[HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Belker

Berichten: 15388
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 19:44

Dat klopt, er ligt hier nu een paar cm.

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 12:46

Hoop dat het met iedereen goed gaat..mennen is een beetje rustig met dit koude weer denk ik ook bij iedereen...
Hier nu geen sneeuw meer...
Gisteren samen met zoon 4 hondjes voor de kar door het bos getraind, dat ging erg goed.
Wilde een nieuwe bril laten aanmeten....dat lukte niet..mijn ene oog is het zicht nu nog maar 50% volgens opticien...en die adviseerde eerst naar HA te gaan en dan doorverwijzen naar oogarts oid.... want het is niet in orde.. wist ik al wel..heb veel hoofdpijn rond mijn ogen..maar hoop dat het niks ernstigs is...en toch alsnog met een brilletje opgelost kan worden.. afwahten maar...en dat is best..stressig..
zou aankomend weekeind nog wedstrijd doen in limburg...maar omdat ik al erg nachtblind ben..ga ik er met dat gedoe met mn oog niet heen rijden..want dan moet ik in donker zondag terug..dat wordt niks..
Verder..heeerlijke wandeling gemaakt met een van de honden vanmorgen,..was lekker..

baudyh

Berichten: 4309
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 14:02

Sneeuw dooit hier snel weg. Nog wat restantjes her en der
Oe Bianca dat klinkt niet best met dat oog.
Db is op bootcamp deze week bij zijn amazone. Die gaat hem as zondag bb starten in de manege waar we altijd menles hadden.

Ik kijk alweer langzaam uit naar veulen nr 1. Nog 2 welen maar het zou goed eerder kunnen want er komt al best een uier.

assie

Berichten: 9494
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 20:02

Hoi allemaal, mag ik weer proberen aan te sluiten? Wel meegelezen hoor, maar gewoon te druk om te reageren.

Baudyh, nog 2 weken maar, dat is al snel! Ben benieuwd. Wat is je bestelling :) ?
Bianca, klink inderdaad eng met je ogen. Hopelijk is het onschuldig.

Hier druk met studie, wedstrijd organiseren, groomen en natuurlijk werk.
Zaterdag een leuke, maar superlange wedstrijddag in 't Zandt georganiseerd. En gisteren als groom mee naar Franeker. We zijn nog bezig met opleiden van zowel pony als paard, dus lekker rustig aan gedaan en mooie lijnen uitgekozen.
Het was wel een leuke uitdaging, want we hadden verschillende routes bedacht voor pony en paard. En de uitvoering was nóg anders doordat het in een parcours soms nu eenmaal anders loopt dan je plant. Dus tussen pony en paard hebben we de route weer omgegooid en dat pakte wel mooi uit.
Nu lekker verder verder trainen en opleiden.
Het leukste moment was bij de vrachtwagen. Terwijl de menner de karren op de vrachtwagen zette, stond ik met beide heren aan een touwtje. Ik gaf paard een zoen en op hetzelfde moment duwt pony zijn neus tegen mijn wang dat ie ook een zoentje wilde <3 <3 <3 . Knapperds <3

baudyh

Berichten: 4309
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 20:35

Bestelling is ten eerste een gezond veulen. Zou graag een keer een merrie willen maar ja dan ga je weer twijfelen om haar te houden. Dus een hengst is dan beter. Die worden sowieso verkocht.

Klinkt als lekker bezig assie.

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 20:39

Baudyh, spannend !! Heel benieuwd naar de veulens... Duimen voor gezonde veulentjes en merries.
Assie lekker bezig !

baudyh

Berichten: 4309
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 21:16

Nee alleen de dressuur merries een merrie en de tuigers een hengst

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 11:07

Baudyh... ik schreef het gek.... bedoelde gezonde merrie's met gezonde veulen's....wij hebben eens een merrie verloren na een scheur in baarmoeder na de geboorte |( .... vandaar..hahaha.... ik vind hengstveulens geweldig..hahaha...

Belker Y)(^) Van harte gefeliciteerd met je verjaardag, ik wens je een fijne dag toe :*

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 11:34

Belker van harte.

Zit hier moed te verzamelen om pony te longeren en uit te mesten. Zooooo geen zin -O-

Gisteren trouwens nog gewerkt, ingevallen voor groep 8. Ik kende de meesten al van 2 jaar terug. Geen makkelijke groep, zag er dus best tegenop, maar eigenlijk best een leuke dag gehad.

Belker

Berichten: 15388
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 11:39

Dank jullie wel :#

Ik snap je gevoel van niet naar buiten willen. Ik heb ook zo geen zin.
Wat fijn dat het een leuke dag was, dat scheelt weer.

assie

Berichten: 9494
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 12:18

Gefeliciteerd Belker :) . Fijne dag.

Ik doe gezellig mee met niet naar buiten willen. Ik blijf ziek onder de dekens. Nouja met uitzondering van zo de honden even uitlaten. Geeeeeen zin.

Wel fijn dat je lessen dan toch goed gingen Martine.

Zijn hier trouwens nog mensen die willen vrijwilligen tijdens Exloo in maart? Lanouska zoekt nog slachtoffers O:)

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 13:16

Hoeveel maart?

assie

Berichten: 9494
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 13:26

28-31 maart is de wedstrijd. Ik weet niet voor welke dagen ze nog mensen zoekt.
Ik hang dan zelf achterop een kar (of 2) dus ik ben bezet :)

Nilda

Berichten: 133
Geregistreerd: 08-08-07
Woonplaats: Jistrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 13:35

assie schreef:
Hoi allemaal, mag ik weer proberen aan te sluiten? Wel meegelezen hoor, maar gewoon te druk om te reageren.

Baudyh, nog 2 weken maar, dat is al snel! Ben benieuwd. Wat is je bestelling :) ?
Bianca, klink inderdaad eng met je ogen. Hopelijk is het onschuldig.

Hier druk met studie, wedstrijd organiseren, groomen en natuurlijk werk.
Zaterdag een leuke, maar superlange wedstrijddag in 't Zandt georganiseerd. En gisteren als groom mee naar Franeker. We zijn nog bezig met opleiden van zowel pony als paard, dus lekker rustig aan gedaan en mooie lijnen uitgekozen.
Het was wel een leuke uitdaging, want we hadden verschillende routes bedacht voor pony en paard. En de uitvoering was nóg anders doordat het in een parcours soms nu eenmaal anders loopt dan je plant. Dus tussen pony en paard hebben we de route weer omgegooid en dat pakte wel mooi uit.
Nu lekker verder verder trainen en opleiden.
Het leukste moment was bij de vrachtwagen. Terwijl de menner de karren op de vrachtwagen zette, stond ik met beide heren aan een touwtje. Ik gaf paard een zoen en op hetzelfde moment duwt pony zijn neus tegen mijn wang dat ie ook een zoentje wilde <3 <3 <3 . Knapperds <3


Ik heb zondag ook gereden in Franeker. Maar ook ik moest aardig improviseren in het parcours. Er waren lichtvlekken op de grond die nogal spannend waren schijnbaar. Maar daar hebben meerdere mensen last van gehad

assie

Berichten: 9494
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 13:42

Leuk dat jij daar ook reed :) . Dan heb ik je vast gezien. Hoe ben je geëindigd?

Ja die lichtvlekken. Toen we met de pony reden waren er vlekken precies in poort 1 en 2. Pony keek echt "ieeeeeh". Klein bochtje maar verder ging het gelukkig redelijk.
Later met paard waren de ergste vlekken weg. En we hadden bedacht om al voor de bel even over een vlek te rijden. Maar paard keeeek niet eens :))

Nilda

Berichten: 133
Geregistreerd: 08-08-07
Woonplaats: Jistrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 15:33

assie schreef:
Leuk dat jij daar ook reed :) . Dan heb ik je vast gezien. Hoe ben je geëindigd?

Ja die lichtvlekken. Toen we met de pony reden waren er vlekken precies in poort 1 en 2. Pony keek echt "ieeeeeh". Klein bochtje maar verder ging het gelukkig redelijk.
Later met paard waren de ergste vlekken weg. En we hadden bedacht om al voor de bel even over een vlek te rijden. Maar paard keeeek niet eens :))


Ik was 3e in de dubbelspan pony (met maar 3 deelnemers :P) Bij ons ook poort 1 en 2 waren een drama, volgens mij heb ik poort 1 beide kegels geraakt, ook wel een kwaliteit op zich _/-\o_

assie

Berichten: 9494
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 16:18

Had jij dan dat vosje en schimmel voor de wagen?
Dat is inderdaad keurig, 2 kegels in 1 poort. Maar als je het doet moet je het goed doen toch :D .

Nilda

Berichten: 133
Geregistreerd: 08-08-07
Woonplaats: Jistrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 16:31

assie schreef:
Had jij dan dat vosje en schimmel voor de wagen?
Dat is inderdaad keurig, 2 kegels in 1 poort. Maar als je het doet moet je het goed doen toch :D .


Nee ik heb 2 new forest vos kleur met blauwe oornetjes

happytime

Berichten: 1251
Geregistreerd: 23-11-06
Woonplaats: haarlemmermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 17:19

Belker van harte gefeliciteerd
Hier ook niet echt zin om buiten te spelen,nog ff paar dagen volhouden en dan wil ik niet meer naar binnen....oke moet erwel ff 4,5 uur voor vliegen. {:}
baudyh al bijna op veulenwacht,hier nog ff geduld,dames gaan eind april dus kan nu nog ff weg.

Belker

Berichten: 15388
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 18:25

Fijne vakantie HT.

Ik was vandaag tussen 12:00 en 15:00 buiten. Hond, hoefsmid, hond. Nu lekker op de bank en zo mijn laugenbrezs/pretzels uit de oven halen. Voordeel van alleen eten. Gewoon eten waar je zin in hebt.

assie

Berichten: 9494
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 20:45

Fijn HT! Geniet van je vakantie.

Klinkt erg lekker Belker. Eten waar je zin in hebt <3

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 20:35

Zo.. warmere temperaturen, hier is het net begonnen te regenen..
Belker...ik maak me ook schuldig aan eten waar ik zin in heb....soms gezond...soms minder gezond..
Ht, wens je een fijne vakantie !
Lees over leuke dubbelspannen...
Baudyh hoe gaan de merries ? En hoe is t met DB ?

Vandaag onze hal geschilderd.. knapt eindelijk een beetje op, moet de hele trap ook schilderen, en nog een wand en schrootjes lambrisering schilderen.

Morgen weer een dag....
Fijne avond allemaal.

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 10:24

Eindelijk sinds heel lang weer eens achter mijn paard gezeten. Hij was bij het optuigen gewoon helemaal hyper. Had er duidelijk erg veel zin in. Zo mooi. En toch zooooo braaf. Heerlijk paard is het toch <3 <3 <3
Afbeelding

Belker

Berichten: 15388
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 11:32

Heerlijk Tine.

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 11:36

Ha blije Rembrandt, cool.