[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 5

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Smickey2011

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 10:32

@Dingetje: dankjewel, hij was wel beetje zielig, want er kwam bijna niemand op visite... is echt nog nooit gebeurd, maar allemaal omstandigheden die echt zwaarder wogen, heb nog maar ff extra gebeld 's avonds

Gwinnie relaxed op d'r kleine paddockje en met afspuiten, gelukkig maar en fijn dat je zoveel rijmogelijkheden hebt Frensie!

Hier is dekens-wasserij :+ Helaas heeft Mick weer plekjes die kaal worden, uit voorzorg maar de volledige behandeling, wassen met imaverol en alles eromheen ontsmetten en wassen... Vorig jaar had hij 't ook al, balen zeg, terwijl ik altijd zo netjes op m'n spullen ben en alles regelmatig was en ontsmet -O-

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 10:39

owh...overheen gelezen... Y;(
Smick...gefeliciteerd nog met pap's !
balen van mick's plekjes...heeft hij een soort schimmel ofzo ?

verder...ga ik misschien op zoek naar een pup om het team husky's uit te breiden :)) ....zodat ik volgend jaar met 3 kan gaan lopen...spannend...en beetje dubbel, De een morgen naar huis..en er word al weer voor vervanging gezocht... _O- maar ja...ze mogen meelopen als ze een leeftijd van minimaal 14 maanden hebben, dus moet ik wel al wat zoeken, anders loop ik achter de feiten aan, zei manlief... O:) dus ga info vragen aan ervaringsdeskundigen...en heb momenteel keuze uit 3 nesten....uitzoeken maar wat het beste past..best spannend... :=

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 10:55

@Biancacoo: dankje en wow, superspannend!!! Snap dubbel gevoel wel, maar wat je zegt, nu kun je nog uitbreiden en ééntje vinden die misschien wel beter in de roedel past!!! Oja, over de plekjes, ik weet 't niet zeker, maar vermoed van wel, het zijn geen schuurplekjes en het jeukt ook niet, heeft er ook geen last van verder... ik probeer 't zo maar even en nog keertje herhalen over dag of 3/4.

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 13:57

hoi, hoi...

Ik ben ook weer thuis en eveneens weer druk aan het werk om weer :$ te verdienen voor mijn volgende paardenvakantie ;)

Ik heb bijgelezen en ga mee met de mooie samenvatting van _Dingetje :list: +:)+
@Maisie, jammer dat het hoofdstel niet past....
@Biancacoo, een heel dubbel gevoel..afscheid nemen van de ene hond en al op zoek naar een andere die beter bij je roedel past... voor jullie is het denk ik wel een goede afleiding om vooruit te blijven kijken alhoewel je het misschien toch graag anders had gezien... :(:)
@Tine, leuk je even kort 'live' gesproken te hebben :j
@sMickey, waardeloos dat Mick plekjes krijgt...
@Frensie, ik heb het gelezen vwb Gwinn :(:) , waardeloos zeg! Wel super dat je zo goed je gevoel gevolgd hebt met die wedstrijd +:)+ en fijn dat je de komende tijd genoeg afleiding met rijden hebt.

Verders weinig te melden... heb thuis nog wat schoonmaakachterstand (als je 5 dagen alleen de mannen thuis laat) en moet dus snel aan de slag ~~}>

Oh ja... ik heb nog even een topic gemaakt over onze Hippiade-ervaring. De foto's zijn niet van écht mooie kwaliteit maar dat ligt helaas aan mijn camera :+ en niet aan de fotografe.
Fayegale van Simba heeft ook nog 2 nachtjes bij ons gelogeerd in Garderen en is gezellig mee geweest met de Hippiade en heeft ook lekker met Brutus in het bos gereden. Een aantal bokkers heb ik al op FNB dus die hebben de foto's al gezien. :j

http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=181&t=1657217&p=80624626#p80624626

eefielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 14:35

Ow sorry ik kom zomaar binnen vallen.. Alles goed met iedereen? Ik lees nog steeds mee maar kan het meestal net niet goed genoeg volgen om ook zinvol te reageren.. :+

Ik zoek een leuke bestemming liefst ergens op de veluwe ofzo nabij bos voor drie volwassenen, onze hondjes en Eef. Kortom waar paardenstalling is (liefst een paddock ofzo..) én waar de hondjes mogen komen.. Weet iemand iets? Periode 28-09 t/m 05-10...

Help help! Wie weet wat leuks!!

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 14:39

Misschien Ollie vragen waar zij geweest is? Dat was in Garderen mét paarden.

eefielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 14:42

Thanks Frensie, zal t eens vragen..

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 15:00

eefielover schreef:
Ow sorry ik kom zomaar binnen vallen.. Alles goed met iedereen? Ik lees nog steeds mee maar kan het meestal net niet goed genoeg volgen om ook zinvol te reageren.. :+

Ik zoek een leuke bestemming liefst ergens op de veluwe ofzo nabij bos voor drie volwassenen, onze hondjes en Eef. Kortom waar paardenstalling is (liefst een paddock ofzo..) én waar de hondjes mogen komen.. Weet iemand iets? Periode 28-09 t/m 05-10...

Help help! Wie weet wat leuks!!

camping boszicht!

lottex

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 15:05

Hoi! Net naar pony’s geweest, weer even vd gedaan met Luna & daarna gelongeerd :)
Mennen helaas enkel tijd voor in het weekend…

BI : schattige stickers!
Frensie : leuk vooruitzichten met bijrijdpaardje & manege :)
Dingetje : beterschap voor de kat :(:)
Biancacoo : sterkte :(:) & wat leuk, kijken voor een puppy!
Smickey : balen van Mick…

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 15:40

Vandaag van de pessoatraining schriktraining gemaakt. :+
Ik heb Ster nu 2 x met menhoofdstel + pessoa gelongeerd, omdat ze nu wat alerter lijkt te reageren op stem en zweepaanraking. Voorheen zag ze mij uiteraard, mijn lichaamshouding, de dreiging dat de zweep er aan kwam, en nu moet ze veeeeeel beter opletten }> .
Vandaag echter kwam er onbedoeld een extra oplet-factor bij: slijpende, lassende en staal-op-staal-timmerende mannen net buiten de bak :+ . Ster vond het erg spannend, mede vanwege haar beperkte zicht. Ben bijna 3 kwartier bezig geweest, maar toen was ze toch zover dat ze redelijk ontspannen langs het geslijp en gehamer durfde te stappen en draven. Lassen moet ze niks van hebben, vooral het eerste "aantikken" van het lasapparaat .... alsof ze zelf een stroomstoot krijgt :D ! Toch een nuttige training :j

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 16:08

klinkt heel stoer gemmeke :))

zoiezo longere met menhoofdstel,
nooiiiiit over nagedacht, klinkt slim :))
die ga ik onthouden..
komt vast eens van pas :D

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 16:14

Bicci: ik deed het ook nooit, maar 1 van de paarden van lesmees longeer ik 's winters. Zij heeft geen gewoon hoofdstelletje, alleen een menhoofdstel. Ze reageert echter veel gevoeliger dan Ster, dus vandaar dat ik dit vorige week eens wilde proberen. :) En voor zo af en toe bevalt het me eigenlijk wel :j

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 16:18

kan me goed voorstellen idd..
als het dier je niet ziet, moet die wel goed luisteren etc idd..

zo ondek je gelijk of je nu wel of niet veel doet met je lichaam..

ga ik binnenkort ook eens doen, ben benieuwd..
klinkt leuk..

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 16:56

Sorry even zelfmedelijden want ik zit me toch in een dip... lijf werkt zo niet mee... ben er zo boos over ... niet naar stal geweest want na 10 minuten in de auto moest ik omkeren, 't ging niet }:)

Dus even geen zin gezellig te doen, duik dus even onder, sorry...

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 16:57

VHU: :(:) hugs... het zit je ff allemaal niet mee hè? -O-

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 17:07

Thanks....
Mag op zich niet klagen natuurlijk, ik bedoel man, kind, dierenspul alles gezond, op het werk gaat allemaal prima maar ik ben zo klaar met mezelf echt -:(-
Laatst bijgewerkt door VanHuisUit op 19-09-12 17:19, in het totaal 1 keer bewerkt

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 17:17

@VHU: is gewoon vreselijk als je zo beperkt wordt :(:) :(:) :(:)

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 17:19

@Prinsje: wat rot van de plekjes bij Mick, hopelijk gaat het snel weg :(:) .

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 17:27

VanHuisUit schreef:
Thanks....
Mag op zich niet klagen natuurlijk, ik bedoel man, kind, dierenspul alles gezond, op het werk gaat allemaal prima maar ik ben zo klaar met mezelf echt -:(-

Zo herkenbaar.... -O- Heb hier groot deel van de dag plat gelegen, alles wat gepland stond afgezegd. Ga zo wel zoon naar dressuurles brengen, maar verder.. rotlijf -O-

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 17:42

Vhu, balen.....ook veel knuffels vanaf hier......en idd heel herkenbaar.

Gem, stoer gelongeerd.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 17:51

Ook van mij een :(:) VHU. Ik weet ook hoe het voelt, heb je een berichtje gestuurd op FB :)

Vraagje aan wat mensen hier. Ik heb vandaag iets ''ontdekt'' :') en ik vraag me nu echt af of ik nou zo lomp ben, of dat meerdere mensen er zo over denken als ik deed :P
Geen zware kost. Gewoon een plaatje kijken. Mensen die hem eventueel willen zien mogen dat roepen, stuur ik even per PB :)

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 18:11

@VHU, dikke knuffel, zit niet mee... -O-

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 18:18

@ Aks stuur maar hoor die foto weet niet of ik je kan helpen.

Knuffel voor tine en VHU !!!

Bicci gaat met menhoofdstel longeren. Doe ik ook af en toe wel eens maar bij mij niet zo veel verschil.

@ ollie welkom terug heerlijk weekend gehad lekker hoor ! Ja het hoofdstel past net niet maar goed dan is ferro er blij mee en kan die van ferro naar robin en hebben alle pony's weer een eigen longeerhoofdstel.

Zo ik ga richting pony's even met ferro uitwaaien. (en het is koud buiten en net hoosde het nog).

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 19:19

@VHU, het is zo waardeloos dat je lichaam niet meer kan wat je hoofd eigenlijk wil :(:) het stukje acceptatie is iets waar je constant tegen aan blijf lopen...en dat is zo waardeloos...
@Biancacoo, ik ben benieuwd ?? ;)
@Gem, lekker met de longeerlijn bezig geweest +:)+ en nog met nog wat bijgeluiden wat voor extra dimensie heeft gezorgd ;)
@Eefielover, camping Boszicht is ook +:)+ , op mijn adresje super uitrijmogelijkheden maar die mensen :x .... we hebben er wel ontzettend _O- om gehad :D

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 19:44

Sorry ik hou het hier niet altijd even goed bij... Als het gaat om ren weekje verblijven op de Veluwe... www.mdamsma.nl super stalling, helaas niet dag en nacht buiten.. Je rijd vanaf de stal direct de hei op!