vandaag voorbij.
|( |(