[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 5

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 00:08

Kan niet meer slapen. Had gek blaffende hond in de tuin. Als de Leo zo blaft, loopt er een egel in de tuin. En jawel hoor, 2 heel kleintjes. Dus honden in huis opgesloten (die lopen snachts los op het erf). Normaal zet ik egels over het hek, maar deze waren nog zo klein. Denk dat hun moeder ergens in de buurt verstopt zit (hoop ik tenminste). Ben bang dat als ik ze dan verplaats, ze hun moeder niet meer terug kunnen vinden. Ik weet niet of ze zich al zonder moeder kunnen redden. Vandaar dat egels nog in de tuin zitten en honden binnen. Nu maar hopen dat de hond ze niets heeft gedaan en ze morgen weer weg zijn.

Vrees wel dat mijn planning van morgen ook weer op de schop gaat. Weer een slapeloze nacht kan ik echt niet gebruiken, zit ongeveer op mijn tandvlees nu en komend weekend is het ook weer druk. Zaterdag is de Dag van het Groninger Paard en manlief gaat met Thabor een springclinic doen, oftewel, we zijn weer flink deel van de dag op pad.

bicci

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 06:27

moguhhh..

hoop dat je de slap nog hebt kunnen vatten tine...
hier al klein uurtje wakker...zo taxien.
vandaag heb ik er paar minder, dus lekker lui nog ff blijven liggen, had de wekker wel op 5 voor half 6 laten staan..

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 07:24

Nou, heel weinig geslapen, dus paarden krijgen weeeer vrij. Zucht.

Egeltjes zijn er niet meer, dus die hebben de schrik overleefd gelukkig.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 07:24

Morgen!

aah egeltjes :+:
Hopelijk toch nog kunnen slapen indd Tine!

Hier alweer fris en fruitig (?) voor stage. Ga lekker met de auto, paardenkleren mee, en daarna meteen door naar pony!

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 08:25

Tine sterkte!!
Bicci taxiën
Aks veel plezier op stage!

De post zit al in de postbussen op de zaak, vandaag samen met nichtje gedaan (tje.. is bijna 18). Ontbijtje nu net op dus omkleden en naar stal.
Vanavond dienst...

Fijne dag allemaal!

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 09:01

Tine...sterkte, is zo rot als alles tegenwerkt..en dan egeltjes....is wel erg mooi, maar niet handig dat je hond erop reageerd, wel logisch.
Bicci..taxi vandaag maar eerst wat uitslapen..lekkerrrr.
Frensie, alle post al weer in de vakken gedaan, goed bezig !! veel plezier bij de paardjes vandaag, knuffels voor Gwin ! en succes met werken vanavond.
Aks, succes op stage ! en veel plezier bij didd's daarna !
eefielover zoekt vakantieadres...geen idee, volgens mij heb je al goede adressen gekregen..
VHU, hoe is het met je vandaag, kon je met je pijn nog een beetje slapen ?

zoontje was erg verdrietig die heeft al dag gezegd en geknuffeld met de husky, staks zelf nog afscheid van kanjer nemen die naar huis gaat... het is wel het beste....onderlinge gevechten die niet ophouden...dat is voor alle honden niet leuk ! ik ben al lang blij dat ze er geen blijvende schade van hebben..
ach...en hij gaat bij hen weer volop mee trainen straks...dus die gaat het heel goed krijgen, helemaal in zijn element ! :j

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 09:07

:)) uitgeslapen tot kwart over 6 , lekker hoor..

nu ff bammetje eten..
straks naar stal toe...peerdje van stalgenootje weer rondslingeren.
en met breezer wat leuks doen, weet nog niet wat, verzin nog wel :D

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 09:14

Biancacoo: dat zal idd wel ff slikken zijn :(:) , maar hondtie zal snel weer zijn oude leventje oppakken.

Tine: ik zou maar eens een paar dagen totale rust nemen als ik jou was :\ . Jij egels, ik muizen in de tuin... en elke dag een dooie in huis. Wat zijn mijn poezels toch een moordenaars -O- .

Ik ga vanmiddag nog even trainen in de wedstrijdring, die nu klaar staat met rondom witte hekjes. Mooi hoor :)

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 09:20

elke dag dooie muizen?
houd dan al je voorraad opslag plekken maar in de gaten...
elke dag is wel kei veel :))

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 09:30

Ik heb helemaal geen voorraadplekken :) . Paardenmuesli en kattenbrokken zitten in afgesloten voertonnetjes, en verder bewaar ik alleen wijn, blikvoer en jam in de kelder :D . Geen idee wat de muizen bij ons in de buurt te zoeken hebben.

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 09:32

haha, knappe muis als die dar wat uit krijgt dan :))

misschien muizenzooi halen, die dingen brengen van alles over.
enne....voor elke muis die je ziet, zitten er 10 verstopt...
ow, nog een enne,....bij erg veel muizen, komen zn grote broers ook , ratten dus...
tip van flip, zeg maar :D

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 09:42

@Gem: witte hekjes met bedrijf met geel en grijs O:)

@Tine: :(:)

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 09:54

VOF Avaluna??? :D _O-

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 10:24

Gem schreef:
VOF Avaluna??? :D _O-

Ja, idd, hahahaha, veel plezier!

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-12 11:17

:evaw: halo ik ben er ook weer

@ tine is gesloopt door te weinig slaap. laatste kat ook al geënt?
@ tallechie zoekt pony's voor stal baas. hoe gaat het met jou zelf. en de 4 daagse uitgereden?
@ vhu zit even in een dipje door het lichaam.
@ frensie gwin in de lappenmand maar wel leuke dingen om te rijden en mooie foto's van beer
@ bianca heeft moeite met afscheid, nu op zoek naar een pup voor erbij, hoop dat je een leuke vindt.
@ smicky heeft naams verandering, en een stijf paard.. gaat het al beter??
@ biancailona heeft een mooie dochter, gefeliciteerd.. hoe gaat het nu met jou zelf.
@ crazymel zwaat even voorbij. je zei iets over een bestelling mag ik dan vragen wat je precies maakt?
@ aks heeft een leuke stage, goede stoel maar te laag bureau
@ bicci kon uitslapen maar toch vroeg wakker
@ dingetje wij hebben op de hippiade ook in ring 5 gereden. maar ons dan vast niet herkend. en is verkouden.
@ ollie ook super gereden op de hippade. het blijft een mooie combinatie
@ lottex aan de VD en dubbele longe geweest. afwisseling is best goed voor ze.
@ gem heeft schriktraining gedaan. met bijgeluiden.
@ maisie heeft een hoofstel dat niet past doorgeschoven naar eigen pony
@ psm houd het niet altijd goed bij, geeft niet dat hebben meerdere van ons. wel mooie foto van haar vriendjes.

en voor de rest die ik vergeten ben Y;( Y;(

zoals bekend hebben wij dus een super hippiade gereden. we moesten als eerste starten en als je dan maar 1 bal rijdt en 9 sec binnen de tijd bent. wordt het heel spannen, ik dus met het span gestapt zodat harry kon kijken en we kwamen steeds dichter bij het podium. bij de laatse heb ik zelf ook even gekeken door het span bij de ring neer te zetten. uiteindelijk reed de laatste ook een bal en niet binnen de tijd, tijd bleek een scherp rechter wij waren de enigste binnen de tijd. dus kampioen

in het enkelspan liep arjan wel erg lekker zijn in het enkelspan 10de geworden, niet verkeerd voor zijn 2de enkelspan wedstrijd. met het dubbelspan zijn de 3de geworden die liepen ook niet verkeerd, maar konden het wel bij allebei de spannen merken dat ze de week ervoor plat voor de kar liggen in de hindernissen en de volgende week netjes in het gelid dressuur moeten lopen.

vervolgens mochten we om kwart over 5 de kampioenen parade rijden, we hebben het dressuur span maar ingespannen want het vaardigheids span was niet zo heel braaf meer, die waren echt gigantisch druk.

ondertussen had de vrouw van harry een feestje georganiseerd zonder dat harry dat wist. dus toen we om half 8 thuis waren stond het erf vol met auto's.

dinsdag avond hebben we de nieuwe dressuurproef geoefend met het 4 span, we gaan zondag een klasse hoger starten in heeten *\o/*

gister avond heb ik les gehad met uzma in het ebkelspan. hij hield op links me leidsel vast maar na de kinketting een schakel strakker gezet te hebben was dat zo over en liep ie hartstikke lekker. en hij liet weer zien wat voor braaf paard het eigenlijk is. het was inmiddels donker toen mijn les afgelopen was. en er brande geen licht in de schuur maar hij liep zo de donkere schuur in zodat ik zelf kon uitspannen.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 11:29

Mooie samenvatting Lanouska, sluit ik me helemaal bij aan.

Net bijna 3 uur geslapen. Nu zo even de paarden voeren en dan ga ik weer plat. Vanavond moet zoon naar judo, dan ga ik boodschappen halen en daarna nog naar menles

Lanouska, starten jullie met vierspan dan klasse M? Dan moet ik nl vraagprogramma gaan wijzigen, want had voor klasse L aangevraagd. Geen probleem denk ik, maar moet het wel even weten, anders levert het vast problemen bij knhs op.

Laatste kat is nog niet geent, krijg hem niet te pakken. Hij loopt wel rond hier hoor, maar blijft mooi op veilige afstand.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 11:37

Zoooo, Lanous heeft even tijd gestoken in een samenvatting _/-\o_ . Succes zondag in Heeten!

Tine: pijl (met spuit) en boog :D ! Zo doen ze het in de dierentuin toch ook :P ?

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-12 11:47

@ Tine nee in de dressuur starten we nog steeds L we gaan in de sgmw een klasse hoger

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 11:47

Tine lanouska start in smw klasse hoger, heeft niets met dressuur en vaardigheid te maken. Heeten is een SMW.

Lanouska ja vierdaagse uitgereden. Veale had ruim 130 km in de benen, maar deed het super. Heb hem ook al weer een keer dressuurmatig getraind.

Voor de rest bijgelezen, maar erg drukke week en dus weinig tijd

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 12:33

wbt muizen en de tip van bicci om er zooi voor te halen
Kijk daarmee uit he! Als de katten de muizen pakken dat ze die rommel dan ook binnenkrijgen...

Pauze op kantoor achter de pc.. Even een half uurtje staken en dan weer door, haha :D Ik ben zo benieuwd of ze ook vinden dat ik het goed doe.. Naja. Ga proberen half uurtje eerder weg te komen ivm de files en dan lekker peerdknuffen!

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 14:52

Mooie samenvatting lanouska ! _/-\o_
fijn dat enkelspan ook steeds beter gaat lopen !
Tallechie, superknap dat je de 4-daagse uitgemend hebt, petje af ! en fijn dat Vaele het goed gedaan heeft. :j

muizengif...niet ideaal voor vogels en kippen ook niet.. :+
aks pauze...duim voor je dat je iets eerder weg kan naar je paardje..

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 14:52

das ook weer zo aks,
misschien van die muizenvallen( vind zelf goor,majah)
of je moet de katten die ruimte kunnen ontzeggen, dan maakt de evt zooi minder uit.

nu rap taxien...

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 16:02

Superrrr samenvatting Lanouska +:)+

Hier gelukkig goed geslapen dankzij witte wijn met kaasjes gisteravond :Y) vond wel dat ik dat had verdiend :9 maar wel kort want om 06.00 uur ging de wekker alweer :O

Enige wat volgens mij tegen muizen helpt is een paar katten...
Voor wie nog een goed uitziende goed functionerende oudere (dus prijstechnisch gunstige) 2-paards trailer zoekt (Brenderup, wit met rode streep), ik heb er een staan. Het is een degelijke trailer ... met zadelkamer, goed tussenschot dat er ook uit kan, maar helaas dus ook gewoon een zware trailer (800 kg eigen gewicht) met nog een ouderwetse laadklep.... is mede reden van afknapper deze week. Ik wil deze dus verkopen en lichte 1.5 paards terugkopen. Maar eerst deze dus weg. Staat niet in de weg maar kan wel weg, meer info dus per pb.

Vandaag dus weer lange college dag maar wel leuk want studenten hadden alles prima voorbereid, iedereen lekker actief bezig kijk dat doet een mens goed :) en ik dus erg veel gelopen en net stuk gefietst om rug werkbaar te houden.... zo met zoonlief naar muziekschool, boodschappen doen, eten, en dan lekker op de bank.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 16:11

Bicci: the best mousetrap moet je hebben. Is handige muizenval, kan je muis eruit halen, zonder hem te hoeven aanraken. Is simpel gezegd een heel grote knijper. Beetje pindakaas erop en je vangt ze zo.

Moet nu snel weg, zoon naar judo.

Voel me gewoon schuldig, hele dag op bed liggen slapen/niksdoen. Echt erg....

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 17:44

nou gemmeke,
de muizenvangtips stromen binnen,hihi

hier lopen 2 katten, in voorjaar vangen die wel eens een muisje,
tjah, muizen-broedseizoen he..en die jonge dingen lopen ook zomaar overal heen.
vinden de katten niet erg.
nu eind vd de zomer vangen ze niks meer,
geen muizen meer over denk,haha