Goedemorgen allemaal.
Het lijkt hier eindelijk ook echt te dooien.
Hier heel fijne dagen gehad, ik hoop jullie ook allemaal.
@ Patrick: hier heb ik een verharende hond. Heel gek. Paarden kan ik geschoren stukken bijna niet meer van terugvinden. Maar goed, hebben ze het in ieder geval niet koud.
@ Rivaldo: als ik longeer is dat ook met dubbele longe. Je kunt eigenlijk alle oefeningen doen die je ook onder het zadel doet. In het begin is het soms even lastig, omdat je veel lijn op handen kunt hebben, maar dat went erg snel. Ik heb even overwogen om Pessoateugel te kopen, dat zou handig zijn, maar het is vooral gemakkelijker voor de gebruiker. Met dubbele longe kun je veel meer dingen doen, zoals ook bijv wijken, schouder binnen, travers. Je kunt ook heel goed figuren laten rijden, bijv achten (om het omstellen goed te oefenen). Ik vind het echt heel fijn om mee te werken. Enkele longe vind ik helemaal niets, dan kun je niets anders doen dan rondjes laten rennen. Ik doe de lijnen of door ringen van longeersingel of door loshangende stijgbeugels (die evt met strotouwtje onder de buik aan elkaar vastgezet worden).
Gaaf zo'n armband. Ik heb van de zomer manchetknopen laten maken van paardenhaar, omdat het paard van mijn man was ingeslapen.
Nou, ik ga eens ontbijten en dan met paarden aan de slag. Kijken of ik nog iets kan doen in de bak met een slee.