[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 17:44

@Ronnie zo heb ik het ook altijd maar bekeken! Maar ik ben wel zeer van de tweedehands want nieuw kan ik het gewoon niet betalen / krijg ik hier ruzie in de tent met mijn grootste sponsor (=mijn man hahaha) }:0 Maar vind gewoon dat je spullen goed moeten zijn, of dat nu een halster is of een tuig, een zadel of een wagen. En vaak is goed nu eenmaal niet goedkoop (zeker niet als je er wat langer mee wilt doen / het intensief gebruikt).

Nou m'n facebook is ingesteld hehe :7

Krijg net sms'je van stalhouder dat Bente super heeft gewerkt aan de longe en dat ze weer goed stormvast is nu <<) 't is toch zo heerlijk dat dat bij mijn stal mogelijk is allemaal.

Nou ga maar eens aan de voorbereiding van onze avondmaaltijd. Deze keer kip massala :9

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 17:56

Ik ben ook erg van het tweedehands :j , behalve met dekens en rijkleding (heb gewoon niet zo'n makkelijk lijf :P ). Als ik iets "waterdichts" nodig heb bijvoorbeeld, geloof ik het alleen wanneer ik iets nieuw koop := . Maar tuig, wagen, zadel etc etc koop ik het liefst tweedehands voor een leuke prijs.

VHU: jij hebt het ook erg getroffen met de stal waar je staat :j . Ik maak zelf altijd pas na 12 maanden de definitieve balans op, maar de afgelopen 10 maanden zijn me erg goed bevallen op de menstal :D . (Ik ga je filmpjes pas kijken wanneer ik weer thuis ben, dat gaat hier niet ;) ) .

bicci

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 18:00

**ook 2de hands-fanaat**

tenzij er ergens super sale is, daar houd ik ook erg van,
als het maar goedkoper is dan de normale prijs, haha

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-12 18:03

@ vhu het paard heeft op de sesambeentjes in de rechterkogel van het voorbeen een borwoekering en daardoor ook een ontstoken pees. de ontstokenpees is het probleem niet die gaat na een injectieá 100 euro met ontstekingstremmers op den duur wel weer over maar de botwoekering niet daarvoor zou een injectie á 500 euro nodig zijn en daarna moet ze op het land en dan in 2013 zouden we haar bij de hengst kunnen doen (mocht niet in 2012 omdat dat te zwaar zou zijn) en dan zouden we in 2014 20 % kans hebben dat ze 'redelijk' zou lopen. en H.S heeft geen paarden voor op de wei die misschien over 2 jaar redelijk zou kunnen lopen, hij heeft ze voor de sport en daar is ze dus volledig voor afgekeurd

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 18:45

Zo... ik kom even binnen gestrompeld... pffff... ben nu wel moe hoor.

VHU ik weet niet of dit tegen de arbeidstijdenwet is, nachtdienst is een bereikbaarheidsdienst en kan dan gewoon gaan slapen. Ik ben zelf akkoord gegaan met deze hoeveelheid diensten en vind het ook niet erg, ben nu alleen wel heel erg moe. Maar Gwin heeft ook verplicht vrij (niet het enige paard vandaag las ik al bij sommigen) en ik ga zo in bad en dan op tijd naar bed.

Nog steeds erg benieuwd hoe het met Tine gaat!

Lanouska wat ontzettend jammer van dat paard!!! Het zijn flinke bedragen met heel weinig garantie op verbetering, kan me goed voorstellen dat HS dat niet doet.

Biancacoo nog gelukt met de duiker doorprikken?

Bicci heeft de kerstspullen opgeruimd.

Bettepet kwam nog even voorbij.

Ronnie wil een sulky kopen.

En ik vergeet vast heel veel maar ga nu op de bank hangen :)

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 18:49

lanouska, wat zonde van dat paard zeg...
ja als de veearts om de hoek komt kijken gaat het altijd geld kosten...
hier kwam vandaag ook weer een rekening binnen van ruim 500,-... :$ :$ :$

ik koop ook heel veel paardenspullen en rijkleding 2e hand of in de uitverkoop, dat houdt het nog een beetje leuk...
maar waterdichte dekens durf ik inderdaad ook niet altijd te gokken, dus die worden ook nog wel eens nieuw aangeschaft...
en onze wagen en leren tuig zijn nieuw gekocht 2 jaar terug...
daarvoor 2e hands, en toen wilde ik heel graag een keertje nieuw dus sparen sparen sparen...

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 19:01

Even heel snel bericht uit het noorden. Ben hier erg druk, kom vanavond nog wel langs hier en zal alles lezen en reageren.

Vandaag veel wind, af en toe flinke stormvlagen, maar ook rustigere periodes. Gelukkig weinig regen. Kan er ook niet meer bij. De wijken rondom de wei lopen nu over in de wei. Heb er vanmorgen foto's van gemaakt, zal ik vanavond proberen hier te plaatsen. Gelukkig ligt de wei een stuk lager dan het erf, dus schuur en boerderij liggen nog droog. Heb de paarden wel gewoon in de wei gegooid, worden prima zeepaardjes zo.

Gem: ik ben schipperskind, wat leuk dat jij in de binnenvaart zit. Maar hoe hou je dan een paard? Wij woonden gewoon met hele gezin aan boord. Daar kon ik geen pony of paard houden, hoe graag ik het ook wilde. (had als kind al hele ideeen over soort loopplank om paard in het ruim te krijgen hahaha)

Ga nu snel weer verder. Tot later.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 19:11

lanouska...zonde zeg !!
VHU en Ollie, hier ook facebook....als iemand de link naar mij wil...pb maar even..
En wat heb je toch een superstaleigenaar, dat die Bente voor je mee traint ! super !! in goede handen dus !
Onze duiker is weer in orde..zat lekker dicht geslibt met van alles en nog wat ! getsie.
Gem op de binnenvaart..lijkt me bijzonder ! en dat bedoel ik positief !

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 19:34

tine10 schreef:
Gem: ik ben schipperskind, wat leuk dat jij in de binnenvaart zit. Maar hoe hou je dan een paard? Wij woonden gewoon met hele gezin aan boord. Daar kon ik geen pony of paard houden, hoe graag ik het ook wilde. (had als kind al hele ideeen over soort loopplank om paard in het ruim te krijgen hahaha)

Even gekopieerd van een paar posts hierboven :P
gem schreef:
Ollie: nee hoor, sinds de leerplicht van de kinderen leef ik gewoon aan de wal en vaart mijn man met een matroos rond (anders zou er voor mij niets aan zijn om een paard te houden :) ). Maar in vakanties en soms een weekend, varen we met het hele gezin mee. Dan koetst lesmees met mijn merrie en vraag ik een meisje voor de poets, tut en rij-dingetjes :D .

Van origine zijn hubby en ik allebei geen schipperskinderen hoor.... we zijn er toevallig ingerold, en eigenlijk nooit echt spijt van gehad. Maar om eerlijk te zijn: ik ben heel blij dat ik nu de mogelijkheid heb om een paardje te houden, dus zou niet meer fulltime aan boord willen :) . Tenzij het "moet".

dianalamboo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 19:52

Is er iemand die nog een marathonwagen zoekt voor grote pony/paard?

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 19:52

lanousa:dat is zwaar balen...en nu?
ik spit me een slag in de rondte om nieuwe dingen zoooo goedkoop mogelijk aan te schaffen,maar nu net wel een 200grams deken voor sun gescoord op mp....
ik ga gewoon niet weer zoveel geld uitgeven voor een deken waarmee ze in de prut ligt te rollen
heb nieuwe 300 grams liggen waar ze heet onder word...wacht wel tot de vorst _/-\o_
maar wat een weer.....code oranje....waar??? hier???voor dat beetje wind???
tjonge luister ik een keer naar het weer....laat de paarden dagje binnen staan....gewoon droog weer(waar waren die buien?)
om half 3 na werk ze maar naar buiten gedaan
maar....zag wel code oranje : IN DE BOX wat een zooitje..... :j

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-12 20:27

@ ht tja en nu dat zeiden wij ook. ten eerste gaat annika morgen aan haar laatste reis beginnen, |o dit paard leidt op stal of het landt ook pijn en dat is iets wat H.S niet wil.

daarna hebben we nog ons jonge paard wat wel mee mag op marathon en zou ook op de plek van annika in het 4 span komen. maar omdat dit paard nog geen marathon hindernis gezien heeft is dit afwachten hoe dat gaat uitpakken. :?
daarnaast hebben we jilke nog die in principe uit het 4 span gezet was maar die nu misschien toch nog mee moet in het 4 span in de marathon maar dit hebben we eigenlijk liever niet omdat ze het tempo van de andere 3 anders niet kan bij houden en daarom een te hoge hartslag krijgt.

zo makkelijk is het allemaal dus nog niet maar in principe willen we dus xander mee nemen in het 4 span en dan gewoon rijden zoals we het afgelopen seizoen gedaan hebben. onze voorsprong in de dressuur en de vaardigheid behalen en de marathon netjes uitrijden, en in de hindernissen telkens de hindernis in en uit rijden en zo xander ook wat te leren.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 20:41

Balen Lanouska, van dat paard ! Sneu ook !

Ronnie, die tweewieler had ik ook al gespot ergens en ook al mijn zinnen opgezet maar geen idee of ik ooit zelf nog ga mennen. Ik was met rijden al geen buitenrijd-type (ben type schijterd) en na ons ongelukje 4 weken terug met mennen ook niet meer denk ik. Laat mij maar in een veilige bak mennen denk ik :-(
Ja, kom ervoor uit hoor; ik ben een truttebol maar nu na 3 flinke ongelukjes met in totaal tig gebroken botten waarvan 1 echt zwaar ongeluk vind je het allemaal wel best en zie je alleen nog maar gevaren.
Maar om terug te komen op die sulky; hij is gaaf he, zeker die kleurstelling !

VHU bezig met Facebook, je weet m'n naam he :-)

Verder vergeten, sorry....

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 20:43

't Is met een paard/pony soms al een heel gedoe om ze goed, gezond en sportief te houden maar laat staan met vier of vijf.... altijd hele puzzel, zie het ook bij mijn stalhouder met zijn 4-span. Eigenlijk moet je 5 goede hebben staan en dan nog een of twee 'in de aanloop'.

Gem, ik sta vanaf vorig jaar half december op deze stal, geen dag spijt van gehad. Jullie hebben jouw paardje toch ook nog bij de beleerder staan begrijp ik? Ik ben ook soort van blijven hangen hoor, wilde goed adres om Rizanta te herbeleren voor de wagen en een volpensionstal met de mogelijkheid dat ze haar ook trainden omdat ik met werk/gezin/mijn eigen beperkingen gewoon niet elke dag kan trainen en stal doen etc. Dan zou ik wel zien of ik misschien toch dichterbij iets vergelijkbaars / ongeveer vergelijkbaars zou kunnen krijgen .... is tot op heden niet zover gekomen. Dus we staan er nog steeds :+ Komt ook omdat ik ze 100% vertrouw en ze op dezelfde manier over paarden houden / trainen denken dan ikzelf.

Nou ga zoonlief naar bed brengen......vrij heilloze actie maar goed :+

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 20:47

@Ingrid: :(:) , kan het me ook wel voorstellen, is ook wel een pech, allemaal :(:) . Eerst maar eens helemaal beter worden en dan lekker als groom met de paardjes bezig zijn :j .

@VHU: hier ook zo dochterlief naar bed, wij gaan morgen een dagje op stap.

@HT: dat is niks code oranje op stal. Hoe gaat 't met je broer?

@SL: even een knuffel voor jou, je hebt het heel druk met school e.d. begreep ik, hopelijk horen we snel weer van jou en de knappe Romeo.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 20:58

:wave:

succes daar tine!

Im hoop dat je straks ook weer lekker aan het mennen komt als je er weer aan toe bent, of anders gewoon lekker mee gaan straks weer, niks overhaasten... :(:)

ronnie, ik zou gewoon eens gaan kijken bij de tweewieler!

hier ook FB... :j

jee schrok me net echt dood zeg, kwam thuis van eten bij mijn ouders, staat er brandweer en politie pal voor ons huis! :oo
we hadden wel sirenes gehoord, en toen zei ik nog voor de grap, als mijn huis maar niet in brand staat...
gelukkig was het niet ons huis maar de schoorsteen van de overburen en dat leek allemaal wel mee te vallen...
maar toch, moest even diep adem halen... :+

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 21:35

Lanouska wat ontzettend balen zeg. Zo snel vind je inderdaad ook niet een paard wat er perfect bij past.
Ik ben benieuwd hoe het bij stal is met het water, ligt niet zo ver weg bij tolbert.
Verder heb ik alles bijgelezen, maar geen tijd om te reageren.
Heb visite, voorbereidingen voor de wedstrijd en studie.

Daan heeft vannacht weer van half 8 tot 8 geslapen, maar hij wil nu niet naar bed

Ronnie25

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 21:55

IngridM schreef:
Balen Lanouska, van dat paard ! Sneu ook !

Ronnie, die tweewieler had ik ook al gespot ergens en ook al mijn zinnen opgezet maar geen idee of ik ooit zelf nog ga mennen. Ik was met rijden al geen buitenrijd-type (ben type schijterd) en na ons ongelukje 4 weken terug met mennen ook niet meer denk ik. Laat mij maar in een veilige bak mennen denk ik :-(
Ja, kom ervoor uit hoor; ik ben een truttebol maar nu na 3 flinke ongelukjes met in totaal tig gebroken botten waarvan 1 echt zwaar ongeluk vind je het allemaal wel best en zie je alleen nog maar gevaren.
Maar om terug te komen op die sulky; hij is gaaf he, zeker die kleurstelling !

VHU bezig met Facebook, je weet m'n naam he :-)

Verder vergeten, sorry....

Ongeluk gehad? :(:)

Ik ook hoor evengoed met ronnie, eens in de sloot beland en nog veel meer rare fratsen :P. Maar ik blijf die kleine etterbak ervoor
gooien. Lopen moet hij :D
Ook buiten, en als hij iets eng vind en hij gaat raar doen dan krijgt ie op zn sodemieter. Hij mag alles, maar zodra die voor het karretje
staat weet ie inmiddels dat hij geen stap verkeerd mag zetten. En dat gaat nu super! Ongelukken kunnen altijd gebeuren. Maar ik neem
het risico graag, vind het maar al te leuk om over de baan te crossen of een rondje door het dorp te hobbelen.
Maar ik moet zeggen dat ik met een mini shet mennen veel minder eng vind als met een groot paard, ga soms wel eens mee met een
stalgenootje die heeft een super gave Fries, maar die heeft zo veel kracht! Daar schrik ik soms een beetje van. Voel ik me toch
een stuk veiliger op mijn sulky'tje :+

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 22:34

@Ingrid kan me er alles bij voorstellen .... je hebt al genoeg smakkers gemaakt, emmertje lijkt me bij jou gewoon vol :(:)
Vond het ook zo erg dat het net bij jullie/jou zo mis is gegaan |(

@Ronnie ik heb ook gemend met een mini, onze Simba was 86 cm ^) geweldig pony'tje. Heb toch echt wel een paar keer rare & gevaarlijk dingen met hem meegemaakt :x De enige pony waar ik nooit iets raars, engs of vervelends mee heb meegemaakt was Alwyn. Uiteindelijk is bij alles altijd allemaal 'goed' gegaan maar een beetje meer naar links of rechts (sloot, kuil, paal, mens, afrastering, fiets) of een auto/vrachtwagen/bus/tractor die er net eerder zou zijn geweest of net een andere lijn neemt van de weg .... Het zit maar in een klein hoekje het blijven dieren en je bent er zelf ook niet altijd 100% bij. Laatst nog met Bente, ik lette gewoon niet op, rij zo tegen de schuurdeur aan want zij ging al naar binnen en ik dacht dat ik nog een rondje deed. Wagen draait goed weg, paard raakt niet in paniek, ik reageer gelukkig toch nog goed :o en het gaat uiteindelijk nog goed (deur zit er nog in, paard en wagen zijn heel) maar kan ook heel anders....

Dus Ingrid, alle begrip hoor :j .

Vind het met mennen ook echt anders dan met rijden. Is ook reden waarom ik met rijden met Bente eigenlijk vrijwel alles durf maar met mennen time ik precies wanneer we naar buiten gaan en ga ik precies daarlangs waar ik het minste 'gedoe' verwacht.

@Tallechie wat heerlijk dat Daan zo lekker heeft geslapen :)

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 22:59

Ben ik weer, maar ben nu zo moe dat ik even geen puf meer heb om op iedereen te reageren. Sollie. :o

Lanouska: wat een ellende, vooral omdat het voorpaard er ook al uit moest ivm gedrag. Heel veel sterkte iig morgen, ook voor HS, zal wel moeilijk afscheid zijn.

Ingrid: ik vind het al erg dapper dat je straks weer wilt groomen. Ik heb nu ook meerdere ongelukken gehad, en merk wel dat het heel dicht aan het oppervlak blijft. Die angst is zo snel weer terug.

Daan lekker geslapen maar nu wil hij niet naar bed.

Sorry, hier hou ik het even bij. Ik beloof beterschap voor morgen.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 23:00

angst blijft altijd iets van hangen, vervelend genoeg... -O-

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 23:03

angst heet ook wel,

volwassen voorzichtigheid... ;)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 23:08

Klopt ik heb het zo af en toe, en het rare is dat het zo onvoorspelbaar is, die angstvlagen. Bij Snuit, als we bijv stilstaan bij een kruising, ben toch nog wel eens bang dat hij wel als een raket naar voren schiet (en we dus tegen auto opklappen...). Bij Rizanta was ik wel eens bang dat ze toch echt te sterk zou worden (en dat ik haar dus niet zou kunnen houden) bij Bente dat ze gaat bokken of opzijspringen (waardoor ik ergens beland waar ik niet wil zijn). En dan heb ik nog niet eens echt omgelegen of in sloot of iets gebroken of wat dan ook.... dus kan me heel goed voorstellen als het echt een keer misgaat dat je dat niet in je koude kleren gaat zitten.
Met instructeur erbij en/of met fijne groom ben ik vrijwel nooit echt bang, da's wel weer fijn :D
Wat een toestand trouwens Nouvel!
Hier onweerde het net :roll:
Laatst bijgewerkt door VanHuisUit op 05-01-12 23:11, in het totaal 1 keer bewerkt

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-12 23:08

@ tine afscheid nemen van een paard is altijd vervelend (helaas weet ik er alles van) H.S baalt ook als een stekker. jilke moet als het niet anders kan toch maar weer mee maar dan niet als voor paard maar als achter paard :D

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 23:09

heel herkenbaar vhu...

ik bedenk altijd veel te veel wat er zou kunnen gebeuren... |o