[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 10:22

VHU: ik vind dat je nog veel doet. Doe alsjeblieft echt heel voorzichtig! En ik kan me voorstellen dat je helemaal gek wordt van het niets doen. Lastig.

Net al de ponys gelongeerd, zometeen even spelen met barebackpad op Rembrand. Heb ik al paar jaar niet gedaan, ben benieuwd hahaha.

Vanmorgen zoonlief uitgezwaaid, die is met groep 5/6 op schoolreis naar Borkum (Duits waddeneiland). Ze hebben er super goed weer bij.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 10:31

Nog even over zadels...ze zouden de beweegbare stegen (adjustable swivel) moeten door produceren bij de engelse zadels...in de endurance sport kom je ze nog wel tegen, superzadels !!
dan bewegen de stegen mee met de breedte van het paard..en hoef je enkel de kussens te vullen naar de holling van de rug van het paard..ik reed vroeger heeeel veel met een oud zadel van de militairen..ding was zeker uit de jaren 20...geweldig zadel....mijn man heeft de kussen toen helemaal aangepast aan mijn paard.die een lastige rug had met hoge schoft..dit pastte hem perfect..

Afbeelding

met zadels met beweegbare stegen/ adjustable swivels zouden veel paarden gebaat zijn......

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 10:52

Ja dat klopt is super systeem :j reaktor panel zadels hebben dat systeem ook. Tine, als je geinteresseerd bent / meer erover wilt weten / wellicht heel goed advies, Esther Groen van Greendistance (even op googlen) kan je er alles over vertellen.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 10:55

Bedankt voor de tips. Probleem met veel van die goede zadels is..... ze bestaan niet voor die kleine ponys. Fysio is ook druk bezig met zoeken, dus ik ben benieuwd.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 11:58

Esther weet vaak wel waar ze dan wel te krijgen zijn of te maken zijn. Bij endurance rijden we veel met kleinere paarden / pony's (ook IJslanders of Welshjes) en die moeten toch allemaal een goed passend zadel.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 12:15

Avaluna is altijd heel braaf en brengt therapeuten en artsen helemaal niet tot wanhoop O:)

@vhu: is zo ontzettend lastig; als je je energie ook gewoon niet kwijt kunt en zoveel wilt, maar gaat ook weer voorbij :(:) :(:)

@Tine: wat leuk bont viertal <3 . Fijn van de fysio. Dochter heeft zelf gespaard voor zo'n Christ lamszadel, de Iberica geeft toch wel wat meer steun. Wilde laatst zelf ook op Lotje, maar in mijn geval nog even te weinig, helaas.

@Biancao: wat gaaf! Moet hier ook nog wat aan laten passen aan ponyzadels.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 13:02

Wordt er bij mendurance ook met a/b/c ponys gereden? Wow weer wat geleerd -:)
Ava: christ zadel.... oei, dat zal wat gekost hebben. Heb een christ lam onderlegger die was al heel prijzig. edit: even gegoogled, maar dat is ook een barebackpad. Zonder beugels, dat gaat hem niet worden want mag je niet mee op wedstrijden rijden.
Fysio heeft uitgezocht dat boomloos voor pony van deze maat heel lastig gaat worden en had zadels met verwisselbare boom (wintec/tenka/knightrider) als tip. Maar goed, ik wil eerst die zadelpasser en nog weer bij voor ik weer een hoop geld ga neerleggen voor een zadel.

Ik kan je wel vertellen dat het heel lastig is om op een groot paard proberen te komen als je bodyprotector aan hebt en barebackpad (zonder stijgbeugels) op paard hebt. Pfff. Maar goed, het is gelukt. De laatste keer dat ik zonder zadel op Rembrand zat, werd ik feestelijk gelanceerd in het aardappelveld, maar met de pad op ging het gelukkig goed.

Daarna hele tijd bezig geweest met lint verplaatsen van 1e naar 2e wei. Dan hebben ze weer schaduw wat met deze temperaturen wel erg prettig is. Strookbegrazing is leuk en goed, maar man wat een werk toch iedere keer.

Afbeelding

Lika vond dat ik veel te lang van huis was en zat me echt op te wachten <3
Afbeelding

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 21:49

Kleinste pony in endurance momenteel is A pony Dinky en een heel bekende B pony was Judy helaas vorig jaar ingeslapen ze was zelfs klasse 3. En dan zijn er aardig wat C pony's zelfs k4. En die houden het vaak beter vol dan grote paarden.
En al die dieren hebben zadels. Ollie is ook maar een kleine hoor is maar paar cm groter dan Sam en dan dekenmaat 160 dus echt korte rug. Ligt een massimo op met verkorte kussens die zijn er vanaf 16.5

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 22:40

Oh, ben een belangrijke vergadering vergeten :oo ; ben ook gewoon niks waard, zeker niet naarmate de dag vordert; pffff. Stomme medicatie. Echt zo balen.

Hier jeugdzadels van Stübben voor de pony's, idd ook 16,5.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-15 08:30

Ligt nu 15 inch op. Ik zal eens kijken. Bedankt voor de tips.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-15 08:35

Tine, zie website van Esther, Massimo begint bij 15.5 zag ik (ik heb geen aandelen hoor, maar help je graag en begrijp je probleem van de zadels maar al te goed heb me destijds ook werkelijk drie slagen in de rondte gezocht voor iets passends voor Ollie :) )
http://www.greendistance.nl/zadels/massimo

He wat balen Ava :(:)
Hier vanochtend al heel vroeg bij de pony's geweest, het was nog heerlijk fris (6.30 uur stond ik in de wei). Is gewoon ff kijken en aaien want hooi eten ze momenteel niet dus hangt nog volop in de netten en poep scheppen dat blijft maar even liggen 't is niet anders :7
Ze zagen er erg tevreden uit <3

Tussen de middag lunchen met een vriendin en kennis en voor de rest niets alleen {:}
Laatst bijgewerkt door VanHuisUit op 12-06-15 08:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Maisie

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-15 08:37

Tine succes met de zoektocht naar een zadel. Ik kan je helaas niet helpen.

@ VHU gaat het nu wel een beetje met de pijn dan? Lijkt mij heel akelig gebroken ribben. Gelukkig gaat het met de pony's goed. Is piet al een beetje ingeburgerd?

Hier ook al veel hooi. De balen van mij liggen nog op de wei. Helaas dit weekend geen tijd om ze op te halen ivm wedstrijd.

Volgende week woensdag ga ik mijn nieuwe aanwinst ophalen!

Met ferro gaat het helaas op dit moment ook niet helemaal goed hij loopt niet helemaal lekker denk
toch de hoefbevangenheid. Dus nu apart met hoi erbij.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-15 08:38

Goedemorgen,
massimo's zijn fijne zadels !! past vaak fijn op arabjes..
Wij hadden stubben en kieffer koof's op de arabjes met korte rug..
maar dat trekkingzadel van de militairen had echt mijn voorkeur met die verstelbare stegen..superfijn !!
tegenwoordig word er gevraagd..zit het zadel lekker ?...of t nou wel of niet fijn zit...als t voor je paard het beste past..leer je er maar op zitten !

Ips..ga jij je mooie paardennieuws hier ook nog delen ?.....topper !!
Maisie..nieuwe aanwinst..spannend ! *\o/* hoop dat ferro snel weer de oude is..balen zeg ....
Vhu..vroege vogel !!
ava...herkenbaar...t'leven word een waas met die medicatie :(:) :(:) ....balen dat je de vergadering gemist hebt.ik schrijf alles op...en zet alles in telefoon zodat ik een alarm krijg als ik iets moet...zelfs de medicatie slikken..haha..
ik heb nu nog weinig last van pijn gelukkig, dus ga toch proberen om de dosering omlaag te brengen...kijken wat de pijn doet...als die terug keert...zal terug gaan op de huidige dosis nodig zijn...anders...omlaag...
a.s. woensdag hoor ik wat er op de mri te zien was..ik denk zelf nu het beter gaat toch een ontsteking oid..

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-15 08:42

He Maisie wat naar van Ferro ... hij is altijd al wat gevoelig toch of heb ik dat verkeerd in mijn hoofd (met voeding en zijn 'lijf')? Het is ook rottig gras geweest heel lang ivm die hele koude nachten en dan weer zon overdag, zit gewoon knetter veel suiker in ... nou hoop dat je het snel weer onder controle hebt.
Wat spannend, nieuwe pony, wat voor maatje, kleur etc *-:) =:)

Vwb pijn moet bepaalde bewegingen echt niet maken of bepaalde houdingen, heel rustig bewegen en vooral heel weinig doen. Zitten gaat goed, slapen is het lastigste. Daarom vanochtend heel vroeg naar pony's gegaan, kan ik achter elkaar doorrijden in de auto, anders duurt het te lang.

PS Tine wat ziet Sam er mooi rond en vol uit op de foto van de wei, wat een verschil met hoe ze was!
Oja en die Massimo's zijn niet specifiek trail/endurance zadels hoor, heb je in allerlei uitvoeringen.
Laatst bijgewerkt door VanHuisUit op 12-06-15 08:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-15 08:47

:(:) :(:) vhu...

waarom bestel ik eigenlijk iets bij agradi.....duurt zoooooooo lang voordat het hier is....whaaa....als het goed is moet het dan nu vandaag eindelijk komen....nou.pffff...zal wel weer niet.......
maar t'was zo lekker voordelig.....

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-15 08:56

Bianca: hier ook heel slechte ervaringen met Agradi, duurt altijd eindeloos, vooral als je het snel nodig hebt. Hoe gaat het met de hond?
VHU: ik heb mail gestuurd naar Esther. Ben benieuwd. Lijken me mooie zadels. Sam ziet er inderdaad mooi uit, maar moet niet ronder worden. Amerigo ook niet trouwens hahaha Is heel andere pony geworden. Ze glanst ook enorm, kan je bijna in spiegelen.
En al lekker bij de ponys geweest. Gaat het met Piet al beter?
Maisie: balen van ferry en nieuwe aanwinst
Ava: balen, maar ja, met al die medicijnen heb je gewoon een enorm duf hoofd.

We hebben tijdje geleden wel 16 inch geprobeerd, maar dat was echt veeeeeeeeeeeeeeel te groot.

Moet nu snel aan het huishouden, dan paarden naar huis halen en in bad.

Fijne dag allemaal, hopelijk wordt het niet te warm.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-15 09:00

@Maisie: sterkte met Ferro :(:) :(:)

@Biancao: had hier de uitslagen meteen van de mri; balen dat je zo lang moet wachten, maar super dat het te doen is met de pijn.

@VHU: buikjes vol en idd poepjes laten liggen, hier blijft ook van alles liggen; daar kan ik steeds beter mee om gaan :') ; plannen en doseren kan ik dus helemaal niet en is vaak ook geen pijl op te trekken.
Sterkte met de nachten; hoop dat het snel beter gaat :(:) .

@Tine: mooie foto's <3 . Heb zelf ook enkele jaren aan strookbegrazing gedaan, maar is me voor nu ook echt te veel werk wat dan weer op mijn man terecht zou moeten komen.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-15 09:01

Ik was trouwens in slaap gevallen op de bank :o :') en daardoor vergadering gemist; vraag me sowieso af, waarom je dan best even lekker slaapt op de bank en in bed zo ellendig is :') :')

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-15 10:33

zadels voor kleintjes,,,pfff hier een harrys horse dressuurzadel voor sun(was met verwisselbare boom,kniewrongen die je los kan klitten) en een veelzijdigheidszadel(merk geen idee)
arme ferro, en.....een 2spanmaatje gevonden voor robin? fotoooooo!
zag op fb dat ips de andere vosdame voor de wagen heeft *\o/* trots op je!
voor iedereen een hele fijne warme dag......ik ga braaf werken -O-

claud01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-15 10:59

Zo Tine, die Sam heeft flink wat spier gekweekt in een paar maandjes tijd. Hopelijk slaagt de zoektocht wat zadels betreft.
Wat leuk dat je mee gaat doen met meertallen. Ach, iemand moet toch de oudste zijn.
Hoe heeft je zoon het gehad op Borkum?

VHU, stuitert tegen de muren omhoog omdat ze haar energie niet kwijt kan :(:) Lijkt me ook moeilijk hoor. Alhoewel Netflix mij dan misschien wel rustig zou kunnen houden :+

Leuke foto van je kudde en hond Tine. Wat een gedoe met al die prikpaaltjes.

Ava, oeps vergadering vergeten.. Nou ja, kun je niks aan doen als het door de medicijnen komt. En lekker op de bank bijslapen is ook wel fijn toch.

Maisie heeft een nieuwe aanwinst. Ben benieuwd. Balen van Ferro, hopelijk gaat het snel weer beter met hem.

Biancacoo, fijn dat jij je weer een stuk beter voelt. Hopelijk was het inderdaad een ontsteking en is het nu gewoon over.

HT, ik doe met je mee. Al hoef ik maar een half dagje te werken }>

Woensdagavond naar de menles geweest met Bubbles. Hij liep weer heel mooi aan de teugels naar mijn idee. Ik moest nu met het oefenen van de vaardigheid proberen om vlak langs de rechterkegel te rijden aangezien mijn sulky een stuk smaller is dan alle andere koetsen en ik dus overal makkelijk doorheen kom. Dat viel toch iets meer tegen dan ik dacht :+ Moet nog even door oefenen dus. :D

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-15 11:10

Hondje zit elke dag even in de autobox..gisteren was ze braaf en erg rustig...dus vandaag even "vrij" morgen doe ik haar er s'morgens weer even in met haar vriendin.....ze jankt en piept nog...maar goed....de box is nog open..en we rijden nog niet..dus..nog lange weg te gaan...maar komt vast ooit goed..met veel geduld..

Uitslag van mri duurt zo lang..omdat ik geen spoedgeval ben..ben niet thuis afgevoerd en naar ZH gebracht..dan gaan ze heel anders om met de scans en uitslagen.... -:(-
fijn dat Bubbles het goed deed.
HT, werkze...
Ava,..idd ..soms is op de bank even slapen heeeel fijn..en in bed gewoon kl@ten..

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-15 11:31

goedemorgen

zal me ook weer is melden.
bianca wacht op mri uitslag en heeft een lekkere cake gebakken
vhu heeft ribben gebroken en vliegt tegen de muren op van verveling.. misschien wat afleiding in tekenen?
tine geen wonder dat sam wat bokkig is. eerst zadel passer maar is laten komen en anders op zoek naar wat anders.
ava is een vergadering vergeten omdat ze lag te slapen op de bank.
claud ook weer terug en lekker aan het rijden met bubbels
maisie heeft een nieuwe aanwinst.... foto! *-:)
ips heeft zelf een rondje gereden met fera.. wij willen foto's *-:)
ht braaf aan het werk.

maandag hadden wij echt super nieuws... cupido is verkocht. *\o/* . gaat een nieuwe carrière tegemoet als dressuur pony

butterfly gaat ook erg goed.. zondag naar vries geweest. 175 en 183 punten en een 2de prijs en in de vaardigheid 10 en 6 strafpunten. super blij met hoe die zich gedragen heeft.
dinsdag marathon les gehad en ook dat ging goed. 20 juni gaat moeders naar vriezenveen op marathon is kijken hoe ie dat doet.

woensdag geen les gehad maar even voor mezelf gereden in harry zijn 40x100 ring op het gras.. ging best aardig ondanks dat ie een ander bit in had.
Afbeelding

baudyh

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-15 12:26

Bij ons gisteren het hooi geperst. 18 grote balen. Blij mee.
Gisteren lekker met Melissa sushi gegeten en daarna filmpje gepakt. Nu een beetje in de tuin aan het groeten. Maar moet eigenlijk alweer stoppen. Is te zwaar werk voor herstellende polsen. Vanmiddag weer met de jaarling naar de kliniek. Benieuwd of het verband er nu af mag blijven. Vanavond weer mijn polsen laceren.
Nu ff eten en genieten van de zon.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-15 13:59

fijn dat Cupido verkocht is lanouska !
en mooi dat butterfly zich goed gedragen heeft op de wedstrijd, ben benieuwd naar de marathon ! gaat vast goedkomen...heeft hij al eerder eens een marathon gelopen ?
Baudyh...doe maar voorzichtig met je polsen...overbelasting is zo snel gedaan...zou zonde zijn..

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-15 16:02

Wat leuk dat je zo lekker bezig bent met Bubbles Claud, zo leuk om zo te oefenen met beter worden in de pionnen :j
Moet gauw ff naar facebook dan voor foto's van Feertje voor de wagen *\o/* wat knap zeg. En Cupido andere baas, hebben jullie Las Vegas nu nog of is die al weg? Ben 't ff kwijt, sorry.

Zoektocht naar bodyprotector lijkt voorlopig geslaagd heb een Lancelot aangeschaft. Lijkt goed & redelijk comfortabel (licht & kan me goed bewegen) te zitten maar heb er natuurlijk nog niet meer gereden.

Maar rustig aan met die polsen Baudyh.... en sterkte met de jaarling, dier wordt zo wel goed trailermak in ieder geval.

Hier wordt het heel benauwd denk dat het straks flink gaat donderen ...